1
2
[ 3
]
4
5
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-21 16:13:32
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Tror som sagt att Simb Luke är en bättre häst än fortune access, blir han inte fast eller måste försvara ledningen i en idiotöpning så tror jag på toppchans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 17:26:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, MATRIX RELOADED
|
Om det stämmer med Simb Luke & hans kapacitet så luktar det skräll lång väg här. Hård öppning att vänta.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-21 17:33:21
|
|
Eller så låser simb luke(spets) och fortune access(dödens) loppet? ser ingen anledning till varför dem vill bjuda in andra i onödan, är väl i så fall om Jansson vill ladda mer paul november för att få vinnarhålet? Men det berör ju inte fortune acces särskilt mycket, han behöver ju inte ens laddas i början, bara skaffa sig position 2.a/3.e utvändigt.
Om det blir körning mot simb luke så lär fortune access ta fördel av det och vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 20:12:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SIMB LUKE
|
Simb Luke har haft innerspår två gånger tidigare och spetsat bägge gångerna, med 11/500 som snabbast. Han är klassen i gänget, och har sprungit in en halv miljon mer än Fortune Access trots att han är ett år yngre. Är min klara första häst i nuläget, och kan vara en chansspik
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-21 20:37:23
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
V 1, SIMB LUKE
|
Hur länge sen är de starterna egentligen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 08:59:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag börjar också fundera på att chansspika Simb Luke, killen har ju haft dåliga spår nu 5 lopp irad och gjort det jättebra ändå och om det är som ni säger chans på spets så tja, varför inte spika? Spik eller så låser jag på fortune också. Känns som att dom andra får det tungt att runda hela fältet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 10:14:12  Jag börjar också fundera på att chansspika Simb Luke, killen har ju haft dåliga spår nu 5 lopp irad och gjort det jättebra ändå och om det är som ni säger chans på spets så tja, varför inte spika? Spik eller så låser jag på fortune också. Känns som att dom andra får det tungt att runda hela fältet.
Answer to: "Jag börjar också fundera på att chansspika Simb Luke, killen har ju haft"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RUTGER RAKET
|
verkar som att fortune acces kommer bli kraftigt överspelad men visst har han en mycket bra uppgift..
Men satt inte "Grållen" fast senast?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 11:21:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SIMB LUKE
|
De starterna där Simb Luke haft innerspår är båda från 2006, men det verkar som om de flesta experter är inne på att han kan försvara spets här.
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-02-22 11:41:38
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Fortune access var väl riktigt startsnabb i svanis regi.. men man vet ju aldrig hur mycket takter kör från start.. min känsla är att fortune kan snuva simb luke på spets om han laddas för fullt.. Fortune vinner om han kommer till spets men tror inte han vinner från dödens igen.. kan ju bädda för en tredje också..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-22 12:15:36
|
V 1, SIMB LUKE
|
Jag tror att Simb Luke kanske kan hålla spets men frågan är om han vill. Tror Fricks drömscenario är rygg Fortune access och lucka tillslut.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 12:16:36
|
|
tror inte att fortune access tar 1 längd sida vid sida med simb luke.
ska i så fall vara om fricken väljer att släppa spets för att få en bra rygg, men det tror jag inte heller att han gör då han tror sig ha bästa hästen i loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 13:30:30  tror inte att fortune access tar 1 längd sida vid sida med simb luke.
ska i så fall vara om fricken väljer att släppa spets för att få en bra rygg, men det tror jag inte heller att han gör då han tror sig ha bästa hästen i loppet.
Answer to: "tror inte att fortune access tar 1 längd sida vid sida med simb luke.
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RUTGER RAKET
|
detta kanske låter korkat ... men det är faktiskt sällan "Lädrets" hästar gör två bra lopp på raken.. och nu är det ju trots allt V75..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 13:32:32
|
|
undra vem som sade det från början? hehe
men det finns undantags hästar och fortune access kan vara en sådan........Men de som spikar den lever farligt skulle jag vilja säga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 13:43:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är det någon som hört något från Frick om vad han tänker sig för lopp? För jag tror det blir spik på Simb Luke ifall han väljer att spetsa. Är inte direkt sugen på att spika om han t.ex släpper spets åt Fortune. Någon som vet  ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 14:05:44  Är det någon som hört något från Frick om vad han tänker sig för lopp? För jag tror det blir spik på Simb Luke ifall han väljer att spetsa. Är inte direkt sugen på att spika om han t.ex släpper spets åt Fortune. Någon som vet  ?
Answer to: "Är det någon som hört något från Frick om vad han tänker sig för lop"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RUTGER RAKET
|
Stig H - Trodde absolut inget på Pampino... iaf ni som tror på honom!...
och jim frick sa såhär om simb luke :
"det måste bara vara hans tur snart att vinna"...
Enda chansen för han ska vinna är väl spets? han kan väl inte förlita sig på turen..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-22 15:35:54
|
V 1, SIMB LUKE
|
Grymt streckvärd är han i alla fall! Jag skjuter från höften och spikar!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 15:45:23  Grymt streckvärd är han i alla fall! Jag skjuter från höften och spikar!
Answer to: "Grymt streckvärd är han i alla fall! Jag skjuter från höften och spikar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RUTGER RAKET
|
Man ska ha med Andaloux.. tycker jag får han sitt lopp är han helt klart streckvärd för här har jag lite info..:
DET LUTER ÅT ATT.....
....Jim kommer antagligen SLÄPPER ledningen till fortune acces OCH KARI LÄHDERKORHPI säger att fortune acces gör sina bästa lopp bakifrån men nu blir dom" tvunga" att köra i spets...
därav kan nog andaloux sitta i tredje ytter få sitt lopp medan simb luke är fastlåst med masser kräm bakom en trött fortune acces...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-22 15:49:32
|
V 1, SIMB LUKE
|
Jo för Fortune Access brukar ju verkligen agera bromskloss i sista sväng...
Sitt Simb Luke i rygg får han säkert luckan när Fortune gasar i sista sväng.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 16:37:15  med lite flyt så..  ..
men som sagt Fortune Acces blir ruggit svårslagen.
Answer to: "med lite flyt så.. ;)..
men som sagt Fortune Acces blir ruggit svårsla"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RUTGER RAKET
|
Vet han behöver rätt resa så slår han dom 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 16:42:02
Answer to: "Vet han behöver rätt resa så slår han dom :D ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RUTGER RAKET
|
stig h låg ruggigt lågt med pampino så det är bara att ta bort han sebbe_ralle.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
|