1
2
[ 3
]
4
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-10 14:41:32  Tror jag har torskat på 10 målfoton i rad nu. Kör Adielsson lite tidigare så vinner han, men han blir upphunnen på linjen.
Answer to: "Tror jag har torskat på 10 målfoton i rad nu. Kör Adielsso"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, SKULLY GULLY
S 1, SKULLY GULLY
|
Ja utan att va grinig så känns det lite som att Erik småsovit i bägge förlusterna, men hästfan vill verkligen bromsa mot mål..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-10 14:42:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CALAMARA DONNA
|
13,5 sista 500 NÄR Prima Stella vann...nej hon är SUR
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-10 14:43:20
|
V 1, SKULLY GULLY
S 1, SKULLY GULLY
|
Jo hon håller snabbt på att bli en hathäst..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-10 14:43:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CALAMARA DONNA
|
Äntligen satte jag en vinnare igen....mumma 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-10 14:47:03  Äntligen satte jag en vinnare igen....mumma 
Answer to: "Äntligen satte jag en vinnare igen....mumma :)"
|
V 1, SKULLY GULLY
S 1, SKULLY GULLY
|
Leder oddsjakten så det kan väl inte va så länge sen du satte en vinnare?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-10 14:48:02  Leder oddsjakten så det kan väl inte va så länge sen du satte en vinnare?
Answer to: "Leder oddsjakten så det kan väl inte va så länge sen "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CALAMARA DONNA
|
det är nog 3veckor sedan....minst
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-10 14:48:30  det är nog 3veckor sedan....minst
Answer to: "det är nog 3veckor sedan....minst"
|
V 1, SKULLY GULLY
S 1, SKULLY GULLY
|
ok.. Grattis.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-10 14:49:19  ok.. Grattis.
Answer to: "ok.. Grattis."
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CALAMARA DONNA
|
Tack....idag blir jag farlig känner jag.... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-07-10 14:49:41
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Stigh ska ge fan i att låta oss ta smällen !! Han´ska starta i vanliga lopp först !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-10 14:50:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SKULLY GULLY
|
japp ...nä nu ska denna garderas ett par starter framöver.
man hade lite för mycke tro på denne. men erik kör som ett arsel. isället för att ge fulla linor sista 200 sitter han o kör mot den i rygg...svag styrning.
men det är ju det som är tjusningen med trav eller vad säger ni andra  
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-10 14:51:08  Stigh ska ge fan i att låta oss ta smällen !! Han´ska starta i vanliga lopp först !!! 
Answer to: "Stigh ska ge fan i att låta oss ta smällen !! Han´ska star"
|
V 1, SKULLY GULLY
S 1, SKULLY GULLY
|
Målfotoslagen 2a i stoeliten är väl ingen större katastrofstart?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-07-10 19:09:30
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 5, SWEPT TO VICTORY
|
Nästa gång vinner han, han behövde väl ett par lopp, gick en bra tid och det är inte många som speedar som Calamaran.....den hade likaväl kunnat suttit fast, fick drömresa. Tycker ni har för höga krav och är dömande, även andraplatser kan vara grymma.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-10 23:57:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med om Erik...svag styrning och dålig koll. Mer sur på det än skullys förlust.
Lite humor bara när de sitter på liven och säger, Typ, att det nog är kört för de andra för det kommer gå fort in mot mål, och skully verkligen är en häst som kan springa fort den biten...
Det enda hon bevisat på slutet är väl att hon inte springer fort in mot mål 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-07-11 09:56:28 Edited(1): 2010-07-11 09:57:37  Håller med om Erik...svag styrning och dålig koll. Mer sur på det än skullys förlust.
Lite humor bara när de sitter på liven och säger, Typ, att det nog är kört för de andra för det kommer gå fort in mot mål, och skully verkligen är en häst som kan springa fort den biten...
Det enda hon bevisat på slutet är väl att hon inte springer fort in mot mål 
Answer to: "Håller med om Erik...svag styrning och dålig koll. Mer sur p&ar"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, SKULLY GULLY
|
Fast jag tycker inte man ska ta bort fokus från det verkliga problemet - Skully Gully var inte bra. Hon har inte kommit upp i närheten av hälften av det hon presterade förra året.
Tycker snarare man ska kritisera Stig H isf. Först tar han ut henne i Stoeliten i årsdebuten när hon har varit borta i ett halvår pga skada. Föga överraskande underpresterar hästen ordentligt.
