1
[ 2
]
3
4
5
6
|
Jimson
|
Posted: 2010-05-18 14:12:54   Jag trodde att Reven kom från pappan Revenue och d\'Amour från mamman Melody d\'Amour. Alltså Reven är en förkortad variant av Revenue. Men det är bara vad jag tror.
Reven är ingen förkortad version av Revenue eftersom Revenue är ett franskt ord för inkomst.
Ungefär som att säga Inko som förkortning för Inkomst, inte direkt logiskt
Jag tror ett the Larssons har fuskat :p
Answer to: "Jag trodde att Reven kom från pappan Revenue och d\'Amour"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
Okey men du kan inte påstå att det är ovanligt att man tar typ halva namnet från någon förälder och leker vidare med det typ:
New Varenn* efter Varenne
Paztell efter Stellbar och Pazola
Aldermarin efter Marine Svarten och Aldertösen
m.m
Men visst kan de ha försökt leka till det ordentligt och tro att de gjorde något bra men för en vanlig dödlig(jag) så känns det som att de bara klippt namnet tagit mammans och tänkt "  et låter rätt bra"
För övrigt ska påpekas att jag är uppväxt ur en ganska fantasilös familj som snott namn på det viset. Så det kanske är därför jag fått för mig denna teori. Plus att jag inte kan franska mer än på ett par ord.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-18 14:31:38  Okey men du kan inte påstå att det är ovanligt att man tar typ halva namnet från någon förälder och leker vidare med det typ:
New Varenn* efter Varenne
Paztell efter Stellbar och Pazola
Aldermarin efter Marine Svarten och Aldertösen
m.m
Men visst kan de ha försökt leka till det ordentligt och tro att de gjorde något bra men för en vanlig dödlig(jag) så känns det som att de bara klippt namnet tagit mammans och tänkt "  et låter rätt bra"
För övrigt ska påpekas att jag är uppväxt ur en ganska fantasilös familj som snott namn på det viset. Så det kanske är därför jag fått för mig denna teori. Plus att jag inte kan franska mer än på ett par ord.
Answer to: "Okey men du kan inte påstå att det är ovanligt att man tar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
S 4, RUSSELL HILL
|
Hade de döpt hästen till bara Reven, visst.
Men nu blir det helt ologiskt när de slänger in Reven i ett sammanhang där med ett vanligt franskt ord.
Men men.. jag är i alla fall övertygad om att man inte vill döpa sin häst till.
Kärläksdröm .. låter cp för oss och lika sjukt för fransmännen när det kommer hästar dit som amatörmässigt har döpts för att likna franska ord.
Var en vän till mig nere i Paris som uppmärksammade några av Åke Lindbloms döpningar och då kom vi in på ämnet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-18 14:57:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LAVEC KRONOS
|
Vem är det som äger Ron Jeremy, vad grundade dem namnet på?  Att hästen har stor dase? Skulle vara intresant och veta, ni verkar ju kunna endel om detta? Och kanske kan luska fram detta!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-18 16:15:31  Hade de döpt hästen till bara Reven, visst.
Men nu blir det helt ologiskt när de slänger in Reven i ett sammanhang där med ett vanligt franskt ord.
Men men.. jag är i alla fall övertygad om att man inte vill döpa sin häst till.
Kärläksdröm .. låter cp för oss och lika sjukt för fransmännen när det kommer hästar dit som amatörmässigt har döpts för att likna franska ord.
Var en vän till mig nere i Paris som uppmärksammade några av Åke Lindbloms döpningar och då kom vi in på ämnet.
Answer to: "Hade de döpt hästen till bara Reven, visst.
Men nu blir det helt"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, LAVEC KRONOS
|
Finns en fransk häst som heter "Stigo", som tydligen fick sitt namn som en konsekvens av att ägarna hade varit på plats på Solvalla under Elitloppet år 2000 och förundrat sig över att publiken vrålade just "Stigo, Stigo, Stigo!" efter Victory Tilly´s seger.
Meningslös och måttligt komisk info som jag tyckte passade in i samtalsämnet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-18 17:11:50  Finns en fransk häst som heter "Stigo", som tydligen fick sitt namn som en konsekvens av att ägarna hade varit på plats på Solvalla under Elitloppet år 2000 och förundrat sig över att publiken vrålade just "Stigo, Stigo, Stigo!" efter Victory Tilly´s seger.
