1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2010-09-15 11:58:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SPRING EROM
|
Springerom fick förresten inget lätt lopp i Kjell p loppet, vart ju utstött 600 kvar och gick resten utan rygg i 3e spår. Ändå plocka han ner dom. Han är grym när det kommer till långdistans, perfekta förutsättningar med bakspår också.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-15 13:56:37  Springerom fick förresten inget lätt lopp i Kjell p loppet, vart ju utstött 600 kvar och gick resten utan rygg i 3e spår. Ändå plocka han ner dom. Han är grym när det kommer till långdistans, perfekta förutsättningar med bakspår också.
Answer to: "Springerom fick förresten inget lätt lopp i Kjell p loppet, vart "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tror lite som du att Björns är bättre än dessa bara han är någorlunda i form ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-15 19:02:31  Springerom fick förresten inget lätt lopp i Kjell p loppet, vart ju utstött 600 kvar och gick resten utan rygg i 3e spår. Ändå plocka han ner dom. Han är grym när det kommer till långdistans, perfekta förutsättningar med bakspår också.
Answer to: "Springerom fick förresten inget lätt lopp i Kjell p loppet, vart "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LAUGHING STOCK
S 3, MALABAR ROSS
|
Jag pratade om Örebro Stayerlopp. Lite svårt att jämföra ett autolopp i medeldistans där man får gå i tredje spår ett halvt varv med ett tilläggslopp på lång distans. Men jag håller med om att det är en fantastisk häst och ska ngn göra det så är det Spring Erom. Men tror bara inte han fixar det utan att de värsta emot hoppar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 11:32:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SPRING EROM
|
Local conch går med skor denna gången. Viss galopp risk säger flemming också. Nä det blir spik helt klart
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-16 13:40:30  Local conch går med skor denna gången. Viss galopp risk säger flemming också. Nä det blir spik helt klart
Answer to: "Local conch går med skor denna gången. Viss galopp risk sä"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Inne på de me... Björn ska ju ta in 20-meter ganska fort på Flemming o börjar Flemming avancera direkt så är det ju ingen dum rygg att ta... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 13:46:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SPRING EROM
|
Nahar kommer ju säkert att hoppa, kommer gå barfota som senast också, så risken är stor. Local conch har ett knivigt spår och ska gå med skor av någon anledning. Springerom har tränat på bra och är vässad till den här starten, extremt distansgynnad också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 14:30:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LAUGHING STOCK
|
Min vinnare av loppet är laughing stock som gör grymma tempoväxlingar. Känns ännu viktigare nu över långdistans.
Många hästar faller nog in i rytmen och tempot som går under 3 varv. Om bra position kanske.
Spring Erom gör första starten på 3 månader men är förstås i sunda vätskor klart bästa hästen i loppet och blir nog första utmanaren ändå, trots local conchs sjukt grymma prestation senast. Skor nu, oerhört långsam ut och knepigt spår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 16:38:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LAUGHING STOCK
S 3, MALABAR ROSS
|
Om man garderar är Neo Smed den enda som är någorlunda streckvärd. Men det bästa är nog att gå kort i det här loppet eftersom många streckar topp 4. Om risken för galopp är stor för Local som skrivits här. så kan nog Spring Erom vara en bra spik trots allt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 17:15:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SPRING EROM
|
Känns som allt talar för det iaf tycker jag. Jag har bestämt mig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 17:30:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LAUGHING STOCK
|
En spekulation bara: Kan det vara så att det här loppet kommer lite tajt för smeden?
senast 2640m nu 3140.
Kanske sitter i benen. Vad tros?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-16 17:39:28  En spekulation bara: Kan det vara så att det här loppet kommer lite tajt för smeden?
senast 2640m nu 3140.
Kanske sitter i benen. Vad tros?
Answer to: "En spekulation bara: Kan det vara så att det här loppet kommer l"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, NAHAR
|
Karis hästar brukar ju starta tätt o ofta..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 17:46:33 Edited(1): 2010-09-16 17:47:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LAUGHING STOCK
|
Jo det förstås, men känns lite tajt inpå ändå, jag kan ha helt fel. Neo Smed var grym i lördags och en som jag skrev upp direkt som NG i bokjen. Frågan är dock om det inte blir ng?
Visst blir det väl skor nu på Nahar?
