Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Travspanarens Travskola för Ha...

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6  
Author Message
Posted: 2011-06-06 20:38:43 Edited(16): 2011-06-24 16:07:45

Became a member: 
Forum posts:
,
Reply
Post removed Posted: 2011-06-06 21:37:40   Edited(3): 2011-07-14 09:11:26
Posted: 2011-06-06 22:02:53 Answer to: "http://www.smiliegenerator.de/s38/smilies-728.png"

Became a member: 
Forum posts:
utdelning på 6 rätt med
Reply
Posted: 2011-06-06 22:03:28 Answer to: "beror på vad det är för favoriter som vinner."

Became a member: 
Forum posts:
sådana som marre
Reply
Posted: 2011-06-06 22:22:04 Answer to: "sådana som marre"

Became a member: 
Forum posts:
Glöm det. Det blir inga miljoner om megafavoriter vinner.
Reply
Posted: 2011-06-06 22:39:16 Answer to: "Glöm det. Det blir inga miljoner om megafavoriter vinner."

Became a member: 
Forum posts:
du glömmer visst att det är 6 lopp till
Reply
Posted: 2011-06-06 23:13:54 Edited(1): 2011-06-11 19:17:37 Answer to: "utdelning på 6 rätt med:)"

Became a member: 
Forum posts:
,
Reply
Posted: 2011-06-06 23:19:25 Answer to: "du glömmer visst att det är 6 lopp till"

Became a member: 
Forum posts:
Jaaaa. men såklart.. Jag trodde det var V1. Så dumt av mig...

Under 5-årsperioden 2006-2010 blev det ingen miljonvinst när en favorit var streckad över 90 % (hände 11 ggr att en sådan favorit vann)

När en favorit streckad på 80-89 % vunnit så har det blivit miljonvinst 4 av 43 ggr som en sådan storfavorit vunnit.

Det är alltså mindre än 10 % av gångerna som det blir miljonvinster när en megafavorit vinner. Lägger du till de gånger de inte vinner så är du nog nere runt 5-6 % av gångerna som en megafavorit vinner OCH det blir miljonvinst. Sedan ska du också hitta dom superskrällarna i andra lopp som behövs för att få till miljonvinsten. Så det är nog inte jag som glömmer att det är 6 lopp till, utan du.

Kolla mina tidigare inlägg om statistik på utdelningar kontra favoritvinster.
Reply
Posted: 2011-06-06 23:37:51 Edited(2): 2011-06-06 23:43:48 Answer to: "Jaaaa. men såklart.. Jag trodde det var V1. Så dumt av mig... "

Became a member: 
Forum posts:
Apropå Östersund så vinner Yarrah Boko eller year in review.

Sedan har jag redan hittat en rolig spik i ett lopp som jag antar kommer bli ett "garderingslopp" för de flesta: Moonbeam Hanover.

Min andra spik blir Zwack som kommer vinna enkelt. Så det blir två Åke-spikar. Känns tryggt.
Reply
Posted: 2011-06-07 00:50:39 Answer to: "Inte heller alltid säkert att jag spikar en häst bara för at"

Became a member: 
Forum posts:
roger that
Reply
Posted: 2011-06-07 01:06:44 Answer to: "Jaaaa. men såklart.. Jag trodde det var V1. Så dumt av mig... "

Became a member: 
Forum posts:
oki, för det 1a lär inte mahardja bli streckad över 90%, för det andra så är det bara bortkastat slänga bort streck på 2a hästar, slutat med sådant trams för längesedna, de strecken används bättre till att helgardera ett lopp istället för att ta, men vill du kasta bort dina pengar får du göra det, ditt val givetvis.

Givetvis hade jag ingen aning om att det var 6 lopp till, tur du påminde mig.

För dig framstår det som mycket mycket liten chans till att det ska ge mljonutdlening, e just därför det kallas MILJONUTDLENING med, kallas inte det för att det är en STOR chans att det inträffar, därav uttrycket MILJONutdelning.

10% chans till miljonutdelning tycker jag är helt okej, det tar jag, du kanske har andra högre visioner, inte vet jag.

Sedan har du såklart också glömt att ta hänsyn till att det är JACKPOTT, vilket gör att din statistik blir ytterligare förvrängd, JACKPOTTEN ökar givetvis chansen till att man vinner 7 sifrrigt belopp eller 8. Dessutom kan vi lägga till att man kan spela V7 nu, och få 2,5 gånger tillbaka så 900k utdelning ger mig 2.25 miljoner.

Så din statistik är fullkomligt vilseledande och den kan man köra upp någonstans där solen inte kommer åt
Reply
dujorha Posted: 2011-06-07 08:26:09 Answer to: "http://www.smiliegenerator.de/s38/smilies-728.png"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Kommer inte att glömmas men kusken han vill man glömma fort !!
Reply
Posted: 2011-06-07 09:53:12 Answer to: "oki, för det 1a lär inte mahardja bli streckad över 90%, f&o"

Became a member: 
Forum posts:
Nej, nu tror jag inte heller att den blir streckad på 90 %. Jag trodde du menade megafavoriter överlag.