Meningslös och måttligt komisk info som jag tyckte passade in i samtalsämnet 
Answer to: "Finns en fransk häst som heter "Stigo", som tydligen fick si"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
S 4, RUSSELL HILL
|
hehe.. lite som Harry Potter blir då..
Arri ...
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-18 17:17:46
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
hur tänkte dom när dom döpte denna häst då......
KUKKUBOOGALOO....danska iof.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-18 19:36:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet inte hur lavec kronos ska förlora detta, tror det är en blivande elithäst över 1640m.......
enbart formen som är ett litet frågetecken.....
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-18 20:00:56  vet inte hur lavec kronos ska förlora detta, tror det är en blivande elithäst över 1640m.......
enbart formen som är ett litet frågetecken.....
Answer to: "vet inte hur lavec kronos ska förlora detta, tror det är en bliva"
|
V 1, LAVEC KRONOS
|
Litet? Tycker formen är ett gigantiskt frågetecken. Givetvis vinner han detta om han är i form, då springer han säkert under 10.0, men finns det något som tyder på att han har form? Tycker han har varit värdelös och årets största besvikelse hittills. Men det vore verkligen kul om han skärpte till sig, känns långsökt dock.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 00:27:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ingen het chans för nån tkr enda som sticker ut är global som har visat bra vinster.. men ingen säker vinnare här.
fattar inte vrf dig for dollars är streckat på 7% kan förstå att han varit folket tkr att han varit dålig de senaste starterna men dålig är han inte. 1-3-5-6-8-10.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-19 11:19:46  Ingen het chans för nån tkr enda som sticker ut är global som har visat bra vinster.. men ingen säker vinnare här.
fattar inte vrf dig for dollars är streckat på 7% kan förstå att han varit folket tkr att han varit dålig de senaste starterna men dålig är han inte. 1-3-5-6-8-10.
Answer to: "Ingen het chans för nån tkr enda som sticker ut är global s"
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
Kusken och spåret.....lägg ihop det så är 7% mycket i streckprocent....!!!!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-05-19 12:48:15
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 5, REVEN D'AMOUR
|
3-4-5 kommer ladda...Finders står utanför dom och har redan insett att han inte kommer förbi innan svängen, tror ingen tar en längd på Globalen heller som räddas av att han står innanför de snabbaste, ska vara Reven då som man ej vet hur startsnabb han kan vara egentligen, visade ju startsnabbhet sist men då blev han ej utmanad så det sa inte så mycket.
Får sen Goop bestämma är det klart han blir svår att slå, det hänger helt på vad öppningen kostar och sen tempot, och vart Finders hamnar, för det är han som har speed nog att slå av dessa om han får bra resa....antingen dyker han ner i rygg på Goop eller ser till att han får 2a utv. Då står det mellan dessa, för jag tror Finders kommer visa lite gamla takter denna gång, han har behövt tid på sig men nu är rapporterna bättre.
Vet inte vad Ludde tänker göra med Lavec heller, har den ingen form så ser jag ingen anledning till att ladda heller, men Ludde kanske inte kan låta bli och då öppnar han upp loppet kanske lite mer, kanske en Global i dödens??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 13:23:15  3-4-5 kommer ladda...Finders står utanför dom och har redan insett att han inte kommer förbi innan svängen, tror ingen tar en längd på Globalen heller som räddas av att han står innanför de snabbaste, ska vara Reven då som man ej vet hur startsnabb han kan vara egentligen, visade ju startsnabbhet sist men då blev han ej utmanad så det sa inte så mycket.
Får sen Goop bestämma är det klart han blir svår att slå, det hänger helt på vad öppningen kostar och sen tempot, och vart Finders hamnar, för det är han som har speed nog att slå av dessa om han får bra resa....antingen dyker han ner i rygg på Goop eller ser till att han får 2a utv. Då står det mellan dessa, för jag tror Finders kommer visa lite gamla takter denna gång, han har behövt tid på sig men nu är rapporterna bättre.
Vet inte vad Ludde tänker göra med Lavec heller, har den ingen form så ser jag ingen anledning till att ladda heller, men Ludde kanske inte kan låta bli och då öppnar han upp loppet kanske lite mer, kanske en Global i dödens??
Answer to: "3-4-5 kommer ladda...Finders står utanför dom och har redan inse"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför ska Goop ladda ?
Han vet ju att ludde laddar och Ludde släpper aldrig, spelar ingen roll vad det kostar.
Även Finders går väl bäst i spets? Så där vet man ju va åkes taktik blir ?
