1
[ 2
]
3
4
5
6
7
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-13 22:10:27  stämmer väll inte alls, den är väll visst kvick eller har jag fått totalt hjärnsläpp?
Answer to: "stämmer väll inte alls, den är väll visst kvick eller h"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja den är inte snabb i de här sammanhangen !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-13 23:18:55  Spetsen ska Erik ta lätt !! Men sedan... va gör han om Tobbe drar på med Lisa ? 
Answer to: "Spetsen ska Erik ta lätt !! Men sedan... va gör han om Tobbe drar"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, TORVALD PALEMA
|
Tror du Lisa är snabbast fram o frågar efter att Erik spetsat?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-13 23:50:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
Hatar att lire när det ska köras två heat. Vet ju aldrig hur de tänker...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 08:48:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LISA AMERICA
S 8, TORVALD PALEMA
|
Tror inte Torbjörn vågar ladda med den speciella Lisa hon har en tendens att hetsa upp sig just i starten o då laddar man väl knappast!?
Scully / Opalen/Torvald är de snabbaste men hur det blir kört kan man ju bara gissa sig till då det är ett heat till innan final som vi vet.
men det skulle inte förvåna mig ett skit om Åke laddar ALLT för att få spets o sedan släppa o hänga med till OS öppnar upp sig.
Släpper endast till Lisa eller Beanie som båda är bra ryggar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 10:27:17  Tror inte Torbjörn vågar ladda med den speciella Lisa hon har en tendens att hetsa upp sig just i starten o då laddar man väl knappast!?
Scully / Opalen/Torvald är de snabbaste men hur det blir kört kan man ju bara gissa sig till då det är ett heat till innan final som vi vet.
men det skulle inte förvåna mig ett skit om Åke laddar ALLT för att få spets o sedan släppa o hänga med till OS öppnar upp sig.
Släpper endast till Lisa eller Beanie som båda är bra ryggar.
Answer to: "Tror inte Torbjörn vågar ladda med den speciella Lisa hon har en"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
S 3, SKULLY GULLY
|
Känns som ett troligt scenario. Drömmen för Åke vore ju att ha BMM framför sig, så att Lisa får gå i ytterspåret i högt tempo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 10:29:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
tror nog fan på Åke här iaf, för jag tror det blir körning där framme, Opalen kommer iaf köra för spets, 1,2,3 vill nog också komma dit. Åke laddar väl inte härifrån, hakar bara på i andraspår och sänker alla sen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 10:42:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LISA AMERICA
S 8, TORVALD PALEMA
|
Om jag inte minns fel hade Åke spår 8 i ett annat stort lopp o då laddade han ALLT och gled till spets.
Tror inte att Åke backar i ett 1640 lopp när Torvald är en blixt ut i starten, det vore att lägga sig på rygg och knappast Svanen körstil.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 10:48:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
Åke sa ju efter senaste loppet att Torvald inte kommer gå mer i ledningen. Så kan inte tänka mig att han kör framåt i starten när det bara är 8 hästar med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 11:07:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
Kommer att skriva mina analyser den här veckan också men kommer inte att göra det om Åbys Stora heaten. Känns meningslöst att försöka analysera och de här hästarna har väl de flesta koll på ändå?
Kommer strecka Beanie, Lisa, Opalen och Torvald i båda loppen då jag tror de är överlägsna de andra i fältet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-09-14 13:45:32  Kommer att skriva mina analyser den här veckan också men kommer inte att göra det om Åbys Stora heaten. Känns meningslöst att försöka analysera och de här hästarna har väl de flesta koll på ändå?
Kommer strecka Beanie, Lisa, Opalen och Torvald i båda loppen då jag tror de är överlägsna de andra i fältet.
Answer to: "Kommer att skriva mina analyser den här veckan också men kommer "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag uppskattar dina analyser väldigt mycket och tycker att du gör ett kanon jobb! Ville bara skriva det. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 14:10:57 Edited(1): 2010-09-14 14:11:34  Åke sa ju efter senaste loppet att Torvald inte kommer gå mer i ledningen. Så kan inte tänka mig att han kör framåt i starten när det bara är 8 hästar med.
Answer to: "Åke sa ju efter senaste loppet att Torvald inte kommer gå mer i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LISA AMERICA
S 8, TORVALD PALEMA
|
Så du tror han tar upp o lägger sig sist!?
Ja det skulle i allafall förvåna mig väldigt mycket på OS bana!
