1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
|
|
Posted: 2008-03-30 20:54:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GIANT SUPERMAN
|
Triton spurtade ju heroiskt i det första uttagningsloppet. Men då hade ju "storstjärnorna" redan hoppat bort sig. Förvånande att inte Jaded kommer till start här, måste vara något fel på hästen? Giant Superman visade ju ingenting senast, men kan få loppet här och avgöra på OS. Tidig på mitt system tror jag iaf. Adams Hal blir farlig. Sedan gillar jag ju Lugdunum. Eller gillar är en underdrift, jag älskar den hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-30 20:57:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, snarare allt under 50 är kanon. (NIJO)!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-30 20:59:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför är Acclaim med igen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-30 21:00:09  Varför är Acclaim med igen?
Answer to: "Varför är Acclaim med igen? "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja märkligt.... behöver väl ett lopp nu då kanske men. Varför inte bara köra ett banjobb i 15-tempo istället?
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2008-03-30 21:02:20
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Se det posetift.. En häst som inte lär vinna (knappast detta lopp man satsar på) men som svenska foket älskar och kommer kasta bort streck på..
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-30 21:22:35  Se det posetift.. En häst som inte lär vinna (knappast detta lopp man satsar på) men som svenska foket älskar och kommer kasta bort streck på..
Answer to: "Se det posetift.. En häst som inte lär vinna (knappast detta lopp man sat"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 4, ACCLAIM
|
Varför skulle inte hockey köra för fullt här? Hemmaplan,slipper resa vilket tär på hästarna och 2 veckor till finalen vilket är perfekt återhämtningstid efter en rejäl urblåsning. Jag tror inte Hockey kommer spara på krutet här.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-03-30 21:58:56
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, LUGDUNUM
|
Nu fär jag äntligen se Lugdunum igen! Så jäkla fin den är.
Räcker med tre streck i detta superbra lopp: Lugdunum , Adams Hall och Triton Sund
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2008-03-30 23:09:56
|
Forum posts: 803
|
största anledningen att hockey startar acclaim är väll enligt hans egen utsago i alla fall att acclaim presterar bäst när han startar med två veckors mellanrum, då är ju detta lopp perfekt hemma å allt, ne han kommer att köras för segern och att han redan är klar tror jag inte spelar nån roll, dom vann väll två kvallopp ifjol har jag för mig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-30 23:31:54  Triton spurtade ju heroiskt i det första uttagningsloppet. Men då hade ju "storstjärnorna" redan hoppat bort sig. Förvånande att inte Jaded kommer till start här, måste vara något fel på hästen? Giant Superman visade ju ingenting senast, men kan få loppet här och avgöra på OS. Tidig på mitt system tror jag iaf. Adams Hal blir farlig. Sedan gillar jag ju Lugdunum. Eller gillar är en underdrift, jag älskar den hästen.
Answer to: "Triton spurtade ju heroiskt i det första uttagningsloppet. Men då hade ju"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Jag tror att Jaded möter bla. Citation på onsdag...trodde väl på lättare motstånd där... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-31 02:16:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GIANT SUPERMAN
|
Kul lopp! Intressant med Erik på Torvald, kommer väl laddas för att hitta rygg ledaren vilket kan vara segerreceptet. Men det är vidöppet...
Jaded har väl inte tillräckligt med poäng helt enkelt.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-31 06:30:11
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Tror Acclaim körs med skor en sån här gång, för att få ett lopp i kroppen inför finalen då det är på hemmaplan o allt, sen är det klart att han vill tjäna en slant också men målet är väl ändå finalen. Tyvärr alla Lugdunum diggare så tror ju jag inte att han kommer hinna med här, han har gång på annat visat att han inte hänger med i dessa sammanhang, galoppen kommer nog då också.
Detta bör stå mellan Åkes hästar och Colombianen, sen vet man ju att Triton Sund kan allt ibland och även en på topp Stålmannen kan utmana, men jag tycker det luktar dålig träning som vanligt när det gäller Freddan, Stålmannen kommer igång sent lagom till Elitloppet varje år, vet inte varför, men tunt jobbad måste det ju vara när det blir så varje år. Åke tog ju på sig missen sist med Torvald, han hade ju legat på och var alldeles för laddad, med facit i hand skulle jag dragit allt och släppt till Fransmannen, sa Åke efter loppet.
Ska bli kul att se vad Adams Hall kan i år, hoppas verkligen han blommar ut nu, det är en ruggigt bra i häst i grunden. Tyvärr skör.
Härliga tider iaf för oss travdiggare. Jag älskar denna årstid. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-31 09:48:17  Tror Acclaim körs med skor en sån här gång, för att få ett lopp i kroppen inför finalen då det är på hemmaplan o allt, sen är det klart att han vill tjäna en slant också men målet är väl ändå finalen. Tyvärr alla Lugdunum diggare så tror ju jag inte att han kommer hinna med här, han har gång på annat visat att han inte hänger med i dessa sammanhang, galoppen kommer nog då också.
Detta bör stå mellan Åkes hästar och Colombianen, sen vet man ju att Triton Sund kan allt ibland och även en på topp Stålmannen kan utmana, men jag tycker det luktar dålig träning som vanligt när det gäller Freddan, Stålmannen kommer igång sent lagom till Elitloppet varje år, vet inte varför, men tunt jobbad måste det ju vara när det blir så varje år. Åke tog ju på sig missen sist med Torvald, han hade ju legat på och var alldeles för laddad, med facit i hand skulle jag dragit allt och släppt till Fransmannen, sa Åke efter loppet.
