1
2
3
4
[ 5
]
|
|
Posted: 2009-11-15 21:00:39  Det var inte längesen Uffe svarade ut Faksen me Hallsta Lotus och vann... Och Uffe vet ju oxå att Faksen kommer att ta 200 segrar i nåt lopp som är "utskrivet" åt Faksen. Hade han svarat spets mot en het Jodas så hade inte S.J varit i mål ännu två veckor efter loppet.. Så där gjorde han ju helt rätt om han körde för bästa möjliga placering...
Answer to: "Det var inte längesen Uffe svarade ut Faksen me Hallsta Lotus och vann"
|
Became a member:
Forum posts:
|
med den logiken, dvs att atg skulle skriva ut ett lopp för fakse medans inte ens jops kuskar skulle hjälpa honom, får du det att låta som att atg skulle vara mera angelägna om faskens tvåhundrade seger än jop själv. det tror inte jag dom är.
jodas är ju iofs ett annat lopp, för en annan tråd, men som jag ser det släppte han för att inte åke skulle få bästa positionen utan sämsta, medans jodas skulle få den bästa och han själv, som andrakusk på en häst som inte ska till frankrike, skulle agera medhjälpare till jodas.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-11-15 21:10:09  med den logiken, dvs att atg skulle skriva ut ett lopp för fakse medans inte ens jops kuskar skulle hjälpa honom, får du det att låta som att atg skulle vara mera angelägna om faskens tvåhundrade seger än jop själv. det tror inte jag dom är.
jodas är ju iofs ett annat lopp, för en annan tråd, men som jag ser det släppte han för att inte åke skulle få bästa positionen utan sämsta, medans jodas skulle få den bästa och han själv, som andrakusk på en häst som inte ska till frankrike, skulle agera medhjälpare till jodas.
Answer to: "med den logiken, dvs att atg skulle skriva ut ett lopp för fakse medan"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Dom ringer för fullt för att få ihop hästar till JOP loppen o han själv får ställa upp med halta Lotta om han hade haft den i stallet ! Media o ATG har nästan byggt en "varumärke" av JOPs häst !!! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-15 21:33:54
 med den logiken, dvs att atg skulle skriva ut ett lopp för fakse medans inte ens jops kuskar skulle hjälpa honom, får du det att låta som att atg skulle vara mera angelägna om faskens tvåhundrade seger än jop själv. det tror inte jag dom är.
Answer to: "med den logiken, dvs att atg skulle skriva ut ett lopp för fakse medan"
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-11-15 21:45:25
|
|
Tommie, du kommer att försvara stallkörningar i många år framåt !  Var finns hjärtat för spelaren o rättvisan ! På mig så verkar du luta dig mot hästägaren ! Är detta rätt forum... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-15 21:46:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
jodas hade kunnat spetsa direkt men det gjorde hon inte, utan la sig lugnt i dödens. gissningsvis för att låsa loppet, helt enligt boken. sen kommer åke dundrandes. DÅ släpper ulf till jodas.
om han inte släppter får ju åke spets, jodas sitter kvar i dödens till tuffare tempo (?) och han själv blir inlåst och får kanske ingen "luck-chans" på upploppet.
hur tydligt som helst i mina ögon.
han kunde ju lika bra släppt till åke så han fick en het häst på utsidan, men det gjorde han inte, utan till lennartson.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-15 22:01:00
 jodas hade kunnat spetsa direkt men det gjorde hon inte, utan la sig lugnt i dödens. gissningsvis för att låsa loppet, helt enligt boken. sen kommer åke dundrandes. DÅ släpper ulf till jodas.
om han inte släppter får ju åke spets, jodas sitter kvar i dödens till tuffare tempo (?) och han själv blir inlåst och får kanske ingen "luck-chans" på upploppet.
han kunde ju lika bra släppt till åke så han fick en het häst på utsidan, men det gjorde han inte, utan till lennartson.
