1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2008-02-07 17:06:49  Appropå statistik o vad man spelar på så sitter vi här varje vecka o tragglar medans killen som spikade Örjan i avd2 "för att han brukar vinna den" eller damen som tycker Real Desire kunde va en bra inledningsspik till 56ggr eller varför inte 1% petra Logoj med motiveringen kusken lät rätt positiv..De sitter nog alla med sina miljoner o ler..
Jag älskar V75 av den anledningen.. Hur man hittar dem gör ingen skillnad. Se bara på chokladkakas avslag! Garnterade vinnare serverade helt ovetenskapigt 
Så kör du på med statistiken Nyckel, jag gillar den!
Lurigt lopp då samtliga hästar är lite sådär upp o ner i prestationerna.
Capricorn Label är iaf bortglömd o ska med på mitt system.
Jag tror det blir en rätt stor gardering.. Flying Hercules spetsar o släpper till ?? Kanske Spring Ray? 6,7,9 har en polett till slut..
Men vem fan vinner?
Answer to: "Appropå statistik o vad man spelar på så sitter vi här varje vecka o tr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Capricorn ska med på mitt system också.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-07 17:26:17  Capricorn ska med på mitt system också.
Answer to: "Capricorn ska med på mitt system också. "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Inte på mitt. Möter alldeles för hårda hästar.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-07 17:35:10
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
drar dem av skorna på spring ray, och det blir troligen så enligt tränaren! så är spring ray en klar spik för mig. Spets o slut, en riktigt bra spetshäst som nästan alltid gör toppprestationer barfota och i spets.
spel mot 1 mål med de förutsättningarna.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 17:41:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TRITON SUND
|
Känns som att det är en fördetting, tror inte han har något mer att ge speciellt på långt, på sprint kanske.
God tur
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-07 17:46:03
|
|
Spring ray är en bra häst som ska ha bra chans här absolut. Tror oxå mycket på honom om dom rycker skorna. Men spel mot 1 mål tycker jag är att ta i eftersom han inte har visat någon superform på sistone.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 17:47:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CAPRICORN LABEL
|
Spel mot ett mål, knappast.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-07 17:52:59
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
hur var det lönt att skriva det inlägget? vad vill du ha ut av en sådan kommentar? att jag ska ångra mig och säga att det knappast är spel mot 1 mål om det blir sådana förutsättningar? eller ville du bara vara kaxig och trycka på mig för att jävlas?
Likaväl står jag fast vid min åsikt att om dem drar av skorna på spring ray och han kommer till spets så kommer det vara spel mot 1 mål.
Hur det går får vi se på lördag, oavsett är det färdigskrivet för mig i tråden.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-07 17:58:37  hur var det lönt att skriva det inlägget? vad vill du ha ut av en sådan kommentar? att jag ska ångra mig och säga att det knappast är spel mot 1 mål om det blir sådana förutsättningar? eller ville du bara vara kaxig och trycka på mig för att jävlas?
Likaväl står jag fast vid min åsikt att om dem drar av skorna på spring ray och han kommer till spets så kommer det vara spel mot 1 mål.
Hur det går får vi se på lördag, oavsett är det färdigskrivet för mig i tråden.
Answer to: "hur var det lönt att skriva det inlägget? vad vill du ha ut av en sådan "
|
|
För mej vore det helt okej att du skriver att det är spel mot 1 mål om jag inte visste att det skulle komma en dålig bortförlaring på lördag om han torskar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 18:12:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CAPRICORN LABEL
|
Alltså vad är det med dig Nijo?
Jag ger MIN BILD av loppet genom att skriva det, är det ett försök till att trycka ner dig då? Ska man inte diskutera ens åsikter på ett forum? Det trodde jag i alla fall. Men så om man tycker olika TRYCKER man ner och JÄVLAS med den personen, då är det inte lätt att skriva något utan att få en eftersläng av elak jargong.
Hur man kan sjunka så mycket i mina ögon för varje dag som går förblir ett mysterium, och nej det inget personangrepp det jag nyss skrev.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-07 18:26:11
|
Forum posts: 7100
V 6, SKOGANS JOKER
|
Tror faktiskt inte heller det är spel mot ett mål med Triton sund med i loppet. Har han gått framåt av senaste loppet blir han inte rolig att ha utvändigt i 2000 meter....och den som profiterar på detta är SKOGANS JOKER.
Prima Crille, du glömde ÄR i den sista meningen. Ska vara "och nej det ÄR inget...." 
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-02-07 18:27:40
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Nog med snack om sådant som inte rör V75, hädanefter kommer alla inlägg som inte är relaterade till V75 att tas bort.
Håll er till ämnet och håll diskussionen på en bra nivå. Det har blivit alldeles för mycket annat den sista tiden. Tror inte någon tycker det är speciellt intressant att läsa om sådant.
/Eriksson
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 19:05:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SPRING RAY
|
Är lite inne på Nijos linje, barfota och spets = mycket stor segerchans
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 19:05:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SPRING RAY
|
för spring ray ska tilläggas
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 20:08:28  Alltså vad är det med dig Nijo?
Jag ger MIN BILD av loppet genom att skriva det, är det ett försök till att trycka ner dig då? Ska man inte diskutera ens åsikter på ett forum? Det trodde jag i alla fall. Men så om man tycker olika TRYCKER man ner och JÄVLAS med den personen, då är det inte lätt att skriva något utan att få en eftersläng av elak jargong.
