Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Ekonomi (igen)

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Jimson Posted: 2014-05-02 19:57:33 Answer to: "Så du menar att om din häst är sist i fältet till n&au"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Nej mitt exempel handlade om att jag/du/någon har hästen som är ensam på bilden i "sista kurvan". Huxflux slutar min häst tvåa efter att någon hann förbi på målfotot. För exempel: klicka in på mitt stall och leta hästen Brummelida. Starten hon gör 27/2 på Arvika stod modell för mitt minst sagt, i vissa kretsar, tveksamma exempel. Alltså en negativ slumpmässig händelse som inte är jättekul att råka ut för men som ändå behövs för spelet och spelupplevelsen, enligt mig.

Nu har jag inte kastat mig i termen av spelglädje utan för mig handlar det om spelupplevelsen. Att bli avslagen på ett sensationellt vis på målfotot eller drabbas av en slumpmässig träningsskada tillför inte mig någon spelglädje men ett lite bredare perspektiv av upplevelsen "allt kan hända", vilket lockar mig att fortsätta med den här fiktiva världen. Visst kanske spelupplevelse och spelglädje är synonymer men inte för mig, så nu har vi klargjort det.

Alltid kul när man tänker olika om saker men du verkar inte kunna se mitt perspektiv. Hoppas jag förtydligade det nu. Men vi får väl se vad Eriksson tycker när han dyker upp. Något borde hända tycker man. Hoppas man.
Reply
Posted: 2014-05-02 20:25:26 Edited(1): 2014-05-02 20:27:00 Answer to: "Nej mitt exempel handlade om att jag/du/någon har hästen som &au"

Became a member: 
Forum posts:
Förstår exakt vad du menar. Men jag vill ändå inte införa allt Till spelet bara pga att det kan hända i verkligheten. Visst blir det ett bredare perspektiv på det hela, men ändå i min mening, en onödig sådan. Det är ju bara äckligt jobbigt att hästen skadar sig utan riktig orsak, helt annat om den startar för ofta.

Chansen att precis detta skulle ändras är lika stor som om du skulle vinna världsrankingen denna omgång
Reply
1   2   [ 3 ]