1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2008-02-04 18:03:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
4, 6, 7, 9 räcker?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-04 19:42:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TRITON SUND
|
Triton Sund är bästa hästen men är lite ojämn i prestationerna.
Skogans Joker har form och är den ende som kan utmana.
Spring Ray har sett sina bästa dagar och skall inte räcka här.
Flying Herkules kan vara en luring om Triton och Skogans kommer bort av någon anledning.
Tunk Nafets är inte tillräckligt bra.
P.S. Att Triton tog ner Amour Ami är inget konstigt då Amour Ami inte är någon V75-häst. D.S.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-04 22:25:06
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Darko, om amour ami inte är någon v75 häst så undrar jag vad han gjort på v75 innan? gjort en del hereoiska lopp och visat att han är en BRA guldhäst under sommaren. Men du måste ha blundat då?
problemet senast var att han inte fick fäste när han sprang tror jag, var inte trött i mål, men kunde inte springa snabbare.
Tunk Nufets såg fin ut senast och är tveklöst tillräckligt bra för att vinna ett sådant här skitlopp. Spring ray i hyfsad form, i spets och barfota vinner detta även om han bara presterar 80% av det han kan.
Bra värmning och barfota på spring ray så spikar jag mycket troligen, annars garderar jag med Tunk nufets och kanske 1+2. SKogans joker blir överstreckad pga senaste prestationen som inte visade mycket av värde med tanke på motståndet och hur dålig flying herkules var. FH lär gå barfota nu och med ryggresa blir han farlig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-04 23:08:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TRITON SUND
|
Amour Ami är en häst som hävdar sig mycket bra i norrländs miljö och motstånd.
Det är dörför han mest håller sig på norrländska banorna.
De flesta starter på V75 utanför norrland har slutat med plattfall.
De få gånger han varit en "nästa gång-vinnare" har han fått smörrlopp och avslutat sylvasst.
Han är ingen V75-häst då han inte klarar av tryck eller att trycka. Han är helt enkelt för klen för Gulddivisionen när de stora banornas Guldhästar är med.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-04 23:30:54
|
|
så mycket kan du om trav darko? = med ingenting, rekommenderar att du tar och kollar igenom hans starter innan du fortsätter att prata skit.
vi snackar om en häst som gjort heroiska lopp från dödens och tryckt sönder guldhästar på sommaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 06:18:26  Darko, om amour ami inte är någon v75 häst så undrar jag vad han gjort på v75 innan? gjort en del hereoiska lopp och visat att han är en BRA guldhäst under sommaren. Men du måste ha blundat då?
problemet senast var att han inte fick fäste när han sprang tror jag, var inte trött i mål, men kunde inte springa snabbare.
Tunk Nufets såg fin ut senast och är tveklöst tillräckligt bra för att vinna ett sådant här skitlopp. Spring ray i hyfsad form, i spets och barfota vinner detta även om han bara presterar 80% av det han kan.
Bra värmning och barfota på spring ray så spikar jag mycket troligen, annars garderar jag med Tunk nufets och kanske 1+2. SKogans joker blir överstreckad pga senaste prestationen som inte visade mycket av värde med tanke på motståndet och hur dålig flying herkules var. FH lär gå barfota nu och med ryggresa blir han farlig.
Answer to: "Darko, om amour ami inte är någon v75 häst så undrar jag vad han"
|
Became a member:
Forum posts:
|
endel är inne på att spika goop och svanstedt:
goops senaste starter på jägers: 18 starter, 0 vinster.
svanstedt: 21 starter och 2 vinster.
är inte det väl djärvt? dom ryker ju även när dom kör strofavoriter...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-05 07:34:39
|
|
sådana siffror bryg jag mig inget om, ger mig bara bättre spelvärde om folk går efter sådant. Goop och Svanstedt är fortfarande lika bra kuskar som om de kör på andra banor, vill säga att det är rena tillfällighet och att dem kanske inte haft riktigt lika bra förutsättningar när de varit på jägersro.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 09:02:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SPRING RAY
|
Håller med.. sån där statistik tycker jag itne bevisar ett knyst mer än slumpen^^
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 09:39:41  endel är inne på att spika goop och svanstedt:
Answer to: "endel är inne på att spika goop och svanstedt:
goops senaste starter p"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KING COBRA
|
 endel är inne på att spika goop och svanstedt:
Du kan ju fortsätta att snacka om din värdelösa statistik, Nyckel. Det verkar ju bara vara du som tror på den... Men alla ska vi ju gå efter något när vi letar streck. De flesta brukar dock gå efter bästa hästen.
