Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2010-09-18
V75-1 Åby Stora Pris - Heat (Gr I int.)
8. TORVALD PALEMA 47% 26
Svanstedt Åke
4. LISA AMERICA 45% 33
Jansson Torbjörn
1. BEANIE M.M. 30% 40
Lennartsson Per
3. SKULLY GULLY 15% 87
Adielsson Erik
5. OPAL VIKING 8% 131
Andreghetti Roberto
6. GLOBAL INVESTMENT 5% 200
Goop Björn
7. MARSHLAND 5% 263
Kihlström Örjan
2. MICRO MESH 4% 225
Kolgjini Lutfi

Senast uppdaterad: 2010-09-18 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5   6   7  
Author Message
Posted: 2010-09-16 13:29:41 Answer to: "Kör dom stenhårt så kan det ju bli kört i halsen p&ar"

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA
Det har jag också, vilket känns lite tråkigt. Funderar på om Opalen är helt slut eller om den har chans i första heatet? Hästar som kommer hem från utlandet brukar väl behöva några lopp? Kolla Revens senaste tex.
Kort är optimalt och spets kanske nås eller får övertas.
Men blir nog nerspeedad av de 2 nämnda tyvärr, men ledning är ju närmaste vägen till mål

Slöseristreck?
Reply
dujorha Posted: 2010-09-16 13:31:44 Answer to: "Varför skulle han inte kunna backa från start OCH satsa på"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Jo självklart kan han det !! Men han är nog inte intresserad av att offra för mycket, som att dra upp själv i 3:dje spår 400 kvar ! Inbillar mig att han är ganska så rädd för Lisa o vill se hur det löser sig för henne i första heatet !!
Reply
Posted: 2010-09-16 13:51:01

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA
Full fart i båda
Han känns precis som vanligt i jobben. Jag vet att många funderar i banor som att man ska ta det lugnt från 8e spår för att köra fullt i andra, men så tänker inte jag. Jag vill vinna båda.Det förutsätter att övriga 7 också vill tävla men jag kör för seger.

Säger Åke o heat 1

Innerspåret är bra och det är klart att jag vill köra i ledningen när det handlar om kort distans. Det är full gas som gäller och 2 heat är absolut inget bekymmer och jag tror på bra chans. Även om han klarar 3 heat vill jag avgöra i 2 raka. Det är ju bra pengar att tjäna på 2 raka.

Om andra heatet. Han låter ju optimistisk. Jag tror han gör som jag trott hela tiden och gasar i båda heaten.
Reply
B_Good Posted: 2010-09-16 16:21:29

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 8, TORVALD PALEMA
Jag blir inte klok på dett här.
Jag tror att scenariot blir följande.
Scully spetsar men släpper ganska snabbt till Opalen.
Fråga 1: Är detta sannolikt?
Fråga 2: Blir det ett pärlband o vem går fram i dödens?
Fråga 3: Hur man än vrider o vänder på det så är det dubbla Open Stretch o litet fält så på ett eller annat sätt får Torvald fritt, hur ska han kunna förlora?
Reply
Posted: 2010-09-16 17:05:49

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SKULLY GULLY

S 3, SKULLY GULLY
Scully gully spetsar så klart. Sedan är frågan om Opalen laddar eller inte. Spontant så tänker man att Andreghetti skulle vänta till heat 2 där han har ett spår bättre. Men i andra heatet så har han Åke på spår 1 och då får han garanterat inte ledningen. Och för att få komma ner i rygg på Åke måste han köra till rejält och det vill han ju inte heller helst. Så min tanke är att Opalen satsar på spets för vad det går denna gång.

Erik i sin tur vill ju ha rygg ledare och eftersom han vet att Åke är Åke och tjurig som fan så vet han också att om Åke vill ha spets så tar Åke spets. Så Eriks jobb är att försvara spets till åke tagit över eftersom han annars hamnar andra invändigt.

Även om Åke laddar för att ta rygg på ledaren så måste han ladda rejält för att luckan ska uppstå till startsnabbe scully.

Summa summarum= Risk för stenhårt tempo!

Lisa eller BMM är de solklara vinnarna i ett sådant scenario.
Reply
dujorha Posted: 2010-09-16 17:08:28 Answer to: "Jag blir inte klok på dett här. Jag tror att scenariot blir f&o"

Ja visst kan de bli så där, men pärlband tror ja inte på ! Per o Erik på innerspår Ludde kör så mycket han kan o ligger kvar i andra spår ! Lisa o Opalen krigar om vem som kommer först fram o båda vill va före Torvald o inte behöva dra upp något åt Åke !! Erik kör så pass fort från start så att om Åke vill försöka överta direkt så får han köra genom ljudvallen !!
Reply
dujorha Posted: 2010-09-16 17:11:10 Answer to: "Scully gully spetsar så klart. Sedan är frågan om Opalen l"

Din analys är snarlik o jag tror starkt på det här förloppet !!
Reply
Posted: 2010-09-16 17:31:52

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA

S 2, MICRO MESH
S.o.S
Reply
Posted: 2010-09-16 17:42:23 Answer to: "S.o.S"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SKULLY GULLY

S 3, SKULLY GULLY
Inte en chans för SOS på BMM
Reply
Mancher Posted: 2010-09-16 17:48:34 Edited(1): 2010-09-16 17:49:19 Answer to: "Scully gully spetsar så klart. Sedan är frågan om Opalen l"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

Scully gully spetsar så klart. Sedan är frågan om Opalen laddar eller inte. Spontant så tänker man att Andreghetti skulle vänta till heat 2 där han har ett spår bättre. Men i andra heatet så har han Åke på spår 1 och då får han garanterat inte ledningen. Och för att få komma ner i rygg på Åke måste han köra till rejält och det vill han ju inte heller helst. Så min tanke är att Opalen satsar på spets för vad det går denna gång.

