Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Kalmar 2010-01-09
V75-7 Silverdivisionen, försök 3.
1. OMEGA BOKO 37% 43
Takter Johnny
3. JOS CORTINA 33% 44
Goop Björn
7. SIR REMINGTON 33% 43
Jansson Torbjörn
5. ORSO 31% 66
Karlstedt Tommy
4. ROBERTO 27% 75
Uhrberg Thomas
6. NICOLAS CAKE 10% 130
Sjunnesson Jörgen
2. GIFT TO EUROPE 9% 136
Näslund Torbjörn
8. LORENZ CAF 6% 215
Kolgjini Lutfi
10. JUVEL NEO 6% 180
Söderkvist Stefan
9. BRIAN KEY 1% 518
Walltin Peter
11. COKTAIL ZON 1% 877
Westholm Jörgen

Senast uppdaterad: 2010-01-09 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Kalmar
V75-2 Kalmar
V75-3 Kalmar
V75-4 Kalmar
V75-5 Kalmar
V75-6 Kalmar
V75-7 Kalmar
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Kalmar

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6  
Author Message
Posted: 2010-01-05 15:08:51

Became a member: 
Forum posts:

V 5, ORSO
Sir Remington blir man sällan besviken på. Fick med honom som 18 oddsare i julas men det brukar väl gå ett tag mellan segrarna?
Reply
Posted: 2010-01-05 15:21:31 Answer to: "Sir Remington blir man sällan besviken på. Fick med honom som 18"

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SIR REMINGTON

S 5, ORSO
Jo det är sant, men känns som hästen har ursinnig form för dagen.
Varför jag tror Remington vinner:

1:an blir instängd. Om den kommer ut blir den farlig, inte helt bortlottad här.
2:an ? Luring
3:an spetsar - men tröttnar mot slutet. Vann aldrig nåt 2140 lopp 2009 dessutom endast en vinterseger på 7 år.
4:an har tokform, men jag har svårt att se roberto räcka till mot de övriga. Så gott som ny i klassen.
5:an Form? Luring
6:an Går med skor nu, men kanonstark pålle. Gått mycket bra mot local conch, men vad hände sist?
7:an Toppform, Toppchans!!
8:an sviker jämnt galopperar nog
9,10,11 Nej jag tror de är chanslösa.

Men lita inte på mig.
Reply
Posted: 2010-01-05 16:33:51 Answer to: "Jo det är sant, men känns som hästen har ursinnig form f&oum"

Became a member: 
Forum posts:
Kolla loppet Jos gjorde Axevalla, lördag 18 juli 2009
Reply
Posted: 2010-01-05 17:05:39 Answer to: "Kolla loppet Jos gjorde Axevalla, lördag 18 juli 2009 :)"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SIR REMINGTON

S 5, ORSO
Jo mycket imponerande, nära att han slog Cash winning vita där och det kan va beviset för att hästen klarar distansen, men jag vidhåller att hästen inte är någon vinterhäst. Dessutom hade Jos superform vid loppet han gjorde på axevalla, kom just från seger oxå. Tror han kommer på en plats.
Tvilling 3,5,7 Kan va bra
Reply
Posted: 2010-01-05 20:08:05

Became a member: 
Forum posts:
Sir remington var ju grym sist och 2. GIFT TO EUROPE har lopp i kroppen nu och brukar va med i striden när han är frisk
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-05 21:17:02 Answer to: "Jo det är sant, men känns som hästen har ursinnig form f&oum"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 7, SIR REMINGTON
Håller med dig om det mesta, dock inte om att Nicolas Cake skulle va en stark häst. Tycker han är vek och behöver en optimal resa. Sen tror jag inte Roberto gör bort sig här då det är en mycket tunn silverdivision.
Reply
Posted: 2010-01-05 21:54:23 Answer to: "Håller med dig om det mesta, dock inte om att Nicolas Cake skulle va "
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SIR REMINGTON

S 5, ORSO
Jag tror också att Nicolas Cake behöver loppet och tror inte på den mer än att den kan få med sig en matlapp denna gång. Lädret säger dessutom att skor på för honom. Men han är kanonstark när han är i form. Det måste du hålla med om, var ju nära att snuva local conch på segern i december. Men nu är det sämre kusk upp och formen dalande så nej.

