1
2
3
[ 4
]
5
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-18 15:54:59
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nä nu vart det höjning av priset som sjutton !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 16:56:25  Ja den är till salu på travnet!!
Jag ringde men som sagt ingen svarade o då gav jag fan i det...
Answer to: "Ja den är till salu på travnet!!
Jag ringde men som sagt ingen "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
haha sugen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 17:00:38  haha sugen?
Answer to: "haha sugen?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 6, ELSTAR
|
Jag är alltid sugen på en bra affär o jag ansåg att Hazard Brodde var en bra en sådan.
Tydligen hade jag rätt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 17:04:07  Jag är alltid sugen på en bra affär o jag ansåg att Hazard Brodde var en bra en sådan.
Tydligen hade jag rätt. 
Answer to: "Jag är alltid sugen på en bra affär o jag ansåg att H"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
jo det va rätt billig peng tyckte jag med , startklar häst för 300k som ´visat en hel del faktiskt och hade väldigt lite pengar på sig, dessutom var i goopträning 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 17:12:01  jo det va rätt billig peng tyckte jag med , startklar häst för 300k som ´visat en hel del faktiskt och hade väldigt lite pengar på sig, dessutom var i goopträning 
Answer to: "jo det va rätt billig peng tyckte jag med , startklar häst fö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 6, ELSTAR
|
Dessutom är hästen ojust som "många" av goop tränade hästar...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 17:29:28  Dessutom är hästen ojust som "många" av goop tränade hästar...
Answer to: "Dessutom är hästen ojust som "många" av goop tr&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
du får vara med när jag ska köpa unghäst i slutet av året istället 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 17:33:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
hatar goop, i regel han som förstör för mig när jag losar
Tyckte perfect tool såg stenklar ut hela loppet........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 18:57:39  du får vara med när jag ska köpa unghäst i slutet av året istället 
Answer to: "du får vara med när jag ska köpa unghäst i slutet av &"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 6, ELSTAR
|
Jag anser det är en klokare affär att köpa en färdig starthäst för då kan man se vad man får.
En unghäst är en som att köpa en skraplott.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-18 19:50:59  Jag anser det är en klokare affär att köpa en färdig starthäst för då kan man se vad man får.
Answer to: "Jag anser det är en klokare affär att köpa en färdig st"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Jaaa det är rätt Jongis !! Om min snart halva sekel erfarenhet säger något så är det ju just det !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 20:14:32 Edited(1): 2010-12-18 20:15:04  Jag anser det är en klokare affär att köpa en färdig starthäst för då kan man se vad man får.
Answer to: "Jag anser det är en klokare affär att köpa en färdig st"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
klart det är så, men då får du heller aldrig någon sådan häst som alla drömmer om.
sedan skiljer det ju lite i pris på färdig starthäst i åldern 3-4 eller 6-7 år
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 21:28:03 Edited(2): 2010-12-18 21:30:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
familjen förlorade en förmögenhet på en toppstammad och svindyr unghäst som aldrig fungerade pga lösa benbitar. Sådant gör jag inte om......alltid någon skada!
Hade det inte varit för stallets "stjärna" så hade det blivit extremt tufft då.....
Finns gott om fina starthästar som är bra, men som kanske inte utvecklats till sin fulla kapacitet pga olika problem. Sådana man ska hitta.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-19 00:31:22  familjen förlorade en förmögenhet på en toppstammad och svindyr unghäst som aldrig fungerade pga lösa benbitar. Sådant gör jag inte om......alltid någon skada!
Hade det inte varit för stallets "stjärna" så hade det blivit extremt tufft då.....
Finns gott om fina starthästar som är bra, men som kanske inte utvecklats till sin fulla kapacitet pga olika problem. Sådana man ska hitta.......
Answer to: "familjen förlorade en förmögenhet på en toppstammad oc"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
ibland har man tror, så är det bara. Behöver inte betyda något mer än just det.
De hästarna man ska hitta e väll snarare problemfria hästar som har ruggigt hög lapacitet/potensial, men som är hos just fel tränare för den hästen. En sådan häst kan kan vara värd 4-5 gånger mer hos en annan tränare efter köpet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-20 11:12:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alla drömmer väl om att hitta nästa stjärna? Ska du köpa en lovande sådan som är startklar så pratar vi ju gigantiska summor. Att köpa en duglig V65 häst för 300.000 lockar iaf inte mig. Jag tycker iaf att det roligaär att vara med från början och följa sin hästs utveckling.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-20 19:47:48 Edited(1): 2010-12-20 19:48:34  Alla drömmer väl om att hitta nästa stjärna? Ska du köpa en lovande sådan som är startklar så pratar vi ju gigantiska summor. Att köpa en duglig V65 häst för 300.000 lockar iaf inte mig. Jag tycker iaf att det roligaär att vara med från början och följa sin hästs utveckling.
Answer to: "Alla drömmer väl om att hitta nästa stjärna? Ska du k&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 6, ELSTAR
|
Och då lär du få lägga mer än 300t....
och för övrigt vann hästen just V75...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-20 21:39:43  Och då lär du få lägga mer än 300t....
Answer to: "Och då lär du få lägga mer än 300t...."
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Och då lär du få lägga mer än 300t....