Sen går det ytterligare 6 veckor innan hon startas... I Stoeliten IGEN  Och dum som man är tror man ju att Mäster vet vad han håller på med, men likt förbannat underpresterar hästen igen. Inte fullt lika mycket som i årsdebuten, men fortfarande är hon bara en skugga av det hon var förra året.
Kanske man kunde begära av Travgurun att testa formen i lite svalare motstånd när det finns så många frågetecken? Skulle underlätta för oss dumma spelare som inte kan tänka själva
Så jag tycker det är orättvist att skylla denna förlust på Erik. Han körde ett helt okej lopp och hästen hade vunnit om formen suttit där.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-07-11 10:43:22  Fast jag tycker inte man ska ta bort fokus från det verkliga problemet - Skully Gully var inte bra. Hon har inte kommit upp i närheten av hälften av det hon presterade förra året.
Tycker snarare man ska kritisera Stig H isf. Först tar han ut henne i Stoeliten i årsdebuten när hon har varit borta i ett halvår pga skada. Föga överraskande underpresterar hästen ordentligt.
Sen går det ytterligare 6 veckor innan hon startas... I Stoeliten IGEN  Och dum som man är tror man ju att Mäster vet vad han håller på med, men likt förbannat underpresterar hästen igen. Inte fullt lika mycket som i årsdebuten, men fortfarande är hon bara en skugga av det hon var förra året.
Kanske man kunde begära av Travgurun att testa formen i lite svalare motstånd när det finns så många frågetecken? Skulle underlätta för oss spelare som inte kan tänka själva
Så jag tycker det är orättvist att skylla denna förlust på Erik. Han körde ett helt okej lopp och hästen hade vunnit om formen suttit där.
Answer to: "Fast jag tycker inte man ska ta bort fokus från det verkliga probleme"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Jag förstår egentligen inte att hon fick starta under elitloppshelgen , jag har för mig att det fanns någon form av 10 veckorsregel , som innebar att hästar som inte startat på 10 veckor inte får starta i V75 lopp , någon som vet hur det är som gäller ?
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-07-11 11:20:12  Jag förstår egentligen inte att hon fick starta under elitloppshelgen , jag har för mig att det fanns någon form av 10 veckorsregel , som innebar att hästar som inte startat på 10 veckor inte får starta i V75 lopp , någon som vet hur det är som gäller ?
Answer to: "Jag förstår egentligen inte att hon fick starta under elitloppsh"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
hitta svaret själv , det finns en 10 veckorsregel på rikstottoloppen , var tidigare en 6 veckorsregel.
Denna regel var dock undatagen från loppen elitloppshelgen.
OBS! Rikstotons krav på visst antal starter inom bestämd tid gäller ej för detta lopp. (Avvikelse från punkt 2 i Särskilda bestämmelser för Rikstotolopp.)
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-07-11 12:44:30  Fast jag tycker inte man ska ta bort fokus från det verkliga problemet - Skully Gully var inte bra. Hon har inte kommit upp i närheten av hälften av det hon presterade förra året.
Kanske man kunde begära av Travgurun att testa formen i lite svalare motstånd när det finns så många frågetecken? Skulle underlätta för oss dumma spelare som inte kan tänka själva
Answer to: "Fast jag tycker inte man ska ta bort fokus från det verkliga probleme"
|
|
Precis va jag gör.. skyller allt på Stigh !! Det är riktigt dåligt att matcha så här !! Nu fick jag in garderingen på Johans men ändå så tycker jag Stigh har gjort fel i matchningen !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-07-11 12:48:30
|
|
Stigh gör chansningar som mer påminner om en "mindre" tränares "glada" tricks !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-12 16:21:19  Stigh gör chansningar som mer påminner om en "mindre" tränares "glada" tricks !! 
Answer to: "Stigh gör chansningar som mer påminner om en "mindre" "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad är problemet? 62.500:- in och en nos från första priset på 125.000 kr. Är väl inte Stig-H´s fel att spelarna verkar tro att det är något övermänskligt vi har att göra med som ska gå ut och springa 1.10 i årsdebuten.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-07-12 17:55:10  Vad är problemet? 62.500:- in och en nos från första priset på 125.000 kr. Är väl inte Stig-H´s fel att spelarna verkar tro att det är något övermänskligt vi har att göra med som ska gå ut och springa 1.10 i årsdebuten.
Answer to: "Vad är problemet? 62.500:- in och en nos från första priset"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, SKULLY GULLY
|
Fast anledningen till att spelarna har trott det är ju att Stig H har varit så otroligt optimistisk på förhand och snackat om fantastiska träningsjobb m.m. Isf är han ju lika dum som spelarna och då är väl kritiken befogad?
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|