Gällande Roberto så har jag inte sagt att han kommer att göra bort sig här, jag har bara haft svårt att se honom som vinnare i loppet, men jag har haft fel förut. Han har ju tonvis med sparat från senast då han låg i rygg på prima stella hela loppet.

Jag rekommenderar absolut att man garderar med Roberto om man garderar.
Själv ska jag fundera ordentligt, ju mer jag funderar kommer jag bara fram till att Sir Remington vinner loppet, kanske blir en spik för min del.
Reply
Posted: 2010-01-05 21:57:16
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SIR REMINGTON

S 5, ORSO
7 Sir Remington var riktigt fin då han spurtvann på V75 senast. Han känns bra i träning efter det och jag tror till och med att vi kan räkna med en ännu vassare häst nu med det senaste loppet i kroppen.

Torbjörn upp är ju inte heller nackdel eller hur.
Läser man mellan raderna så låter det som tokladdning.
Reply
Posted: 2010-01-05 22:20:23
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 5, ORSO
Inte risk att han hamnar i dödens?
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-05 22:50:43 Answer to: "Jag tror också att Nicolas Cake behöver loppet och tror inte p&a"

V 7, SIR REMINGTON
Vet inte vad du menar med stark häst riktigt men för mig innebär det att hästen klarar av att tugga i dödens i hårt tempo hela loppet och hålla fartan till mål och en sådan tycker jag definitivt inte att Nicolas Cake är. Däremot är han en bra spurtare.

Gällande Sir Remington håller jag med dig om att han är tidig men för mig känns det för chansartat att spika en häst från spår 7 som är ganska beroende av rygglopp eller ledning.
Reply
Posted: 2010-01-05 23:18:58 Answer to: "Vet inte vad du menar med stark häst riktigt men för mig inneb&au"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SIR REMINGTON

S 5, ORSO
Okej inte stark som tugga i dödens utan stark som mäter sig mot tuffa hästar mena jag. Men Nicolas Cake kan vi lägga ner. Han kan säkert vinna men jag tror ändå inte på han.

Du har helt rätt!
Livsfarligt att spika Sir Remington & jag har ofta fel, men jag får mina intuitioner ibland om vem som vinner i svåra lopp och brukar relativt ofta ha rätt. Felet med mig är att jag aldrig vågar lita på mig själv utan garderar allt som oftast upp istället.

Oerhört frustrerande dom gånger hästen vinner och det är det som i slutändan hade varit avgörande för om 7an hade suttit eller inte. Du vet nog vad jag menar.

Om hästen förlorar eller att det går åt helvete får man ta på sig dumstruten och må kasst, men då har man ialla fall spelat spelet efter eget tycke, inte efter vad de sk. experterna säger..

Jag tror att hästen får en vettig placering i kön typ 2a eller 3e par sen tar han dem på spurten. Orso tror jag går i dödens.

Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-06 00:50:47 Answer to: "Okej inte stark som tugga i dödens utan stark som mäter sig mot t"

V 7, SIR REMINGTON
Absolut, finns inget värre än att inte följa sin magkänsla och den sedan visar sig rätt. Man ska gå på sina egna idéer, iaf om man kan något om trav vilket du verkar göra. Spelet blir roligare och ofta mer framgångsrikt då. Så känner du för att spika Sir Remington så gör det, förlorar den behöver du ju inte gräma dig så mycket i efterhand eftersom du gick på din egen känsla.
Reply
Posted: 2010-01-06 11:05:07 Answer to: "Absolut, finns inget värre än att inte följa sin magkän"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SIR REMINGTON