Vad menar du?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-20 22:20:15   Och då lär du få lägga mer än 300t....
Vad menar du?
Answer to: "Och då lär du få lägga mer än 300t....[/q"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 6, ELSTAR
|
Jag menar att köpa en "bra" stammad häst från grunden kostar mer än 300t.
Vi ska följa Hazard brodde för han är bara nere i 200t nu efter vinsten i Lördags.
Detta blir bara ett exempel på att köpa en färdig travhäst är klart bäst ekonomiskt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-20 22:24:59 Edited(1): 2010-12-20 22:25:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 6, ELSTAR
|
Man bör lägga upp en 100-150t sedan ska hästen köras in o tränas från 1 år.
Har du TUR startar hästen när den är 3 år.
Då har man lagt ut en ca 120 x 2 = 240t på tränings avgifter + 150t (Om man vill ha en bra stammad häst).
Då är du uppe i en 390t.
En DYR lott.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-20 23:00:23  Man bör lägga upp en 100-150t sedan ska hästen köras in o tränas från 1 år.
Har du TUR startar hästen när den är 3 år.
Då har man lagt ut en ca 120 x 2 0 240t på tränings avgifter + 150t (Om man vill ha en bra stammad häst).
Då är du uppe i en 390t.
En DYR lott.
Answer to: "Man bör lägga upp en 100-150t sedan ska hästen köras in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Klart det är en dyr lott. Det är trav vi pratar om... Ska du hitta nästa Torvald Palema, Steinlager, Red Hot Dynamite, etc så måste du ju hitta dem som unghästar och det behöver inte betyda att de är speciellt dyra. Ska du köpa den typen av starthäst pratar vi mångmiljonbelopp!
Visst kan du hitta en duglig V65/V75 men då får du ju dega flera hundratusen kronor och då är kapaciteten högst begränsad. Hazard Brodde (som ett exempel) kommer säkert tjäna ett par hundratusen till men det blir ju aldrig någon stjärna och det är i alla fall vad jag drömmer om att hitta som hästägare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-21 08:48:46  Klart det är en dyr lott. Det är trav vi pratar om... Ska du hitta nästa Torvald Palema, Steinlager, Red Hot Dynamite, etc så måste du ju hitta dem som unghästar och det behöver inte betyda att de är speciellt dyra. Ska du köpa den typen av starthäst pratar vi mångmiljonbelopp!
Visst kan du hitta en duglig V65/V75 men då får du ju dega flera hundratusen kronor och då är kapaciteten högst begränsad. Hazard Brodde (som ett exempel) kommer säkert tjäna ett par hundratusen till men det blir ju aldrig någon stjärna och det är i alla fall vad jag drömmer om att hitta som hästägare.
Answer to: "Klart det är en dyr lott. Det är trav vi pratar om... Ska du hitt"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 6, ELSTAR
|
Jo de är en vacker dröm som du har.
Men vad jag säger ÄR :att ska jag köpa häst ska jag "leta upp" en starthäst som ser bra ut i mina ögon.
Den ska helst plockas från våra mindre tränare till tex Åke S.
Kan ta Ninotchka som exempel.Den hästen har man ju kunnat köpa under tiden hos Goopoch flyttat henne.
Det blev ju bra som du vet - Tyvärr håller tydligen inte hästen ihop men har sedan flytten dragit en o annan krona.
Att Drömma om en Torvald..ja då tycker jag du ska lägga dina pengar på skraplotter istället för ditt kommer du aldrig!!!
Procentuellt är den chansen fane mig mindre än att störta med ett flygplan.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-21 16:49:36 Edited(1): 2010-12-21 16:54:47  Jo de är en vacker dröm som du har.
Men vad jag säger ÄR :att ska jag köpa häst ska jag "leta upp" en starthäst som ser bra ut i mina ögon.
Den ska helst plockas från våra mindre tränare till tex Åke S.
Kan ta Ninotchka som exempel.Den hästen har man ju kunnat köpa under tiden hos Goopoch flyttat henne.
Det blev ju bra som du vet - Tyvärr håller tydligen inte hästen ihop men har sedan flytten dragit en o annan krona.
Att Drömma om en Torvald..ja då tycker jag du ska lägga dina pengar på skraplotter istället för ditt kommer du aldrig!!!
Procentuellt är den chansen fane mig mindre än att störta med ett flygplan.

Answer to: "Jo de är en vacker dröm som du har.
Men vad jag säger Ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var inte Ninotchka en andelshäst som såldes av Stall Kenny som unghäst?
Om man resonerar som du kan man ju lägga ner travet helt, både som spelare och hästägare. Trav är roligare än skraplotter också... Givetvis är det drömmen om jackpotten som styr en både som spelare och hästägare. Oddsen att sätta den påverkas av hur duktig du är, vilken budget du har och ett inslag av tur.
Givetvis påverkar din egen skicklighet oddsen för dig att hitta nästa stjärna eller sätta storvinsten på spelet. Jag skulle kunna rabbla upp hur många miljonvinnare som helst som inte sålts för särskilt dyra pengar på unghästauktioner de senaste åren. Det är verkligen inte omöjligt att fynda en blivande framgångsrik häst på en unghästauktion.
Kan du nämna detsamma när det kommer till starthästar som sålts för en billig peng?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
|