1
2
3
[ 4
]
5
6
|
|
Posted: 2010-01-07 13:07:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, OMEGA BOKO
|
Helt klart det svåraste loppet..
Jos Cortina bör väl ta spets?
Men tål han tryckare av först roberto/orso..
och eventuellt kommer ju ludde laddandes senare!
Ludde brukar ju kunna köra emot just Jos Cortina. .
Vem sitter ryggledaren, Omega Boko?
Nej fan det här loppet är helt klart det svåraste på hela dagen ! Kanske tokskräll då?? Juvel Neo har spurtat bra på slutet.. många på systemet och v/p spel på Juvelen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 15:49:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jävligt sugen på att köra 3 ,5 ,7 här.
Men blir att läsa på riktigt imorgon, ingen aning hur systemet kommer att se ut 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-07 16:38:46  själv anser jag Roberto räcker 
Answer to: "själv anser jag Roberto räcker (H)"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, JOS CORTINA
|
Ah jo glömde visst den..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 17:38:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
vem är egentligen karis förstakusk numera? är det nån här som lyckats klura ut det eller vet hur han väljer uppsittingar?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-01-07 17:39:53  vem är egentligen karis förstakusk numera? är det nån här som lyckats klura ut det eller vet hur han väljer uppsittingar?
Answer to: "vem är egentligen karis förstakusk numera? är det nån "
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Thomas uhrberg när inte han kör sina egna hästar, annars Tommy Karlstedt, tror jag!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 18:37:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ORSO
|
men vem har han inte haft som förstekusk..
byter ju hela tiden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 18:52:16  men vem har han inte haft som förstekusk..
byter ju hela tiden.
Answer to: "men vem har han inte haft som förstekusk..
byter ju hela tiden."
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet du hur han gör när han väljer kusk till olika hästar? inte lätt att veta hur han rankar chanserna om det inte finns nån "logik" i kuskvalen?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-07 19:11:07
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 7, SIR REMINGTON
|
Varför inte Juvel Neo i ett öppet lopp, eller Gift To Europe då de är två hästar som är bra i grunden och har fått lopp i sig nu, förstnämnde var klart gdk senast. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 20:50:18  Varför inte Juvel Neo i ett öppet lopp, eller Gift To Europe då de är två hästar som är bra i grunden och har fått lopp i sig nu, förstnämnde var klart gdk senast. 
Answer to: "Varför inte Juvel Neo i ett öppet lopp, eller Gift To Europe d&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, SIR REMINGTON
S 5, ORSO
|
Dessutom svanens enda bidrag på V75 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-07 21:46:54  vet du hur han gör när han väljer kusk till olika hästar? inte lätt att veta hur han rankar chanserna om det inte finns nån "logik" i kuskvalen?
Answer to: "vet du hur han gör när han väljer kusk till olika hästa"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, SIR REMINGTON
|
Läs på hans hemsida, där framgår det vilken han tycker har bäst chans.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-01-07 21:48:44
 Läs på hans hemsida, där framgår det vilken han tycker har bäst chans.
Answer to: "Läs på hans hemsida, där framgår det vilken han tycke"
|
|
|
Posted: 2010-01-07 22:23:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ROBERTO
S 3, JOS CORTINA
|
Timos ranking V75-7: A: 3 B: 5-4-7-1 BC: 6-8-10-2-9 C: - D: 11
Spetsstriden: Jos Cortina bör ta hand om ledningen.
Mer Goop i V75-avslutningen där jag tror att 3 Jos Cortina tar hand om ledningen och med två formhöjande lopp i kroppen bör ha bra chans att hålla hela vägen. Som alltid var hästen blek då han näst senast återkom efter lång vila men i lördags såg han dunderladdad ut som fastlåst med norska huvudlaget oryckt och formen bör vara ytterligare förbättrad med även det loppet i kroppen. Dessutom finns hästens samtliga startpoäng värda att nämnas högst upp i raden och Gooparna vet att det krävs en framskjuten placering här för att inte startmöjligheterna inom V75 ska riskera att ta slut. Poängen högst upp togs förresten vid en andraplats i V75 på Bergsåker i augusti då Jos Cortina avslutade grymt med under 1,09 sista 800 från kön som tvåa bakom Skully Gully på 11,5a/1640. Jag kan inte se annat än att det blir ledning den här gången och jag ser heller inget ekipage i fältet som har täckning för att trycka på Björn Goop i front. Möjlighet till någon form av barfotakörning skulle dessutom innebära ytterligare påfyllning på Jos Cortinas pluskonto. Varför då inte spika rakt ut, sönderspelade finnunge? -Jo, jag vet inte hur de täta starterna på svåra banor påverkar Jos Cortinas sköra lekamen och streckar ytterligare minst fem och kanske tio hästar på Joker-ramen. 