1
2
[ 3
]
4
5
|
|
Posted: 2010-10-28 16:24:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Bruce tooma kommer aldrig palla i vilket fall som helst, såg ju slut ut på upploppet senast trots att han fick det serverat, då hade jag han som spik. Yoggi hornline är vässad för den här starten och 2ans tränare tror mycket på sin, sammarco har vart bra i dom senaste starterna så jag hoppas dom håller tempot uppe. Men han kommer att käka upp dom här det är jag övertygad om, hans senaste tid på 4000 är lika bra tid som förra årets PDA vinnare gjorde i sin senaste start
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-28 16:47:01  Han orkar ju att gå fram tidigt det är det ju inget snack om, Men går han fram till dödens för tidigt så kanske han blir omsprungen av någon smygare, eller så släpper Bruce kanske ledningen då blir det också farligt, borde vänta ett varv tycker jag iaf
Answer to: "Han orkar ju att gå fram tidigt det är det ju inget snack om, Me"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Ypsilon lever enbart på styrkan. Bästa för den hästen skulle vara om loppet va 8000 meter. Har ingen speed men kan springa hela dagen i 1.15 tempo.  Måste fram i dödens så snabbt som möjligt.  Större risk att någon spurtar förbi ju senare han kommer fram och kan dra speeden ur de andra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 17:53:52 Edited(1): 2010-10-28 17:54:38  Ypsilon lever enbart på styrkan. Bästa för den hästen skulle vara om loppet va 8000 meter. Har ingen speed men kan springa hela dagen i 1.15 tempo.  Måste fram i dödens så snabbt som möjligt.  Större risk att någon spurtar förbi ju senare han kommer fram och kan dra speeden ur de andra.
Answer to: "Ypsilon lever enbart på styrkan. Bästa för den hästen "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om nu travet är dåligt på han, borde dom ju inte kunna köra så värst snabbt med han och han kan ju inte speeda, sen är ju galopp inte omöjlig, sen såg jag även att det är hans första längre resa.
Ja, mycket ? där.
Men visst han kanske bara vinner de har man ju sett för. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 18:06:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
tycker dock han såg mycket bättre ut i travet senast. Men just det där med resan som du nämner är det jag är lite orolig för, även om dom inte tror att det ska vara några problem. hur långt är upploppet?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-28 18:27:07  Om nu travet är dåligt på han, borde dom ju inte kunna köra så värst snabbt med han och han kan ju inte speeda, sen är ju galopp inte omöjlig, sen såg jag även att det är hans första längre resa.
Ja, mycket ? där.
Men visst han kanske bara vinner de har man ju sett för. 
Answer to: "Om nu travet är dåligt på han, borde dom ju inte kunna k&o"
|
Forum posts: 5430
|
Jag tror inte han vinner. Men om han ska vinna så måste han fram direkt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 18:50:51  tycker dock han såg mycket bättre ut i travet senast. Men just det där med resan som du nämner är det jag är lite orolig för, även om dom inte tror att det ska vara några problem. hur långt är upploppet?
Answer to: "tycker dock han såg mycket bättre ut i travet senast. Men just d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jägersro
Längd: 1000
Upplopp: 190
Vinklad vinge: Ja
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 19:31:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska han vinna så måste ohlsson avancera senast efter 500m och dra i hårt tempo. Men får han då tex yoggi hornline i ryggen på sig så är jag ganska säker på att han aldrig kommer tat kunna hålla den ifrån sig till slut....
Om fin bana och hyfsat väder så tror jag helt klart att bruce tooma kan springer 1.15 tid, men hans senaste lopp var ikke bra då han underpresterade. Kommer dock avancera till silver ganska snabbt om han får vara frisk och hel.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 20:29:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
3 vinner
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 20:38:55  3 vinner
Answer to: "3 vinner"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bästa analysen jag någonsin skådat !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 21:09:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
hittade denna artikel http://www.vf.se/sport/trav/ypsilon-boko-styrkefenomen-i-solvallas-fyra-kilometer om gällande Ypsilon boko
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 21:12:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
2640 auto med vinklad vinge på jägersro har körts 14 lopp favoriten har lyckats infria 7 gånger,här är skrällrisken inte stor.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-10-28 22:25:35  2640 auto med vinklad vinge på jägersro har körts 14 lopp favoriten har lyckats infria 7 gånger,här är skrällrisken inte stor.
Answer to: "2640 auto med vinklad vinge på jägersro har körts 14 lopp f"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, LANZELOT ESON
|
Gött att basera statistik på 14 körda lopp!  Världsklass.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-29 03:09:08
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, SAMMARCO
S 6, ZEB CLAMBER
|
Nån som har sett senaste "Travsnack med Kari" på Travnet? Snacka om klartecken på Sammarco... Hade själv rankat honom 2:a här så nu vetefan om jag vågar spika Ypsilon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 08:42:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, BRUCE TOOMA
S 3, BRUCE TOOMA
|
Snacka OM kuskförstärkt - vinner bara 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 10:44:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Ypsilon Boko giver favorit men bakspår, första på V75 och med knackigt trav kan det vara en favorit i fara. Bruce Tooma har gått bra på slutet och är kraftigt kuskförstärkt nu, Yoggi Hornline trivs över distanse, kan vara knepig men fungerar han har han klart kapacitet, Sammarco spurtade strålande senast, kenpigt spår nu men hittar han position bör han kunna utmana.
3-4-8-11 på min lapp, bruce tooma ett intressant spel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 10:46:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Tycker Bruce var riktigt tam senast trots att han fick det serverat med rygg ledaren och os
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 11:09:06  Tycker Bruce var riktigt tam senast trots att han fick det serverat med rygg ledaren och os
Answer to: "Tycker Bruce var riktigt tam senast trots att han fick det serverat med ryg"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Tog ju en halvmeter på Discovery på upploppet, hur många här hade klarat det efter fusktempot som den fick hålla?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 11:24:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Men nu är det längre distans och han som kommer bli pressad i ledningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 11:49:52  Men nu är det längre distans och han som kommer bli pressad i ledningen.
Answer to: "Men nu är det längre distans och han som kommer bli pressad i led"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, YPSILON BOKO
|
Eller släpper till Ypsilon och hoppas på lucka, alternativt inte alls pressad i ledning om Ypsilon skulle galoppera.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-10-29 12:05:19  Tog ju en halvmeter på Discovery på upploppet, hur många här hade klarat det efter fusktempot som den fick hålla?
Answer to: "Tog ju en halvmeter på Discovery på upploppet, hur många "
|
Forum posts: 7100
V 5, ABANO SUIT
|
Man ser vad man vill se. Han tog ungefär ett halvt huvud och det kostade Näslund 2000 kr i böter och avstängning för att han skulle göra det. Discovery joggade undan med krafter kvar......Inte sagt att Bruce inte kan vinna men jag är iaf övertygad om att flera av dom som startar på lördag skulle kunnat vara minst lika nära Disco i mål senast om dom fått loppet som Bruce fick. Om du bara räknar intagna meter så tog ju tex Shepard drygt en halv längd på Bruce senast.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
|