1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
9
|
tommie
|
Posted: 2011-10-11 23:32:48  Förra året hade han ett uppehåll på lite drygt tre månader mellan maj och augusti, varpå han vann tre raka enkla segrar. Visserligen är motståndet lite hårdare nu än vid comebacken förra året, men jag tror som sagt att han är bättre i år och tills han överhuvudtaget har varit nära att förlora över lång distans i något annat lopp än Prix d'Amerique kommer jag att tro stenhårt på honom. Hultman påstår dessutom att hästen är bättre förberedd inför comebacken i år, och då jag till skillnad från många andra tycker att Hultman är rätt pålitlig numera så tror jag på det.
Hade distansen varit kortare än 2640 hade jag förmodligen också garderat. Jag kan även köpa att man garderar om man gör ett större system och chansar på att han galopperar eller att Örjan kör preparé, dock ser jag båda dessa scenarion som osannolika.
Answer to: "Förra året hade han ett uppehåll på lite drygt tre m"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Spika du.  Jag garderar. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-11 23:48:02
Answer to: "Spika du.:) Jag garderar.:)"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, MAHARAJAH
|
Nej. Du får inte 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-12 00:41:25 Edited(1): 2011-10-12 00:46:35  Nej. Du får inte 
Answer to: "Nej. Du får inte;)"
|
|
Då får jag vänta med att lira till nästa helg för jag skulle aldrig spika Maha på lördag.Han kommer att vara så rostig att han kommer att se ut som ett 12-årigt kallblod med 11 000 på kontot.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 00:44:41  Då får jag vänta med att lira till nästa helg för jag skulle aldrig spika Maha på lördag. 
Answer to: "Då får jag vänta med att lira till nästa helg fö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
får ju nästan vara sjuk för att torska detta från ledning typ, även om juggle face e stark
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-12 00:54:09  får ju nästan vara sjuk för att torska detta från ledning typ, även om juggle face e stark
Answer to: "får ju nästan vara sjuk för att torska detta från led"
|
|
Om han kommer till ledningen så kommer feg-örjan köra för sakta eftersom han och hultman bara har frankrike i sikte.. En Maha som varit borta i fyra månader kan inte springa fortare än 1.12 sista 500 med sin tunga kropp..  Han blir ned speedad garanterat. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 02:24:36 Edited(1): 2011-10-12 03:23:33  Om han kommer till ledningen så kommer feg-örjan köra för sakta eftersom han och hultman bara har frankrike i sikte.. En Maha som varit borta i fyra månader kan inte springa fortare än 1.12 sista 500 med sin tunga kropp..  Han blir ned speedad garanterat. 
Answer to: "Om han kommer till ledningen så kommer feg-örjan köra f&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja precis, e kass skalle på hästen! brukar slänga in handuken direkt! speciellt mot sådant här motstånd som på lördag, helt klart!
ser du har det uträknat här
marre är utan tvekan omgångens bästa spik iallafall
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 10:05:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
inte i förhållande till hur hårt streckad han lär blir. Som sagt, örjan är en fegis och kör sakta. Inte alls omöjligt att yarrah boko kommer till ledningen och då är maharaja illa ute......
Får torvald ett bra lopp och har form så lär han väl gå 3ggr snabbare sista 500 meterna.....
Skrällen är annars go on pale som satte svenskt rekord i somras över 3140m? ruggig insats oavsett. Suttit fast hela sommaren och spurtat starkt mot bra hästar i guld..... Senaste 2 insatser har han sett strålande ut. Låt säga han får vinnarhålet här, då jäklar blir dte intressant.
Denna jackpotten tänker jag fan inte dela med harry boy spelarna och alla favoritfegisar! då kan det lika bra vara så......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-12 10:21:07  ja precis, e kass skalle på hästen! brukar slänga in handuken direkt! speciellt mot sådant här motstånd som på lördag, helt klart!
ser du har det uträknat här
marre är utan tvekan omgångens bästa spik iallafall
Answer to: "ja precis, e kass skalle på hästen! brukar slänga in handuk"
|
|
Spelar ingen roll hur bra skalle han har om han är rostig och inte kan springa tillräckligt fort. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 10:43:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad gör Torvald här ? Är ju totalt chanslös !!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 12:46:50  Vad gör Torvald här ? Är ju totalt chanslös !!!!