Ska bli kul att se vad Adams Hall kan i år, hoppas verkligen han blommar ut nu, det är en ruggigt bra i häst i grunden. Tyvärr skör.
Härliga tider iaf för oss travdiggare. Jag älskar denna årstid. 
Answer to: "Tror Acclaim körs med skor en sån här gång, för att få ett lopp i kro"
|
V 4, ACCLAIM
|
ACCLAIM går alltid barfota fram och så lär han nog köras även på lördag och jag tror som sagt att Hockey vill ge honom en rejäl genomkörare då det är så pass lång tid till finalen. Med flertalet startsnabba och även urstarka hästar som vill ha tempo lär det bli körning hela vägen och i 3:e,4:e utv sitter hockey och bara väntar på draghjälpen som går ut 700 kvar och 300 kvar viker han ut i 4:e spår, 200 kvar rycker han norsken och visslar förbi tämligen enkelt på finfina tiden 12.7.
TORVALD PALEMA gick sig rejält trött i lördags och hinner inte återhämta sig tillräckligt på 7 dagar. Kommer tvingas ladda dessutom för att få position och med flera startsnabba innanför kommer det krävas en snabb öppning som sätter sig i benen...
Värsta motbudet tror jag att TRITON SUND är som kanske slipper dödens denna gången men blir nog avslagen av Acclaim som liftat med i ryggen.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-31 10:28:12
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Triton sund kan man troligen räkna bort,,,,,hamnar sist från start eller blir fast invändigt beroende på vilken rygg han väljer.......Svårt att se han gå runt alla dessa hästarna sedan.....
Intressanta är om fredde b larsson kan hålla spets med g.superman, är ojämnt startsnabb....
Fabrice axe, hur kör fransmannen? troligen i spets?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-31 10:40:31  Triton sund kan man troligen räkna bort,,,,,hamnar sist från start eller blir fast invändigt beroende på vilken rygg han väljer.......Svårt att se han gå runt alla dessa hästarna sedan.....
Intressanta är om fredde b larsson kan hålla spets med g.superman, är ojämnt startsnabb....
Fabrice axe, hur kör fransmannen? troligen i spets?
Answer to: "Triton sund kan man troligen räkna bort,,,,,hamnar sist från start eller "
|
V 4, ACCLAIM
|
FABRICE AXE är väl en raket från start? Med tanke på att tränaren kvalade in KITO från dödens och väl har uttryckt att denne inte är mycket sämre så lär han nog ladda rejält och prova i spets om han kommer dit? Är känslan iaf och jag tror inte att Fredde kör i spets även om han skulle kunna då Superman nog behöver ett par lopp till innan han har den rätta formen. Jag tycker allt pekar på spurtseger för Hockey.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-31 18:36:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LUGDUNUM
|
Även om Colombian Necktie är min favorithäst så tror jag att åke lindblom och Lugdunum går fram i dödens så fort som möjligt och trycker sönder ledarn enda hotet är väll acclaim bakifrån som kan ta han på speed.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-03-31 18:43:16
|
Forum posts: 5430
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Fruktansvärt svårt lopp tycker jag.... Har svårt att hitta någon som är chanslös...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-31 21:02:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GIANT SUPERMAN
|
hur värderar ni adam halls senaste lopp jämfört med dom andras? tänker tex på att gs gått två tuffa lopp medans ah väl bara gått två relativt enkla?
lugdunum slog thrust my step nyligen och tms brukar ju få stryk av dom bästa och flesta här på samma sätt. hur kan lugdunum tänkas stå sig mot dessa?
ska erik, goop, takter och örjan alla hamna utanför finalen?... alla dom bästa kuskarna står finallösa ännu sä länge...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-31 21:04:48  hur värderar ni adam halls senaste lopp jämfört med dom andras? tänker tex på att gs gått två tuffa lopp medans ah väl bara gått två relativt enkla?
lugdunum slog thrust my step nyligen och tms brukar ju få stryk av dom bästa och flesta här på samma sätt. hur kan lugdunum tänkas stå sig mot dessa?
ska erik, goop, takter och örjan alla hamna utanför finalen?... alla dom bästa kuskarna står finallösa ännu sä länge...
Answer to: "hur värderar ni adam halls senaste lopp jämfört med dom andras? tänker "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, FABRICE AXE
|
Chanslösa (Enligt mig) - Triton Sund, Hamble Crown.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-31 21:11:28 Chanslösa (Enligt mig) - Triton Sund, Hamble Crown.......
Answer to: "Chanslösa (Enligt mig) - Triton Sund, Hamble Crown......."
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GIANT SUPERMAN
|
vilka spurtar bäst på os?
acclaim är väl en av dom...
vilka är dom andra?
triton sund spurtade ju fantastiskt sist...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-31 21:11:37  hur värderar ni adam halls senaste lopp jämfört med dom andras? tänker tex på att gs gått två tuffa lopp medans ah väl bara gått två relativt enkla?
Answer to: "hur värderar ni adam halls senaste lopp jämfört med dom andras? tänker "
|
V 4, ACCLAIM
|
ADAMS HALL var ju givetvis riktigt bra senast men var nära galopp och tycker inte han såg perfekt ut.
LUGDUNUM tror jag tappar för mycket i starten här då han måste tas mycket försiktigt från start och jag tror han får det mycket tufft att runda detta gänget om han själv måste göra jobbet. Slipper han däremot göra jobbet själv denna gången och det blir högt tempo kanske han kan hålla farten bäst?
GIANT SUPERMAN lär behöva fler lopp och håller knappast upp innerspåret då jag tror att fransmannen är snabbare iväg.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6