1
2
3
[ 4
]
5
|
|
Posted: 2010-10-29 12:09:12  Man ser vad man vill se. Han tog ungefär ett halvt huvud och det kostade Näslund 2000 kr i böter och avstängning för att han skulle göra det. Discovery joggade undan med krafter kvar......Inte sagt att Bruce inte kan vinna men jag är iaf övertygad om att flera av dom som startar på lördag skulle kunnat vara minst lika nära Disco i mål senast om dom fått loppet som Bruce fick. Om du bara räknar intagna meter så tog ju tex Shepard drygt en halv längd på Bruce senast.
Answer to: "Man ser vad man vill se. Han tog ungefär ett halvt huvud och det kosta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Jo, visserligen sant..
Tror ock inte att en eventuell ledarhäst här är lika snabb som Discovery vilket borde ge Bruce större möjligheter med rätt lopp. Ähh, vi får väl svar på lördag. Bruce kommer iaf med på min lapp då han ändå var tvåa i mål senast bakom en "omöjlig" Discovery.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 12:21:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Ja vi får se, jag har så otroligt svårt att hitta spikar i den här omgången, Ypsilon var den enda både jag och farsan var överens om. hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 12:28:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LANZELOT ESON
|
Bruce Tooma är inte en kortspeedig häst och han fick fel lopp senast. Hade dom kört i tid så hade dom mycket väl kunnat vinna då. Troligen får han ledningen nu och då är han svårt att ta ner. Inte omöjligt att han leder runt om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 16:49:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
För att recitera migsjälv så säger Nurmos i dagens Ronden att Ypsilon är bland det starkaste han tränat. Så jag var inte helt fel ute 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 17:09:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Straffspark här  hehe, det är den enda spiken jag känner mig nöjd med just nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 21:59:53  Straffspark här  hehe, det är den enda spiken jag känner mig nöjd med just nu.
Answer to: "Straffspark här:D hehe, det är den enda spiken jag känner mi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LANZELOT ESON
|
Brukar inte den här typen av hästar bli nerspeedade på V75 ? Tror inte autostart är så bra heller när det är en lite knepig häst som testar det för första gången.
Drar till med en liten skräll.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-10-29 23:36:57 Edited(1): 2010-10-29 23:37:14
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, LANZELOT ESON
|
Per Skoglund i vass eller kass: (när de snackade om Ypsilon)
"Alla sa att Cash Is Fun Zaz skulle vinna derbyt men jag bara hallå? hur ska han hänga med i tempot?,, Sånna här hästar kan inte vinna på V75.....bla bla bla...."
Har han glömt att Cashen gjorde ett enormt lopp i tredjespår hela vägen?... och det var just på V7!
Varför skulle inte denna kunna göra likadant?  Inte för att jag kommer spika men jag är rätt "säker" på att han vinner
2,3,4,7,11 för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 05:47:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skoglund har betalt för att vara den i trion som kommer med dumma kommentarer....
::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 08:14:17  Per Skoglund i vass eller kass: (när de snackade om Ypsilon)
"Alla sa att Cash Is Fun Zaz skulle vinna derbyt men jag bara hallå? hur ska han hänga med i tempot?,, Sånna här hästar kan inte vinna på V75.....bla bla bla...."
Har han glömt att Cashen gjorde ett enormt lopp i tredjespår hela vägen?... och det var just på V7!
Varför skulle inte denna kunna göra likadant?  Inte för att jag kommer spika men jag är rätt "säker" på att han vinner
2,3,4,7,11 för mig.
Answer to: "Per Skoglund i vass eller kass: (när de snackade om Ypsilon)
""
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ypsilon är inte i närheten av "cash"
Vänta tills nästa år, är övertygad om att när Nurmos får ordnign pÅ cash har vi en ny Etain royal
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 09:15:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LANZELOT ESON
|
Det är väl snarare dom andra som ska hänga med i Ypsilons tempo ? Eftersom 2 ser ut att kunna göra det och är mer speedig så kan den vinna men man bör nog inte nonchalera 11 för det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 09:47:36  Man ser vad man vill se. Han tog ungefär ett halvt huvud och det kostade Näslund 2000 kr i böter och avstängning för att han skulle göra det. Discovery joggade undan med krafter kvar......Inte sagt att Bruce inte kan vinna men jag är iaf övertygad om att flera av dom som startar på lördag skulle kunnat vara minst lika nära Disco i mål senast om dom fått loppet som Bruce fick. Om du bara räknar intagna meter så tog ju tex Shepard drygt en halv längd på Bruce senast.
