1
[ 2
]
3
4
|
Andynalan
|
Posted: 2008-04-04 18:59:44
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Det var en gång en liten flicka som skulle gå till mormor. Då åt vargen upp mormor.
- INTE BRA , sa den lilla flickan argt!
Hon tog tag i vargens stolthet och lekte att hon satte WR i slägg VM.
Vargen flög iväg och så levde dom lyckliga i alla sina dagar!
NÖJD! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 19:00:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ser ut som Acclaim får loppet, full gas enligt Håkan & hästen skall vara ännu bättre nu & får tempo dessutom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 19:02:32  Ser ut som Acclaim får loppet, full gas enligt Håkan & hästen skall vara ännu bättre nu & får tempo dessutom.
Answer to: "Ser ut som Acclaim får loppet, full gas enligt Håkan & hästen skall vara"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var hård bana senast vilket han älskar och andra hästar inte imorrn blir det troligtvis lätt bana och då blir han frånåkt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 19:05:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Senast hade han ju ingen som höll upp tempot, nu finns det plenty av dom fast det där med banan håller jag med om.
Gå in på Accliams blogg & kolla på senaste träningsjobbet ikväll får du se hur han rör sig.
God tur
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-04 19:22:40
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
 Megaman Neo är ingen silverhäst, det är en guldhäst och kanske mer än det.
Haha!  Allvar? Ja måste ha sovit eller nåt för det har jag missat totalt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 20:10:13 Edited(2): 2008-04-04 20:35:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spik: Conrads Garland
Luring/skräll: Emotional Dust, Lugdunum, Sprite Ås, Bokli Eld, Hey Mr Millionaire & Lady Thiger
Överstreckad/avslag: Joy Ås, Adams Hall, Ciel De Provence, Carmel, Megaman Neo
Megaman Neo skulle mycket väl kunna vara med i lilla elitloppet, men isf skulle även Lindy Later o FOLS kunna vara det, men ingen av dem hade troligtvis VUNNIT. Just nu har MN inte visat mycket, 1609 2 15,0a i årsdebuten-övertygar INTE mig! Jag e även som vissa inne på att Lindy Later tömdes väl hårt senast, jag tror Goopaloppen FÅR överta och en Megaman som inte e i toppform siktar på OS för att få en lugnare resa... Spik Goop i sista
- har inte råd att gardera heller för den delen
o(
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 20:22:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kakan har du rätt om att Acclaim är så beroende av hård bana så vinner väl guldhjälmen dårå.
|
|
Reply
|
|
NaDjiL
|
Posted: 2008-04-04 20:32:27
|
Became a member: 2008-01-17
Forum posts: 184
|
Avd1. DEBBIE BRODDA, FORETTA
Avd2. SOBEL ALEX, ATLET SUND
Avd3. ACCLAIM
Avd4. SPRITE ÅS
Avd5. JÄRVSÖFAKS
Avd6. ORSO
Avd7. AIRSTRIKE, JOJO ORLY
Orkar inte änns motivera varför
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 20:37:55  Avd1. DEBBIE BRODDA, FORETTA
Avd3. ACCLAIM
Avd4. SPRITE ÅS
Avd5. JÄRVSÖFAKS
Avd6. ORSO
Avd7. AIRSTRIKE, JOJO ORLY
Orkar inte änns motivera varför
Answer to: "Avd1. DEBBIE BRODDA, FORETTA
Avd3. ACCLAIM
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
NaDjiL du kunde ju säga om det var spikförslag, luringar, eller avslag, hehe
Jag skulle ju säga det liknar mest avslag, med undantag Faksen som man ALDRIG tar bort (dock gardera från o med nu såvida det inte e NOLL motstånd)
|
|
Reply
|
|
NaDjiL
|
Posted: 2008-04-04 20:40:25  NaDjiL du kunde ju säga om det var spikförslag, luringar, eller avslag, hehe
Jag skulle ju säga det liknar mest avslag, med undantag Faksen som man ALDRIG tar bort (dock gardera från o med nu såvida det inte e NOLL motstånd)
Answer to: "NaDjiL du kunde ju säga om det var spikförslag, luringar, eller avslag, h"
|
|
det syns väl, där jag har 2 hästar är det delad första, där jag har en häst spik???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 20:46:53  Kakan har du rätt om att Acclaim är så beroende av hård bana så vinner väl guldhjälmen dårå.
Answer to: "Kakan har du rätt om att Acclaim är så beroende av hård bana så vinner"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag tycker att han bara går bra på hård bana..
|
|
Reply
|
|
NaDjiL
|
Posted: 2008-04-04 20:51:37
|
|
ACCLAIM! borde vara bäst på hemma bana, tror inte hockey promenerar hästen så han ska få vind i håret infor olympia, det blir körning, speed som fan acclaim och sista platsen tar triton sund som vart grym på slutet! Dax för antingen en seger eller en lyckad uttagning!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-04 21:07:43  jag tycker att han bara går bra på hård bana..
