1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
|
Posted: 2008-04-01 23:46:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Adams Hall och Colombian Necktie till final.. Skulle vara roligt med Lugdunum men jag tror inte det.. Nog låst på dom två på min lapp..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 08:37:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
nja jag tror inte riktigt på adams hall, är jag ensam om det? nog för att han var smällfin sist (liksom torvald inför hans första olympiakval) men gången innan fick han stryk av en sån som counts dream...
nej jag är inte övertygad och jag passar nog på den som favorit?
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-04-02 08:44:19 Edited(1): 2008-04-02 08:46:39
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Att kunna gå barfota är extremt viktigt för adams hall och han har nog aldrig gjort ett bra lopp med skor därför var han sämre näst senast.. Har dock själv ingen känsla att han vinner nu när takter kör..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 09:21:40 Edited(3): 2008-04-02 09:24:38  Att kunna gå barfota är extremt viktigt för adams hall och han har nog aldrig gjort ett bra lopp med skor därför var han sämre näst senast.. Har dock själv ingen känsla att han vinner nu när takter kör..
Answer to: "Att kunna gå barfota är extremt viktigt för adams hall och han har nog a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ACCLAIM
|
Årsdebut... = säger inte ett skit.
Hästen kanske inte var jobbat för den starten, jag tycker inte han var dålig i årsdebuten. Man ska inte ha krav att alla kör/preparerar sina hästar som fasen för årsdebut.
Men jag håller med, jag har dålig feeling för hästen, knarkarn upp är ju ingen fördel heller.
Detta loppet är rejält svårt, är väl bara Lugdunum, Jetstile, Hamble Crown.. som är helt borta.
Dom som tippar/tror att Lugdunum kan vinna detta, utveckla gärna era badkar, för jag kan inte se hur loppet ska bli kört för att han ska kunna vinna. Han blir garanterat sist ut, om han ens står på benen.. o sen ska han runda dessa bra hästar? Skulle inte tro det, han kommer få svar i tredjespår hela vägen och hästen är ju inte direkt speedig heller. Nej bort bort bort...
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-04-02 09:44:09
 Årsdebut... = säger inte ett skit.
Hästen kanske inte var jobbat för den starten, jag tycker inte han var dålig i årsdebuten. Man ska inte ha krav att alla kör/preparerar sina hästar som fasen för årsdebut.
Men jag håller med, jag har dålig feeling för hästen, knarkarn upp är ju ingen fördel heller.
Detta loppet är rejält svårt, är väl bara Lugdunum, Jetstile, Hamble Crown.. som är helt borta.
Dom som tippar/tror att Lugdunum kan vinna detta, utveckla gärna era badkar, för jag kan inte se hur loppet ska bli kört för att han ska kunna vinna. Han blir garanterat sist ut, om han ens står på benen.. o sen ska han runda dessa bra hästar? Skulle inte tro det, han kommer få svar i tredjespår hela vägen och hästen är ju inte direkt speedig heller. Nej bort bort bort...
Answer to: "Årsdebut... = säger inte ett skit.
Hästen kanske inte var jobbat för d"
|
|
|
Posted: 2008-04-02 09:56:20 Edited(3): 2008-04-02 10:01:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LUGDUNUM
|
Du kan ha rätt Loco Plokko 
(fotnot: skrattar till varje gång du skriver knarkarn jag e själv en ironisk person, och tycker det är extra ok att vara lite stygg mot folk som håller sig i rampljuset och gör dumma felsteg gång på gång... I Johnnys favör så måste jag dock säga att dom dagar och dom lopp, när huvudet hans är påskruvat så kör han ofta jäkligt bra, men men nog om det nu...tillbaka till Lunkentuss "Lindbloms så kallade Elitloppslöfte"
...som sagt du kan ha rätt
-galopp
eller
-tung tung resa i tredje
osv
Spår två betyder ju direkt i andra spår, även om troliga 4:e ytter. Jag tror det kommer gå hyfsat fort med 3 o 5 där framme. Uhrberg sänder till dödens för att frivilligt släppa ner Lindblom när han kommer tuffande 863 meter innan linjen ... men det e ju bara vad jag TROR, ni som tror annat får ju tro det...