Answer to: "Vad gör Torvald här ? Är ju totalt chanslös !!!!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska den starta i p-21 loppen då lr?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 12:47:55  Spelar ingen roll hur bra skalle han har om han är rostig och inte kan springa tillräckligt fort. 
Answer to: "Spelar ingen roll hur bra skalle han har om han är rostig och inte kan"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har de satt något sådant där rehabband mellan benen på honom lr vadå
något jag missat för att han inte skulle kunna springa snabbt? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-12 12:49:19  har de satt något sådant där rehabband mellan benen på honom lr vadå
något jag missat för att han inte skulle kunna springa snabbt? 
Answer to: "har de satt något sådant där rehabband mellan benen p&arin"
|
|
Kommer vara seg nu efter vila. Vänta så får du se.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 12:50:25  Kommer vara seg nu efter vila. Vänta så får du se.. 
Answer to: "Kommer vara seg nu efter vila. Vänta så får du se..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
konstigt att man aldrig hör samma ord från någon när Åke har en häst i loppen som inte startat på några månader 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-12 12:56:11  konstigt att man aldrig hör samma ord från någon när Åke har en häst i loppen som inte startat på några månader 
Answer to: "konstigt att man aldrig hör samma ord från någon när "
|
|
Beror lite på vad det är för häst och vad dom har för träningsupplägg.  Maha är en ganska tung häst och jag tror inte att Hultman har tränat för att få upp snabbheten till detta lopp. Har nog varit mest tung träning med tanke på att Hultman bara har ett lopp i sikte.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 12:59:59  Beror lite på vad det är för häst och vad dom har för träningsupplägg.  Maha är en ganska tung häst och jag tror inte att Hultman har tränat för att få upp snabbheten till detta lopp. Har nog varit mest tung träning med tanke på att Hultman bara har ett lopp i sikte.. 
Answer to: "Beror lite på vad det är för häst och vad dom har f&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hade det varit ett vanligt lopp hade jag absolut köpt det upplägget, är ju så det brukar se ut.
men nu är det ju inget vanligt lopp och hultman är ju ingen idiot, även om han inte är den mest rutinerade så lär han säg något nytt hela tiden 
Jag har aldrig sätt någon häst med högre grundkapaictet än honom iallafall och du kan räkna med att hultman för 1 gäng skull ställt iordning hästen efter vila.
Dessutom med tanke på hur loppscenariot ser ut så der det ordentligt snuskigt bra ut för honom om man kan säga så
Finsn absolut ingen anledning att fundera på att gardera här utan bara tacka och spika.
Att den inte blir storis helelr är ju sjuk bonus i ne megajackpottomgång.
Fast alla ska ju såklart göra som de tror på 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-12 16:35:40
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Finns ingen Travtränare i världen som inte har en ursäkt till hands om de inte går som det tänkt !! Att gå ut o säga det är preparé är ingen man torgför i Svedala o kommer inte att göra det heller..hästen skulle må mycket bättre av att ha några starter innanför västen men nu är vi i amatörerna Svedala där stortrännare gör som dom vill...o särskilt när dom har ett affichnamn som Marre !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-12 16:41:24  konstigt att man aldrig hör samma ord från någon när Åke har en häst i loppen som inte startat på några månader 
Answer to: "konstigt att man aldrig hör samma ord från någon när "
|
|
Samma där från mig o för att inte snacka om när Stickan tar ut sina "kanoner" efter månader av vila !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-12 16:45:36
|
|
Dom ska ha starter inom en 2 månaders period eller så får dom gå kvallopp men stortränarna styr det där o dom vet att de rings o tjatas ut hästar så dom får sitta i orubbat bo med sina "ostartade" hästar !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 16:57:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
tills på lördag är han megafavorit, bara till att se hallsta lotus förra veckan. Gick från 60% till 80% när de seriösa systemen lämnades in på lördagen.....
Maharaja har väl inte direkt sett lysande ut i de tidigare starterna efter långt uppehåll............
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-12 17:03:32  tills på lördag är han megafavorit, bara till att se hallsta lotus förra veckan. Gick från 60% till 80% när de seriösa systemen lämnades in på lördagen.....
Maharaja har väl inte direkt sett lysande ut i de tidigare starterna efter långt uppehåll............
Answer to: "tills på lördag är han megafavorit, bara till att se hallst"
|
|
Men nu är de ju Marre som alla har förhoppningar att han ska kunna vinna PDA men dit är de några starter kvar..skulle inte tro att han hade fått debutera där i PDA efter månader av vila.. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6