Han dundrar till spets o sedan släpper han till första bästa rygg.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-09-14 14:56:55
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
förra året hade torval spår också 8/1. då tog svanen upp från spår 8 och rundade hela fältet sista 400, så jag tror nog inte det är omöjligt att han gör så i år också, sen från spår 1 så släppte han spelts och avgjorde på os, känns som samma upplägg i år kan vara aktuellt och vinstgivande.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 15:39:31  förra året hade torval spår också 8/1. då tog svanen upp från spår 8 och rundade hela fältet sista 400, så jag tror nog inte det är omöjligt att han gör så i år också, sen från spår 1 så släppte han spelts och avgjorde på os, känns som samma upplägg i år kan vara aktuellt och vinstgivande.
Answer to: "förra året hade torval spår också 8/1. då tog "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LISA AMERICA
S 8, TORVALD PALEMA
|
Okej, jag hade fått för mig att han laddade till spets från spår 8!?
tack för info - nu slipper man kolla det loppet i arkivet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 16:53:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sveriges i mitt tycke mest överskattade häst..Opal Viking...Har han vunnit ett lopp i sverige dom sista 5 åren?.Åker till några u-länder o drar in storkovan..smart matchat av ägaren/tränaren osv men här hemma i detta sällskap så kommer han max 7 i bägge loppen.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-14 16:55:28  Tror du Lisa är snabbast fram o frågar efter att Erik spetsat?
Answer to: "Tror du Lisa är snabbast fram o frågar efter att Erik spetsat?"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja det tror ja på... Tobbe vill nog ha spets o mota om Åke försöker i spårens sista biten !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 17:02:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
S 3, SKULLY GULLY
|
Synd att Beanie har spår ett för han lär ju inte kunna freda sig mot utvändiga. Men sjuukt vad han gick bra senast. Jag klockade honom på 1.07,3 sista 600. I tredje spår hela tiden!!! Sista 200 gick han på hisnande 1.02,5! Trots resan i tredje spår sista 800.
Hade jag vetat att han hittat bra läge vid sista 500 så skulle jag ta med honom. Men som det är nu så hamnar han nog som fjärde invändigt. I bästa fall som tredje invändigt, och jag tror inte att det räcker mot detta motstånd. Hade behövt andra invändigt eller 2-3 ytter. Det är klart.. Kommer luckan tidigt så kan det vara tänkbart... Hmm.. Kanske ska ta med honom ändå...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 17:39:11  Synd att Beanie har spår ett för han lär ju inte kunna freda sig mot utvändiga. Men sjuukt vad han gick bra senast. Jag klockade honom på 1.07,3 sista 600. I tredje spår hela tiden!!! Sista 200 gick han på hisnande 1.02,5! Trots resan i tredje spår sista 800.
Hade jag vetat att han hittat bra läge vid sista 500 så skulle jag ta med honom. Men som det är nu så hamnar han nog som fjärde invändigt. I bästa fall som tredje invändigt, och jag tror inte att det räcker mot detta motstånd. Hade behövt andra invändigt eller 2-3 ytter. Det är klart.. Kommer luckan tidigt så kan det vara tänkbart... Hmm.. Kanske ska ta med honom ändå...
Answer to: "Synd att Beanie har spår ett för han lär ju inte kunna fred"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
Tänk på att det är OS så spår 1 borde vara bra för Beanie.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 21:40:50  Tänk på att det är OS så spår 1 borde vara bra för Beanie.
Answer to: "Tänk på att det är OS så spår 1 borde vara bra "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
S 3, SKULLY GULLY
|
Missade inte det. Jag tror dock att det är dåligt för BMM trots spåret pga att scully gully antagligen tar spets, släpper till torvald som släpper till Lisa...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 22:28:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LISA AMERICA
|
Jongyl Torvald hade spår 8 i Forus där han vann på en 10,9 tid. Spetsade enkelt! före bl.a. Brioni!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-15 08:11:53  Jongyl Torvald hade spår 8 i Forus där han vann på en 10,9 tid. Spetsade enkelt! före bl.a. Brioni!
Answer to: "Jongyl Torvald hade spår 8 i Forus där han vann på en 10,9"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LISA AMERICA
S 8, TORVALD PALEMA
|
Ok tack för infon - jag hade något i bakhuvudet om detta.
Sedan om loppet blir kört så denna gång är ju aldrig lätt att vet men det skulle förvåna mig MYCKET om Åke på en OS bana tar upp o backar. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6