Sen har vi 2 stollar som kör Reven + Russel, antagligen kör dom som dårar mot spets dom me ?
Goops häst går väl bäst bakifrån som jag förståt det?
Alltså tar Goop det jävligt lungt från start, medans dom andra kör skiten ur varandra och sen plockar ner dom ? Detta scenariot låter bra mycket mer troligare än att Goop skulle köra mot spets när han vet att det kommer kosta rejält + att Globalen går bäst bakifrån.
Eller, har jag missat nåt ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 14:11:53  Litet? Tycker formen är ett gigantiskt frågetecken. Givetvis vinner han detta om han är i form, då springer han säkert under 10.0, men finns det något som tyder på att han har form? Tycker han har varit värdelös och årets största besvikelse hittills. Men det vore verkligen kul om han skärpte till sig, känns långsökt dock.
Answer to: "Litet? Tycker formen är ett gigantiskt frågetecken. Givetvis vin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror han har form, tycker att han har gjort bra ifrån sig över 2140m i år, trots att han är kraftigt missgynnad av den distansen så har han hållt emot bra efter ganska högt tempo.
Detta är en renodlad sprinter och ja vet att ludde har laddat lite inför elitloppet och andra stora 1600m lopp 2010 med lavec kronos.
Borde vinna detta.......
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-19 15:22:35  tror han har form, tycker att han har gjort bra ifrån sig över 2140m i år, trots att han är kraftigt missgynnad av den distansen så har han hållt emot bra efter ganska högt tempo.
Detta är en renodlad sprinter och ja vet att ludde har laddat lite inför elitloppet och andra stora 1600m lopp 2010 med lavec kronos.
Borde vinna detta.......
Answer to: "tror han har form, tycker att han har gjort bra ifrån sig över 2"
|
V 1, LAVEC KRONOS
|
Men han var usel i Italien senast över 1600... Får höra vad Ludde säger under veckan.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 15:39:19  Varför ska Goop ladda ?
Han vet ju att ludde laddar och Ludde släpper aldrig, spelar ingen roll vad det kostar.
Även Finders går väl bäst i spets? Så där vet man ju va åkes taktik blir ?
Sen har vi 2 stollar som kör Reven + Russel, antagligen kör dom som dårar mot spets dom me ?
Goops häst går väl bäst bakifrån som jag förståt det?
Alltså tar Goop det jävligt lungt från start, medans dom andra kör skiten ur varandra och sen plockar ner dom ? Detta scenariot låter bra mycket mer troligare än att Goop skulle köra mot spets när han vet att det kommer kosta rejält + att Globalen går bäst bakifrån.
Eller, har jag missat nåt ? 
Answer to: "Varför ska Goop ladda ?
Han vet ju att ludde laddar och Ludde slä"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nä det tror jag inte ! Han avvaktar o kör till slut !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 16:45:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
S 6, FINDERS KEEPERS
|
Reven vill till elitloppet...men kan han trava denna gång!?
Tveksam att man fått ordning på en halt häst ¨på så kort tid 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-20 08:27:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
S 4, RUSSELL HILL
|
Lavec Kronos är snart en skithäst för mig..
Var så jävla ini helvete dålig i Italien så det var vidrigt.
Svårt att tro att han ska bli så mkt bättre på kort tid.
Inte säker ens på att han orkar hålla spets.
Nej det blir pannkaka av den här hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-20 09:16:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LAVEC KRONOS
|
Han är fin i jobben och det känns som att han är nära
toppformen nu. Lavec Kronos är startsnabb och jag
siktar på att köra i ledningen. Han gick med skor i Neapel
men nu blir det barfota runt om. Det bör vara en
bra chans.
– Jag tänker matcha honom tufft framöver och det är
möjligt att vi går ut i Elitloppet om han vinner det här
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-20 10:08:57  Reven vill till elitloppet...men kan han trava denna gång!?
Tveksam att man fått ordning på en halt häst ¨på så kort tid 
Answer to: "Reven vill till elitloppet...men kan han trava denna gång!?
Tveksam "
|
|
Det måste vara ett skämt om någon tror att Reven kommer till Elitloppet ! Hästen fungerar ju inte !!! Larsson håller på o förstör hästen !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-20 10:14:55
|
|
Det Russell visade upp när Daniel körde med honom från start var inget bra !! Hästen blir het o sedan kasta sig bakåt o börja dra gör allt mycket värre ! Blir 10-10,5 i dödens på Luddes o sedan godnatt o pallar verkligen Lavec då ? 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6