1
2
3
[ 4
]
5
6
|
|
Posted: 2011-06-07 15:18:09 Edited(1): 2011-06-11 19:15:29  Hallsta tog ju knappt en meter på Feseth över upploppet trots att Feseth öppnade första 500 på 1.19 nånting (tror jag det var). Det tycker jag är kraftigt underbetyg. På upploppet gick det runt 1.20 tempo, och för att Hallsta skulle varit en spik nu så borde den gått snabbare än så.
Nej... Det känns inte som att formen står i zenit och därmed ska den garderas mot detta ganska så tuffa gäng.
Men nu märker jag ju att detta inlägg är i fel tråd...hehe
Answer to: "Hallsta tog ju knappt en meter på Feseth över upploppet trots at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 15:24:44  Intressant ämne som nästan skulle behöva en egen tråd.
Bra att veta : Är omsättningen 100miljoner så tar atg ca 35% kvar att dela ut är då 75miljoner
till en ensam vinnare (eller givetvis 7,5 miljoner till 10st vinnare)
Är en häst streckad på 100% så har alla streckat den hästen och utdelningen höjs då alltså inte alls.
En häst som är streckad på 50% är alltså streckad på hälften av alla system som har lämnats in.
Men OBS! den kan ju vara streckad på tex 75% av dom systemen som är kvar! och då dubblas ju alltså inte värdet.
Se denna länken som ex
http://www.travsidan.nu/trav/resultat_v75.pdf
Ex.I avd-5 var vinnaren streckad på 51% (se atg från i lördag på Mantorp) men värdet ökade bara från 2.169 till 2.803
Ex2.2%-aren nr9 Avanto i sista skulle ge 310.323 medans 2%-aren nr11 Blue Rock skulle ge 488.193.
Favoriten Youpie var streckad på 61% och höjde bara värdet från 5.782 kr till 6.160 kr
Det är också mycket stor skillnad på om en 2%-are vinner i loppet där "alla" spikar storfavoriten,
dom systemen som har med 2%-aren där är många gånger små chanssystem eller idiotsystem som ändå missar i något annat lopp.
Jämfört med att om en 2% vinner i ett lopp där många "experter" och stora system har varit beredda på en skräll bara för att loppet var öppet på förhand.
Observera även att 7rätt gav 6.160 medans om andrahands favoriten hade vunnit så hade det gett 40.941.
Men man garderar självklart inte en häst som man tror vinner bara för att gardera utan bara då man tycker att det är värt det som det kostar i förhållande till hästens chans och det förväntade höjda värdet på utdelningen.
Answer to: "Intressant ämne som nästan skulle behöva en egen tråd."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra där. Exakt så.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 16:55:20 Edited(1): 2011-06-07 16:55:36  Nä detta är allt rätt tråd Polajsen
Hallsta Lotus spikar nog "alla" Feseth Lynet slog som sagt Hallsta Lotus sist på kort distans.
Men här kommer jag nog också att bli sugen på Stamping som vanligt,hehe 3% just nu!,det kommer ju såklart att öka,men han blir nog ändå värd att spela här hoppas jag.
Answer to: "Nä detta är allt rätt tråd Polajsen ;)
http://ww"
|
Became a member:
Forum posts:
|
myllarfaks är före stamping i mål, så du bör nog ta me den då 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 17:35:16  Nej, nu tror jag inte heller att den blir streckad på 90 %. Jag trodde du menade megafavoriter överlag.
Kallas det miljonutdelning för att det är liten chans att bli miljonutdelning? eeeh... Jag trodde det kallades miljonutdelning för att det var miljon(-er) i utdelning.
 10% chans till miljonutdelning tycker jag är helt okej, det tar jag
Det är bara 10 % chans till miljonutdelning NÄR favoriten ifråga vinner. Så det är inte 10 % chans när DU spikar megafavoriten. Stor skillnad. Även om du nu tror att dina spikar är stenklara. hehe...
För det andra så är det ju inte 10 % chans för dig att få miljonutdelning på ditt system även om favoriten vinner. Tvärtom så är det mycket mindre chans för dig att få 7 rätt OCH miljonutdelning eftersom det krävs så stora skrällar. Så sanningen är att även om din megafavoritspik vinner så är din sannolikhet att få 7 rätt OCH miljonutdelning nere på bråkdelar av en promille.
Skitsamma. Det jag menar och det jag skrivit om tidigare är att du har mkt mindre chans till miljonutdelning om du spikar en megafavorit. Det borde du fatta intuitivt även om du inte hänger med på logiken.