Answer to: "jodas hade kunnat spetsa direkt men det gjorde hon inte, utan la sig lugnt "
|
|
|
Posted: 2009-11-15 22:14:32  Jag kan omöjligt förstå vad som var fel med Ulfs styrning... Han kör sin häst till en tredjeplats som var absolut max! Ingen kan begära nåt mer.
Släpper han till Åke så blir han fast i rygg på Åkes häst när den blir krossad av Jodas och då får han garanterat en sämre placering. Det hade ju varit riktigt smart.... Tänk lite innan du skriver..
Answer to: "Jag kan omöjligt förstå vad som var fel med Ulfs styrning.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
det där har jar redan både skrivit och svarat på. en del av det du skriver har jag inte nämnt alls, så det finner jag ingen anledning att bemöta eftersom det inte har med mina inlägg att göra.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-15 22:15:38
 Tommie, du kommer att försvara stallkörningar i många år framåt !  Var finns hjärtat för spelaren o rättvisan ! På mig så verkar du luta dig mot hästägaren ! Är detta rätt forum... 
Answer to: "Tommie, du kommer att försvara stallkörningar i många &arin"
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-11-16 07:28:59  jodas hade kunnat spetsa direkt men det gjorde hon inte, utan la sig lugnt i dödens. gissningsvis för att låsa loppet, helt enligt boken. sen kommer åke dundrandes. DÅ släpper ulf till jodas.
Answer to: "jodas hade kunnat spetsa direkt men det gjorde hon inte, utan la sig lugnt "
|
|
Du har helt rätt ! Nyckeln ! Stallkörning var ordet ! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-11-16 09:07:52
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag har suttit och skrivit till Nyckel som har en spel strategi som går ut på att aldrig strecka en favorit (mycket smart strategi)...  Och Dujorah som är så paranoid att han tycker att alla travlopp där det inte är två stallkamrater som kör i 1.10 tempo första 1000 där är det stallkörning på hög nivå.... Han skulle förmodligen hitta stallkörning om man släppte ut 3 höns som tävlade i att springa rakt fram i 30 meter...
Inte lätt att få dom att förstå något kan jag säga... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-16 09:26:47  Jag har suttit och skrivit till Nyckel som har en spel strategi som går ut på att aldrig strecka en favorit (mycket smart strategi)...  Och Dujorah som är så paranoid att han tycker att alla travlopp där det inte är två stallkamrater som kör i 1.10 tempo första 1000 där är det stallkörning på hög nivå.... Han skulle förmodligen hitta stallkörning om man släppte ut 3 höns som tävlade i att springa rakt fram i 30 meter...
Answer to: "Jag har suttit och skrivit till Nyckel som har en spel strategi som gå"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, MÖRTVEDT JERKELD
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-16 10:39:52  Jag har suttit och skrivit till Nyckel som har en spel strategi som går ut på att aldrig strecka en favorit (mycket smart strategi)...  Och Dujorah som är så paranoid att han tycker att alla travlopp där det inte är två stallkamrater som kör i 1.10 tempo första 1000 där är det stallkörning på hög nivå.... Han skulle förmodligen hitta stallkörning om man släppte ut 3 höns som tävlade i att springa rakt fram i 30 meter...
Answer to: "Jag har suttit och skrivit till Nyckel som har en spel strategi som gå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har aldrig sagt att jag inte streckar en favorit.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-11-16 14:39:28  Jag har suttit och skrivit till Nyckel som har en spel strategi som går ut på att aldrig strecka en favorit (mycket smart strategi)...  Och Dujorah som är så paranoid att han tycker att alla travlopp där det inte är två stallkamrater som kör i 1.10 tempo första 1000 där är det stallkörning på hög nivå.... Han skulle förmodligen hitta stallkörning om man släppte ut 3 höns som tävlade i att springa rakt fram i 30 meter...
|
|
Du läser inlägg som fan läser bibeln ! Går inte att få dig att ta argument inte.. så jag ska inte försöka längre ! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
|