Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2010-08-07
V75-6 Bronsdivisionen, försök 6.
6. BART SJÖHAMMAR 40% 46
Adielsson Erik
1. LEWIS O.M. 39% 38
Takter Johnny
10. MONSTER DRIVE 27% 62
Lennartsson Per
8. DONT WEAR PJS 18% 68
Kihlström Örjan
2. GLOBAL JEWEL 16% 91
Goop Björn
4. FITTIPALDI 12% 141
Ohlsson Ulf
5. VICTORY HILL 11% 124
Kontio Jorma
3. MICHAEL AMERICA 9% 183
Söderkvist Stefan
9. SAINT CLOUD 6% 189
Lindblom Carl-Erik
7. A STEP FURTHER 3% 318
Melander Marcus M
11. BLUE ROCK 1% 220
Eriksson Håkan
12. PRACTICAL JOKE 1% 347
Falsig Bo

Senast uppdaterad: 2010-08-07 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5  
Author Message
Posted: 2010-08-07 16:50:23

Became a member: 
Forum posts:
... 12 =)
Reply
Post removed Posted: 2010-08-07 17:20:17   Answer to: "... 12 =)"
Posted: 2010-08-07 17:25:56 Answer to: "Fick du med denna då ? ;)"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LEWIS O.M.

S 5, VICTORY HILL
La upp sytemet i sista loppet...
Ha en bra kväll - nu blir den en whiskey för att fira jättevinsten
Reply
Post removed Posted: 2010-08-07 18:05:11   Answer to: "La upp sytemet i sista loppet... Ha en bra kväll - nu blir den en whi"
Posted: 2010-08-07 18:17:22 Answer to: "Nu ser ni hur jävla rutten BART är..kunde ju INGET trots kanon re"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, VICTORY HILL
Är du seriös eller? Hur kan du säga att han är bortlottad när han fick drömloppet i rygg på ledaren? Kan ju inte få en mycket bättre resa än så. Och hur kan du säga att Lewis presterade bra? Han var ju iskall! Avslutar sista 500 på långsamma 1.13,2 och är ju en av de som går absolut långsammast upploppet ner. Känns inte som ditt inlägg var särskilt objektivt...
Reply
Posted: 2010-08-07 18:39:55

Became a member: 
Forum posts:

V 12, PRACTICAL JOKE
go dag idag, semester pengarna bara ramlar in, sitter i en campingstol och väntar på grillat när sms kommer att bolaget drog in 6:an, 5 pers på 1000 kr system. vi missade på skully som vi spika. härligt är att jag klättrar i oddsjakten då practical vann
Reply
hogan Posted: 2010-08-07 18:47:35

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 10, MONSTER DRIVE
Jag hatar Örjan ibland...sitter med han spik.....vet inte om han vunnit ändå....men han är galen den karl!!!!!!
Reply
Posted: 2010-08-07 18:47:53 Answer to: "go dag idag, semester pengarna bara ramlar in, sitter i en campingstol o"

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LEWIS O.M.
Grattis Crosby..
Reply
Post removed Posted: 2010-08-07 18:49:07
Posted: 2010-08-07 20:24:25 Edited(3): 2010-08-07 20:34:44 Answer to: "Är du seriös eller? Hur kan du säga att han är bortlott"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LEWIS O.M.

S 5, VICTORY HILL
Så du tyckte Bart var bra alltså!?
Snacka inte med mig om att vara objektiv - BART var bortlottad med spår 6 bakom bilen o det vet alla som håller på med trav o här är jag jävligt objektiv.
Lewis går 3e spår o drar fram vinnaren Pratical Joke.
Du är bara sur för att jag fick rätt...o du fick fel

Om man är lite påläst så vet man att Bart bara går i spets o det var otänkbart att han skulle få idag med så snabba hästar innanför.
Det var så enkelt att du kunde gå in på ATG.SE o läsa vad Stig H sa - även sa han samma sak på TV4..
Men antar att DU inte kan så mycket om trav utan bara klickar in här o "slänger ur dig" lite åsikter..
Reply
Posted: 2010-08-07 21:16:52 Answer to: "Så du tyckte Bart var bra alltså!? Snacka inte med mig om att "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, VICTORY HILL
Kaxigt...
Ser inte att jag skrivit någonstans att Bart är eller var bra idag eller att jag för den sakens skull spelade bort en enda krona på honom. En häst från spår 6 som är startsnabb och har konkurrenter innanför sig som mycket möjligt släpper täten är däremot knappast bortlottad.