När det gäller jackpotten så är statistiken inklusive alla jackpotomgångar. Men visst blir utdelningen högre i snitt då. Problemet med megafavoriter på jackpotomgångar är att det är just såna som tar bort effekten av jackpotten. En favorit som är streckad på 80 % motsvarar INTE en favorit på 40 % bara för att det är jackpot som många verkar tro. En hypotetisk favorit som är streckad på 100 % rensar ju inte som en 50-procentare bara för att det är dubbelt så mkt i 7-rättspotten. Det är en härlig myt många experter sprider.
När det gäller V7 så ger det ju som du säger 2.5 ggr, men i jackpotomgångar så sänker detta utdelningen på 7 rätt eftersom det är såpass många som kör V7.
Statistik är bara vilseledande om den används på fel sätt. Det gör inte jag.
Men miljonutdelning eller inte. I slutändan så ska man spela för maximalt väntevärde. Och då ska man inte spika megafavoriter. Det har jag bevisat matematiskt och om du i din enfald vägrar att förstå det är det ditt bekymmer.
Answer to: "Nej, nu tror jag inte heller att den blir streckad på 90 %. Jag trodd"
|
Became a member:
Forum posts:
|
För det första så har jag aldrig nämnt ordet "mega" någonstans, du använder ordet megafaviorit 4565 gånerg i din text, och är direkt syftande på Marre.
ja det är bara 10% chans när favoriten vinner, trodde inte jag skulla bara skriva det för att du skulle fatta det, men skulle tydligen gjort det.
vad som är uppenbart är att du inte alls verkar förstå helhetsbilden.
vilken är min megafavoritspik du tjatar om?
Megafavoritspikar uppstår i omgångar som är mycket svårlösta överlag förutom i ett lopp där 1 häst urskiljer sig väsentligt från övriga.
Är det någon som blir megafavorit så är det väll hallsta lotus isåfall, just i sådana här omgångar där det finns ett flertal spikalternativ överlag så uppstår det väldigt sällan megafavorit som du föredrar att använda.
Och när det komemr till V7 i jackpottomgångar har du inget underlag för ditt uttalnde , men eftersom du tar upp det kan jag tala om för dig att utdelningen på 7 rätt sänks marginellt för att det är INTE så många fler som kör V7 då än det är i en vanlig omgång, de flesta som lämnar in, medelsvensson föredrar att få utdelning tillbaka på 5 och 6 rätt och harry kan man inte spela V7 på heller så de gör ingen skillnad på v75 och v7 alls i jackpott omgång.
Och därtill kan jag berätta för dig att de som kör v7 på jackpott omgång, de kör också v7 på vanlig omgång, större delen , så det är marginellt enbart att utdelningen sänks.
Vilseledande är väll bara förnamnet på statisiken du försöker applicera här.
du har ju inte ens enbart tagit ut statistiken på jackpottomgången ur sammanhanget för att kunna visa mer noggrann statistik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 17:52:46  För det första så har jag aldrig nämnt ordet "mega" någonstans, du använder ordet megafaviorit 4565 gånerg i din text, och är direkt syftande på Marre.
ja det är bara 10% chans när favoriten vinner, trodde inte jag skulla bara skriva det för att du skulle fatta det, men skulle tydligen gjort det.
vad som är uppenbart är att du inte alls verkar förstå helhetsbilden.
vilken är min megafavoritspik du tjatar om?
Megafavoritspikar uppstår i omgångar som är mycket svårlösta överlag förutom i ett lopp där 1 häst urskiljer sig väsentligt från övriga.
Är det någon som blir megafavorit så är det väll hallsta lotus isåfall, just i sådana här omgångar där det finns ett flertal spikalternativ överlag så uppstår det väldigt sällan megafavorit som du föredrar att använda.
Och när det komemr till V7 i jackpottomgångar har du inget underlag för ditt uttalnde , men eftersom du tar upp det kan jag tala om för dig att utdelningen på 7 rätt sänks marginellt för att det är INTE så många fler som kör V7 då än det är i en vanlig omgång, de flesta som lämnar in, medelsvensson föredrar att få utdelning tillbaka på 5 och 6 rätt och harry kan man inte spela V7 på heller så de gör ingen skillnad på v75 och v7 alls i jackpott omgång.
Och därtill kan jag berätta för dig att de som kör v7 på jackpott omgång, de kör också v7 på vanlig omgång, större delen , så det är marginellt enbart att utdelningen sänks.
