1
2
3
[ 4
]
5
6
|
|
Posted: 2011-02-10 21:35:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BRING ME LUCK U.S.
|
Tja boys (and girls).
Tillbaka igen efter låååång frånvaro här på zonen.
Tinita Love min förstahäst här på läge och distans.
VDL och Frillan behöver troligtvis 500m till. Kasst utgångsläge för Pebbly. Nino tyckte jag var alldelles för dålig senast för att räknas här.
Bring Me Luck U.S. tycker jag är högintressant! Om Persson dessutom vågar trycka av henne och hon får en position i främre träffen höjer hon sig ett snäpp. Såg pigg ut i comebacken senast och trivs på bana och distans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 22:56:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, SWEET CASE
|
Ingen som nämnt 6 Sweet Case, Stig H debut, startsnabb, lär hamna hyffsat till, Adielsson/Stig H brukar ju gå bra ihop, går dock tydligen bäst i spets.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 23:12:00  Tja boys (and girls).
Tillbaka igen efter låååång frånvaro här på zonen.
VDL och Frillan behöver troligtvis 500m till. Kasst utgångsläge för Pebbly. Nino tyckte jag var alldelles för dålig senast för att räknas här.
Bring Me Luck U.S. tycker jag är högintressant! Om Persson dessutom vågar trycka av henne och hon får en position i främre träffen höjer hon sig ett snäpp. Såg pigg ut i comebacken senast och trivs på bana och distans.
Answer to: "Tja boys (and girls).
Tillbaka igen efter låååån"
|
Became a member:
Forum posts:
|
VDL och Frillan behöver troligtvis 500m till.
Visst, många i det här loppet hade föredragit minst 500 m till.
Men det gäller Tinita Love också, hon är definitivt ingen utpräglad sprinter, snarare en stayer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 09:44:42  Kunde Love you more vinna från spår 8 som 1% kan Pebbly göra det också. Så som ni resonerar har ni väl 7 rätt varje vecka.
Jag resonerar däremot såhär. Tinita love är det mycket snack om, men spelar ingen häst jag själv inte har sätt. Vanessa du ling och Frillan har ju inte kort som sin bästa distans. Dear Jackie väger lite lätt i det här sällskapet och Ninotchka är som bäst i spets. Självklart är det mycket som ska klaffa. Men Pebbly är i mina ögon den bästa hästen med det sämsta läget och kommer att bli spelad därefter. Kallas chansspik av en anledning...
Answer to: "Kunde Love you more vinna från spår 8 som 1% kan Pebbly gö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Peebly på 12%, klart överstreckad. Men visst kan goopen ha en jävla tur och halva fältet kör sönder varandra eller galopperar. Lönar sig sällan att spela veka ston från spår 8.a som inte kan göra något själv i loppen. Love you more var helt enkelt väldigt bortglömd i sitt lopp och hade troligen vunnit det loppet oavsett resa.
Möjligt peebly haft vinstchans från spår 1-5 och en smygare...... Men allvarligt Sherlock, vi snackar om en häst som vunnit nästan alla sina pengar från spets/vinnarhålet och nu går ut mot stoeliten från spår 8.a....... Har sällan 7 rätt, men jag hade garanterat haft mindre rätt varje omgång om jag spikat hästar med sådana förutsättningar.
Tinita love borde vinna detta, hör hemma mot betydligt bättre hästar än detta. Sitter hon bara i spets så är knappast distansen något problem, drar sönder allt på ren styrka i så fall......
42% just nu är grymt bra på Tinita, 56% på Frillan förstår jag inte alls? är jag förvirrad.............De är från helt olika klasser egentligen, elithäst mot silverhäst........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 11:37:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Pebbly har ett omöjligt läge, bortlottad som man brukar säga. Taktiken vet vi redan om, Björn kommer att backa direkt och hamna alldeles för långt bak. 1640 är positionerna väldigt avgjörande. Vanessa Du Ling gillar jag skarpt och bara måste med på mitt system.
Lås på 2,4 har jag just nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 12:04:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TINITA LOVE
|
Kan inte bestämma mig för om jag ska spika Sahara eller Tinita? Just nu har jag 2,4,5 i det här loppet. Ludde låter ju uppåt på Sahara och säger att han kör i ledningen. Knepig omgång detta, speciellt när strecken kommer se helt annorlunda ut imorgon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 13:40:21  Kan inte bestämma mig för om jag ska spika Sahara eller Tinita? Just nu har jag 2,4,5 i det här loppet. Ludde låter ju uppåt på Sahara och säger att han kör i ledningen. Knepig omgång detta, speciellt när strecken kommer se helt annorlunda ut imorgon.