Hur kan du ha rätt och jag fel när Lewis bevisligen underpresterade något enormt idag? Vi båda hade ju fel där eftersom vi båda uppenbarligen satsade på fel häst, till och med Bart var bättre. Han kunde i alla fall skylla sin dåliga placering på en kall rygg.

Sist avslutade Lewis sista 600 under 1.09, idag på drygt 1,13. Det var inte samma häst idag med andra ord och alla som sett Lewis förut och såg dagens lopp bara säga att han underpresterade. Att då stå och säga att han gjorde loppets bästa löp blir ju bara komiskt.
Reply
Post removed Posted: 2010-08-07 21:46:25   Answer to: "Kaxigt... :D Ser inte att jag skrivit någonstans att Bart är el"
Posted: 2010-08-07 22:01:15 Answer to: "Kaxigt!? Nej de är fakta min lille vän!! Bart var bortlottad "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, VICTORY HILL
Och där tog du det till en nivå som bara barn hör hemma på. Moget.

Bart hamnade i en iskall rygg och drogs bakåt annars hade till och med han varit före Lewis. Lewis var inte med i någon startrusning och fick ett lopp i tredje utvändigt. Antar att om du vetat om det scenariot i förväg hade sett han som ännu mer stenklar än du nu gjorde. Trots det är han en av de som går sämst upploppet ner om inte allra sämst sista 50-100 metrarna. Men jag avslutar där. Att stoppa huvudet i sanden och fortfarande tycka att du har rätt verkar lättare. Du som är ett fan av arkivet kanske borde se loppet igen och omvärdera prestationen.

Over and out.
Reply
Posted: 2010-08-07 23:33:27 Edited(1): 2010-08-07 23:35:20 Answer to: "Och där tog du det till en nivå som bara barn hör hemma p&a"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LEWIS O.M.

S 5, VICTORY HILL
Står för det jag säger om det sedan är barn nivå för dig så visst...då får det väl vara det.

Men det här inlägget skrev du till mig:

Är du seriös eller? Hur kan du säga att han är bortlottad när han fick drömloppet i rygg på ledaren? Kan ju inte få en mycket bättre resa än så. Och hur kan du säga att Lewis presterade bra? Han var ju iskall! Avslutar sista 500 på långsamma 1.13,2 och är ju en av de som går absolut långsammast upploppet ner. Känns inte som ditt inlägg var särskilt objektivt...

1.)Jag sa att Bart var bortlottad med spår 6 bakom vingen o med det menade jag att han INTE får spets o INTE vinner.
Bart växer i ledningen o vad jag vet så fick han ingen spets o han vann inte.

2.)Vem fick bästa resan Bart eller Lewis?
Du skrev att Bart fick en DRÖMRESA..okej Och ändå kunde han inte slå en iskall Lewis som gick sämst över upploppet?

Vem som var bäst av dessa 2??
Ja jag som är ett barn kan tom fatta det
Reply
Posted: 2010-08-08 08:16:42 Edited(1): 2010-08-08 08:18:14 Answer to: "Står för det jag säger om det sedan är barn nivå"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, VICTORY HILL
1. Men jag har aldrig sagt att Bart är bra. Jag sa att en startsnabb häst med viss spetschans knappast kan anses bortlottad från spår 6. På förhand kändes det som fifty-fifty med Bart i spets och då känns det knappast som man är bortlottad, det hade han varit från bakspår. Men skit i det.

2. Vad jag reagerar på är hur du kan kalla Lewis iskalla spurt för loppets prestation. Det låter för mig endast som du stoppar huvudet i sanden för att försvara din/vår dåliga idé. Det är inte objektivt och det trodde jag att du är eftersom du verkar vara en som har bra koll. Jag hade också Lewis som idé. Förlorade närmare 1000 kr på dubbeln på honom. Men jag kan ju se att han underpresterar något enormt idag jämfört med tex senast.

Om du tror att jag tycker Bart är bättre än Lewis så har du inte förstått vad försökt säga. Däremot hade till och med Bart varit före Lewis i mål igår om han inte dragits bakåt i en iskall rygg.
Reply
Soberano Posted: 2010-08-08 09:31:13 Answer to: "1. Men jag har aldrig sagt att Bart är bra. Jag sa att en startsnabb h"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 3, MICHAEL AMERICA
Loppets prestation står BLUE ROCK för, han går 11.3 på en smetbana från dödens och ger sig mycket motvilligt mot en smygare. Att diskutera vem som står för loppets prestation känns överflödigt.

Lewis O.M lite blekare än senast tycker jag men mötte hårdare motstånd nu och svepningen senast kanske inte var så mäktig som den såg ut då motståndet stod still? Han gav sig ju dessutom då trots ett rejält övertag in på upploppet. Han går ju ändå nytt rekord.