S 5, ORSO
Tack för stödet , på mitt lilla system blir han garanterat spik. Frågan är om jag vågar spika på det stora. Det visar sig, tycker att det ska bli intressant att se vad Thomas Uhrberg, Jan Timonen, Stig H mfl har för spikar framöver i veckan. Det mest optimala tycker jag är att låna en spik från dom sen komma upp med en egen. Jag inbillar mig att man når aldrig 7an utan egna ideér. Man måste göra grovjobbet själv. Nu ska jag borra mig in i avdelning 5, känns som jag har lagt mest energi i avd 1 & avd 7.
Reply
Posted: 2010-01-06 16:05:11

Became a member: 
Forum posts:

V 4, ROBERTO

S 3, JOS CORTINA
Lädrets bästa chans på V75 enligt honom själv är 4 Roberto!
Ludde hotar att ladda med 8 Lorenzo Caf!
Reply
Posted: 2010-01-06 17:27:28
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 4, ROBERTO

S 3, JOS CORTINA
Omgången avslutas med silverhästar vi sett förr, där ”Lädret” har tre av buden. Stall Goop har gett 3 Jos Cortina två lopp i kroppen, och kan tänkas leda loppet runt om,bara toppformen infunnit sig. Satt fast med allt sparat senast på Axevalla, så täta starter ska bara vara formhöjande. 4 Roberto såg ut som en vinnare, fastlåst i rygg på stallkamraten i sin silverdebut senast på Axevalla. 1 Omega Boko har ett svåranalyserat innerspår, som kan vara antigen pest eller mumma? Torbjörn Näslunds 2 Gift To Europe räds ingen i klassen, men kan behöva något lopp till innan storformen infinner sig? 5 Orso snackades det storlopp om ett tag, men det ”tugget” har svalnat betänkligt. Närmar sig formen igen. 7 Sir Remington har hög klass, men fått ett spår lite väl långt ut. Segerstrider med minsta klaff på loppet. Hur tänker ”Ludde” med explosiva 8 Lorenz Caf? Alltid svårbedömt när Lutfi är med i startfältet. Han hotar med att ladda rejält, och kommer att vara betydligt offensivare än senast, då han från samma läge landade i rygg på ledaren.

1 Omega Boko – Johny Takter

Lurigt läge, men tänkbar vinnare om ledningen nås, eller det löser sig till slut.

2 Gift To Europe – Torbjörn Näslund

Trivs på Kalmar, men endast ett lopp i kroppen efter lång vila. Formen?

3 Jos Cortina – Björn Goop

Min spetsfavorit, och därmed mycket tidig på kupongen, trots tråkig rad.

4 Roberto – Thomas Uhrberg

Lädrets bästa chans, enligt honom själv! Klättrade i rygg på vinnaren senast. Bra chans!

5 Orso – Tommy Karlstedt

Ännu en Lädret-häst. Körs av V75-ledaren. Var mycket bra den här tiden ifjol. Skrällchans!

6 Nicolas Cake – Jörgen Sjunnesson

Lädrets tredje häst i loppet. Gick barfota senast, men fötterna höll inte, åter skor. Inte borta.

7 Sir Remington – Torbjörn Jansson

Körs av Jansson för första gången. Duger långt. Spurtade vasst till seger senast. Räknas.

8 Lorenz Caf – Lutfi Kolgjini

Kamikazen Kolgjini laddar direkt, och ska ses med lite chans om han tar sig förbi Goop.

9 Brian Key – Peter Walltin

Nyttig slitare, som nog sett sina bästa dar? Bra smygläge, men ingen vinst ifjol. Vinner inte.

10 Juvel Neo – Stefan Söderkvist

Var het för ett par år sedan, men svårt att hitta tillbaka till den formen. Bra efter vila senast. Nja.

11 Coktail Zon – Jörgen Westholm

Letar formen, och var dålig senast. Dåligt läge höjer inte chanserna. Bortlottad.

Ranking: A- 4,3 B- 7,5,1 C- 8,2,6 D- 10,9,11
Reply
Posted: 2010-01-06 20:15:32
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 4, ROBERTO

S 3, JOS CORTINA
Expressen

VEM TAR SPETS?
Jos Cortina har äntligen ett
framspår. Och ska ha bra
chans att ta hand om ledningen.