Och ni som föredrar att tro i kyrkan... go right ahead
Själv håller jag på att få russin-fingrar i badkaret, så jag stiger upp och ni får väl gissa vidare i era egna badkar hur detta försök blir kört...
(edit) Tilläggas bör att Acclaim vann ju TVÅ försök förra året.
Oavsett vilket så ska det bli ett kul lopp att titta på, men FÖRST Citations (oj såg just att Hultman inte vågar prova möta Citation  ... hmm) ja ja då får kvällens intresse riktas mot om Vikens Player kan gå felfritt. Nu har han väl snart behandlats tvåhundra femtio åtta tusen gånger... stackarn... Hoppas han kommer igång, NÅN GÅNG... ops sidospår
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 10:04:57
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, ADAMS HALL
|
Startrusning att vänta? Giant Superman, Fabrice Axe, Jetstile, Torvald Palema. Alla startsnabba och kanske inte så intresserade av att släppa till någon av de startsnabba då de är lite veka. Så jag tror på toktempo i starten här. En uppumpad Fredrik B Larsson, en galen fransos, en norrman och Torvald...  Sitter sen fransmannen i spets lär det bli fransk körning hela vägen och ett innerspår som totalstannar 300 kvar.
Triton har ju kalasform men hamnar väl typ i 18:e inner då den knappast lär välja Lugdunms rygg i starten.
Tror mest på de spurtstarka i andraspår. Adams Hall & Colombianen.
Blir det toktempo kan säkert Acclaim eller Lugdunum oxå vinna. Svårt att veta hur Lugdunum står sig här men jag vågar nog inte plocka bort den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 10:21:14  Startrusning att vänta? Giant Superman, Fabrice Axe, Jetstile, Torvald Palema. Alla startsnabba och kanske inte så intresserade av att släppa till någon av de startsnabba då de är lite veka. Så jag tror på toktempo i starten här. En uppumpad Fredrik B Larsson, en galen fransos, en norrman och Torvald...  Sitter sen fransmannen i spets lär det bli fransk körning hela vägen och ett innerspår som totalstannar 300 kvar.
Triton har ju kalasform men hamnar väl typ i 18:e inner då den knappast lär välja Lugdunms rygg i starten.
Tror mest på de spurtstarka i andraspår. Adams Hall & Colombianen.
Blir det toktempo kan säkert Acclaim eller Lugdunum oxå vinna. Svårt att veta hur Lugdunum står sig här men jag vågar nog inte plocka bort den.
Answer to: "Startrusning att vänta? Giant Superman, Fabrice Axe, Jetstile, Torvald Pal"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ACCLAIM
|
Har oerhört svårt att tro Lugdunum ska runda Necktie, Acclaim, Adams Hall via tredje spår och växla förbi dom på upploppet, för han kommer att få gå först.
Sen kör ju Åke Lindblom lite tokigt ibland också, nej jag tar bort den.
Triton får problem här precis som du var inne på Grenka.
Tar han Lugdunums rygg blir han sist, tar han Larssons så blir han långt invändigt.
Har svårt att se Giant Superman hålla upp varken Fabrice Axe eller Jetstile o Torvald.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 10:22:50
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, ADAMS HALL
|
Jag får se hur strecken sitter på lördag. Det får avgöra om Lugdunum platsar eller inte. Får inte vara streckad på mer än 15%
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 10:48:43  Varför skulle inte hockey köra för fullt här? Hemmaplan,slipper resa vilket tär på hästarna och 2 veckor till finalen vilket är perfekt återhämtningstid efter en rejäl urblåsning. Jag tror inte Hockey kommer spara på krutet här.
