[ 1
]
2
3
4
5
|
Travzonen
|
Posted: 2010-12-13 07:00:04
|
|
V75-4 | Klass II, försök 1 i Meeting 1 - 2011. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V 1. COM VALLE Adielsson Erik 2. CAP COMINO Falsig Bo 3. PERFECT TOLL Takter Johnny 4. GOLDEN BOY Pöllänen Rauno 5. DOLOMITE TOOMA Kolgjini Lutfi 6. ELSTAR Sjöberg Patrik 7. BUVISBACK Haugstad Kenneth 8. ENDLESS PELLINI Lennartsson Per 9. MAJESTIC RHODE Söderkvist Stefan 10. DIXIE EXCLUSIVE Kontio Jorma 11. YESTERDAY WEATHER Kihlström Örjan 12. HAZARD BRODDE Goop Björn 
Turordning: 9-1-3-6-4-12-2-11-7-10-8-5
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-13 08:12:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 3, PERFECT TOLL
|
Kan åter vara en spik om Erik får ledningen. Annars kan många vinna det här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-13 17:16:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
annars finns OS att tillgå. en tänkbar spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-13 17:49:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
Dom lät ju så jäkla uppåt på den senast, och nu är ju motståndet väldigt klent också, kan absolut vara en spik. väldigt konstigt streckat just nu, skulle detta hålla i sig mot förmodan ( är ju några miljoner kvar) så kommer jag gardera bara för det. Men jag skulle inte ta med varken 2,5,6 eller 12 hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-13 19:05:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Com valle håller knappast spets, kanske 3.e inner??? dock bästa hästar och luckan kommer???
vet att luddes är snabb ut och mycket väl kan ta spets....
Annars har Elstar väldigt fina förutsättningar nu......gör sina absolut bästa lopp i spets/dödens....
Golden boy trodde jag en del på senast, såg lysande ut innan galoppen kom i sista sväng......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-14 10:41:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
efter att ha kollat igenom hästarna så är jag ens tveksam på om com valle är den bästa hästen, finns en annan som imponerar rejält och nog kan bli riktigt bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-14 15:38:42  Com valle håller knappast spets, kanske 3.e inner??? dock bästa hästar och luckan kommer???
vet att luddes är snabb ut och mycket väl kan ta spets....
Annars har Elstar väldigt fina förutsättningar nu......gör sina absolut bästa lopp i spets/dödens....
Golden boy trodde jag en del på senast, såg lysande ut innan galoppen kom i sista sväng......
Answer to: "Com valle håller knappast spets, kanske 3.e inner??? dock bästa "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
ja golden är intressant, galla för tappade sko sist som sagt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-14 17:32:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 3, PERFECT TOLL
|
Blir 3:e invändigt för Com Valle. Känns som loppet ska helgarderas i dagsläget eller kanske är det så enkelt att Takter leder runt om ?
Hästen verkar trivas med J.T i varje fall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-14 17:56:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, PERFECT TOLL
|
Låst på 1-3?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-14 18:32:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 3, PERFECT TOLL
|
Kan gå. Är lite rädd för gubben i lådan. Kan se honom komma smygande sista 100.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-14 20:06:04
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-14 20:06:38
|
|
|
Posted: 2010-12-15 08:43:36  Låst på 1-3?
Answer to: "Låst på 1-3?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YESTERDAY WEATHER
S 3, PERFECT TOLL
|
Nej det funkar inte. 3 galopperar och 1 sitter fast invändigt så är man borta. Gardera på här tycker jag. Sen hittar väl Erik ut och bara vinner men sånt är livet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-15 15:51:17  Nej det funkar inte. 3 galopperar och 1 sitter fast invändigt så är man borta. Gardera på här tycker jag. Sen hittar väl Erik ut och bara vinner men sånt är livet 
Answer to: "Nej det funkar inte. 3 galopperar och 1 sitter fast invändigt så"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, PERFECT TOLL
|
ja 4-6-8 åker med också 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 15:09:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
Erik vinner i spets, erik vinner rygg ledaren, erik vinner kanske från 2a invändigt, erik vinner inte med galopp.
Så 75% chans.. SPIK!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 16:34:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
LOL
erik är inte i närheten av spets, erik får troligen inte rygg ledaren och erik hamnar säkerligen inte 2.a utvändigt.
Däremot är det troligt att han får 3.e inner eller 3-4.e utvändigt. Kanske vinner om hästen är bra för dagen, dock inget bra senast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 17:35:33  LOL
erik är inte i närheten av spets, erik får troligen inte rygg ledaren och erik hamnar säkerligen inte 2.a utvändigt.
