1
2
[ 3
]
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-26 20:59:49
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
gratulerar de som hade tur med harmonic silvio,,,lika mycket skicklighet som kallblodsloppet förra onsdagen = ingen skicklighet.
Visst han värmde mycket bra, men får ju loppet när Baronen galopperar och drar med sig 2,3 hästar som har BÄTTRE position är harmonic silvio.
helt plötsligt blir 5.e utvändigt 3.e utvändigt samtidigt som 2 av de värsta motbuden försvann..........
Men i trav ska man ha tur, så är det väl..............
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-26 21:05:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Får loppet? Har vi sett samma lopp? Han hamnar ju sist från början & avancerar sedan framåt & får en galopperande häst framför sig & står nästan stilla ett tag, avancerar vidare & får 3:e ytter innan sista kurvan, Björn smackar till hästen med vänsterarmen & han går ruggigt stark sista biten. Tur eller skicklighet av hästen det är frågan?
Jag tror 99% av spelarna tycker att det var bästa hästen som vann.
Garros
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-26 21:11:45  gratulerar de som hade tur med harmonic silvio,,,lika mycket skicklighet som kallblodsloppet förra onsdagen = ingen skicklighet.
Visst han värmde mycket bra, men får ju loppet när Baronen galopperar och drar med sig 2,3 hästar som har BÄTTRE position är harmonic silvio.
helt plötsligt blir 5.e utvändigt 3.e utvändigt samtidigt som 2 av de värsta motbuden försvann..........
Men i trav ska man ha tur, så är det väl..............
Answer to: "gratulerar de som hade tur med harmonic silvio,,,lika mycket skicklighet so"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Du tycker väl dom som hade me harmonic silvio hade tur men dom som garderade derby clipper senast var skickliga! Själv tycker jag tvärt om kan jag säga.... när andra gör rätt är det tur men när du gör rätt är det skicklighet!! Du är duktig du Nijo... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-26 21:12:52  Du tycker väl dom som hade me harmonic silvio hade tur men dom som garderade derby clipper senast var skickliga! Själv tycker jag tvärt om kan jag säga.... när andra gör rätt är det tur men när du gör rätt är det skicklighet!! Du är duktig du Nijo... 
Answer to: "Du tycker väl dom som hade me harmonic silvio hade tur men dom som gardera"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej, Bästa Hästen i det här fältet är Baron Rols självklart men såg ingen Lovebite då?
fast jag ska inte gnälla hade spikat harmonic....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-26 21:39:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja & som vi spikade, hårt & utan att blinka det minsta.
Derby Clippers träningsförhållanden hade inte varit de bästa & tränaren förvarnade ju om att han inte var toppad, så den var ju bara att läsa på om för att förstå att man skulle gardera.
Garros
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-26 21:54:56
|
|
jaja, moraliska vinnaren var tveklöst Lovebite.
Hur får hartmonic silvio ett svårt lopp,,,,lyckas byta 5.e utvändigt mot 3.e utvändigt då kanske värsta motbudet(baron rols) galopperade och drog med sig det näst värsta motbudet i wiss nigth hawk.
Eller förstå ni inte att Harmonic silvio måste gå i 5.e spår och plocka ner baron rols+wiss nigth hawk,,även lovebite blir svår att slå då han måste ut 1 eller 2 spår till in mot uploppet.
Nä tack, det var tur och inget annat, precis som kallblodsloppet förra onsdagen.
Hur detta sedan jämförs med att en orutinerad storfavorit travade dåligt och galopperade bort segern i lördags förstår jag inte för 5 öre,,,,förklara?????
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-26 21:55:17
|
|
Känns inte som att derby clipper behöver vara toppad för att vinna ett sådant lopp. att en häst inte är fräsch för dagen är ganska svårt att läsa sig till. helst när den inte ens visar några sånna tecken i värmningen.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-26 21:59:03
|
|
Vad gäller Derby clipper så sade även jag att det var bästa hästen men att jag spelade mot den på grund av att den var helt för stor favorit med tanke på sin orutin. Att spika Harmonic silvio handlar om att något ska hända som i stort sätt aldrig händer i silverlopp, 1 kusk kör på ett annat ekipage, galopperar och drar med sig halva fältet vilket resulterade i att en normalt sätt chanslös häst från 5.e utvändigt kommer in i matchen och får 3.e utvändigt.
jahapp, mycket skicklighet att kunna räkna ut det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-26 21:59:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tränaren nämde i fredagstidningen att Derby Clipper inte skulle vara toppad så det kan inte ha varit någon överraskning för någon förutom dom som inte läser den tidningen förstås.
