Fast anledningen till att spelarna har trott det är ju att Stig H har varit så otroligt optimistisk på förhand och snackat om fantastiska träningsjobb m.m. Isf är han ju lika dum som spelarna och då är väl kritiken befogad?
Men grymma träningsjobb betyder ju inte att hästen inte behöver lopp i kroppen för att vara i 100% toppform. Att spika en storfavorit som gör årsdebut eller som i detta fall bara har ett lopp i kroppen då hon var helt usel är ju bara dumt. Sen kan hon kännas hur fin som helst i jobben utan att farten finns där än pga avsaknaden av lopp.
Men grymma träningsjobb betyder ju inte att hästen inte behöver lopp i kroppen för att vara i 100% toppform. Att spika en storfavorit som gör årsdebut eller som i detta fall bara har ett lopp i kroppen då hon var helt usel är ju bara dumt. Sen kan hon kännas hur fin som helst i jobben utan att farten finns där än pga avsaknaden av lopp.
Hästen är ju av hög klass men kritiken kvarstår tycker jag !! Många spikar hästen för det ser så jäkla bra ut o Stigh ska ju borga för att det är vältränat !! Men han borde inse att lopp i kroppen är av nöden även för denna goda häst innan han tar ut den på V75!! Jag hade samma kritik mot Nu Pagadi o Elitloppet o detta kommer igen med just Stigh o hans matchningar numera !!
Håller helt och hållet med om att det var dumt att spika, tar på mig dumstruten direkt. Men jag kan lova dig att Stig H inte är nöjd med hennes insats och han tar inte ut hästen i dessa lopp för att bli tvåa. Dessutom har han rådgivit spelarna att spika och när Stig H gör det är det ju inte direkt samma sak som när Åke Lindblom gör det. Därför tycker jag att Stigs matchning är märklig och olik honom, han brukar inte ta ut hästar i såhär tuffa sammanhang om de inte har form. Och vid de få tilfällen han gör det brukar han knappast vara hysteriskt optimistisk. Detta säger mig att han har felbedömt läget med Skully Gully ordentligt och när det handlar om en sån framgångsrik och rutinerad tränare som Stig tycker jag att lite kritik är på sin plats.
Hursomhelst, nu är det ny vecka och nya tag med analyserna, får hoppas man hittar rätt denna helg istället