Answer to: "Kan inte bestämma mig för om jag ska spika Sahara eller Tinita? J"
|
Became a member:
Forum posts:
|
strecken ser annorlunda ut imorg, men dem blir felaktiga vad jag förstår. Är snarare strecken på fredagen som visar bäst hur strecken egentligen ska se ut. Är i alla fall så jag förstår det......
Någon som har fått info på vad det är som ändrar strecken så mycket till lördagen? kan ju knappast vara V7 spel då det står för så liten del av kupongerna.......
Själv spikar jag Tinita och Sahara, värmningarna på dem känns inte direkt intressanta heller då jag sällan tycker att värmningarna på hästar i högsta klassen säger särskilt mycket. Men jag tror att Sahara dynamite kommer att stå för omgångens finaste värmning när ludde drar iväg i 1.10 tempo 300 meter 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 14:00:47  strecken ser annorlunda ut imorg, men dem blir felaktiga vad jag förstår. Är snarare strecken på fredagen som visar bäst hur strecken egentligen ska se ut. Är i alla fall så jag förstår det......
Någon som har fått info på vad det är som ändrar strecken så mycket till lördagen? kan ju knappast vara V7 spel då det står för så liten del av kupongerna.......
Själv spikar jag Tinita och Sahara, värmningarna på dem känns inte direkt intressanta heller då jag sällan tycker att värmningarna på hästar i högsta klassen säger särskilt mycket. Men jag tror att Sahara dynamite kommer att stå för omgångens finaste värmning när ludde drar iväg i 1.10 tempo 300 meter 
Answer to: "strecken ser annorlunda ut imorg, men dem blir felaktiga vad jag först"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BRING ME LUCK U.S.
S 7, BRING ME LUCK U.S.
|
Det är V7 eftersom det främst är under jackpotomgångar som det är stora förändringar. Vi kommer se en del förändringar även ikväll, men inte alls lika mkt som förra helgen.
V7-systemen påverkar så mkt och det jag tror är anledningen till att allt händer på fredagkvällen är att ATG av ngn anledning inte uppdaterar streckprocenten direkt när ett V7-system läggs in, utan väntar till fredagskvällen då dom uppdaterar procenten baserat på alla V7 system som lagts in tills dess. Varför dom gör inte har jag ingen aning om. Kanske är det ngt med tekniken. Kanske är det att dom tycker att streckprocenten blir missvisande med V7 och att dom inte vill att det fuckar upp Harry Boy-systemet som delvis bygger på streckprocenten.
Vet inte varför. Men V7 är det som spökar. Så mkt vet jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 14:51:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
hmm, kan köpa att orsaken är att dem inte uppdaterar v7 systemen förren på fredagkväll, blir många system på kort tid då.
men fortfarande, det ändras väldigt mycket i förhållande till omsättningen som förändras på fredagkvällen, oavsett om det är jackpot omgång eller inte.
Vad är grunden? att varje streck på V7 systemen blir värt 2,5% istället? hur värderar man listan på lördagen? 100 000 system får ett värde av 250 000 system på strecklistan tills dem åker i ett lopp och då är listan inte värd något.........
|
|
Reply
|
|
anden
|
Posted: 2011-02-11 19:04:20  Kunde Love you more vinna från spår 8 som 1% kan Pebbly göra det också. Så som ni resonerar har ni väl 7 rätt varje vecka.
Jag resonerar däremot såhär. Tinita love är det mycket snack om, men spelar ingen häst jag själv inte har sätt. Vanessa du ling och Frillan har ju inte kort som sin bästa distans. Dear Jackie väger lite lätt i det här sällskapet och Ninotchka är som bäst i spets. Självklart är det mycket som ska klaffa. Men Pebbly är i mina ögon den bästa hästen med det sämsta läget och kommer att bli spelad därefter. Kallas chansspik av en anledning...
