1
[ 2
]
3
4
5
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-29 13:32:04
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
V 6, LIVI BARCELONA
|
Kan inte ta personer på allvar som på allvar tror att Brian Key och Gordonia dag vinner från bakspår på Örebro i en final! Dom har inte ens kapacitet att vinna från framspår mot dessa hästar. Klasskillnad!
Extreme Farming, Livi Barcelona, Jt Mulligan, Madame Dust och Squirtle Countach står för klassen i detta lopp. Bäst löp av dom vinner.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-01-29 14:04:17
|
|
|
Posted: 2008-01-29 14:06:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Kan inte ta folk på allvar som spelar V75 vecka in och vecka ut men som max kan vinna 853:- om alla skrällar sitter på systemet (noll).
Brian Key och Gordonia Dag, är inga klaringar på långa vägar men de är roliga skrällar. Dessutom ser det ju ut att bli favoritparad i början av omgången, ska man få något värde av intresse kan man ju plocka med lite lyxkryss till slut.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-29 14:14:26 Edited(2): 2008-01-29 14:15:17
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
en smart spelare anpassar sig efter omgången och väljer att spela mindre system x flera gånger om det är enkelt, 835kr kan lika väl innerbära 8 530kr eller 85 300kr.
är man fortfarande feg då? även om man inte har spelat med många skrällar......
Personligen kan jag inte ta folk på allvar som skyller ifrån sina förluster på att de inte ville spela favoriter och vinna mindre pengar......Det är OK att chansa genom att spela skrällar, men då ska man inte tro att man är något när man sedan förlorar och favoriterna vinner.
vägen till framgång är olika från person till person, finns inga fel utan bara dåliga ursäkter.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-01-29 14:38:41
 en smart spelare anpassar sig efter omgången och väljer att spela mindre system x flera gånger om det är enkelt, 835kr kan lika väl innerbära 8 530kr eller 85 300kr.
är man fortfarande feg då? även om man inte har spelat med många skrällar......
Personligen kan jag inte ta folk på allvar som skyller ifrån sina förluster på att de inte ville spela favoriter och vinna mindre pengar......Det är OK att chansa genom att spela skrällar, men då ska man inte tro att man är något när man sedan förlorar och favoriterna vinner.
vägen till framgång är olika från person till person, finns inga fel utan bara dåliga ursäkter.
Answer to: "en smart spelare anpassar sig efter omgången och väljer att spela mindre "
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-29 14:47:29
|
V 6, LIVI BARCELONA
|
Prima Crille... Har du en aning om hur vi spelar? Ser att du är uppe i 36 inlägg vilket knappast innebär att du varit med här länge. Så hur fan vet du hur vi spelar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 15:30:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Nijo - ja det är en annan femma om man kör fleris.
Grenka - det var också med en gnutta ironi vilket inte tycks gått hem i stugorna. Hela 37 inlägg här nu! Nej det vet jag såklart inte, mest lite generellt över hur det brukar vara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 17:00:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
SQUIRTLE COUNTACH vinner säkert om den får ledningen,men ja tror ja spikar J.T.Mulligan  .annars tar ja alla Mantorps hästar med  sen inga andra
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 19:27:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TURBO LATER
|
Jag får väl tacka er som lyssnar på nijo som säger att Brian Key och Gordonia Dag inte kan skrälla. Det innebär mer pengar till mig och en viss prima grabb i så fall.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-29 19:57:20
|
V 6, LIVI BARCELONA
|
In your dreams... 
