[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2007-12-23 16:00:17
|
|
V75-6 | Klass I, Final. 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A 1. DI CAPRIO TUNA Kihlström Örjan 2. GOLDEN TILLY Uhrberg Thomas 3. KASTANJETT Adielsson Erik 4. STARO YODEL Lennartsson Per 5. DUNDER KAP Ohlsson Ulf 6. POISON COMPOSITE Söderkvist Stefan 7. CADEAU K. Takter Johnny 8. EX BORE Persson Stefan 9. CASANOVA CHIP Eriksson Håkan 10. GLOSTER Lindblom Carl-Erik 11. SMASH EXPRESS Untersteiner Peter 12. ZLATAN BOB Goop Björn
Turordning: 11-1-9-7-8-12-4-2-6-10-5-3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 16:47:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här är ska jag iaf ta så mycket hästar ja har råd med ! ser öppet ut? bästa draget här är Zlatan Bob trots spåret
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2007-12-23 16:48:00
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
DI CAPRIO TUNA , CADEAU K. , CASANOVA CHIP och GLOSTER!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 16:48:58  DI CAPRIO TUNA , CADEAU K. , CASANOVA CHIP och GLOSTER!
Answer to: "DI CAPRIO TUNA , CADEAU K. , CASANOVA CHIP och GLOSTER!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
staro Yodel.. efter en 08 öppning mellen Di caprio tuna & Poison composite
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-23 17:29:28
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Takter kör cadaue K på grund av att den har bättre vinstchans än STaro yodel. Därför är det ganska solklart att man tar med cadau K förre staro yodel. Staro yodel har väl bara gjort 1 riktigt bra lopp och blir spelad på det hela tiden? bara till att fortsätta gå mot den.
Loppet står främst mellan di caprio tuna och poison composit, om dem 2 skulle köra bort varandra så är det golden tilly+cadaue k som räknas. Resterande hästar har väldigt liten vinstchans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 17:51:31  Takter kör cadaue K på grund av att den har bättre vinstchans än STaro yodel. Därför är det ganska solklart att man tar med cadau K förre staro yodel. Staro yodel har väl bara gjort 1 riktigt bra lopp och blir spelad på det hela tiden? bara till att fortsätta gå mot den.
Loppet står främst mellan di caprio tuna och poison composit, om dem 2 skulle köra bort varandra så är det golden tilly+cadaue k som räknas. Resterande hästar har väldigt liten vinstchans.
Answer to: "Takter kör cadaue K på grund av att den har bättre vinstchans än"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja men man har ju sett hur dina resonemang har gått den senaste tiden
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-23 18:02:09
|
|
ja, tycker det har gått bra.........hurså?
sedan är det väl ett självklart faktum att stallet sätter upp sina förstakusk på den häst som har bäst segerchans. Eller är det för avancerat att förstå?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 18:44:49  ja, tycker det har gått bra.........hurså?
sedan är det väl ett självklart faktum att stallet sätter upp sina förstakusk på den häst som har bäst segerchans. Eller är det för avancerat att förstå?
Answer to: "ja, tycker det har gått bra.........hurså?
sedan är det väl ett sjä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
.......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-23 19:47:56
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
di caprio står inte ända hem...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-23 19:58:43  ja, tycker det har gått bra.........hurså?
Answer to: "ja, tycker det har gått bra.........hurså?
sedan är det väl ett sjä"
|
|
det kan inte vara så att takter kör cadeau k för att han har kört den hela tiden då? Och staro yodel har han bara kört en av dom fem senaste och det slutade med galopp och diskning... Jag vet flera gånger som första kusken kört den häst som har gått bäst för honom trots att en annan häst haft bättre chans på pappret... jag tror också att cadeau k har bättre chans men du behöver inte såga alla som inte tror som dej... Tänk till lite innan du skriver nijo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 21:00:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur gör dom om chanserna är jämngoda då?? Drar lott??
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-23 21:06:09
|
|
Stig h väljer alltid vilken häst erik ska köra. det är ofta torbjörn jansson tex har fått köra en häst me bättre chans på pappret.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-23 21:09:33
|
|
hur ofta har ett stall jämngoda chanser? men självklart är det väl ett svårt beslut ibland,,,,,,men stallet har sagt att cadeau k är bästa chansen......
