1
2
[ 3
]
4
5
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-30 11:18:10 Edited(1): 2008-01-30 11:19:08
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
V 6, LIVI BARCELONA
|
Gillar oxå att leta skrällar. Det är dock väldigt sällan du hittar en 50-oddsare som vinner från spår 12. En häst som ger extremt höga odds bedöms ju ha sämre kapacitet, form, läge, kusk osv. Spelvärd blir den ju bara om du anser att den tex har hög kapacitet men är bortglömd pga en tråkig rad, eller att den visade form sist där den klättrade i ryggar på upploppet eller att den har ett läge som garanterar en fin smygresa vilket de allra oftast behöver dessa högoddsare.
Min bedömning av Brian Key är att den behöver en smygare för att kunna skrälla i detta hårda gäng. Det får han inte från spår 12. Dessutom en amatörkusk. Gordonia Dag har aldrig visat kapacitet för att vinna här. Den enda med chans från bakspår (förutom Extreme farming då...) är You See Dusty. Den har har ruggig form, en ruggig slutspeed, bra kapacitet för klassen men dåligt läge. Den behöver liknande flyt som Brian Key med löpningen men Brian Key har ju inte en suck att haka på när den sätter in slutspeeden. Nej med spår 1 hade jag kanske gett Brian Key ett streck om den var mycket lite streckad.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-30 12:41:51 Edited(1): 2008-01-30 12:42:09
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
ulster boko spetsar men släpper till 100% och troligen är squirtle countach först framme för att överta, då vinner han loppet också(tror jag) med tanke på hur grym han sett ut senaste tiden.
annat alternativ är väl att ulster boko spetsar och släpper till en av 5,6,7 som kanske är tillräckligt snabba för att komma förre squirtle countach i starten? lite tveksam till det. Men livi barcelona var ju bara dålig senast när han förlorade från spets........incognito är nog inte tillräckligt bra, väldigt seg häst tycker jag, hängde väl inte en smed i ryggen på livi barcelona senast.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-30 13:35:58
|
V 6, LIVI BARCELONA
|
Jag har börjat fundera på om Hästen kanske har skrällchans här. Kan ju kanske som sagt vara först framme för att överta och får ju då en fin resa i spets eller i rygg ledaren om den i sin tur väljer att släppa. Den har ju hur som helst visat fin form på slutet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 13:37:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
extreme farming vinner detta, enkelt från åkes rygg...SPIK!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-30 14:48:42
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
frågan är väl hur bra extreme farming är bakifrån??? tror att han vunnit samtliga lopp från spets, eller???
men visst, en riktigt fin häst som säkerligen kan vinna detta med lite klaff, krävs ju tempo och att han inte hamnar för långt bak....J.T Mulligan är väl ingen raket ut direkt......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 15:43:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Madame Dust, är ett mycket rejält sto som är ganska oöm för samtliga positioner. Smått överlägsen i ett skralt gäng på Åkern senast, dessförinnan en seger utan att vara favorit på Valla i försök till denna final. Håller mycket bra form och om spåret inte blir en fälla är hon garanterat med i striden.
J.T Mulligan, avgjorde på klart bra sätt senast efter lite hjälp med ryggar och sånt. Är snabb ut, men från det lite svåra andraspåret är ledning kanske lite för optimistisk. Men löser det sig på vägen så är spurten tillslut något att hänga i granen, tidig!
Squirtle Countach, galopperade bort sig lite snöpligt direkt från start senast. Satt senare fast med massor av krafter i mål. Kan öppna klart hyggligt och söker säkert ledning. Når han den positionen utan alltför mycket ’tjiv’ så är det hästen att slå.
Ulster Boko, har suttit fast några gånger på V75, men senast fick han lucka via dubbla O.S och kunde inte ens hålla ryggen på upploppet, mycket tveksam då. Känns därmed inte alls tidig här. Pengar måste vara främsta målsättning. Öppnar inte särskilt bra heller.
Incognito, blev släppt av stallkamraten U.B senast till ledningen och släppte i sin tur till favoriten Livi Barcelona. Värmde klart bra då, och det såg ut som om han skulle växla ner dem när O.S luckan kom men han gick inte alls något speciellt då. Borde nästan vunnit vid starten innan det också för att få överbetyg. Formen ställer jag mig frågande till, platsskräll i första hand.
Livi Barcelona, som just fick överta ledningen av nyss nämnda Incognito. Var slagen tidigt och även han borde kanske ha vunnit för att få det dära extra betyget, men det var en jättespurt av den som han var slagen av så han var väl helt OK! Innan dess slagen av Madame Dust, och var bra då. Tomas Johansson vinner väl inte direkt V75-finaler på löpande band och ekipaget får främst ses som ett platsbud.
Hästen, tjänar nästan alltid pengar, men har inte vunnit nu på ett tag. Fick en vilsam löpning senast, 4:e invändigt och gick OK hela vägen in i mål efter att ha smugit med där på innerspår. Spurtade bra innan dess, dock var det många på trötta ben framför honom och den 2:a platsen var väl inte med mersmak direkt, känns inte som en V75-final vinnare. Plats främst.
Turbo Later, avslutade minst sagt sylvasst senast för Åke Ess. Formen var väl lite sisodär för ett tag sedan men nu är den verkligen i zenit. Det stora frågetecknet är ju läget, hamnar han bara vettigt till så är han tidig, men ser svårt ut att hitta bra position, dessutom smörresa senast till spurten, jag tror han tenderar till att bli lite överspelad här även om han inte är borta ur matchen på något vis.