Bart inte tom i mål och vinner nästa gång istället om han får spetsläge och lagom motstånd. Tror dock inte han haft en chans ens från spets igår med tanke på hur bra Blue rock var.

Det är min analys iaf
Reply
Posted: 2010-08-08 09:57:26 Answer to: "Loppets prestation står BLUE ROCK för, han går 11.3"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, VICTORY HILL
Håller med. Blue Rock var enorm! Första barfota?
Lewis avslutade närmare 1.08 sista 700 senast så det var nog inte bara motståndet som var sämre den gången, han var även mycket bättre.
Reply
dujorha Posted: 2010-08-08 11:39:11

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Min analys av Johnnys var att läget var dåligt o han skulle ha svårt o komma ut i andra spår !!Dröm om min förvåning gjorde ja när han kom ut !! Hur det gick till går att se på Atg Play !! Johnny tog en regelvidrig start o gick inte fram till vingen som han ska o sedan drog han ut hästen o någon bakom fick ta upp rejält !! Sedan var ju inte hästen på topp heller men med Johnnys försorg kom han ut i andra spår iallafall !!
Reply
Posted: 2010-08-08 13:17:02
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LEWIS O.M.

S 5, VICTORY HILL
Till Stallcostashortan:
Helt otroligt att läsa din insändare här.
Bart satt fast i en kall rygg o fick luckan 150m innan mål o KUNDE inte gå förbi Lewis bland annat.

Om Bart har sparade krafter så flyger han förbi (Med tanke på den långsamma avslutet) 2-3st på upploppet med den luckan men han kunde inte ett skit o det insåg Erik o la ner drivningen om ni kollar loppet.
Den enda häst han rundade var den kalla ryggen Fittipaldi.
Stig H sa att han hade spår för långt ut på vingen = alltså bortlottad - begriper du inte detta så är det tragiskt.

Sedan öppnar man loppet men 10,8 första 500 och 11,3/1000.
Då styr Lewis på i 3e spår o tröttnar så klart de sista 50-100m.

Lews går som sagt i 3e spår o Bart sitter på innerspår.
Lewis kutar ca 20m längre när han går i spåren o detta gör hans prestation M BRA.
11,6 med 20m tillägg kan vi säga det är inte dåliga papper o begriper ni inte detta så är det tragiskt.
Det är ju hans REKORD.

Förra loppet som Lewis gjorde då öppnade man första 1000 efter ENKLA 14,1.
Lewis avslutade sista 1000 eft 11,1 o sista 500 eft 0,9
o då gick han i 3e spår i 800m från 5e ut.

OM ni vänder på dessa tempo siffror SÅ BLIR DET NÄSTAN EXAKT som gårdagens lopp.

Man kan inte BARA kolla på avslutningarna som du resonerar...

Blue Rock var GRYM men det är bara EN anledning o det är barfota balansen vilket jag tidigt sa i denna spalt.

Jag lägger ner för det är bara att inse att du inte förstår speciellt mycket om travlopp o jag trodde faktiskt att andra här inne även var mer pålästa.
Men de är bara att inse att så är inte fallet.
Jag lägger ner för att prata med folk som inte VILL fatta gör mig bara förbannad o har ingen lust att lägga energi på er.
Reply
Posted: 2010-08-08 14:01:54 Edited(1): 2010-08-08 14:05:42 Answer to: "Till Stallcostashortan: Helt otroligt att läsa din insändare "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, VICTORY HILL
Att trycka ner andra med påhopp för att framhäva dig själv är bara löjligt. Kan du inte diskutera och argumentera på en mogen nivå kanske det är bäst att som du skriver lägga ner. Alla tycker inte som du och du har inte alltid rätt.

Visst, tider ska man ta med en nypa salt men det återstår att Lewis inte sprang snabbare än någon annan första 500 eller 1000, ändå var han en av de absolut långsammaste upploppet ner. Jag trodde han skulle vara bättre än så. Att sitta i tredje utvändigt med en speedig häst och med överpace därframme är ju närmast idealiskt. Med de öppningstiderna och position i tredje utvändigt trodde jag han skulle svepa dom i ett nafs oavsett om det betyder först i tredjespår. Det tror jag du också var övertygad om med tanke på dina inlägg innan loppet. Sen kan du få tycka att han står för loppets prestation, det är du förmodligen ensam om.

Tycker vi kan avsluta diskussionen nu. Vi tycker olika om Lewis prestation. Punkt.
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5