Lindh,,,,om JAG inte tror att staro yodel har en chans och är överskattad, får jag inte skriva det då? jag har inte ens nämnt "chokladkaka" i mitt inlägg,,,,det är upp till var och en att tolka som man vill. Vill du tycka att jag har sågat en person som jag inte ens nämnt så är det ditt problem.
sedan när får man inte såga hästars chanser eller skriva vilka man tycker är överskattade??? om man måste ta hänsyn till att folk kanske "tycker om" eller tror på den hästen så blir det mycket svårt att skriva något alls.
dagisfasoner!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-23 21:11:22
|
|
Lindh,,,nämn 1 gång då torbjörn har kört en häst som haft bättre chans än den erik kört??? tror nog ALDRIG det inträffat, då försvinner hela konceptet med att vara "förstakusk" och jag är säker på att erik skulle sluta då.
Sedan kan jag berätta att STig väljer inte alltid själv,,,erik är med och tar beslut ibland kan jag berätta.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-23 21:15:45  hur ofta har ett stall jämngoda chanser? men självklart är det väl ett svårt beslut ibland,,,,,,men stallet har sagt att cadeau k är bästa chansen......
Lindh,,,,om JAG inte tror att staro yodel har en chans och är överskattad, får jag inte skriva det då? jag har inte ens nämnt "chokladkaka" i mitt inlägg,,,,det är upp till var och en att tolka som man vill. Vill du tycka att jag har sågat en person som jag inte ens nämnt så är det ditt problem.
sedan när får man inte såga hästars chanser eller skriva vilka man tycker är överskattade??? om man måste ta hänsyn till att folk kanske "tycker om" eller tror på den hästen så blir det mycket svårt att skriva något alls.
dagisfasoner!!
Answer to: "hur ofta har ett stall jämngoda chanser? men självklart är det väl ett "
|
|
det var inte hur du värderade chanserna jag menade! det får du väl göra hur mycket du vill!!!! utan att du var så super säker på att första kusken alltid kör bästa hästen från stallet... Så är det ju inte... men du vet ju alltid bäst...
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2007-12-23 21:17:33
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-23 21:24:30
|
|
Även hästägare kan vara med och bestämma... tex tommy jacobsson som hellre tar johan före örjan på sina hästar trots att örjan är stallets första kusk... så det förekommer att inte första kusken kör bästa hästen... men du har väl nån bortförklaring nu oxå gissar jag.. 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-23 21:50:21
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
|
Mycket pajkastning som vanligt mellan Tommie och Nijo... Håll er till analyser istället! Jag tror att Poison Composite kanske får överta spets denna gång från Di Caprio Tuna som inte klarade hela vägen sist. Därifrån är segerchansen mycket god. Risken är att det blir hård öppning. Främsta motbud: Cadeu K, Gloster och Golden Tilly. Staro Yodel får väl en omöjlig resa som vanligt men jag vet inte om jag vågar plocka bort den.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-23 21:55:58 Edited(1): 2007-12-23 22:00:46  Mycket pajkastning som vanligt mellan Tommie och Nijo... Håll er till analyser istället! Jag tror att Poison Composite kanske får överta spets denna gång från Di Caprio Tuna som inte klarade hela vägen sist. Därifrån är segerchansen mycket god. Risken är att det blir hård öppning. Främsta motbud: Cadeu K, Gloster och Golden Tilly. Staro Yodel får väl en omöjlig resa som vanligt men jag vet inte om jag vågar plocka bort den.
Answer to: "Mycket pajkastning som vanligt mellan Tommie och Nijo... Håll er till anal"
|
|
tycker inte det var nån pajkastning nu. vi diskuterade bara om ifall förste kusken alltid kör bästa hästen... vad tror du om det grenka?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-23 22:06:54
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
|
Jag vet faktiskt inte och har ingen åsikt men jag tror Cadeu K har bättre chans än Staro Yodel för att jag tror den får ett bättre löp.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|