1
2
3
[ 4
]
5
6
|
|
Posted: 2010-05-22 11:46:04  Med både Ludde, Daniel reden och Fredrik B larsson med framspår, startsnabba hästar och en elitloppsbiljett i potten så lär ingen av de 3 vinna........Krydda på med Åke och en Goop från toppspår så kan det bara bli 08 första 500 och 10.3 första 1000. Vem vinner då? Kraftigt gynnade av toktempo som du var inne på DEBBIE BRODDA. Ska hon få sin välförtjänta seger? Kan Jim vara kylig så bör även DFD kunna vara långt framme.
Answer to: "Med både Ludde, Daniel reden och Fredrik B larsson med framspår"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DEBBIE BRODDA
|
Fått feeling för Debbie.. kolla bara senaste onsdagarna ex på "stig-erik" kombinationen har verkligen toppform och nu är det på valla, Debbie får loppet och jao..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 11:50:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, REVEN D'AMOUR
S 5, REVEN D'AMOUR
|
Säg vad ni vill, men jag spikar Reven D´amour här.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-22 11:51:54
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, LAVEC KRONOS
|
Efter att ha läst Luddes kommentarer om ruskigt fina träningsjobb m.m. har jag ändrat mig och spikar Lavec Kronos istället för Global Investment. Han är helt överlägsen om han är i närheten av samma form som förra sommaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 12:15:55 Edited(1): 2010-05-22 12:16:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Själv chansar på att Lavec håller in i mål,annars kommer Debbie med Erik och tar honom i sista sekunden  .
1 och 10.
Håller alltså med chokladkaka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 12:24:48  Själv chansar på att Lavec håller in i mål,annars kommer Debbie med Erik och tar honom i sista sekunden  .
1 och 10.
Håller alltså med chokladkaka.
Answer to: "Själv chansar på att Lavec håller in i mål,annars ko"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DEBBIE BRODDA
|
efter mycket klokt funderingar så blev det 1-3-10 på kupongen OCH Finders Keepers.. åke har säkerligen ett äss i rockärmen och de förvånar mig inte om han vrååååålladdar med pållen ifrån start..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-22 13:29:29  efter mycket klokt funderingar så blev det 1-3-10 på kupongen OCH Finders Keepers.. åke har säkerligen ett äss i rockärmen och de förvånar mig inte om han vrååååålladdar med pållen ifrån start..
Answer to: "efter mycket klokt funderingar så blev det 1-3-10 på kupongen O"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Min ´känsla är att Finders trivs när värmen kommer o sattsar grabbarna innanför så vrider ju Åke på huvudet o kollar på läget !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-22 15:18:45
|
|
Bra gjort Ludde !! Hästen var bra igen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 15:22:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LAVEC KRONOS
|
Det såg enkelt ut..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 15:23:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
S 6, FINDERS KEEPERS
|
Fan nu åkte jag på de stora...men med på de lilla med "idiot spikar"...hmn kanske går
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 15:30:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LAVEC KRONOS
|
Kan någon skriva vinnarna till mig i resterande lopp? Jag kan tyvärr inte se mera nu.... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-22 15:30:48  Fan nu åkte jag på de stora...men med på de lilla med "idiot spikar"...hmn kanske går
Answer to: "Fan nu åkte jag på de stora...men med på de lilla med &qu"
|
|
Jag hoppas det ! Var synd att du missade Luddes men hästen hade varit vinglig i formen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-22 22:54:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
klockren spik, kändes ganska bra efter 3 avdelningar
dock blev det bara favoriter sedan
tror nog ägarna vill ha med lavec kronos i elitloppet..........
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-23 09:29:52  klockren spik, kändes ganska bra efter 3 avdelningar
dock blev det bara favoriter sedan
tror nog ägarna vill ha med lavec kronos i elitloppet..........
Answer to: "klockren spik, kändes ganska bra efter 3 avdelningar :)
dock blev d"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 10, DEBBIE BRODDA
|
Med tanke på att han klarade 2 heat samma dag förra året, tom förbättrad i det andra, så lär dom nog starta. Enda minuset är ju att det blir ganska tätt med start igår och sedan så pass tufft upplägg som det blir redan på söndag igen....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-23 09:36:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
men du kan luddes "ordspråk"?
kan dem inte tåla det så ska dem inte tävla på den nivån = han skickar dem till norrland
kan inte tänka mig att ägarna tackar nej till elitloppet, såg väldigt fin ut och går säkert framåt med loppet i kroppen också....