Vilseledande är väll bara förnamnet på statisiken du försöker applicera här.
du har ju inte ens enbart tagit ut statistiken på jackpottomgången ur sammanhanget för att kunna visa mer noggrann statistik.
Answer to: "För det första så har jag aldrig nämnt ordet "meg"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känns som du gått upp i självspinn här.
Knappt man förstår vad du försöker säga och vad du egentligen tycker. Därför avslutar jag argumentationen här eftersom jag inte vet vad jag argumenterar mot.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 18:22:56 Edited(4): 2011-06-11 19:14:42  Känns som du gått upp i självspinn här.
Knappt man förstår vad du försöker säga och vad du egentligen tycker. Därför avslutar jag argumentationen här eftersom jag inte vet vad jag argumenterar mot.
Answer to: "Känns som du gått upp i självspinn här. :D
Knappt m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 19:52:55  http://www.maharajah.tv/ kanske kan få Travspanis att sluta självspinna 
Answer to: "http://www.maharajah.tv/ kanske kan få Travspanis att sluta själ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tackar ödmjukast!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 19:54:20  Känns som du gått upp i självspinn här.
Answer to: "Känns som du gått upp i självspinn här. :D
Knappt m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
svara ju bara på ditt inlägg, så jag antar du att det är dig sj du argumenterar med, så kanske lika bra sluta då som du säger. Eller så kan du ha kommit till insikt med att det inte finns så mer vettigt du kan bidra med
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 12:50:20 Edited(1): 2011-06-11 19:15:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 13:05:13 Edited(1): 2011-06-11 19:14:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 13:50:44 Edited(1): 2011-06-11 19:13:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 18:02:12 Edited(1): 2011-06-11 19:13:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 23:50:29 Edited(1): 2011-06-11 19:21:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 13:30:33 Edited(2): 2011-06-10 13:33:28  Travspanarn,det verkar vara sommarlov även här i travskolan nu,men du lycka till på lördag!
Answer to: "Travspanarn,det verkar vara sommarlov även här i travskolan nu,me"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej då..välj du ämne så ska du få din önskan uppfylld
Jag är som en liten Fe, och du blir som ett barn på julafton
Dessutom bjussar jag dig på maharajha och Classic tile, resten får du hitta sj och imponera på din master 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 18:39:40  nej då..välj du ämne så ska du få din önskan uppfylld
Jag är som en liten Fe, och du blir som ett barn på julafton
Dessutom bjussar jag dig på maharajha och Classic tile, resten får du hitta sj och imponera på din master 
Answer to: "nej då..välj du ämne så ska du få din önsk"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Med din spikform på sistone så är det bara att gardera dem. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-06-10 19:25:46
Edited(2): 2011-07-06 16:14:55  Med din spikform på sistone så är det bara att gardera dem. 
Answer to: "Med din spikform på sistone så är det bara att gardera dem"
|
|
|
Posted: 2011-06-10 21:17:50  Ja,så som master mentor tjatar om Maharajah så är det så man själv känner sig tvungen att gardera snart
Annars så fortsätter mina hästar att galoppera och komma tvåa  senast så var det 13 oddsaren
Super Gordon som galopperade och bara kom 4:a.
Funderar allvarligt nu på att bara spela på plats när det gäller trav eller att gå över till att spela på galopp istället...
Tidningarnas enkelrader
http://www.travsidan.nu/trav/tipsliga.pdf
kan bli svårt att få upp utdelningen eller å andra sidan lätt om man lyckas fälla favoriterna...
Idag blir det poker som vanligt på fredagarna
http://www.youtube.com/watch?v=ek50rfqjXso
Answer to: "Ja,så som master mentor tjatar om Maharajah så är det s&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
spela det du känner för, den känslan e oftast skönast 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 21:18:22  Med din spikform på sistone så är det bara att gardera dem. 
Answer to: "Med din spikform på sistone så är det bara att gardera dem"
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis så är det, vissa har bara minne som strecker sig 1 omgång bak i tiden 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 21:30:47  precis så är det, vissa har bara minne som strecker sig 1 omgång bak i tiden 
Answer to: "precis så är det, vissa har bara minne som strecker sig 1 omg&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
OK. Berätta om dina spikar i dom 10 senaste omgångarna och motbevisa mig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 21:35:19  OK. Berätta om dina spikar i dom 10 senaste omgångarna och motbevisa mig. 
Answer to: "OK. Berätta om dina spikar i dom 10 senaste omgångarna och motbe"
|
Became a member:
Forum posts:
|
för att jag ska motbevisa dig får du väll bevisa något först?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6