Answer to: "Man ser vad man vill se. Han tog ungefär ett halvt huvud och det kosta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men som sagt, bruce var inte helt fräsch senast och presterade knappast på topp vilket starterna tidigare i år bevisar. Men han skulle vara bättre nu till detta loppet trodde ägare/tränare.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 09:59:15 Edited(2): 2010-10-30 10:00:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror det kan skrälla lite här.. Plitar ner ett tidigt streck på Abano Suit.. Var först inne på att spika Bruce Tooma, men undrar om den pallar tidig press från Ypsilon Boko? Är inte säker.. det skulle kunna bädda för någon smygkörd som ex. Lanzelot Eson, Yoggi Hornline eller Abano Suit. Sammarco har ett knepigt spår, visserligen nedstruken till 7:e men hamnar nog bland de sista då den är trög ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 10:01:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, BRUCE TOOMA
S 3, BRUCE TOOMA
|
Bruce är stenklar från ledningen o med den kusken han har i vagnen är det SOS 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 10:17:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LANZELOT ESON
|
Var lite inne på att spika Bruce även denna gång (var ju samma tanke senast han startade) men tycker han hade stumma ben senast över distansen. Kanske inte så konstigt heller eftersom han gick i dödens
Blev också lite osäker på hur han kommer agera i ledningen ? Kan han bli het t.om ?
Formen är det inget fel på. Han fick bara fel lopp senast och han har aldrig öppnat så fort som då vilket kan ha gett lite, lite mindre rappa ben till slut också.
Kul chansspik för dom som törs och kuskbytet är stort plus.Funkar han som han ska så klarar han en låg 14 tid och det är svårt att plocka ner honom då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 10:30:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Timo nurmos har väl cash is fun också och han tycker Ypsilon är den starkaste han har tränat, och Ulf säger att det är den starkaste han har kört, han kommer käka upp dom här. Vunnit på distansen trots galopp, tror han skulle göra det igen mot det här motståndet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 10:59:06  Timo nurmos har väl cash is fun också och han tycker Ypsilon är den starkaste han har tränat, och Ulf säger att det är den starkaste han har kört, han kommer käka upp dom här. Vunnit på distansen trots galopp, tror han skulle göra det igen mot det här motståndet.
Answer to: "Timo nurmos har väl cash is fun också och han tycker Ypsilon &au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, BRUCE TOOMA
S 3, BRUCE TOOMA
|
11 Ypsilon Boko (V75-2) har utvecklats mycket senaste månaderna och det är en av de starkaste hästar jag har tränat. Han har varit bra varje gång på slutet och senast vann han med krafter kvar. Hästen blir inte trött men däremot är han lite fransk i gången och kan galoppera. Han har känts fräsch och fin i jobben efteråt och den långa distansen passar bra. Spåret är knepigt även om man ändå inte kan ladda med honom från början. Felfri är han säkert med där framme. Barfota fram, halvstängt huvudlag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 11:37:42  Timo nurmos har väl cash is fun också och han tycker Ypsilon är den starkaste han har tränat, och Ulf säger att det är den starkaste han har kört, han kommer käka upp dom här. Vunnit på distansen trots galopp, tror han skulle göra det igen mot det här motståndet.
Answer to: "Timo nurmos har väl cash is fun också och han tycker Ypsilon &au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Edit "en av de starkaste". Alltså inte starkast av alla.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-30 11:45:26
Edited(1): 2010-10-30 12:07:32
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-30 11:52:33
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, SAMMARCO
S 6, ZEB CLAMBER
|
Har ångrat mig här, blir inte spik på Ypsilon. Finns för många orosmoment och som storfavorit känns han ointressant. Mycket som kan strula för en seg häst med halvknackigt trav från bakspår i första V75-starten. Dessutom känns Sammarco sjukt understreckad, jag tror han bara vinner med ett "normalt" lopp och det borde ju Erik kunna fixa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-30 12:06:34 Edited(1): 2010-10-30 13:08:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SAMMARCO
S 3, BRUCE TOOMA
|
8 Sammarco avslutade sylvasst vid segern näst senast och hade nog vunnit även utan galopp på vägen senast. Han trivs ypperligt på dagens distans och känns klart spelvärd idag. 
Rolig rysare att nämna: 2 Lanzelot Eson som kan få en fin resa! 3 Bruce Tooma är i toppform! Kommer troligen att sitta i spets och blir normalt svårslagen därifrån.
Själv nöjer jag mig med 3-8 reserv: 11-2 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5