VÅR VINNARE
Sir Remington svarade för
en mycket bra prestation
vid segern senast.
Trots att han börjar en bit
ut på vingen räknas vi med
att Torbjörn Jansson hittar
ner någonstans. Och är
formen intakt spurtar han
tungt över upploppet.

UTMANARNA
Jos Cortina satt fast senast och med två lopp i kroppen
efter vila är nog formen bättre än raden.
– Med tanke på att han satt fast senast så ska inte de
täta starterna påverka honom negativt. Jos Cortina är
startsnabb och ska inte räknas bort helt, säger Michael
Larsson i stallet.
Omega Boko vann lite turligt senast, men hästen är rejäl
och gör gedigna lopp varje gång.
– Omega Boko var mycket fin vid segern senast och
var inte tom i mål. Hästen känns fortsatt bra, säger
Timo Nurmos.
– Han är inte någon raket ut och kanske inte kan hålla
ledningen mot ett par startsnabba hästar. Men han kan
ändå öppna rätt så bra och får säkert en fin resa. Jag
tror att han är med i striden igen om det klaffar fullt ut.

SE UPP FÖR…
Orso såg bra ut senast och det kommer nog att lossna
för honom inom kort. Vi har fortfarande kvar prestationerna
från i fjol kvar på näthinnan...

SÅ OFTA VINNER FAVORITEN
Favoritseger:..........33% Fjärdehandare:.............10%
Andrahandare: ......20% Skräll (5–12): ..............26%
Tredjehandare: ......12%
• Silverförsök, autostart, 2 140 meter

SÅ OFTA VINNER KUSKEN
Torbjörn Jansson vinner med 29% av
sina favoriter på V75 (29/100).

VÅR RANKING
7 Sir Remington
3 Jos Cortina
1 Omega Boko
4 Roberto
10 Juvel Neo
5 Orso
2 Gift to Europe
6 Nicolas Cake
8 Lorenz Caf
9 Brian Key
11 Coktail Zon

Publicerat 5 januari 2010 Uppdaterad 5 januari 2010
Reply
Posted: 2010-01-06 21:13:36
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 4, ROBERTO

S 3, JOS CORTINA
Tommy Karlstedt

Av de jag själv kör åt stallet så har Orso fått ett bra spår. Men att säga att han hittat tillbaka till formen från förra vintern är nog att gå för fort fram även om han avslutade bra i skymundan i lördags, säger Tommy Karlstedt.
Reply
Posted: 2010-01-06 21:56:42
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 4, ROBERTO

S 3, JOS CORTINA
Aftonbladet

Tipsettan
Omega Boko är en klasshäst men här tippas han mer i brist på annat. Innerspår borgar för en bra resa men knappast spets, därmed behöver han lite tur på vägen.
Motbuden
Orso kan vara på gång, det var i alla fall ett laddat intryck ha gav senast, även om han inte kunde ta så mycket i en snabb avslutning i ett taktiklopp där både Jos Cortina och Roberto satt fast med krafter kvar.
Skrällbudet
Gift to Europe behövde helt klart loppet senast. Kapacitetsmässigt har han få övermän i klassen.
Spetsbudet
Jos Cortina är mycket startsnabb och tar ledningen om det är kuskens taktik. Utifrån är det väl kanske Orso men framförallt Sir Remington som lär ladda en bit. Roberto är också snabb ut men vill ha ett rygglopp. Hur tänker Lutfi Kolgjini från svårt spår bakom startsnabbe Lorenz Caf?
Statistik­vinnaren
Seger för Omega Boko på lördag skulle innebära att han vunnit hälften av sina starter i karriären.

Vår rankning
1 Omega Boko
5 Orso
7 Sir Remington
3 Jos Cortina
4 Roberto
6 Nicolas Cake
2 Gift to Europe
10 Juvel Neo
9 Brian Key
8 Lorenz Caf
11 Coktail Zon