Answer to: "jag tycker att han bara går bra på hård bana.."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fråga, hur hård var banan i Olympiafinalen ifjol? Hur hård var banan på Mantorp den 10 mars ifjol under finalomgången? Jag vill bara veta var gränsen går för en Acclaimhård bana och en vanlig lätt bana som han inte går ett steg på......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 21:20:19  Fråga, hur hård var banan i Olympiafinalen ifjol? Hur hård var banan på Mantorp den 10 mars ifjol under finalomgången? Jag vill bara veta var gränsen går för en Acclaimhård bana och en vanlig lätt bana som han inte går ett steg på......
Answer to: "Fråga, hur hård var banan i Olympiafinalen ifjol? Hur hård var banan på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, jag va på finalerna 10 mars förra året på finalomgångarna då var banan hård!..
olympiafinalen var ju lätt bana fast då blev det ju jävla idiot körning av bazire\ svanstedt....
så jag tror acclaim behöver "sin" bana..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-04 21:26:51
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Spik: Finns ingen bra. Jag väljer Orso som sett tankad ut på slutet och förmodligen får en drömresa i rygg på Janitor och lucka på open stretch!
Avslag: Joy Ås, Mr Big Step, Triton Sund
Open stretch-dragen  imb Mirage, Sobel Alex, Torvald Palema, Orso, Spetsdragen: Fearless Kemp, Vinning Kos
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-04 21:30:49  haha, jag va på finalerna 10 mars förra året på finalomgångarna då var banan hård!..
olympiafinalen var ju lätt bana fast då blev det ju jävla idiot körning av bazire\ svanstedt....
så jag tror acclaim behöver "sin" bana..
Answer to: "haha, jag va på finalerna 10 mars förra året på finalomgångarna då va"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Äh, jag köper inte det snacket. Han trivs inte på löst,skitigt underlag men är banan bara fast och vin så funkar det för honom.
Det kommer nog bli körning i detta loppet också då jag misstänker att flertalet gärna startar igen om 14 dagar. Jag tror Hockey blåser till från 3:e eller 4:e ytter. Han blir veckans SPIK.
Veckans luring får bli SIMB TYRANT som inte är sämre än dessa och med en favorit som gjorde bort sig i lördags och nog gör det igen och en andrahandare som inte imponerade ett skit senast så tror jag att Olsson kan avgöra om han får ett hyfsat lopp. BERGH har bra form på sina hästar!
Avslaget kommer i samma lopp och blir CIEL DE PROVENCE som väl egentligen bara gjort ett riktigt bra lopp och att han vann senast i ett lopp där 4 st gick i mål säger ju inte särskilt mycket. Han varvade alltså på 19.5 och jag tycker inte det såg ut som en V75 vinnare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 21:50:44 Edited(1): 2008-04-04 21:52:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spik: CONRADS GARLAND (SOS)
Luringar: Simb Mirage (tar spets o släpper, os), Ludgunum (hur bra är han), Vagabond Hornline (mkt tufft lopp sist, gjorde det bra), Hey Mr Millionaire (varit bra länge i tuffa lopp), You See Dusty (får loppet?), Jojo Orly (ruggigt bra sista starterna på kort).
Avslag: Barfine Player (fast invändigt), Adams Hall (för tufft emot), Torvald Palema (tufft lopp förra helgen), Carmel (största avslaget, 72% på orutinerad bakspårshäst + möter bra motstånd!!! )
Garderar nog Järsvöfaks för att kunna vinna 20 milj istället för 1 milj.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 22:38:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Enkelrad!10,4,9,3,11,12,2 SUG PÅ DEN NI 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-04 22:40:01  Spik: Finns ingen bra. Jag väljer Orso som sett tankad ut på slutet och förmodligen får en drömresa i rygg på Janitor och lucka på open stretch!
Avslag: Joy Ås, Mr Big Step, Triton Sund
Open stretch-dragen  imb Mirage, Sobel Alex, Torvald Palema, Orso, Spetsdragen: Fearless Kemp, Vinning Kos
Answer to: "Spik: Finns ingen bra. Jag väljer Orso som sett tankad ut på slutet och f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som vanligt så har du liknande idéer som mig.
Hoppas det blir lika rätt som förra veckan bara.
Skönt att slippa se massa jävla tjat om Lugdunum framförallt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-05 00:07:29 Edited(3): 2008-04-05 00:13:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dagens spik måste vara Lugdunum,har bäste tiderna och den här hästen har jag följt länge, tex. när han travade i 3:e spår 1000m och vann
på 11.3 på kort överlägset. (på solvalla)
Dagens avslag är Megaman Neo som jag inte tror kommer ens på plats,hästen var riktigt urusel senast då han sprang 1.15,0 på kort spelad som storfavorit och inte vann, nu är vi i sverige och tror inte han
har mkt att hämta i detta fina silverlopp. Detta vinner
Jojo Orly som var helt ok senast i silver från 12:e spår med Untersteiner.
Takter upp nu som jag ser som ett kuskplus och dessutom bättre spår än sist.
I nordisk elitkamp tror jag att järvsöfaks kan vinna men på kort distans och bakspår
och dessutom mot tuffa hästar tror jag inte han känns lika säker.
Däremot Vinning Kos som vann på 22,0 på kort med gallop känns riktigt het,särskilt
för att han tar ledningen! Han kan mkt väl rinna undan där.. Stormvarning!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|