5 Orso radade upp segrar den här tiden i fjol och han var i princip redan klar för Olympiatravet i det skedet. Dessutom nämndes han som en trolig vinnare av det loppet. Tappade sedan stilen fullständigt men i lördags var det fullt tryck i grållen igen då han från köplats åkte slalom mellan hästar över upploppet och gick i mål med krafter kvar i formstark stil. En Orso i full form är startsnabb och tål även dödens och trots att formkorten Raffe Vadsmo och Kari Lähdekorpi hetsade på hästen i V64-sändningen i onsdags lär han bli hyggligt streckvärd. Stallkamraten 4 Roberto satt i lördags fastlåst i silverdebuten och det tidigare starka formintrycket bestod. Radar inte upp segrarna men med klaff efter ryggresa i det längsta kan det gå vägen den här gången. 7 Sir Remington spurtade snyggt till seger i ett överpacat långlopp senast efter att ha tokbackat sig ner i femte inner. Är dock beroende av ryggresa, men det kan bli långt fram och den här gången ser det inte ut att bli speciellt hög fart på loppet. Hästen kan dock tända till extra av att få Torbjörn Jansson i sulkyn för första gången. 1 Omega Boko öppnade bättre än väntat från innerspår i bronsfinalen senast, men kunde inte svara snabbe Chimall T.T. Björn Goop i sulkyn den gången gör att jag inte tror på samma kvickhet den här gången men Omega ser allt starkare ut och kan duga med fritt i tid även i den här klassen.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2010-01-08 12:36:27
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 3, JOS CORTINA
|
Jos Cortina såg fin ut senast, leder runt om nu? Spik!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 14:42:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
jos cortina har läget men undra om han har formen att orka in mål, jag tro inte det men skall nog passas till nästa. så jag tkr roberto bara vinner här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 15:08:42  jos cortina har läget men undra om han har formen att orka in mål, jag tro inte det men skall nog passas till nästa. så jag tkr roberto bara vinner här.
Answer to: "jos cortina har läget men undra om han har formen att orka in må"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ROBERTO
|
indeed, hoppas Roberto inte blir mer streckad än så här nu!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 15:34:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ORSO
|
Roberto och Orso har ju varit snackisar hela veckan. Jag är nog så fräck att jag låser på de två och hoppas att procenten inte stiger mer på dem. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 15:43:00 Edited(1): 2010-01-08 15:44:16  vem är egentligen karis förstakusk numera? är det nån här som lyckats klura ut det eller vet hur han väljer uppsittingar?
Answer to: "vem är egentligen karis förstakusk numera? är det nån "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han väljer Örjan först på anmälningslistorna, sedan Björn, Thomas och Tommy. Brukar se ut så vid de flesta fallen, men oftast kan inte Örjan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 18:41:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ROBERTO
S 3, JOS CORTINA
|
Sir Remington ska vara ännu bättre nu"
Senast blev det mesta fel i loppet. Och han var inte i full form.
Ändå vann Sir Remington en vass silverdivision!
- Jag tror att han ska kunna vara ännu bättre den här gången och får han sitt lopp kan han alltid vinna, säger tränaren Jerry Jönsson om hästens chanser på V75 på lördag.
Tre lopp i kroppen efter paus, en mycket imponerande V75-seger närmast i bagaget och kanske lite enklare motstånd den här gången. Det låter som om Jerry Jönssons Sir Remington ska ha fin chans att återigen avsluta en V75-omgång, den som körs i Kalmar under lördagen.
– Ja, alltså jag tycker och tror nog att hästen ska kunna vara ännu bättre den här gången. Det känns faktiskt så i träningen också, han har gått sina jobb inne på Jägersro och det handlar väl mest om att han ska få rätt resa. En resa på väntan och spurta till slut, säger Jerry.
Vintervädret kan strula
Men han visade väl senast att han inte är så löpberoende...
– Jo det är sant, då strulade faktiskt det mesta, det måste jag säga. Men han svarade för en jäkla avslutning och hann fram...
Hur ser du på loppet på lördag?
– Jag tycker alltid det är tuffa silverlopp, men de lopp i klassen han har vunnit har varit kanske ännu vassare och han kan alltid vinna, så känns det. Det handlar väl som sagt mer hur det blir kört, fortsätter Jerry.
Och hur stor betydelse är det vilken balans han ”tvingas” gå med i vintervädret?
– Han gick med greppskor senast och det fungerade ju, men nu vet man inte, nu kanske han måste ha hakar också. Så har han aldrig gått för mig. Däremot tror jag väl att han är missgynnad om det inte skulle gå att köra barfota fram, det måste jag väl säga, avslutar Jerry Jönsson
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 20:32:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ORSO
|
Orso var dunderbra i fjol vid samma tidpunkt var då också klar för olympiatravet desutom nämdes han till den troliga vinnaren av det loppet. Tappade sedan spänsten men såg formstark ut senast. Kari varnar! Passa! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 22:51:22  Orso var dunderbra i fjol vid samma tidpunkt var då också klar för olympiatravet desutom nämdes han till den troliga vinnaren av det loppet. Tappade sedan spänsten men såg formstark ut senast. Kari varnar! Passa! 
Answer to: "Orso var dunderbra i fjol vid samma tidpunkt var då också klar "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ROBERTO
|
förra året Mm låter intressant 
|
|
Reply
|
|