1
2
3
[ 4
]
5
|
|
Posted: 2010-09-18 17:03:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
nä nu gör vi avslut. nu blir det helstekt fläskkotlett med ugnstekta rotsaker o en bira till det. ::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:07:35  Jag tänker aldrig så !! Jag spikar där ja ser rätt häst !! Inte största favon... nä du !! Torvald var inte så dålig spik med toppen läge !! Lisa var bara bättre idag !! 
Answer to: "Jag tänker aldrig så !! Jag spikar där ja ser rätt h&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Ok vi tänker olika helt enkelt. Det händer att jag spikar storfavoriter också men då ska det inte finns nån form av frågetecken.
Sen menade jag inte att du väljer största favoriten som spik utan snarare att du väljer den som blir jättefavorit för att många andra väljer samma.
Jag funderar ju mycket över loppförloppen och ibland stämmer det för storfavoriten o då är det bara att spika. På V75 är det ofta så jämnt mellan den bästa o den sämsta så förloppet bestämmer vilken som vinner.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:08:18
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hade du spikat Lisa i båda heaten så hade du varit synsk tror ja !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:08:24  nä nu gör vi avslut. nu blir det helstekt fläskkotlett med ugnstekta rotsaker o en bira till det. ::o
Answer to: "nä nu gör vi avslut. nu blir det helstekt fläskkotlett med u"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Låter gott. Smaklig måltid.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-09-18 17:10:08  Smörresa modell värre..hade han torskat detta lopp så hade han kunnat lägga ned..hörde att jeppe juel ska köra han nästa gång..får nog stryk av aldermarin på 3140 skulle ja tro då.. 
Answer to: "Smörresa modell värre..hade han torskat detta lopp så hade "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Spring Erom vinner tack vare att Björn kör som en gud. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:10:12  Ok vi tänker olika helt enkelt. Det händer att jag spikar storfavoriter också men då ska det inte finns nån form av frågetecken.
Sen menade jag inte att du väljer största favoriten som spik utan snarare att du väljer den som blir jättefavorit för att många andra väljer samma.
Jag funderar ju mycket över loppförloppen och ibland stämmer det för storfavoriten o då är det bara att spika. På V75 är det ofta så jämnt mellan den bästa o den sämsta så förloppet bestämmer vilken som vinner.
Answer to: "Ok vi tänker olika helt enkelt. Det händer att jag spikar storfav"
|
|
Helt fel !! Jag utgår från min egen bedömning !! Inte vad som står på oddstavlan !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:10:18  Hade du spikat Lisa i båda heaten så hade du varit synsk tror ja !! 
Answer to: "Hade du spikat Lisa i båda heaten så hade du varit synsk tror j"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Nja jag var nära i H2 men i H1 vågade jag inte. Det som gjorde att jag inte tog den till slut är nog alla galopperna. Om du kollar så sa jag att man skulle spika den i H2 på tråden. Är lite feg bara tyvärr.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:11:19  Spring Erom vinner tack vare att Björn kör som en gud. 
Answer to: "Spring Erom vinner tack vare att Björn kör som en gud.:)"
|
|
Så är det !! Vaken kis är det där !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:11:51  Helt fel !! Jag utgår från min egen bedömning !! Inte vad som står på oddstavlan !! 
Answer to: "Helt fel !! Jag utgår från min egen bedömning !! Inte vad "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Ok, jag försöker väga strecken mot chansen på något sätt och då blir ofta dom där 80% o högre alldeles för hårt streckade. I princip ska man inte spika över 60% men det gör man ju ibland ändå.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:14:09  Nja jag var nära i H2 men i H1 vågade jag inte. Det som gjorde att jag inte tog den till slut är nog alla galopperna. Om du kollar så sa jag att man skulle spika den i H2 på tråden. Är lite feg bara tyvärr.
