Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2011-01-22
V75-6 Klass I, försök 5.
5. FELIX VINGBOONS 41% 35
Kihlström Örjan
7. SLEVIN KELEVRA 30% 47
Bergh Robert
6. NOTRE CROWN 27% 71
Jansson Torbjörn
8. ROBIN RU 27% 48
Linderoth Per
11. KARMA 18% 65
Adielsson Erik
9. CHILLY WILLY 14% 107
Kontio Jorma
10. H.P.BAXTER 7% 281
Svanstedt Åke
1. STARO DOW JONES 6% 245
Eriksson Ulf
12. BENETTON P. 6% 164
Lennartsson Per
2. HICKORY TAIL 1% 999
Nygren Patrik
3. M.T.JETSKI 1% 0
Eriksson Sören
4. BUMBLEBEE 1% 460
Olsson Roger N

Senast uppdaterad: 2011-01-22 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5   6  
Author Message
Posted: 2011-01-22 22:45:59 Answer to: "vinnaren va ju överlägsen ändå, så bäst f&o"

Became a member: 
Forum posts:
I regel har alltid hästarna i vinnarhålet och 3.e inner mest krafter kvar till slut, får dem luckan så vinner dem. Annars allt som oftast så sitter dem fast. Det hade staro down jones också gjort om den inte tränats i regi Robert Bergh.

Hade jag ägt slevin kalevra så hade jag krävt pengarna av bergh eller flyttat hästen direkt. Mycket pengar som det gick misstes om där.........
Reply
Posted: 2011-01-23 01:01:57

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SLEVIN KELEVRA
Bergh tappade 40k på rött på rouletten, smart
Reply
Posted: 2011-01-23 01:01:58 Answer to: "I regel har alltid hästarna i vinnarhålet och 3.e inner mest kra"

Became a member: 
Forum posts:
jo, skrällarna på 2640m ligger ofta i rygg ledaren /3d inner å får lucka, bergharn körde ju det som gick med hästen, om man ska försvara bergh så visste han kanske inte hur mkt den som satt i ryggen på honom hade sparat heller, men får nog höra vad Bergh säger sj innan man börjar såga hej vilt, även om de inte ser ut att vara den vassaste styrning han gjort
Reply
Posted: 2011-01-23 10:12:30
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Han sade ju i princip att han visste han skulle förlora mot staro dow jones när han gav den luckan då han inte hade något kvar själv. Men han "ville" inte ta upp igen och stänga in den pga han inte ville riskera att bli avslagen utifrån.

Men då är frågan,,,,,,,den risken tar 99 av 100 kuskar om dem inte har en annan stallhäst i ryggen på sig. Han VET att han förlorar om han släpper ut den i vinnarhålet och han RISKERAR att förlora om han tar upp och stänger in den.

så jävla löjligt, men det är väl även underbetyg till oss/mig som spelare och inte ta detta i beräkning när vi spelar. Visste ju att staro dow jones skulle få vinnarhålet....
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 10:53:14 Answer to: "Bergh tappade 40k på rött på rouletten, smart :)"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Har inte han portat sig själv i omgångar..
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 10:58:32 Answer to: "Om dom inte kan räkna ut det ja.. Om du skulle lägga ner lika myc"

Jorå de går om trycket blir tillräckligt som med skolösheten... Ja var som sagt ända uppe i toppen o "skällde" o leta vinnare är ja rätt så bra på ! Precis som du men ja tycker inte om "småfusket" har sett de för länge o straff finns inte !! Man vet inte hur man ska gå till väga ! O stallspel vill man inte ínföra för då blir omsättningen lägre alltså !!Så skiter man i Spelarna ett tag till !! Ja vet med 1000000 % att ja har rätt här !!
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 11:02:51 Answer to: "Jag håller egentligen med dig, blir också förbannad nä"

Historien om Utah finns fortfarande som ett "färskt" minne hos mig o de va ett riktigt "skitfusk" av den "store" Stigh !!
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 11:36:03

"Vi" spelare tror att vi kan klara många variabler o när stallkörningar läggs till så tror många spelare att de kan klara den variablen med.. De kan vi inte !! Vi har tillräckligt många variabler att hålla reda på ändå !! Vi är inne på de små talen o vi har inte förmågan att greppa detta o får förlita oss på turen...trots all vår skicklighet !!
Reply
tommie Posted: 2011-01-23 11:54:47 Answer to: "Jorå de går om trycket blir tillräckligt som med skolö"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Jag vet att du har helt rätt och att det förekommer mycket fusk med stallkörning. Det jag skriver nu kanske jag är helt ensam om att tycka, men jag tycker absolut att det är hästägarna som drabbas mest av stallkörningen. Som spelare kan jag faktiskt tycka att det är väldigt många lopp som blir lättare att tippa pga att det förekommer stallkörning.. Det finns väldigt mycket pengar att hämta för oss spelare pga stallkörning om man är duktig att anlysera hur loppen blir körda. Om exempelvis Stig H har två hästar i loppet och man "vet" att en tar ledningen och den andra kommer att sätta sig lugn i dödens och det inte blir någon körning så finns det fina tvillingspel att hitta. Även bra spikar går ju att hitta i spetshästar om man tror att stallkamraten hamnar i dödens och "låser" loppet... Tycker att loppen oftast blir lättare att tippa.. Som sagt så tycker jag att det oftast kan gynna oss spelare men att det är vidrigt mot hästägarna...
Reply
Posted: 2011-01-23 11:57:19 Edited(1): 2011-01-23 12:00:29 Answer to: ""Vi" spelare tror att vi kan klara många variabler o nä"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
travanalyser handlar ju om att komponera alla variabler i ett lopp för att hitta en lösning, om en tränare har 2 hästar är det bara ytterligare en faktor av alla andra att ta hänsyn till, ser inget konstigt i det.