7,1,11,9,6 eller nåt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 18:10:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SPRING EROM
|
Jag tror också det kommer sitta i benen på smeden, skulle nog behövt en vecka till innan start. fick ju ett ganska tufft lopp senast också. Nahar ska gå barfota är det sagt, så han hoppar antagligen frågan är hur många gånger, tappstart blir det iaf tror jag. Raffe tror att han spårar runt om hehe.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 18:25:58  Jag tror också det kommer sitta i benen på smeden, skulle nog behövt en vecka till innan start. fick ju ett ganska tufft lopp senast också. Nahar ska gå barfota är det sagt, så han hoppar antagligen frågan är hur många gånger, tappstart blir det iaf tror jag. Raffe tror att han spårar runt om hehe.
Answer to: "Jag tror också det kommer sitta i benen på smeden, skulle nog b"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LAUGHING STOCK
|
Lite puckat att starta bf igen, efter senast men Lelle vet nog vad han gör.
Den är stark som en Björn, så Raffe kan ha rätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 13:52:39 Edited(2): 2010-09-17 13:53:24  Jag tror också det kommer sitta i benen på smeden, skulle nog behövt en vecka till innan start. fick ju ett ganska tufft lopp senast också. Nahar ska gå barfota är det sagt, så han hoppar antagligen frågan är hur många gånger, tappstart blir det iaf tror jag. Raffe tror att han spårar runt om hehe.
Answer to: "Jag tror också det kommer sitta i benen på smeden, skulle nog b"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hmm, va menar du med ett tufft lopp?
Han sprang på innerspår runt 80% av loppet och sista 500? gick han ut i spåren för attack och spurta riktigt bra till en andra plats.
Tycker inte att det var ett så tufft lopp han fick 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 15:08:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SPRING EROM
|
Fel av mig, var loppet innan som var tufft, sista 1000 i 3e spår. Han har matchats hårt, som max 11 dar mellan starterna i senaste 5 loppen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 19:04:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, NEO SMED
|
Springerom-intervju
Det är V75-tävlingar på Åby med Åby Stora Pris som stor begivenhet. En häst med kapacitet för att vara med i loppet är Spring Erom men han dyker upp Lyons lopp (lopp tio) över mastiga tre varv i stället. Ett sevärt lopp det också. Detta gör han efter tre månaders uppehåll.
Då var det dags igen då, Håkan Olofsson. Hur är läget med din stjärnhäst?
- Det är bra nu,tack. Vi hade koll på att tioveckorsregeln inte behövdes här och har siktat på detta lopp ett tag. Han blev lite sliten i kota och knä efter Köpenhämn och fick välförtjänt ta igen sig.
Du är nöjd med träningsjobben?
- Han är bra tränad nu och gick ett lättare banjobb innan han fick ett provlopp nyligen. Han kördes då snällt första varvet i provloppet men fick sträcka ut rejält sista halvvarvet och han var bra.
Dryga tre varv ska han få kämpa. Hur passar det?
- Distansen passar bra och jag gillar långa lopp som kräver mer träning på hästarna och det körs inte så vilt i dessa.
Vad tror du om formen? Är det toppchans?
- Han kanske inte är i hundraprocentig form och jag vill inte påstå att det är en spik. Jag blir dock inte förvånad om han vinner.
Något nytt om balansen?
- Nej. Det blir skor runt om som vanligt.
Så du suktar inte över Åby Stora Pris istället?
- Nej. Åby Stora Pris var inte aktuellt för oss. Inte nu, säger Håkan Olofsson.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 00:55:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SPRING EROM
|
Å jag fick ett vansinnigt? tips idag på YEAR IN REVIEW ...?
Ett frågetecken räcker inte... men ett litet vinnarspel blir det nog....
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-18 09:32:46  Å jag fick ett vansinnigt? tips idag på YEAR IN REVIEW ...?
Ett frågetecken räcker inte... men ett litet vinnarspel blir det nog....
Answer to: "Å jag fick ett vansinnigt? tips idag på YEAR IN REVIEW ."
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, NAHAR
|
Källa? Var det en dreglande kille i ullstrumpor o påfågeldräkt eller Åbys måldomarnämd?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 09:37:41  Källa? Var det en dreglande kille i ullstrumpor o påfågeldräkt eller Åbys måldomarnämd?
Answer to: "Källa? Var det en dreglande kille i ullstrumpor o påfågeld"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOCAL CONCH
|
Lennart Forsgren sa i en intervju att han tyckte det var en luriing eller ngt sånt. Vet inte om han hade ullstrumpor på sig då 
Han menade att den borde komma bra till pga spåret och så långt kan man ju hålla med.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|