Garros
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-26 22:01:14
|
|
men hästen förlorade inte pga den inte var toppad, den förlorade pga den var ofräsch och/eller orutinerad och galopperade.
Att det var bästa hästen visste alla, men det betyder inte att det är en bra spik när den är streckad på 85%.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-26 22:06:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns kanske olika benämningar på toppad, men för mig ser det ut så här, en ofräsch häst är inte toppad däremot är ju en fräsch häst är det.
Men vi gör ju alla våra egna bedömningar.
God tur
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-26 22:19:51  Finns kanske olika benämningar på toppad, men för mig ser det ut så här, en ofräsch häst är inte toppad däremot är ju en fräsch häst är det.
Men vi gör ju alla våra egna bedömningar.
God tur
Answer to: "Finns kanske olika benämningar på toppad, men för mig ser det ut så hä"
|
|
Okej... alla hästar som inte är toppade faller ur i travet sist varvet... Konstigt att jag har sett hästar som inte är toppade vinna... Men tack för att du brättar hur det ligger till..  Om du kan läsa dej till att en häst ska fela i överlägsen ledning i sista sväng så ä du grym! Nästan synsk!!  Min bedömning är att om du har garderat en häst som galopperar i stor ledning i sista sväng och som inte visat några tecken på att vara ofräsch innan loppet så har du mer tur än skicklighet... Men man måste ha tur för att vinna på trav..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-26 22:37:04 Edited(1): 2007-12-26 22:40:21
|
|
jaha, tror nog att ni feltolkade det jag skrev. Eller nä, jag skrev rätt men ni läste fel?
Derby clipper förlorade inte pga han inte var toppad, att han inte var toppad hade inte ett skit med prestationen eller galoppen att göra. Det var en orutinerad häst som hade gjort 4.a starter i sitt liv och vad jag sett så har han inte travat särskilt perfekt i något lopp....Inte heller har han startat tillräckligt för att veta hur hästen ska hantera täta starter då en stor/kraftigt byggd häst tenderar att få problem och vara ofräsch i benen.
jag förstår inte ens hur hälften av det som ni skrivit är relaterat till v75:1 idag eller varför det inte skulle vara skickligt att gardera derby clipper. Det är 2 helt olika lopp...........
Klart att det krävs tur i trav, även vad gäller derby clipper så hade de som garderade tur, MEN det betyder inte att det var ett dåligt spel. Men att Spika en häst från spår 11 i en silvedivisionefinal och hoppas på att en en av favoriterna ska galoppera och dra med sig en 2,3 andra betrodda hästar så att Hästen med spår 11 ska komma igenom perfekt och vinna,,,,,,skickligheten i det kan jag inte se.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-26 23:07:40  jaha, tror nog att ni feltolkade det jag skrev. Eller nä, jag skrev rätt men ni läste fel?
Derby clipper förlorade inte pga han inte var toppad, att han inte var toppad hade inte ett skit med prestationen eller galoppen att göra. Det var en orutinerad häst som hade gjort 4.a starter i sitt liv och vad jag sett så har han inte travat särskilt perfekt i något lopp....Inte heller har han startat tillräckligt för att veta hur hästen ska hantera täta starter då en stor/kraftigt byggd häst tenderar att få problem och vara ofräsch i benen.
jag förstår inte ens hur hälften av det som ni skrivit är relaterat till v75:1 idag eller varför det inte skulle vara skickligt att gardera derby clipper. Det är 2 helt olika lopp...........
