1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
|
|
Posted: 2011-10-11 12:07:09  är rätt uppenbart hur det blir kört
Answer to: "är rätt uppenbart hur det blir kört"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, TORVALD PALEMA
|
ok.....
vill gärna ha reda på det... före lördag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:08:44  ok.....
vill gärna ha reda på det... före lördag
Answer to: "ok.....
vill gärna ha reda på det... före lördag"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaha! där der man men isåfall, någon av blåbären spetser ( vilket är obetydligt) Örjan håller ut Yrrah utan peroblem och glider till spets vid 500 pålen. kan återkomma till dig om det skulle ändras
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:12:52  jaha! där der man men isåfall, någon av blåbären spetser ( vilket är obetydligt) Örjan håller ut Yrrah utan peroblem och glider till spets vid 500 pålen. kan återkomma till dig om det skulle ändras
Answer to: "jaha! där der man men isåfall, någon av blåbäre"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NORAS BEAN
S 8, NORAS BEAN
|
Blåbäret ifråga heter Noras Bean.
Men visst kan du ha rätt i att Maharajah kan hålla ut Yarrah. Men tror inte Örjan ens försöker. Viktigare att hålla sig i trav och få en lugn skön start på första loppet efter vila, än att komma till spets. Dessutom är nog dödens en bra position för att väcka kungen till liv efter att ha slappat i hagen. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:15:38  jaha! där der man men isåfall, någon av blåbären spetser ( vilket är obetydligt) Örjan håller ut Yrrah utan peroblem och glider till spets vid 500 pålen. kan återkomma till dig om det skulle ändras
Answer to: "jaha! där der man men isåfall, någon av blåbäre"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, TORVALD PALEMA
|
intressant, men knappast sannolikt att Örjan skulle vara före Ohlsson och överta efter 500m....
Men den som lever får se, blir spännande vilket som.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:17:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, TORVALD PALEMA
|
tror inte de är intresserade av att Sätta Maha i dödens förens tidigast 1200m kvar. Mina tankar bara, baserade på att det är första starten efter längre vila och behandling.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:26:08  intressant, men knappast sannolikt att Örjan skulle vara före Ohlsson och överta efter 500m....
Men den som lever får se, blir spännande vilket som.
Answer to: "intressant, men knappast sannolikt att Örjan skulle vara före Ohl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är du som får se, har just berättat för dig, sedna får tro på det scenariot du vill 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:28:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
maharajah lätt spik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:28:23  Blåbäret ifråga heter Noras Bean.
Men visst kan du ha rätt i att Maharajah kan hålla ut Yarrah. Men tror inte Örjan ens försöker. Viktigare att hålla sig i trav och få en lugn skön start på första loppet efter vila, än att komma till spets. Dessutom är nog dödens en bra position för att väcka kungen till liv efter att ha slappat i hagen. 
Answer to: "Blåbäret ifråga heter Noras Bean. :D
Men visst kan du h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
givetvis har jag rätt  Du kan lita på att det är det enda Örjan komma göra, finsn bara 1 mål i loppet och det är att hålla före yarrah boko före sig till han är i ledning. Örjan har absolut ingen lust bjuda det ekipaget på en enda centimeter i loppet.
Det kommer han också lyckas med utan problem så Marre kan öppna bra
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-11 12:38:43  så kommer det icke bli kört!
Answer to: "så kommer det icke bli kört!"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ingen av Marre eller Yarrah är någe vidare ut så de kan bli spännade....men tror Uffe jagar bäst just i det här loppet på sin häst..är ju inte Marre viktigaste lopp..utan bara litet prepraré lopp! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:41:29 Edited(1): 2011-10-11 12:41:55  Ingen av Marre eller Yarrah är någe vidare ut så de kan bli spännade....men tror Uffe jagar bäst just i det här loppet på sin häst..är ju inte Marre viktigaste lopp..utan bara litet prepraré lopp! 
Answer to: "Ingen av Marre eller Yarrah är någe vidare ut så de kan bl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
möjligtvis bli spännande te slut i loppet  men att marre håller ut yarrah utan problem får du från en säker källa, så det behöver du inte tänka något mer på
Kom ihåg efter loppet vem som sa det var så enkelt
btw ska du ha andel te lördag? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-11 12:50:13  möjligtvis bli spännande te slut i loppet  men att marre håller ut yarrah utan problem får du från en säker källa, så det behöver du inte tänka något mer på
Kom ihåg efter loppet vem som sa det var så enkelt
btw ska du ha andel te lördag? 
Answer to: "möjligtvis bli spännande te slut i loppet:) men att marre hå"
|
|
Tack för erbjudandet igen men ja lirar på o får snitsla banan så ja undviker minorna..olyckorna kommer inte ensamma..någon dåre har fifflat med min Internet uppkopping så just nu har ja bara 0,1 nerströms...de funkar liven dåligt på ska ja säga(haha)... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 12:53:18  Tack för erbjudandet igen men ja lirar på o får snitsla banan så ja undviker minorna..olyckorna kommer inte ensamma..någon dåre har fifflat med min Internet uppkopping så just nu har ja bara 0,1 nerströms...de funkar liven dåligt på ska ja säga(haha)... 
