1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2008-04-05 01:00:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Dagens spik måste vara Lugdunum
Hur ska loppet bli kört för att det ska kunna inträffa? Sitta sist mot det här motståndet och med Open Stretch, det måste vara omöjligt.
Superman måste ha bäst chans på förhand, får garanterat spets el. OS där han visat sig riktigt vass förr.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-04-05 02:16:53   Dagens spik måste vara Lugdunum
Hur ska loppet bli kört för att det ska kunna inträffa? Sitta sist mot det här motståndet och med Open Stretch, det måste vara omöjligt.
Superman måste ha bäst chans på förhand, får garanterat spets el. OS där han visat sig riktigt vass förr.
Answer to: "Dagens spik måste vara Lugdunum
Hur ska loppet bli kört f"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
AvslagMest för att han möter en grymt bra häst(FOLS) så får Megaman Neo ett avslag..
Luringar Vet inte vad som kvalificerar som en luring men 15% på Decarone är lurigt nog för mig! Uhrberg skrämde upp mig lite angående Debbie Brodda i första. 7%luring?
Spik Roligaste spiken (hoppas jag) är Arrak Kloster i avd6 som är stark så distansen passar bra och trög ut så bakspåret känns ok. Med lite fart i loppet o limmad i Goops rygg sista biten så vinner han plättlätt! Vettigaste spiken First On Line Sec som är en grymt fin sprinter som säkert klarar sig fint i guld. Startsnabb men gör i mitt tycke sina bästa lopp lite längre bak o med en grym slutspurt.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-05 09:00:55
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Dagens spik är Barfine Player som jag tror bara vinner V75-1, känns som hon är snäppet vassare än övriga konkurenter idag.. Järvsöfaks vinner också..
Luringen är väl ingen luring kanske men det får bli en bortglömd(?) Giant Superman som ser ut att få ett fint lopp och det är juh en skaplig häst så han tar vi..
Avslag får bli First On Line Sec som jag tror får tufft att hinna fram till ledande Megaman Neo som nog får bestämma där framme..
Läste här ovanför någonstans att Vinning Kos mycket väl kan rinna undan men det känns väldigt avlägset att Faksen och Moe Odin ska låta Vinningen få göra det, båda kan väl inte sitta o sova? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 11:17:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spikarna: Bästa spiken är självklart Järvsöfaks. Pga att folk blivit så osäkra på om gamlingens uppstaplingssegrar ska fortskrida har de bantat ned streckhalten till snart 75 , vilket är helt underbart. Det finns inte, och kommer aldrig finnas, en bättre spik när det vankas V75 än Järvsöfaks. Det är bara att förstå. Sedan spikar jag Megaman Neo som förhoppningsvis får spets för att lyckas glida undan med nöd och nöppe tillslut. Är mer av en chansspik.
Dragen; Simb Mirage i första ser farlig ut. Får dock inte plats på mit system. Sobel Alex i andra är väl lite väl lite streckad - kan mycket väl vinna från rygg ledaren på OS. Alla mina tre i avdelning tre är understreckad. vad sägs om att ingen av Acclaim, Lugdunum och Giant Supermanär över 30 %. Det bådar gott. Krycka i avdelning fyra. Det här spurtar hon hem, hon har en ruggig tempoväxling som många verkar ha missat. Sedan är ju Sprite Ås streckhalt charmigt också. Avdelning sex är det Lady Thiger som gäller. Har suttit fast två gånger i rad och lär knappast smygas denna gång på hemmaplan. Hästen kan mycket i ljusa stunder och såg smällfin ut senast. Kommer först i mål?
Avslagen; Mr Big Step är på tok för mycket streckad i andra avdelningen. Var skyldig at vinna med det lopp han fick senast. Bort, bort, bort. I tredje chansar jag bort Adams Hall och Colombianen. Jag räknar kallt med att Colombianen hoppar i startrusningen och att Adams Hall är lika dåligs som Torvald var senast. Då kan jag skratta ända in i mål. I fjärde är Gidde TH alldeles för mycket streckad, visade ingenting senast och gör nog inte det redan en vecka efteråt. Bort. Sedan tror jag inte alls på Beretta Avanti som har fått lite för mcykte streck på sig från ett klurigt spår. I sista drar jag ett varningens tecken över FOSL och Lindy later. FOSL får inte spets och är sårbar då, Lindy Later har ett än knepigare spår och ska väl inte kunna göra upp om detta om han inte har en jättedag?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 12:03:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tänk också på att spår 8 inte är helt kass när det är OP...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 13:02:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
SPIK: Järvsöfaks
SKRÄLL:
avd1: 8 Pau
avd2: 4 Decarone
avd3: 2 Lugdunum
avd4: 8 Nice eco, 11 Krycka
avd5: 9 Moe Brage
avd6: 2 Orso
avd7: 12 Orlando karsk
AVSLAG: ?

|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-05 16:34:15
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
 Megaman Neo är ingen silverhäst, det är en guldhäst och kanske mer än det.