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-02-05 17:18:16
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
V 4, SPRING RAY
|
Om de rycker skorna på spring ray så spikar jag också.. Han är, precis som flying herkules, en helt annan häst barfota..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-05 18:10:28
|
|
 Amour Ami mosade allt
Amour Ami tjänade 270 000 kronor när han på tisdagen vann Grand Prix d´Hiver Belgique i belgiska Kuurne
går att läsa lite överallt, och gissa hur han vann darko? jo, via dödens där han krossade allt enkelt.
men fortsätt du att leva i din egen lilla drömvärld med att amour ami inte platsar i gulddivisionen eller att han inte klarar tuffa resor.
har du kollat igenom loppen han sprungit i guld? eller det har du inte "orkat" ?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-05 18:27:31
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 6, SKOGANS JOKER
|
Visst är det en bra häst men känns inte som att ett lopp i Belgien är någon värdemätare på hur en häst hävdar sig i Sverigeeliten. Men visst han tryckte ju sönder Västerbo montoya och svarade ut topphästen Joker C.N.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 19:13:48   endel är inne på att spika goop och svanstedt:
Du kan ju fortsätta att snacka om din värdelösa statistik, Nyckel. Det verkar ju bara vara du som tror på den... Men alla ska vi ju gå efter något när vi letar streck. De flesta brukar dock gå efter bästa hästen.
Answer to: "endel är inne på att spika goop och svanstedt:
goops senaste st"
|
Became a member:
Forum posts:
|
alla vinster är statistik. alla galopper är statistik. allt är statistik. ibland pratas det om hur norrlandshästar klarar sig söderut och vice versa.
ibland pratas det om hur kuskar är i volt eller auto eller vad det nu är.
det jag säger är precis lika mycket eller lite statistik som allt annat här. det är bara ett faktum att goop inte vunnit så mycket på jägersro ubder året som gått.
vissa hästar vinner mycket. andra lite. detta är statistik. att kalla en häst bra är grundat på statistik: den vinner mycket. den har bra statistik på det området.
samma gäller ju precis allting. en kusk har vissa förutsättningar och därefter bedöms hans vinstchanser: statistik. utan att ha nåt att referera till kan man inte avgöra hur bra vinstchansen är. statistik. eller hur? spår 1 i volt. bra utgångsläge. etc etc. det är också statistik.
eller kalla det vad du vill.
lugdunum galoppperade. för mig inte oväntat med tanke på att jag sett det i statistiken: hans resultatrad och garderade upp den. vill minnas att du spikade den? för den var ju oslagbar. eller hur?
förstår inte poängen med att vara otrevlig. men visst, det är var och ens rätt att vara det. du har din fulla rätt att vara otrevlig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 20:46:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker Skogans joker är en kanonhäst.. blir inte förvånad om vi gör den till favorit, men Triton såg ju fin ut sist även om det inte var något värre test.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 20:47:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CAPRICORN LABEL
|
"Statistiken ljuger aldrig" lyder ett ordspråk, ett annat lyder "ingen rök utan eld".
Klart man ska ha det i åtanke även om man inte behöver gestalta systemet till punkt och pricka efter statistiken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 23:04:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TRITON SUND
|
Amour Ami mötte hästar som skulle få tufft i Bronsdivisionen här hemma. Slutdiskuterat från min sida ang. Amour Ami.
Triton Sund avancerar efter 7-800 meter och får överta. Sedan är han hästen som skall slås. Den ende som jag tror har hyggliga möjligheter till det är Skogans Joker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-06 23:31:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Köper Darkos resonemang.
Det blir spik på TRITON.
Intressant att se det vanliga fenomenet bland travspelare. favorit ena veckan, superskräll nästa vecka...... FH 10%, någon som blir förvånad om han vinner med en invändig resa. Jag menar det är samma visa gång på gång, senast var det Sjunnesson med Smashing Dame.
Garderar man vill man ju inte åka på den, i så fall är det dumstrut på. Framför allt alla de som spikade förra veckan utan betänklighter.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-06 23:41:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CAPRICORN LABEL
|
Plockade faktiskt bort FH och Spring Ray, men FEGADE med Triton Sund, gud vad arg jag kommer bli om Spring Rya vinner och Triton är kass nu...
Triton som är ojämnheten själv kan omöjligtvis vara en BRA spik, till 40%?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-07 02:22:14 Edited(1): 2008-02-07 02:45:13
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, CAPRICORN LABEL
|
Appropå statistik o vad man spelar på så sitter vi här varje vecka o tragglar medans killen som spikade Örjan i avd2 "för att han brukar vinna den" eller damen som tycker Real Desire kunde va en bra inledningsspik till 56ggr eller varför inte 1% petra Logoj med motiveringen kusken lät rätt positiv..De sitter nog alla med sina miljoner o ler..
Jag älskar V75 av den anledningen.. Hur man hittar dem gör ingen skillnad. Se bara på chokladkakas avslag! Garnterade vinnare serverade helt ovetenskapigt 
Så kör du på med statistiken Nyckel, jag gillar den!
Lurigt lopp då samtliga hästar är lite sådär upp o ner i prestationerna.
Capricorn Label är iaf bortglömd o ska med på mitt system.
Jag tror det blir en rätt stor gardering.. Flying Hercules spetsar o släpper till ?? Kanske Spring Ray? 6,7,9 har en polett till slut..
Men vem fan vinner?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 15:33:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TRITON SUND
|
Minns ni loppet Triton Sund gjorde förra året med Örjan då de mötte Zoccret på Jägersro på denna distans, vilken kamp. Tritonen joggade förbi Bergarn senast.
Triton Sund spik.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|