Kallas det miljonutdelning för att det är liten chans att bli miljonutdelning? eeeh... Jag trodde det kallades miljonutdelning för att det var miljon(-er) i utdelning.

10% chans till miljonutdelning tycker jag är helt okej, det tar jag

Det är bara 10 % chans till miljonutdelning NÄR favoriten ifråga vinner. Så det är inte 10 % chans när DU spikar megafavoriten. Stor skillnad. Även om du nu tror att dina spikar är stenklara. hehe...

För det andra så är det ju inte 10 % chans för dig att få miljonutdelning på ditt system även om favoriten vinner. Tvärtom så är det mycket mindre chans för dig att få 7 rätt OCH miljonutdelning eftersom det krävs så stora skrällar. Så sanningen är att även om din megafavoritspik vinner så är din sannolikhet att få 7 rätt OCH miljonutdelning nere på bråkdelar av en promille.

Skitsamma. Det jag menar och det jag skrivit om tidigare är att du har mkt mindre chans till miljonutdelning om du spikar en megafavorit. Det borde du fatta intuitivt även om du inte hänger med på logiken.

När det gäller jackpotten så är statistiken inklusive alla jackpotomgångar. Men visst blir utdelningen högre i snitt då. Problemet med megafavoriter på jackpotomgångar är att det är just såna som tar bort effekten av jackpotten. En favorit som är streckad på 80 % motsvarar INTE en favorit på 40 % bara för att det är jackpot som många verkar tro. En hypotetisk favorit som är streckad på 100 % rensar ju inte som en 50-procentare bara för att det är dubbelt så mkt i 7-rättspotten. Det är en härlig myt många experter sprider.

När det gäller V7 så ger det ju som du säger 2.5 ggr, men i jackpotomgångar så sänker detta utdelningen på 7 rätt eftersom det är såpass många som kör V7.

Statistik är bara vilseledande om den används på fel sätt. Det gör inte jag.

Men miljonutdelning eller inte. I slutändan så ska man spela för maximalt väntevärde. Och då ska man inte spika megafavoriter. Det har jag bevisat matematiskt och om du i din enfald vägrar att förstå det är det ditt bekymmer.
Reply
dujorha Posted: 2011-06-07 10:40:30

Ja du kan ditt ämne Polajsen ! Jag tittar mest på hästen o om loppet är ojämnt ! Klart att man gör ett snabbt överslag på renseffekten om favon går av men jag vill helst ha något mer än statistiken för att gardera favon..
Reply
Posted: 2011-06-07 10:49:14 Answer to: "Ja du kan ditt ämne Polajsen ! Jag tittar mest på hästen o "

Became a member: 
Forum posts:
Jo. Tänk om det räckte att kunna den biten. Tyvärr är mina brister i hästkunskaper lika stora som mina kunskaper i spelteori. Men man får se det som att det finns potential till förbättring.
Reply
dujorha Posted: 2011-06-07 11:15:56 Answer to: "Jo. Tänk om det räckte att kunna den biten. Tyvärr är m"

Ja så är det.. tyvärr så kan ja konstatera att tillfällena kommer som sniglar o försvinner som blixtar..skulle vara mer som regn....
Reply
ddmannen Posted: 2011-06-07 11:21:35 Answer to: "Jo. Tänk om det räckte att kunna den biten. Tyvärr är m"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Spika inte bara för det är storfavorit och alla säger att hästen ska vinna och försök inte krånglar till systemet bara förr att det ska kunna bli hög utdelning.

Är ganska bra generella regler .

I denna omgång säger jag att Halsta Lotus är bästa spiken , dock vill jag alltid att hultmans hästar ska förlora och gör sällan en korrekt bedömning av dem .
Reply
dujorha Posted: 2011-06-07 13:49:21 Answer to: "Spika inte bara för det är storfavorit och alla säger att h&"

Ja suget är svårt att stå emot när det gäller garderingar på storfavos..mammon finns där hela tiden..
Reply
Posted: 2011-06-07 14:40:01 Answer to: "Spika inte bara för det är storfavorit och alla säger att h&"

Became a member: 
Forum posts:
Hallsta tog ju knappt en meter på Feseth över upploppet trots att Feseth öppnade första 500 på 1.19 nånting (tror jag det var). Det tycker jag är kraftigt underbetyg. På upploppet gick det runt 1.20 tempo, och för att Hallsta skulle varit en spik nu så borde den gått snabbare än så.

Nej... Det känns inte som att formen står i zenit och därmed ska den garderas mot detta ganska så tuffa gäng.

Men nu märker jag ju att detta inlägg är i fel tråd...hehe
Reply
Posted: 2011-06-07 15:13:37 Edited(3): 2011-06-11 19:12:54

Became a member: 
Forum posts:
,
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6