Answer to: "Varför skulle inte hockey köra för fullt här? Hemmaplan,slipper resa vi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ACCLAIM
|
Låt säga att acclaim springer hem detta, vilka hästar går då vidare till olympiafinal ????
2:an & 3:an eller för acclaim e ju redan vidare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 12:52:04  Låt säga att acclaim springer hem detta, vilka hästar går då vidare till olympiafinal ????
2:an & 3:an eller för acclaim e ju redan vidare.
Answer to: "Låt säga att acclaim springer hem detta, vilka hästar går då vidare ti"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ACCLAIM
|
2:an bara.
Wennerholm får ett ytterliggare wildcard att dela ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 19:32:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nån som är chanslös här? Inne på att helgardera... kanske bara dumt att välja bort nån?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 20:26:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ADAMS HALL
|
Jetstile tycker jag är helt chanslös.. att han ska vinna över alla dessa hästar är mission impossible
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-04-02 20:32:39
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, LUGDUNUM
|
Torvald Palema , Jetstile , Fabrice Axe och Hamble Crown är alla chanslösa!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-02 20:36:16
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Jag tror Torvald har Mycket bättre chans än Lugdunum... Tror Lugdunum är chanslös...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-03 06:03:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GIANT SUPERMAN
|
tror vi är fel på det allihop. såvida det inte är nån som känner vinnaren djupt ner i maggropen... goop är en bra kusk... fransmännen har inte kommit hit för att komma sist... triton spurtade som värsta raket-acclaim sist... giant superman har speed-resurser som golvade acclaim i höstas...
torvald palema sjönk ju som en sten sist. ska han ha hämtat sig och rappa dom här nu?
nej, får ta ett tips fårn en kompis: stirra dig inte blind på guld..
hamble crown, jet stile eller fabrice vinner...
eller så vinner nån annan.
det konstiga är, tycker jag, att acclaim kan göra samma sak om och om igen. tycker dom borde hitta ett motvapen mot hans spurt? lägga upp loppet annorlunda eftersom han inte bestämer nånting där bak. sänka tempot kanske? hur klarar sig acclaim då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-03 07:47:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Lugdunum måste väl vara en kalasspik. Jag menar Lindblom sa ju att han matchar Offshore Dream & den hade väl varit stenklar i detta lopp..
Skämt å sido. Loppet måste analyseras i sömmarna, just nu känns Colombian Necktie nu med Uhrberg hetast.
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2008-04-03 11:07:08 Lugdunum måste väl vara en kalasspik. Jag menar Lindblom sa ju att han matchar Offshore Dream & den hade väl varit stenklar i detta lopp..
Skämt å sido. Loppet måste analyseras i sömmarna, just nu känns Colombian Necktie nu med Uhrberg hetast.
Answer to: "Lugdunum måste väl vara en kalasspik. Jag menar Lindblom sa ju att"
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
jag är inne på ditt spår här Bowlingfordollars det är konstigt att Colobian Nectie är så pass bortglömd även om strecken ljuger rätt bra nu.. Tänk vad en galopp kan göra för dom tidiga strecken..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-03 11:25:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
Jag är lite inne på att Torvald Palema kan plocka hem detta faktiskt... Men då hänger det väldigt mycket på hur det blir i starten... Och vem som hamnar i täten... Erik kan mycket väl ladda Torvald mot spets för att sedan släppa alt. hitta ner i rygg ledaren direkt, då kanske beroende på vem som är snabbast ut...
Open Strecht är ju något som Svanstedt uttnyttjat sig av tidigare vad gäller segrar för Torvald, och egentligen så tror jag att det är att föredra... Löser det sig så är min OS vinnare, Torvald Palema...
Men 7dagar mellan loppen kanske är för lite, som ni redan nämnt, men det är inte omöjligt!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-04-03 13:19:24
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Jag tror det kan vara aktuellt oxå, när han vann på OS så spetsa han ju långt ut på vingen för att släppa direkt och det kan nog upprepas här, inte så många startsnabba innanför vad jag kan se. Kan bli en snabb revanch. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6