Answer to: "Kunde Love you more vinna från spår 8 som 1% kan Pebbly gö"
|
Became a member: 2011-02-09
Forum posts: 20
V 5, FRILLAN FILIOKUS
|
Du är inte helt ute cyklar. Hästen har sjuk form och det snackas om att det blir barfota runt om nu. Nybrink snackade sej väldigt varm om den i Inför V75. Den är nog en av dom 3 första i mål tror jag... Modigt att spika kanske men varför inte, det är svårt att hitta spikar den här omgången.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 19:24:14  Du är inte helt ute cyklar. Hästen har sjuk form och det snackas om att det blir barfota runt om nu. Nybrink snackade sej väldigt varm om den i Inför V75. Den är nog en av dom 3 första i mål tror jag... Modigt att spika kanske men varför inte, det är svårt att hitta spikar den här omgången.
Answer to: "Du är inte helt ute cyklar. Hästen har sjuk form och det snackas "
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, NINOTCHKA
|
den hästen som startar barfota runtom på lördag kommer inte att starta mer på ett bra tag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 20:57:24  den hästen som startar barfota runtom på lördag kommer inte att starta mer på ett bra tag
Answer to: "den hästen som startar barfota runtom på lördag kommer inte"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sagt är väl att barfota fram går i alla fall, men krävs nog skor och eventuell grepp på bakskorna....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-12 08:22:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, PEBBLY
|
Hur är banan idag egentligen? Efter ett snökaos och nu 11 minusgrader.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-12 08:53:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TINITA LOVE
S 2, TINITA LOVE
|
Spik, två hästar eller alla?
Det blev till slut spik på spetshästen i brist på idéer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-12 11:08:53  den hästen som startar barfota runtom på lördag kommer inte att starta mer på ett bra tag
Answer to: "den hästen som startar barfota runtom på lördag kommer inte"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Då borde väl Ninotchka vara avhängd här? barfota häst..
någon som vet hur balansen och banan är ?!?!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-12 11:12:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TINITA LOVE
|
Vilka gynnas av att gå med skor och brodd egentligen? tar dom 3 högst rankade här iaf.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-12 11:12:05  Då borde väl Ninotchka vara avhängd här? barfota häst..
någon som vet hur balansen och banan är ?!?!
Answer to: "Då borde väl Ninotchka vara avhängd här? barfota h&aum"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, TINITA LOVE
S 1, QUANTUM JOYRIDE
|
Det finns en rätt okay sida för oss som håller på med trav som heter ATG.se
BANFÖRHÅLLANDEN Solvalla. Efter mycket snöfall under fredagen ska det bli vackert vinterväder. Sol och runt 5 minusgrader. Lätt bana.
Solvallas bana är i fint skick nu på morgonen efter fredagens snöoväder (se artikel under Nyheter). Solvallas banmästare Dan Udell och hans gäng fick bort snön vid 21-tiden och vid midnatt var den bortforslad.
- Vi har jobbat med underlaget i natt, saltat rätt så rejält och även lagt på nytt material. Banan blir så optimal som den kan bli med dessa förhållanden. Tio minus i natt och rekommendationen blir som vanligt brodd, men tränarna vet att det behövs det nu. Eventuellt kan hästarna gå barfota fram, säger Dan Udell vid tiotiden.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-12 11:12:30  Vilka gynnas av att gå med skor och brodd egentligen? tar dom 3 högst rankade här iaf.
Answer to: "Vilka gynnas av att gå med skor och brodd egentligen? tar dom 3 h&oum"
|
V 2, TINITA LOVE
S 1, QUANTUM JOYRIDE
|
Kalle Palema?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-12 11:22:15  Kalle Palema?
Answer to: "Kalle Palema?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Borde inte Conrads Epilog vara en JÄTTEfidus idag? chansen är god till rygg ledaren och körs säkerligen vad som går i starten, att svara Sahara känns omöjligt. Men han gillar ju vintervädret vad de verkar och tål brodden och det.. med lucka 1% ?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-12 11:28:17  Borde inte Conrads Epilog vara en JÄTTEfidus idag? chansen är god till rygg ledaren och körs säkerligen vad som går i starten, att svara Sahara känns omöjligt. Men han gillar ju vintervädret vad de verkar och tål brodden och det.. med lucka 1% ?
Answer to: "Borde inte Conrads Epilog vara en JÄTTEfidus idag? chansen är god"
|
V 2, TINITA LOVE
S 1, QUANTUM JOYRIDE
|
Nu är vi väl i fel tråd men jag har för mig att jag läste nånstans att Bergharn var uppåt o trodde sig kunna sno spets åtminstonde av Marschland o rygga sahara?
Personligen hatar jag Conrads Epilog o tycker han suger men lycka till om du petar med han
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6