Däremot är det troligt att han får 3.e inner eller 3-4.e utvändigt. Kanske vinner om hästen är bra för dagen, dock inget bra senast.
Answer to: "LOL :D
erik är inte i närheten av spets, erik får trolig"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
Folke, nummer 3 kastar sig i galopp, 6an körs mot ledningen och spetsar eventuellt. 4an landar utvändigt.
7an backar sig ner i kön.
Vem tar sig då förbi och hittar spets eller ner mellan 6 och 1 ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 17:48:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
Jag skrev:
Dexter Stone är klart veckans bästa spik!
Gått jämt med Ypsilon Boko som jag tror hade varit
superklar i det här loppet om ni sätt att den var
till start?
Folke svarade:
tycker snarare att dte är veckans sämsta favorit,
inte imponerat något märkvärdigt
och får nog en tuff resa här från spår 5.
Jag svarade:
Folke, tycker du oftar sågar favoriter
och sedan vinner dem, så jag är nöjd, spik
Folke svarade:
62% på dexter stone känns som ett skämt,
kraftigt överstreckad! omgångens sämsta favorit......
Och inte ett ord om Golden Boy innan loppet start, full av skit är du 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 18:23:59 Edited(1): 2010-12-17 18:24:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
va? vet inte vad du går på? men jag pushade ganska klart för golden boy.....
Dexter stone vann när halva fältet galopperade och den andra halvan inte ens tog sig i mål pga dem var usla för dagen. Ingen märkvärdig insats, men grattis till vinsten? om du fick något.
Dansken, min fråga till dig är om du ens har något som backar upp din uppfattning mer än är att kolla i statistiken? lopparkiv eller sett hästarna tidigare? känns som att du snackar mest ....."skit" sade du va?
Perfect tool är absolut inte osäker i starten. 3,4,5,6,7 är samtliga snabba ut och är spetsalternativ som troligen vill ha rygg på perfect tool. Sedan är troligen även 9,10,11 och 12 förre erik i starten.
En sak är säker och dte är att com valle är URUSEL i volt och det vet dem som har kollat upp hästens lopp i just volstart. Sådant som jag föredrar att göra innan jag tippar istället för att kolla på vad andra skriver om du ens gör det?
Men oavsett så är com valle en mycket fin häst som kan vinna oavsett resa om en bra dag. Dock tror jag att perfect tool är stenklar om den får spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 19:02:00  va? vet inte vad du går på? men jag pushade ganska klart för golden boy.....
Dexter stone vann när halva fältet galopperade och den andra halvan inte ens tog sig i mål pga dem var usla för dagen. Ingen märkvärdig insats, men grattis till vinsten? om du fick något.
Dansken, min fråga till dig är om du ens har något som backar upp din uppfattning mer än är att kolla i statistiken? lopparkiv eller sett hästarna tidigare? känns som att du snackar mest ....."skit" sade du va?
Perfect tool är absolut inte osäker i starten. 3,4,5,6,7 är samtliga snabba ut och är spetsalternativ som troligen vill ha rygg på perfect tool. Sedan är troligen även 9,10,11 och 12 förre erik i starten.
En sak är säker och dte är att com valle är URUSEL i volt och det vet dem som har kollat upp hästens lopp i just volstart. Sådant som jag föredrar att göra innan jag tippar istället för att kolla på vad andra skriver om du ens gör det?
Men oavsett så är com valle en mycket fin häst som kan vinna oavsett resa om en bra dag. Dock tror jag att perfect tool är stenklar om den får spets.
Answer to: "va? vet inte vad du går på? men jag pushade ganska klart fö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, COM VALLE
|
Hästen har gjort 11 starter i karriären efter sitt kvallopp.
Bortser man från de 2 första starterna då hästen galoperade ihjäl sig av orutin så har han startat 5st i voltstart.
Spår 11 och 12 kan vi glömma helt.
Spår 5 uselt läge med en Björn Goop som ska tokladda för spets ändå
Spår 3 med Stefan Söderkvist senast, visst ett bra läge men det blev fel direkt och som du själv sa halva fältet galoperade.
Sedan har han haft Erik i sulkyn 1 gång, då från spår 2. Startade då i ett tufft heat.
Med spår 1 och erik i volten ska det se bättre ut... som jag sa 75% segerchans, galopp emot mer eller mindre. Jag tycker det är bra läge å spika, speciellt eftersom du säger att man inte ska spika. Min tes brukar vara rätt i de fallen! Skulle va intressant och höra vilka du spikar denna vecka eller tar du ut 9 hästar i varje lopp?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
|