1
2
3
[ 4
]
5
6
7
|
|
Posted: 2010-03-18 15:15:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilka frågetecken skulle det vara?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 15:25:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
2 hästars lopp..kommer spika den med minst % av dom.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 20:23:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BEANIE M.M.
|
Timos ranking V75-3: A: 4 B: 6 BC: 3-2 C: 1-8-5-7 D: -
Spetsstriden: Star Running de första stegen och där verkar man bara vara sugen på att släppa till Beanie M.M. Quarcio du Chene är snabb ut då han är i balans men tar inte en längd på Beanie.
Gulddivisionen är det första uttagningsloppet till Olympiatravet och trots bara åtta hästar bakom bilen ser det ut att bli ett extremt sevärt lopp med världsrekordhållaren 4 Beanie M.M. och det superkapabla yrvädret 6 Quarcio du Chene som huvudfigurer. Jag tar ställning i duellen och väljer att singelstrecka Beanie M.M som förhoppningsvis bara blir andrahandsfavorit. Han vann i fjol på världsrekordet 10,7a/2140 på Solänget, trots att han då slog i vagnen och egentligen blev för het. Banan var dock extremsnabb den dagen och det slogs rekord på löpande band, men ingen kan ta ifrån Beanie den seger han tog i Guld-finalen i början av augusti, då han trots tredjespår i nästan tre hela kurvor var i det närmaste överlägsen. Kapaciteten är skyhög och att hästen vunnit sina två senaste årsdebuter på topptider stärker mig inför denna årsdebut. Förra året vann han på 12,7a/2140 i början av april efter bra resa i högt tempo och rapporterna från tränaren Morten Waage skvallrar om en häst som är minst lika bra – om inte ännu bättre - inför denna comeback. Tre banjobb har det blivit och i det senaste körde man 1,15 i 1800 meter på ett mycket tilltalande vis. Man har bytt bett på ibland väldigt hetsige och ambitiöse Beanie M.M och Morten säger att hästen är mycket lugnare med den nya utrustningen. Han pratar till och med om att det går att köra hästen med bara ett finger... Tidig ledning blir det för Beanie och att värste konkurrenten ska plocka ner honom från ytter om ”finns inte”. Spelmässigt känns det dessutom fånigt att strecka enbart de båda huvudopponenterna och alternativet för är att strecka vidare. Jag väljer dock att ta ställning för loppets tidiga ledare och tror på seger i årsdebuten för tredje året på raken. Barfota fram och helstängt huvudlag (världsrekordbalansen) är den troliga utrustningen. Vad gäller Quarcio du Chene så är han minst lika kapabel som Beanie och om tävlingen gällde att springa snabbaste tiden - var och en för sig - på en 2140 meter lång rakbana skulle jag förmodligen singelstrecka Quarcio. Han är dock ”svår” i loppen och i Sverige får han inte använda det lasso-bett han uppträtt mer hanterbart med i Frankrike. Dessutom är det så med Quarcio att han antingen vinner överlägset på ren överkapacitet och talang men i strid häst mot häst slutar han gärna tvåa eller eller trea, vilket var fallet i fyra av fjolårets fem senaste starter. En oerhörd talang som inte kämpar så han ”spyr” när det tar emot alltså och på så vis påminner han om undertecknad som gillar att ”glassa på tidig men preskriberad talang” och gärna undviker att kämpa. Annars är Quarcio riktigt snabb bakom bilen då han har humöret och fötterna i balans men att han ska kunna ta en längd på Beanie M.M känns väldigt långsökt. Enda starten på Färjestad var 2007 då han i låg klass startgalopperade och sedan felade en gång till i sista sväng.
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2010-03-19 01:56:37
|
Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
|
Ny här. Läst i flera veckor vad ni skrivit, och många utav er vet vad ni sysslar med. Jag tackar för att ni låter en nybörjare få lyssna på er tips! TACK!
6 eller 4. frågan är om vilken man ska spika. Dom flesta verkar inne på Beanie M.M.
Det jag har märkt här på forumet är att det nästan aldrig är favoriten som är topptippad av er som skriver. Självklart jagar ni skrällar.. men aldrig? vinner favoriten?
Jag är som sagt väldigt ny inom detta och som sagt, jag förstår att ni letar skrällar i dom lopp som det fruktansvärt överstreckat. Men skriv gärna ut att ni tror på favoriten mer än vad ni gör. Det märks i era inlägg att alla inte säger vad dom tror. Förståeligt dock. Ingen vill att alla ska följa vad dom själv tror = Mindre utdelning. Men om såna här forum ska existera måste det väl vara för att dela med sig sina tips?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 14:38:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BEANIE M.M.
|
67 miljonersvinnarens miljondrag: 2 STAR RUNNING
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 16:07:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BEANIE M.M.
S 4, BEANIE M.M.
|
QDC kan väl eventuellt få problem med banan, då den tydligen ska vara en katastrof. Hur tung som helst.
Hans trav är ju inte alltid klockrent.. och ingen lasso.
Nej, Beanie MM tar detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 16:11:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BEANIE M.M.
|
Det regnar till och från här i karlstad, grått och mulet och några plusgrader.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 16:39:24  Det regnar till och från här i karlstad, grått och mulet och några plusgrader.
Answer to: "Det regnar till och från här i karlstad, grått och mulet o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BEANIE M.M.
S 4, BEANIE M.M.
|
Banan är en katastrof?
Funderade väl till o med på att flytta tävlingarna vad jag hört?