Ursäkta Nijo men jag måste få smascha på ditt upplägg! Det var en riktig elithäst vi såg... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 16:47:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Luringen
Bokli Eld
Spiken
First On Line Sec
Avslaget
Barfine Player
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-04-05 16:48:56 Luringen
Bokli Eld
Spiken
First On Line Sec
Avslaget
Barfine Player
Answer to: "Luringen
Bokli Eld
Spiken
First On Line Sec
Avslag"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Eh? Var det publicerat tidigare eller en efterhandskonstruktion? Bra isåfall
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 17:37:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Njae, man får ta det som man vill. Jag visste resultaten när jag skrev det, men det kanske var mina idéer också?
Nope, spikade Barfine (ska aldrig mer spika en häst från spår 1 i auto).
Gaddade faktiskt Faksen, med Vinning Kos....
Spikade FOLS på DD men åkte i första.
Crapdag.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-05 17:52:08   Megaman Neo är ingen silverhäst, det är en guldhäst och kanske mer än det.
Ursäkta Nijo men jag måste få smascha på ditt upplägg! Det var en riktig elithäst vi såg... 
Answer to: "Megaman Neo är ingen silverhäst, det är en guldhäst och kanske m"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Megaman var dålig idag helt enkelt,,,dålig dag på jobbet och behöver väl fler lopp i kroppen tydligen.
Men han har ju redan bevisat vilken toppenhäst det är under hela 2007,,,,tvekar inte en sekund på att han kommer tillbaka och spöar skiten ur liknande hästar snart.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-05 17:54:51
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Nijo nu sätter du på sig skygglapparna igen och vägrar inse vad som hände... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 17:57:47  Dagens spik måste vara Lugdunum,har bäste tiderna och den här hästen har jag följt länge, tex. när han travade i 3:e spår 1000m och vann
på 11.3 på kort överlägset. (på solvalla)
Dagens avslag är Megaman Neo som jag inte tror kommer ens på plats,hästen var riktigt urusel senast då han sprang 1.15,0 på kort spelad som storfavorit och inte vann, nu är vi i sverige och tror inte han
har mkt att hämta i detta fina silverlopp. Detta vinner
Jojo Orly som var helt ok senast i silver från 12:e spår med Untersteiner.
Takter upp nu som jag ser som ett kuskplus och dessutom bättre spår än sist.
I nordisk elitkamp tror jag att järvsöfaks kan vinna men på kort distans och bakspår
och dessutom mot tuffa hästar tror jag inte han känns lika säker.
Däremot Vinning Kos som vann på 22,0 på kort med gallop känns riktigt het,särskilt
för att han tar ledningen! Han kan mkt väl rinna undan där.. Stormvarning!
Answer to: "Dagens spik måste vara Lugdunum,har bäste tiderna och den här hästen ha"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Dagens spik måste vara Lugdunum,har bäste tiderna och den här hästen har jag följt länge, tex. när han travade i 3:e spår 1000m och vann
..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-05 18:03:46 Edited(1): 2008-04-05 18:05:44  Nijo nu sätter du på sig skygglapparna igen och vägrar inse vad som hände... 
Answer to: "Nijo nu sätter du på sig skygglapparna igen och vägrar inse vad som hän"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
vad som hände? han förlorade? hade ju en dålig dag/inte tillräckligt bra form och det är väl ganska lätt att förstå med tanke på att han inte ens kunde hålla ryggen på FOLS, detta är ju tider han sprungit vid flera tillfällen tidigare och ska klara av.
att han är bättre än detta är väl självklart med tanke på det han presterade 2007........
Men det är ju bara till att gratulera dem som visste att Megaman Neo inte skulle vara i tillräckligt bra form med 1 lopp i kroppen och spelade FOLS.....
med detta är jag absolut inte säker på att han besegrar FOLS även i form
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 20:10:25  vad som hände? han förlorade? hade ju en dålig dag/inte tillräckligt bra form och det är väl ganska lätt att förstå med tanke på att han inte ens kunde hålla ryggen på FOLS, detta är ju tider han sprungit vid flera tillfällen tidigare och ska klara av.
att han är bättre än detta är väl självklart med tanke på det han presterade 2007........
Men det är ju bara till att gratulera dem som visste att Megaman Neo inte skulle vara i tillräckligt bra form med 1 lopp i kroppen och spelade FOLS.....
med detta är jag absolut inte säker på att han besegrar FOLS även i form
Answer to: "vad som hände? han förlorade? hade ju en dålig dag/inte tillräckligt br"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han är ju aldrig på topp så.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-05 20:48:05
|
|
Megamannen tappade juh aktionen och var inte i form för dagen men när han är i form då bollar han med FOLS..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 21:14:47  Megamannen tappade juh aktionen och var inte i form för dagen men när han är i form då bollar han med FOLS..
Answer to: "Megamannen tappade juh aktionen och var inte i form för dagen men när han"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha noway.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-05 21:18:19  Haha noway.
Answer to: "Haha noway."
|
|
jaja tro va du vill
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 23:57:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att han bollar med FOLS? Vart är du född.....?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-06 00:04:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
pussåkram jimson godnnatt och sov gott!