Answer to: "Tack för erbjudandet igen men ja lirar på o får snitsla ba"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ibland är inte livet roligt alltså
hoppas det löser sig med linan!
du kan alltid ångra dig te inlämning så riskerar du inte missa nån vinnare  
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-11 15:53:51
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Dum som jag är så har jag försökt fälla Maha flera gånger förut... Men jag känner att jag måste fortsätta nu när han varit borta ett tag inte har den rätta formen.. Får väl stå med dumstruten på som vanligt.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-11 19:40:39  Dum som jag är så har jag försökt fälla Maha flera gånger förut... Men jag känner att jag måste fortsätta nu när han varit borta ett tag inte har den rätta formen.. Får väl stå med dumstruten på som vanligt.. 
Answer to: "Dum som jag är så har jag försökt fälla Maha fler"
|
|
Inte då !! Den dumstruten rymmer fler än ditt huvud,,,här garderas de direkt !! Ville inte se sådana här ostartade hästar på V75:an... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 19:48:34  Inte då !! Den dumstruten rymmer fler än ditt huvud,,,här garderas de direkt !! Ville inte se sådana här ostartade hästar på V75:an... 
Answer to: "Inte då !! Den dumstruten rymmer fler än ditt huvud,,,här g"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NORAS BEAN
S 8, NORAS BEAN
|
Och jag garderar för att jag hatar Örjan. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-11 20:00:58
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, MAHARAJAH
|
Verkar finnas många giriga här inne som finner det värt att gardera monster med möss 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-11 21:25:32
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Tycker definitivt att det finns saker som gör att man kan gardera Maha..Maha har haft två uppehåll som varit längre än tre månader och båda gångerna har han förlorat i första starten efter uppehållen.. Och Örjan kommer inte att köra ihjäl hästen i detta lopp utan han kan lika gärna sitta i kön och vara nöjd om Maha avslutar fint och känns bra. Jag är även lite osäker på hur travet kommer att vara innan Maha har fått upp riktig snabbhet i sin lite tunga kropp efter vila..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-11 22:19:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med både tommie och speltorsken. Örjan är känd för att inte köra för seger, han har som mål att preparera till frankrike. Spelat mot maharaja 2ggr och fällt han båda gångerna........Vad har han? 1 lopp på 6 månader?
Blir inte det minsta förvånad om örjan tar lugn start och sedan kör lite till slut.....
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-11 22:25:01  Tycker definitivt att det finns saker som gör att man kan gardera Maha..Maha har haft två uppehåll som varit längre än tre månader och båda gångerna har han förlorat i första starten efter uppehållen.. Och Örjan kommer inte att köra ihjäl hästen i detta lopp utan han kan lika gärna sitta i kön och vara nöjd om Maha avslutar fint och känns bra. Jag är även lite osäker på hur travet kommer att vara innan Maha har fått upp riktig snabbhet i sin lite tunga kropp efter vila..
Answer to: "Tycker definitivt att det finns saker som gör att man kan gardera Maha"
|
V 2, MAHARAJAH
|
Förra året hade han ett uppehåll på lite drygt tre månader mellan maj och augusti, varpå han vann tre raka enkla segrar. Visserligen är motståndet lite hårdare nu än vid comebacken förra året, men jag tror som sagt att han är bättre i år och tills han överhuvudtaget har varit nära att förlora över lång distans i något annat lopp än Prix d'Amerique kommer jag att tro stenhårt på honom. Hultman påstår dessutom att hästen är bättre förberedd inför comebacken i år, och då jag till skillnad från många andra tycker att Hultman är rätt pålitlig numera så tror jag på det.
Hade distansen varit kortare än 2640 hade jag förmodligen också garderat. Jag kan även köpa att man garderar om man gör ett större system och chansar på att han galopperar eller att Örjan kör preparé, dock ser jag båda dessa scenarion som osannolika.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-11 22:28:25 Edited(1): 2011-10-11 22:29:42  håller med både tommie och speltorsken. Örjan är känd för att inte köra för seger, han har som mål att preparera till frankrike. Spelat mot maharaja 2ggr och fällt han båda gångerna........Vad har han? 1 lopp på 6 månader?
Blir inte det minsta förvånad om örjan tar lugn start och sedan kör lite till slut.....
Answer to: "håller med både tommie och speltorsken. Örjan är k&au"
|
V 2, MAHARAJAH
|
Örjan har väl kört i dödens i typ varje comeback hästen har gjort hittills så har svårt att förstå varför han skulle sitta lugn i kön just den här gången.. Örjan körde väl förresten i dödens i i princip varje start förra hösten trots att det även då var Pd'A som gällde.
Förresten har jag också varit rätt ute på Marre varenda gång, garderat två ggr och han torskade båda..
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6