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-01-29 20:19:24
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
bara trögbockar med ju och det kan bli säkert körning.. Livi barcelona sitter i spets tidigt och jag tror han kan bli svårslagen med ett jämt högt tempo därframme... You see dusty kan vara en kul skräll..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 22:51:25  SQUIRTLE COUNTACH vinner säkert om den får ledningen,men ja tror ja spikar J.T.Mulligan  .annars tar ja alla Mantorps hästar med  sen inga andra
Answer to: "SQUIRTLE COUNTACH vinner säkert om den får ledningen,men ja tror ja spika"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Japp ska bli fint, i synnerhet när Nijo totalsågat deras chanser.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-29 23:05:00
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
saken är väl den att det vore skrämmande om jag är ensam om att totalsåga de aktuella hästarnas chanser. Krävs inget geni för att räkna ut att hästar streckade på 1-5% inte har mycket till segerchans, men lev ni i er drömvärld. ¨
men J.T Mulligan har jag inte totalsågat på något sätt.....har sagt att den kan vinna om klaff. Fast för dig så är det en total sågning? man ser väl det man vill se ibland antar jag......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-29 23:15:27  saken är väl den att det vore skrämmande om jag är ensam om att totalsåga de aktuella hästarnas chanser. Krävs inget geni för att räkna ut att hästar streckade på 1-5% inte har mycket till segerchans, men lev ni i er drömvärld. ¨
men J.T Mulligan har jag inte totalsågat på något sätt.....har sagt att den kan vinna om klaff. Fast för dig så är det en total sågning? man ser väl det man vill se ibland antar jag......
Answer to: "saken är väl den att det vore skrämmande om jag är ensam om att totalsÃ"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Nijo du skriver att man inte behöver vara ett geni för att förstå att hästar streckade på 1-5% inte har mycket till segerchans... Hur många % är regent royal som du skrivit om streckad på om jag får fråga? Hoppas du fattar att du har sågat dej själv oxå med detta inlägg.... Men det gör du säkert inte... hahaha!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 23:26:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Alltså det säger sig självt att de inte vinner så ofta, men spelarna kan också vara fel ute? Ex)
Lightyear Blåbjerg, V65-1 Halmstads Sprintermästarfredagen, vann enkelt - 195 ggr.
Bimbo Launcher, V64 nyligen från dödens till 150 ggr.
Cherry Hill vann med hela upploppet i somras på Axevalla till 110 ggr.
Mister Sigel svepte allt under Sprintermästarhelgen till 47 ggr.
Capricorn Label, samma helg på V75 ca 50 ggr.
Emma Flower, med Sjunnesson från springspår V75 på Jägers ifjol, 50 ggr.
Real Desire, på Kalmar... från innerspåret 55 ggr.
Mad Marke i Stochampionatet...
Osv... sådana jag kommer på på rak arm. Det är inte ofta, MEN det händer ju... Om man går enligt ditt resonemang så är det helt onödigt att ens kolla på hästar under 10%....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 23:43:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SQUIRTLE COUNTACH
|
Håller emd Nijo om segerchanserna i detta loppet.. De ska stå mellan Extreme farming,turbo later,livi barcelona, SQ och JT.. incognito tar jag bort...
men som du säger crille.. skrällar duggar tätare än vad man vill inse!
Skulle kunna fylla på din lista utan större problem, så visst är "lågprocentare" rena genidragen ibland... men dock inte i detta loppet enligt mig^^
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 00:51:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BRIAN KEY
|
Jag är ju lite av skrällarnas beundrare (man kan dra paralleller med Nijo och Jägerso, nej nu var jag elak).
Så jag försöker ju framföra allt det positiva angående skrällarna, någon gång kanske jag sitter där med 7 rätt och 6 skrällar, hehe.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-01-30 05:36:30 Edited(2): 2008-01-30 05:37:37
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Vilket grälande det är i de här trådarna
Madame Dust, JT Mulligan o Livi Barcelona är jag inne på att snåla med.
Gillar Incognito men han känns lite seg.
Kan man få loppscenariot? Spetsar Ulster Boko? Eller vad tror ni? Mitt badkar kan inte riktigt få fram hur loppet blir kört. Hjälp?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 08:33:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Squirtle Countach (ned risk att få plocka på sig dumstruten) känns övervärderad. Tror inte han duger mot dessa. Han kommer att dra på sig mycket streck, pågrund av Goop. Får han täten lär han bli masserad av antingen Extreme Farming eller Madame Dust om Kihlström hittar ut.
You See Dusty hade varit betydligt närmare Extreme Farming om Micke J hade varit lite kallare & smugit lite längrei ryggen. Så jag tycker att han har stora kuskplus denna gång. Med tempo så, kan han komma in i matchen trots uselt läge. Första pinnen sätter jag dock på J.T. Mulligan. Bra spår, bra läge, bra kusk & bra häst. Sen så ska absolut inte glömma Livi Barcelona. Verkar bli många strecka här för min del. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-30 09:10:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SQUIRTLE COUNTACH
|