Extreme Farming, har tagit samtliga 4 senaste segrar från spets, i alla fall suttit där efter ett tag. Fått snabba pengar på sig och från detta bakspår med Kaj Widell tror jag den blir klart överspelad. Funkar säkert bakifrån med, men allra bäst i ledning. Nej Extreme Farming tror jag inte vinner denna gång, men är såklart inte borta, men den chansar jag bort.
Gordonia Dag, fick dra tåget i spåren på Jägers senast men var klart bra då, drog bl.a fram segraren J.T.M. Vann i lite avstannande stil på Färjestad innan dess. Hittills inte vunnit inom rikstoton och från detta läget i en final ska det ju vara svårt men han håller toppform och jag tycker det är en kul skräll! Gynnad av kladdig bana!
You See Dusty, var tvåa bakom Extreme Farming senast och var väl helt OK då. Innan dess knapp seger från bakspår i V75 avslutade mycket starkt då. Slog innan dess bl.a Livi Barcelona och Staro Allentown, kanske formen har dalat en aning? Min känsla säger inte att han är speciellt tidig här, men spurta kan han absolut, inte chanslös.
Brian Key, tycker jag liksom Gordonia Dag är en rolig rysare.
Fick jobbig inledning senast och fram till dödens, var centimetrar från andraplatsen och här kan han kanske få lite hjälp på vägen, visst det är långsökt men sen är den streckad på 1% tillslut också, ”idiotskräll”.
Rank – 3-2-1-10-12-8-9-6-11-5-4-7
Hoppas jag har någorlunda rätt i alla fall.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-30 16:00:54
|
V 6, LIVI BARCELONA
|
Tack för den "kortfattade" sammanfattningen. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 16:05:22  Tack för den "kortfattade" sammanfattningen. 
Answer to: "Tack för den "kortfattade" sammanfattningen. :D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Hehe, varsågod om den är till någon nytta för nån så är det ju bra.
Tid tar det dock att kollar lopparkivet grundligt, så kul att någon uppskattar det.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-30 16:27:07  Hehe, varsågod om den är till någon nytta för nån så är det ju bra.
Tid tar det dock att kollar lopparkivet grundligt, så kul att någon uppskattar det.
Answer to: "Hehe, varsågod om den är till någon nytta för nån så är det ju bra.
"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Det är ruggigt uppskattat!!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-30 16:34:38
|
V 6, LIVI BARCELONA
|
Tror i och för sig att du är helt fel ute i detta lopp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 16:47:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Tack, kommer ev mer till avd 2.
Hehe, nah, iofs är man väl oftast fel ute trots lopparkivet? Så det är väl ingen vågad gissning, alltså trav är sjukt svårt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 18:30:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SQUIRTLE COUNTACH
|
tycker din ranking ser klart lämplig ut.. förutom att 6 kanske bord eva högre 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 21:05:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TURBO LATER
|
Drömma om sju rätt och miljonutdelning gör vi nog alla som spelar på V75.
För att drömmen skall slå in någon gång måste man ha med skrällar på systemet.
Ulster Boko tar ledningen och släpper den i samma veva till stallkamraten Incognito. Incognito är dock inte i någon kanonform och lär släppa om någon skulle trycka till, mest troligt till J.T Mulligan, om felfri, eller Livi Barcelona.
Många hårda hästar med i loppet och högt tempo är mer än troligt. Det skulle gynna mina skrällar Gordonia Dag och Brian Key som då inte behöver anfalla förrän de i täten börjar få mjölksyra.
Plötsligt händer det och min dröm går i uppfyllelse.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 23:58:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TURBO LATER
|
Glöm inte att ta med det korta upploppet i beräkningarna. Mycket hårdare nu för hästarna som riskerar hamna längre bak i fältet från start. Madame Dust är ingen raket ut, men riktigt stark. Riskerar att bli instäng, men jag tycker man ska ta med henne, för vinna det kan hon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 23:59:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Verkligen, kanske bara manglar sönder allt om hon kommer ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 12:28:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TURBO LATER
|
Madame Dust är inte allt för sölig heller. Hamnar i mitten, typ.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 17:56:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Tror man inte jättemycket på favoriterna 2+3 finns det odds att hämta på UB. Jag vet, jag förespråkar ATG också men...
10 Gordonia Dag 80.00 10.00
Exempelvis, men har inga pengar där nu (som tur är? man brukar ju inte vinna direkt  )
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 21:19:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
nu är det dags för Brian key
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 21:57:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SQUIRTLE COUNTACH
|
lurigt lopp!!! hur snabb ut är j.t.mulligan? kan åke svara ut goop från start? det blir nog tufft. om goop spetsar lutar det åt en goop seger! extreme farming bakifrån är för mig ett? tycker madame dust är mkt tidig. såg lysande ut senast, tål offensiva upplägg! livi barcelona bättre bakifrån? knappast trött senast, såg ut som den blev nerspeedad?! med högt tempo blir you see dusty farlig! med kusk på brian key hade han varit tidig, men nu känns det mkt svårt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 23:20:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Klurat lite mer på loppet. Och får för mig att Kaj Widell kommer att ställa på, på engång & "trycka" sig förbi Squirlke Countach & jag tror inte Goopen försöker svarar då. Antingen så får Extreme Farming överta i ett nafs & då vinner den. Eller så blir det lite utdragen körning & då kommer J.T Mulligan, Liviv Barcelona eller You See Dusty in i matchen.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
|