I Stockholm är det 20 grader varmt och sol.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 19:01:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Saxat från stallgoop.se
"...III/ Spik på Kurre nr 6. Spets eller bakifrån spelar ingen roll.."::o
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2010-03-19 19:11:16
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 6, QUARCIO DU CHENE
|
Beanie MM har inte startat sedan i november och Quarcio inte sedan 17/1. Känns givet att ta med fler hästar i synnerhet om banan blir kladdig. 2-3-5 får plats oxå.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-19 20:20:47  Banan är en katastrof?
Funderade väl till o med på att flytta tävlingarna vad jag hört?
I Stockholm är det 20 grader varmt och sol.
Answer to: "Banan är en katastrof?
Funderade väl till o med på att fly"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja det är väl sommarbilden som körs nu ? Håller med dig om Tobbes gör jag !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 20:54:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ACCLAIM
|
Min känsla är att "alla" spikar Beanie MM eller garderar med QDC.
Jag tycker det känns helt åt helvete fel.
Varför?
Jo båda hästarna har inte startat på ett tag.
Beanie MM tar spets det vet alla men vad händer om QDC kommer upp på utsidan??
Jo det lär bli tempo..o när 2 strider vinner den 3e - klassiskt.
Det blir 5 streck o jag hoppas det blir dunder fiasko för både Beani MM och QDC - tack
22% på Acclaim som gynnas av tempo, 6% på Global Investment,5% på Star Running,14% På Debbie..
Inte ofta det händer men vore kul med favorit fall i guld nu när "alla" snackar om 2 hästar.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-19 21:28:40  Min känsla är att "alla" spikar Beanie MM eller garderar med QDC.
Jag tycker det känns helt åt helvete fel.
Varför?
Jo båda hästarna har inte startat på ett tag.
Beanie MM tar spets det vet alla men vad händer om QDC kommer upp på utsidan??
Jo det lär bli tempo..o när 2 strider vinner den 3e - klassiskt.
Det blir 5 streck o jag hoppas det blir dunder fiasko för både Beani MM och QDC - tack
22% på Acclaim som gynnas av tempo, 6% på Global Investment,5% på Star Running,14% På Debbie..
Inte ofta det händer men vore kul med favorit fall i guld nu när "alla" snackar om 2 hästar.. 
Answer to: "Min känsla är att "alla" spikar Beanie MM eller gardera"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, BEANIE M.M.
|
Vi snackar två av Sveriges absolut bästa hästar. Måste säga att det känns mycket långsökt att totalt medelmåttiga hästar som Star Running eller Debbie Brodda ska kunna besegra dem. Om båda har riktigt värdelösa dagar kanske Globalen och Acclaim kan utmana, annars nja..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 21:54:01  Vi snackar två av Sveriges absolut bästa hästar. Måste säga att det känns mycket långsökt att totalt medelmåttiga hästar som Star Running eller Debbie Brodda ska kunna besegra dem. Om båda har riktigt värdelösa dagar kanske Globalen och Acclaim kan utmana, annars nja..
Answer to: "Vi snackar två av Sveriges absolut bästa hästar. Måst"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ACCLAIM
|
Jag håller med dig absolut - men jag spelar inte som alla.....de ska fällas - punkt slut.::o
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-19 21:58:55  Jag håller med dig absolut - men jag spelar inte som alla.....de ska fällas - punkt slut.::o
Answer to: "Jag håller med dig absolut - men jag spelar inte som alla.....de ska "
|
V 4, BEANIE M.M.
|
Men 24% på Acclaim och 13% på Debbie.. Är inte det i högsta laget i förhållande till deras vinstchans? Tycker 44% på Beanie känns rätt spikvärt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 22:11:49  Men 24% på Acclaim och 13% på Debbie.. Är inte det i högsta laget i förhållande till deras vinstchans? Tycker 44% på Beanie känns rätt spikvärt.
Answer to: "Men 24% på Acclaim och 13% på Debbie.. Är inte det i h&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ACCLAIM
|
Absolut 44% är en bra spik.
Spet o slut!?
troligtvis är det så...men OM nu inte formen är så bra..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-19 22:22:18  Absolut 44% är en bra spik.
Spet o slut!?
troligtvis är det så...men OM nu inte formen är så bra..
Answer to: "Absolut 44% är en bra spik.
Spet o slut!?
troligtvis är det s&a"
|
V 4, BEANIE M.M.
|
Hehe jag hör att du verkligen är sugen på att fälla 
Men realistiskt, finns det verkligen något som tyder på att formen inte skulle vara bra? Har gjort mycket bra årsdebuter de två senaste åren och känns bättre än någonsin enligt tränaren (som inte är Stefan Hultman  ). Tror han kommer göra ett mycket bra lopp, men fungerar Quarcio mot förmodan fullt ut blir det förstås en jävligt svår nöt att knäcka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 22:31:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, GLOBAL INVESTMENT
S 4, BEANIE M.M.
|
Global Investment skräller till här? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-03-20 02:55:29  Global Investment skräller till här? 
Answer to: "Global Investment skräller till här? ;)"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, QUARCIO DU CHENE
|
Globalen är så lite spelad att han ska med men han stryks nog enligt Gooparnas sida..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-20 11:17:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BEANIE M.M.
S 4, BEANIE M.M.
|
snälla ni "eperter" som sitter här och diskuterar, intervjun med gooparna får mig att säga nejnejnej åt QDC. däremot Beanies tränare låter nöjdare än någonsin med sin världsrekords häst. SPETS OCH SLUT, ´finns inget annat måste ni väl förstå...
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6