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-23 09:47:14  men du kan luddes "ordspråk"?
kan dem inte tåla det så ska dem inte tävla på den nivån = han skickar dem till norrland
kan inte tänka mig att ägarna tackar nej till elitloppet, såg väldigt fin ut och går säkert framåt med loppet i kroppen också....
Answer to: "men du kan luddes "ordspråk"?
kan dem inte tåla de"
|
V 10, DEBBIE BRODDA
|
 Förmodligen ligger det mycket i det men alla hästar är ju inte likadana och vissa tål ju mer än andra. Dock ganska säker på att dom startar. Har Ludde en häst som gått 10.2 som fyraåring och som dessutom visar form så ska väl mycket till för att han ska tacka nej.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-23 09:56:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
ludde sade i fredags att han inte ville, men att dte är upp till ägarna.
Dock har ludde en förmåga att ändra sig....
men han vill nog inte vara med om han inte tror sig kunna vinna, därav problematiken.
tåler man inte tuffa upplägg så ska man inte tävla mot eliten, men de flesta av de hästar som tar sig levande ur luddes träningsuplägg har styrka och hårdhet för att klara sådana hära uplägg......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-23 10:11:01  ludde sade i fredags att han inte ville, men att dte är upp till ägarna.
Dock har ludde en förmåga att ändra sig....
men han vill nog inte vara med om han inte tror sig kunna vinna, därav problematiken.
tåler man inte tuffa upplägg så ska man inte tävla mot eliten, men de flesta av de hästar som tar sig levande ur luddes träningsuplägg har styrka och hårdhet för att klara sådana hära uplägg......
Answer to: "ludde sade i fredags att han inte ville, men att dte är upp till ä"
|
V 10, DEBBIE BRODDA
|
Fast det är ju en sak att tåla hårda tävlingsupplägg och FÖR hårda upplägg. Ingen häst tål vad som helst och 3 lopp under 1 vecka i de tempon som det handlar om kan nog knäcka även en hård,vältränad häst om det vill sig illa men dom startar ju 3 ggr samma dag i Åby stora ibland och verkar ju palla det och loppet igår var ju heller ingen maxprestation så det lär nog funka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-23 10:26:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
att starta 2-3ggr på en dag är inget farligt alls, däremot är det farligt att starta 1-2 dagar efteråt, då kan vi snacka om blivande skadeproblem.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-23 11:04:20  att starta 2-3ggr på en dag är inget farligt alls, däremot är det farligt att starta 1-2 dagar efteråt, då kan vi snacka om blivande skadeproblem.
Answer to: "att starta 2-3ggr på en dag är inget farligt alls, däremot "
|
V 10, DEBBIE BRODDA
|
 att starta 2-3ggr på en dag är inget farligt alls
Med tanke på hur många som står skadade efter elitloppet varje år så kan man nog konstatera att det är tufft att springa 1.10 två gånger på en dag...... även om det kanske skulle vara ÄNNU tuffare att springa 1.10 idag och igen på tisdag, kan mycket väl vara så. Handlar väl som alltid att det viktigaste är att INTE gå in i ett andraheat med en begynnande skada som så ofta nog är fallet, en känning som inte visar sig föränn dagen efter ett lopp och som på det sättet döljer sig när det är 2 lopp samma dag. Var väl det som hände Victory Tilly, From Above, Sahara Dynamite, Hot Shot Knick osv osv. Om dom inte startat i det andra heatet hade dom antagligen klarat sig undan lindrigt med nån månads vila istället för långdragna konvalesenser.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-23 11:36:20 Edited(1): 2010-05-23 11:39:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
S 4, RUSSELL HILL
|
Väldig diskussion... vänta några timmar så får ni se?
Han har ju argument för båda besluten, inte så mkt att orda om..
 - Om hästen ser bra ut morgon så kör vi, lovade Kolgjini.
Jag hoppas han tackar ja, finns inga reserver ändå..
Nästa helg blir underbart... minimalt med tjejkuskar.. amatörer och norrlandshästar.
De värdelösa delarna av svensk travsport får ta ett steg tillbaka och eliten kommer fram.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6