Klart att det krävs tur i trav, även vad gäller derby clipper så hade de som garderade tur, MEN det betyder inte att det var ett dåligt spel. Men att Spika en häst från spår 11 i en silvedivisionefinal och hoppas på att en en av favoriterna ska galoppera och dra med sig en 2,3 andra betrodda hästar så att Hästen med spår 11 ska komma igenom perfekt och vinna,,,,,,skickligheten i det kan jag inte se.
Answer to: "jaha, tror nog att ni feltolkade det jag skrev. Eller nä, jag skrev rätt "
|
|
Nijo det är aldrig fel att spika björn goop!  spelar ingen roll vilket spår han har eller om han kör en åsna så är det inte fel att spika honom! däremot kan du och jag ta på oss dumstrutarna som spikar jörgen westholm på V:75!! Det får man bara inte göra....  I fortsättningen spikar vi goop och struntar i vad han kör eller vilket spår han har!!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-26 23:15:08  Nijo det är aldrig fel att spika björn goop!  spelar ingen roll vilket spår han har eller om han kör en åsna så är det inte fel att spika honom! däremot kan du och jag ta på oss dumstrutarna som spikar jörgen westholm på V:75!! Det får man bara inte göra....  I fortsättningen spikar vi goop och struntar i vad han kör eller vilket spår han har!!!
Answer to: "Nijo det är aldrig fel att spika björn goop! :D spelar ingen roll vilket "
|
|
Jag spikar ofta goop, men då förlorar han. Tex Manhattan i lördags och Uptown Boko idag......
Men jag får nog ta på mig 2st dumstrutar då jag spikat Westholm/super light 2ggr! och förlorat pga 2st idiotstyrningar,,,,,,för 2 starter sedan satte han sig ju i vinnarhålet och nu fick han hybris och trodde han hade en fransk tank som inte kunde förlora mot en smygkörd häst.
För andra gången,,,detta är sista gången jag spikar westholm och detta kommer INTE sägas 3ggr kan jag lova!!!
Men det går väl inte att klandra goop för att uptown boko losade,,,,måste ha varit sjuk!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-26 23:22:30 Edited(1): 2007-12-26 23:29:56  Jag spikar ofta goop, men då förlorar han. Tex Manhattan i lördags och Uptown Boko idag......
Men jag får nog ta på mig 2st dumstrutar då jag spikat Westholm/super light 2ggr! och förlorat pga 2st idiotstyrningar,,,,,,för 2 starter sedan satte han sig ju i vinnarhålet och nu fick han hybris och trodde han hade en fransk tank som inte kunde förlora mot en smygkörd häst.
För andra gången,,,detta är sista gången jag spikar westholm och detta kommer INTE sägas 3ggr kan jag lova!!!
Men det går väl inte att klandra goop för att uptown boko losade,,,,måste ha varit sjuk!
Answer to: "Jag spikar ofta goop, men då förlorar han. Tex Manhattan i lördags och U"
|
|
DÄR HAR VI ANLEDNINGEN TILL ATT DU INTE KAN ERKÄNNA ATT BJÖRN GOOP ÄR BÄST!!! NU FÖRSTÅR JAG!! DET ÄR FÖR ATT HAN FÖRLORAR NÄR DU SPIKAR!! Skönt att jag fick reda på det!! Ett tag trodde jag faktiskt att du inte förstod att han är bäst. Men sådär är jag oxå. Gillar inte heller kuskar som bränner varje gång jag spikar!!! 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-27 11:05:30
|
|
nah, men jag tycker inte att han är bäst på något sätt,,,en bra kusk helt klart. Men det finns bättre kuskar som gör mindre misstag.........
Goop gör fortfarande för många idiotlopp och förra veckan var ett bevis på det........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-27 14:03:34  nah, men jag tycker inte att han är bäst på något sätt,,,en bra kusk helt klart. Men det finns bättre kuskar som gör mindre misstag.........
Goop gör fortfarande för många idiotlopp och förra veckan var ett bevis på det........
Answer to: "nah, men jag tycker inte att han är bäst på något sätt,,,en bra kusk h"
|
|
Du som hela tiden pratar om att han kör så många lopp... borde det inte vara självklart att han gör fler misstag än alla andra då?
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|