Erik i sin tur vill ju ha rygg ledare och eftersom han vet att Åke är Åke och tjurig som fan så vet han också att om Åke vill ha spets så tar Åke spets. Så Eriks jobb är att försvara spets till åke tagit över eftersom han annars hamnar andra invändigt.

Även om Åke laddar för att ta rygg på ledaren så måste han ladda rejält för att luckan ska uppstå till startsnabbe scully.

Summa summarum= Risk för stenhårt tempo!

Lisa eller BMM är de solklara vinnarna i ett sådant scenario.

Tror inte ett smack på din analys. Opalen lär sitta i spets efter 300 m i båda heaten. Åke kommer bara backa i första och köra till slut. I heat två kommer han försvara ledningen, för att sedan släppa till Opalen och slå av honom på OS. Lär er, Torvald ska inte gå i någon ledning.....
Reply
Posted: 2010-09-16 17:55:05 Answer to: "Inte en chans för SOS på BMM"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA

S 2, MICRO MESH
Du får se.
Reply
Posted: 2010-09-16 17:59:43 Answer to: "Scully gully spetsar så klart. Sedan är frågan om O"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA

S 2, MICRO MESH
Håller med om Torvald men inte att Opalen sitter i ledningen. Benie kommer gå i köras i tät nu. Om han håller hela vägen vet jag ju inte men han får i varje fall luft nu när det är svalare och satte världsrekord den här tiden på året (0912). Se upp.
Reply
Posted: 2010-09-16 18:07:26
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA
Beanie är så ojämnt startsnabb. Dom säger inget om taktiken heller förutom att dom inte kommer ladda i andra heatet. Nisse är helt inne på att han ska vinna ett av heaten hehe. Jag velar lite mellan Beanie och Opalen här.
Reply
Posted: 2010-09-16 18:10:24 Answer to: "Beanie är så ojämnt startsnabb. Dom säger inget om tak"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA

S 2, MICRO MESH
Dom sätter på helstängt så då behöver dom inte säga så mycket heller....om dom tänker köra i ledningen kan det nog vara bäst att inte skrika ut det kanske ?
Reply
Posted: 2010-09-16 18:13:12
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA
jo det har du rätt i, och så kör dom med skor bak, antagligen för att få bättre fäste i starten, så det talar väl för att dom kanske laddar. Och det kommer micro mesh göra med, samma med skully, luktar körning här tycker jag, kanske blir upplagt för torvald iaf.
Reply
Posted: 2010-09-16 18:15:58 Answer to: "jo det har du rätt i, och så kör dom med skor bak, antaglig"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA

S 2, MICRO MESH
Ja jag tycker Torvald har bättre chans i avd 1 ;-)
Har väldigt svårt att tro att Erik lägger alla krafter på att ta sig förbi B.MM. Scully kommer vara vassare om hon får spara sig till sista 2-300 metrarna.
Reply
dujorha Posted: 2010-09-16 19:48:56 Answer to: "Ja jag tycker Torvald har bättre chans i avd 1 ;-) Har väldigt s"

Skully är blixtrande de första stegen o det är inte Pers så den matchen är klar !!
Reply
Posted: 2010-09-16 23:50:38 Answer to: "Skully är blixtrande de första stegen o det är inte Pers s&a"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, TORVALD PALEMA

S 2, MICRO MESH
Klart att Skully är snabbare ut om dom trycker iväg den. Frågan är om dom gör det ? Sen kan det dessutom vara helt ointressant för kör Åke för ledning och sen släpper så är han snabbast ut hur som helst.Han vill ju vinna 2 heat så det borde vara så han lägger upp det väl?
Reply
Posted: 2010-09-17 00:21:47 Answer to: "Klart att Skully är snabbare ut om dom trycker iväg den. Frå"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SKULLY GULLY

S 3, SKULLY GULLY
Varför skulle Erik INTE vilja komma ner till plankan och få tillgång till OS? Det är ju hans enda chans att vinna loppet överhuvudtaget. Vad är alternativet? Att leta sig ner i andra spår? öhh? Varför skulle han då ens vara med och köra i loppet? Han har toppspår med hästar som inte är lika startsnabba innanför på en OS-bana.

Om Erik inte trycker av SG för att spetsa och släppa så lovar jag att jag ska streaka på nästa omgång på Valla...haha...
Reply
Posted: 2010-09-17 00:26:10 Answer to: "Scully gully spetsar så klart. Sedan är frågan om O"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SKULLY GULLY

S 3, SKULLY GULLY

Lär er, Torvald ska inte gå i någon ledning....

Ska vi lära oss? Sist jag kollade så är det Åke som sitter i Sulkyn och inte ngn på forumet.. hehe...

Dessutom verkar du glömma att det är kort distans. Liiiiite skillnad mot att gå i ledning på full distans. Men personligen tycker jag att Åke borde ladda för att komma ner i rygg. Att leta sig ner i andra spår är idiotiskt på kort distans på en snabb OS-bana.
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5   6   7