Bara för man har misslyckats som spelare i sin analys så behöver man inte sänka sig till dagisnivå och ta till den mänskliga försvarsmetoden att alltid skylla på någon annan, aldrig ens eget fel, alltid andras, måste ha någon skylla på.

Att kalla detta för stallkörning är enbart att sätt att uttrycka frustration över sin besvikelse.
En riktig stallkörning för mig är när minst en 3e part påverkas, vilket inte skedde här , och då menar jag inte travtipparna som 3e part , utan i själv loppet.

Så tramsa ni på, eller läs på och bli bättre analytiker och suck it up.

P.s Inget ont om dej Dujorha
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 12:22:21 Answer to: "travanalyser handlar ju om att komponera alla variabler i ett lopp för"

Vi framhärdar i att vi är världens bästa analytiker o de är ju roligt o tro de o travet har sin charm men det är ett fusk o att vi kompenserar med att ta i beräkning är ju bara männskligt !! Någon form av stallspel måste nog till för att stävja detta tyvärr.. ja rackar inte ner på spelare som "misslyckas" när det är så svårt o de "aktiva" o STC o ATG gör inte allt va de kan för att hitta en lösning !! Så vi pungslås för mycket o ja lider med dom som missar stora pengar på fusket o slår mig inte för bröstet om ja har "räknat ut detta" o säger de var dåliga som missade detta med stallkörningen !! Never !!!
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 12:28:18

En lösning är bara en häst från varje stall..men de skulle aldrig stortränarna gå med på eller va tror ni ?
Reply
Posted: 2011-01-23 12:29:44 Edited(1): 2011-01-23 12:31:03 Answer to: "Vi framhärdar i att vi är världens bästa analytiker o d"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
är av en annan åsikt som sagt

Så länge inte någon 3e part i loppet missgynnas av att någon tränare har 2 hästar med så är det ingen stallkörning för mig, utan enbart analytikern som stirrat sig blind på andra saker och inte tagit ställning till den mänskliga faktorn

Och enligt mig vann bästa hästen för dagen,. sedna får man kalla det fusk hur mycket man vill.

Har inga problem med det, sedna får de som spelade den andre hästen gnälla så mycket de vill, är deras eget fel de inte hade med vinnaren, inte bergharns
Reply
Posted: 2011-01-23 12:31:47 Answer to: "En lösning är bara en häst från varje stall..men de sk"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
är inte möjligt i dagens travsport, då skulle du ha 4-5 banor som fortfarande vara aktiva som körde trav att spela till
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 12:37:46 Answer to: "är av en annan åsikt som sagt:) Så länge inte n&ar"

Ja är medveten om den mänskliga faktorn men ja pratar om kärnpunkten i loppkörningen när man har flera hästar med från samma stall !! Flera länder har infört stallspel.. varför då kan man fråga sig.. Som spelare blir du missgynnad av stallkörningar o tror du att du kan räkna ut varianterna så går du i "fällan" ! Nu pratar jag fortfarande ur spelarsynpunkt !! De finns lägen helt klart som hästägare också kan dra nytta av stallkörningen !! Johnny Boy gjorde sitt jobb för några gånger sedan på Solvalla o han uppträdde som en genuin "hjälpryttare-kusk" " Tror han körde i dödens 4-5 gånger !!
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 12:41:05

Så många hästägare är rätt nöjda med ha "stjärnan" i loppet som backas upp av de andra !!
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 12:43:47 Answer to: "är av en annan åsikt som sagt:) Så länge inte n&ar"

Inte spelarens fel ! Där har du fel Spanis... de kan aldrig styra som nu Bergharn gjorde !!
Reply
tommie Posted: 2011-01-23 12:53:08 Answer to: "Ja är medveten om den mänskliga faktorn men ja pratar om kär"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Kommer ihåg det tillfället eftersom jag gjorde en fin slant på tvillingen när Jonny satte sig i dödens med Evil Jagg och Erik satt i ledningen med Essien. Nästan 5 gånger tror jag att tvillingen gav och det var ju bara att tacka och ta emot.
Reply
dujorha Posted: 2011-01-23 12:55:33

Exemplet är bra.. ponera att vi hade haft stallspel...
Reply
Posted: 2011-01-23 12:57:25 Answer to: "Inte spelarens fel ! Där har du fel Spanis... de kan aldrig styra som "
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
jovisst är det spelaren som hade fel ingen annan, bästa hästen vann utan någon somarbetare från stallhästarna så någon annan hästarna i loppet blev lidande, va inte spelarna mer pålästa får de skylla sig själva, inga ursäkter
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5   6