Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Skellefteå 2008-09-13
V75-3 Malmloppet (Gulddivisionen, försök 6).
3. ROBIS INGO 64% 22
Adielsson Erik
1. HOT TUB 26% 54
Öhman Marcus a
11. LUGDUNUM 23% 50
Lindblom Åke
8. FLYING HERKULES 12% 68
Kontio Jorma
5. BAR CODE 10% 132
Goop Björn
7. REGENT ROYAL 6% 203
Lindqvist Ove A
12. D.J.SEABROOK 6% 194
Kihlström Örjan
4. FACE THE EVIL 5% 276
Östman John
2. BAMBINO BANKER 2% 242
Svensson Erik
6. SVEN ERIK PALEMA 1% 957
Lundberg Petter
9. ATLET GEL 1% 999
Ohlsson Ulf
10. SHERIDAN HANOVER 1% 999
Stenmark Fredrik

Senast uppdaterad: 2008-09-13 18:00:05, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Skellefteå
V75-2 Skellefteå
V75-3 Skellefteå
V75-4 Skellefteå
V75-5 Skellefteå
V75-6 Skellefteå
V75-7 Skellefteå
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Skellefteå

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Posted: 2008-09-14 12:40:57 Answer to: "Vad var det för fel på Flying Hercules? Kommer tvåa, slagen med 2.5 län"

Became a member: 
Forum posts:

V 11, LUGDUNUM
hästar verkar inte vara din starka sida men du kanske har någon annan vem vet förra vecka hade jag 6 sexor 72 femmor helt okey tycker jag
Reply
Cherry Posted: 2008-09-14 12:50:54 Answer to: "hästar verkar inte vara din starka sida men du kanske har någon annan vem"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 8, FLYING HERKULES
Ditt resonemang kring Flying Hercules både före och efter loppet säger ju det mesta... Har aldrig sagt att den var stenklar som du brukar skrika ut men den känns given på kupongen nästa gång han möter liknande djur som dessa. Gjorde ett jättebra lopp. Att han sen inte kan ta Bar Code efter dennes löpning är ju inte så mycket att snacka om.
Reply
Posted: 2008-09-14 13:29:01 Answer to: "Gav Goop segern?? Förklara!!"

Became a member: 
Forum posts:
pisdalicker gav en del av mina tankar.

om han släpper fram lug och hot så tappar han själv postition bakåt med en trött häst och nån av hot eller lug trycker sönder bambino helt och tar eventuellt över spets.

då sitter goop trea invändigt och eriks egen häst är slutkörd och kan troligtvis inte spurta om dom bakifrån. varken björn eller erik vinner. nu trycker erik ut lug och hot på långresa och trycker själv sönder bambino. björn får antingen lucka utåt eller open stretch när det är dags för upplopp.

så tänkte jag.

vet inte heller om det är ofta erik kör så? nån tanke hade han nog. och det var väl rimligtvis inte att ge nån av dom tre "icke-stallkamraterna" segern i alla fall? erik brukar väl ganska ofta backa och ta det lugnt när han inte kommer till fin position där framme. detta såg mera ut som kamikaze ala ludde eller åke svanstedt tyckte jag.

men det är ju vad jag tänker och inget facit. jag kan så klart vara helt fel ute.
Reply
Posted: 2008-09-14 14:30:46 Edited(1): 2008-09-14 14:31:28 Answer to: "pisdalicker gav en del av mina tankar. om han släpper fram lug och hot "

Became a member: 
Forum posts:
var det så svårt att se att Hot tub faktiskt inte klarade av att gå framåt och ta dödens? Erik var villig att släppa, det såg väl alla?? Hot Tub kunde ju inte ta dödens... löjligt att folk skickar sms till Erik när de inte ens fattar vad som har hänt..
Reply
Posted: 2008-09-14 15:06:53 Answer to: "var det så svårt att se att Hot tub faktiskt inte klarade av att gå fram"
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:
det är mycket möjligt att du har rätt men hot tub hade inte behövt ta dödens. det hade lugdunum kunnat göra, men då hade erik hamnat 3 ytter... om erik verkligen velat släppa så hade han väl bromsat så att hot tub kunnat komma in för att själv släppa till lugdunum, tror jag.

men det går fort också i loppen och om man kollar på en repris i arkivet så kanske man får en ny bild.

jag sitter som sagt inte inne med facit.

men erik kör ju för stig och stig blev väl knappast arg efter det scenario som erik skapade... hade jag varit tränare hade jag nog tyckt att erik gjorde ett perekt lopp för stallets bästa efter sitt egna misskyckande.
Reply
Posted: 2008-09-14 15:23:03 Edited(1): 2008-09-14 15:23:25 Answer to: "Vad var det för fel på Flying Hercules? Kommer tvåa, slagen med 2.5 län"

Became a member: 
Forum posts:

Vad var det för fel på Flying Hercules? Kommer tvåa, slagen med 2.5 längd av en häst som fick det absolut bästa tänkbara loppet.

Vad var det för del på Jorma? Körde för sent med både Flying Herkules och Welat Boko och galopp med Hamras Isac. Alla skulle ha vunnit om han kört annorlunda. De rättvärdiga förlusterna var bara Dude Kemp och Mutola Bob. Tur att han vann med Bob Hope, annars skulle hans dag ha varit katastorfal (om den nu inte var det ändå?).
Reply
Posted: 2008-09-14 15:37:27 Answer to: "Ditt resonemang kring Flying Hercules både före och efter loppet säger j"
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:

V 11, LUGDUNUM
men du sa ju själv att detta var som ett billig v5 från norrland då ska väl han krossa detta skitgäng särskilt som loppet blir kört
Reply
Cherry Posted: 2008-09-14 16:51:06

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 8, FLYING HERKULES
Känns inte som att jag behöver diskutera detta mer med dig. Du har tydligen inte på fötterna om vad du pratar om, det fattar nog de flesta.

Att säga att Flying Hercules gjorde ett dåligt lopp och är helt slut som häst är väldigt konstigt.

Reply
Posted: 2008-09-14 17:58:31 Answer to: "Känns inte som att jag behöver diskutera detta mer med dig. Du har tydlig"
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:

V 11, LUGDUNUM
ja han mötte ju eliten
Reply
1   2   [ 3 ]