Hur man kan sjunka så mycket i mina ögon för varje dag som går förblir ett mysterium, och nej det inget personangrepp det jag nyss skrev.
Answer to: "Alltså vad är det med dig Nijo?
Jag ger MIN BILD av loppet genom att skr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror att Spring Ray inte vinner har för få lopp i kroppen
triton vinner BARA om det blir tung bana vilket det inte kommer bli
vilka\vem bäddar det för då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 22:54:15  Tror faktiskt inte heller det är spel mot ett mål med Triton sund med i loppet. Har han gått framåt av senaste loppet blir han inte rolig att ha utvändigt i 2000 meter....och den som profiterar på detta är SKOGANS JOKER.
Prima Crille, du glömde ÄR i den sista meningen. Ska vara "och nej det ÄR inget...." 
Answer to: "Tror faktiskt inte heller det är spel mot ett mål med Triton sund med i l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
skulle du kunna tänka dig spika skogans joker? det är vad jag är inne på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 00:15:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kommer nog ha 4 hästar i detta lopp... Flying eller Tunk Nafets? Va säger ni?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 14:16:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CAPRICORN LABEL
|
Jag skulle valt Tunken av de två...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 20:31:18 Edited(1): 2008-02-08 20:36:12  alla vinster är statistik. alla galopper är statistik. allt är statistik. ibland pratas det om hur norrlandshästar klarar sig söderut och vice versa.
ibland pratas det om hur kuskar är i volt eller auto eller vad det nu är.
det jag säger är precis lika mycket eller lite statistik som allt annat här. det är bara ett faktum att goop inte vunnit så mycket på jägersro ubder året som gått.
vissa hästar vinner mycket. andra lite. detta är statistik. att kalla en häst bra är grundat på statistik: den vinner mycket. den har bra statistik på det området.
samma gäller ju precis allting. en kusk har vissa förutsättningar och därefter bedöms hans vinstchanser: statistik. utan att ha nåt att referera till kan man inte avgöra hur bra vinstchansen är. statistik. eller hur? spår 1 i volt. bra utgångsläge. etc etc. det är också statistik.
eller kalla det vad du vill.
lugdunum galoppperade. för mig inte oväntat med tanke på att jag sett det i statistiken: hans resultatrad och garderade upp den. vill minnas att du spikade den? för den var ju oslagbar. eller hur?
förstår inte poängen med att vara otrevlig. men visst, det är var och ens rätt att vara det. du har din fulla rätt att vara otrevlig.
Answer to: "alla vinster är statistik. alla galopper är statistik. allt är statistik"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KING COBRA
|
 alla vinster är statistik. alla galopper är statistik. allt är statistik. ibland pratas det om hur norrlandshästar klarar sig söderut och vice versa.
ibland pratas det om hur kuskar är i volt eller auto eller vad det nu är.
det jag säger är precis lika mycket eller lite statistik som allt annat här. det är bara ett faktum att goop inte vunnit så mycket på jägersro ubder året som gått.
vissa hästar vinner mycket. andra lite. detta är statistik. att kalla en häst bra är grundat på statistik: den vinner mycket. den har bra statistik på det området.
samma gäller ju precis allting. en kusk har vissa förutsättningar och därefter bedöms hans vinstchanser: statistik. utan att ha nåt att referera till kan man inte avgöra hur bra vinstchansen är. statistik. eller hur? spår 1 i volt. bra utgångsläge. etc etc. det är också statistik.
eller kalla det vad du vill.
lugdunum galoppperade. för mig inte oväntat med tanke på att jag sett det i statistiken: hans resultatrad och garderade upp den. vill minnas att du spikade den? för den var ju oslagbar. eller hur?
förstår inte poängen med att vara otrevlig. men visst, det är var och ens rätt att vara det. du har din fulla rätt att vara otrevlig.
Ursäkta för mit illa beteende, jag hade väl vaknat på fel sida. Jag vet inte riktigt vad jag gormade om. Det sista du skrev kändes väldigt poltiskt korrekt och visst är det sanna ord du berättar.
Att allt är statistik håller jag däremot inte med dig om. Visst betyder statistik en del, men man ska inte enbart gå utefter sånt. Mycket beror på tillfälligheter också. Fast det är klart att man som seriös spelare ska ta med statistik i beräkningarna. Men att två så pass duktiga kuskar som Svandstedt och Goop inte skulle fungera på just Jägerso finner jag väldigt otroligt. I deras fall har det nog mest berott på tillfälligheter. Jag kan köpa att en del djur inte trivs på vissa travbanor. Men att kuskar inte ska göra det? Nej, det tror jag inte det minsta på.
Att det sedan finns sämre och bättre kuskar är en annan sak som man inte ska blanda in här. Och visst var det inte kusken som fick Lugdunum att förlora senast. Dessutom måste du väl ändå erkänna att Lugdunum visade sig var bäst när mållinjen skars? Denna gång var han dock inte olsagbar, vilket var en tillfällighet enligt mig. För hur många gånger går volstartsystemet sönder pågrund av vädret, rent statistiskt sett?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 20:37:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KING COBRA
|
Detta lopp vinner King Cobra. Han är alldeles för bortglömd i ett vidöppet lopp. Jag har självklart även med Spring Ray, sedan är jag grymt osäker på om jag ska ha Skogans Joker eller Triton Sund som tredjehäst. Det blir att sova på saken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 20:58:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CAPRICORN LABEL
|
Gärna med en mycket välmotiverad anledning till varför King Cobra skulle vinna detta? Känns mycket mycket långsökt.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|