Answer to: "Nja jag var nära i H2 men i H1 vågade jag inte. Det som gjorde a"
|
|
Ja visst är vi det lite till mans men läget var ju mycket smaskigare på Torvald i andra o det fällde avgörande för mig ! Sedan efter första vart jag orolig o såg tecken på något annat !! Det sa ja med som du såg !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:15:07  Ok, jag försöker väga strecken mot chansen på något sätt och då blir ofta dom där 80% o högre alldeles för hårt streckade. I princip ska man inte spika över 60% men det gör man ju ibland ändå.
Answer to: "Ok, jag försöker väga strecken mot chansen på nå"
|
|
Skit i procenten !! Spika hästen inte procenten !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:16:20  Skit i procenten !! Spika hästen inte procenten !! 
Answer to: "Skit i procenten !! Spika hästen inte procenten !!:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Jag förstår det tänket o det kanske är rätt men jag tycker inte det fungerar riktigt hela vägen. Man kan säga att det funkar när man har rätt men är en katastrof när man har fel kanske ;-)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:18:23  Ja visst är vi det lite till mans men läget var ju mycket smaskigare på Torvald i andra o det fällde avgörande för mig ! Sedan efter första vart jag orolig o såg tecken på något annat !! Det sa ja med som du såg !! 
Answer to: "Ja visst är vi det lite till mans men läget var ju mycket smaskig"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Ja men du vet ju att tecknen fanns där innan loppet. Han har ju varit dålig i ledningen hela sin karriär menar jag ? Åke släppte tom B.MM före sig för att han också var orolig. Det hade nog ingen räknat med o Åke upphör aldrig att förvåna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:20:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Skit det samma. Det låter som jag hackar på dig nu o det menar jag absolut inte utan tycker bara det är kul att höra hur andra resonerar. Hoppas jag inte gick över gränsen. Alla lirar på sitt sätt o det är det som är kul med V75.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:20:14  Jag förstår det tänket o det kanske är rätt men jag tycker inte det fungerar riktigt hela vägen. Man kan säga att det funkar när man har rätt men är en katastrof när man har fel kanske ;-)
Answer to: "Jag förstår det tänket o det kanske är rätt men j"
|
|
Mycket hazard är det i trav o tur måste man ha !! Med info o travkänsla kan få fram spikarna o förhoppningsvis gardera i avdelningarna där det skräller !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:23:14
|
|
Alla lirar "olika" är just ett utslag på hur svårt det är o detta faktum är ju det stora levebrödet för ATG !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:25:40  Alla lirar "olika" är just ett utslag på hur svårt det är o detta faktum är ju det stora levebrödet för ATG !! 
Answer to: "Alla lirar "olika" är just ett utslag på hur svå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Ja det hade varit trist om alla spelade likadant men vissa hästar blir ju jättefavoriter så där är ju många inne på samma lir i varje fall.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:29:26  Ja det hade varit trist om alla spelade likadant men vissa hästar blir ju jättefavoriter så där är ju många inne på samma lir i varje fall.
Answer to: "Ja det hade varit trist om alla spelade likadant men vissa hästar blir"
|
|
Järvsöfaks i alla avd. ger inga pengar till spelare eller ATG !! Synd att avdraget är så stort ! Skulle vara knappt 16 % o ändå gå runt va ja har hört !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 17:35:02  Järvsöfaks i alla avd. ger inga pengar till spelare eller ATG !! Synd att avdraget är så stort ! Skulle vara knappt 16 % o ändå gå runt va ja har hört !! 
Answer to: "Järvsöfaks i alla avd. ger inga pengar till spelare eller ATG !! "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Ja det kan nog stämma. Dom driver ju hela verksamheten för att ge inkomster till staten så det är inte mycket att göra men jag tycker hästägarna skulle få mer annars kan det ta slut.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 17:37:52  Ja det kan nog stämma. Dom driver ju hela verksamheten för att ge inkomster till staten så det är inte mycket att göra men jag tycker hästägarna skulle få mer annars kan det ta slut.
Answer to: "Ja det kan nog stämma. Dom driver ju hela verksamheten för att ge"
|
|
Inte än på ett tag verkar det som !! Atg ser ju sig som ett välgörenhetsföretag nu o där är det högtryck !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
|