1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2012-11-04 20:31:03  Klart att Erik kör med en startsnabb häst för att komma ner till plankan...hästen har i årets starter inte gått bra i ledningen....vad jag menar borde stå fullständigt klart ! Vill Ludde vinna loppet så försöker han överta ledning men när han går tillbaka så viker han ner sig...hur går de ihop med att vara modig eller de kanske bara spelare som är fega...? 
Answer to: "Klart att Erik kör med en startsnabb häst för att komma ner "
|
Became a member:
Forum posts:
|
svarade ludde Commander crowe? kan inte minnas i vilket lopp det va? Jag tror inte på dig men jag kan ha missat nåt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-04 20:31:13  är du sarkastisk eller bara efterbliven?
Answer to: "är du sarkastisk eller bara efterbliven?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
förstår ej vad du menar? uppenbarligen har han bättre koll och följer travet mer än vad du gör.
så du får nog be om ursäkt till oss båda
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-04 20:32:03  svarade ludde Commander crowe? kan inte minnas i vilket lopp det va? Jag tror inte på dig men jag kan ha missat nåt.
Answer to: "svarade ludde Commander crowe? kan inte minnas i vilket lopp det va? Jag tr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jägersro
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-05 07:08:52 Edited(4): 2012-11-05 08:56:30  jägersro
Answer to: "jägersro"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
 ! Luddes uppenbara syfte då var väl att vinna loppet...? Eller ville han sparra CC till nytt rekord ?  Eller ett vanligt preparé lopp var loppet i lördags eftersom Ludde tar ut hästen igen på Halmstad...inget som han precis påtalade...men ja förstår precis...!  Några stackars spelare lurade han väl...men de är väl inget att bry sig om när man har en Folke som försvarar "allt" ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 16:56:28 Edited(1): 2012-11-05 16:58:56   !
Answer to: ";) !"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du kan ju inte påstå att ludde gör fel och stannar kvar invändigt efter en snabb öppning.
Du snackar om vänskap vilket tyder på hur lite du verkligen vet. Jag kan lova dig att Erik inte tänker ett dugg på vänskap när han kör travlopp.
Om dem nu är så jäkla goda vänner (under loppen) så hade väl ludde provat då kan man tycka eller?
Erik är sån fruktansvärd tävlingsmänniska och det skulle aldrig finnas på kartan att han skulle hålla på tramsa och hålla på med fjanteririer som vänskap i loppen. Vi har spelat poker ihop för småsummor och han är sån sjuk tävlingsmänniska (men en bra förlorare) vad det än gäller.
Ludde använde sig utav sunt förnuft den här gången och ska sanningen fram så gav han hästen en större chans till vinst även om det blev fel den här gången.
Ludde är inte helt tom i skallen, hästen har inte startat på länge och det måste man som spelare ta i beräkning kan jag tycka. Han lyckades inte hålla ut I Wont Dance, ska han hålla på chansa och riskera dödens när man har rygg ledaren.
Han lurar inga spelare här...Du däremot Dujorha lurar dig själv väldigt mycket 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-05 17:09:24  Du kan ju inte påstå att ludde gör fel och stannar kvar invändigt efter en snabb öppning.
Du snackar om vänskap vilket tyder på hur lite du verkligen vet. Jag kan lova dig att Erik inte tänker ett dugg på vänskap när han kör travlopp.
Om dem nu är så jäkla goda vänner (under loppen) så hade väl ludde provat då kan man tycka eller?
Erik är sån fruktansvärd tävlingsmänniska och det skulle aldrig finnas på kartan att han skulle hålla på tramsa och hålla på med fjanteririer som vänskap i loppen. Vi har spelat poker ihop för småsummor och han är sån sjuk tävlingsmänniska (men en bra förlorare) vad det än gäller.
Ludde använde sig utav sunt förnuft den här gången och ska sanningen fram så gav han hästen en större chans till vinst även om det blev fel den här gången.
Ludde är inte helt tom i skallen, hästen har inte startat på länge och det måste man som spelare ta i beräkning kan jag tycka. Han lyckades inte hålla ut I Wont Dance, ska han hålla på chansa och riskera dödens när man har rygg ledaren.
Han lurar inga spelare här...Du däremot Dujorha lurar dig själv väldigt mycket 
Answer to: "Du kan ju inte påstå att ludde gör fel och stannar kvar in"
|
|
Tror ja inte...jag tror mycket väl på att kompis-skapet spelar roll..varför skulle de inte göra de ? Sedan kan Ludde mycket väl ha nästa lopp i tankarna..de har inte spelarna....så kom igen med något mer matnyttigt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 17:55:29 Edited(2): 2012-11-05 18:09:03  Tror ja inte...jag tror mycket väl på att kompis-skapet spelar roll..varför skulle de inte göra de ? Sedan kan Ludde mycket väl ha nästa lopp i tankarna..de har inte spelarna....så kom igen med något mer matnyttigt !! 
Answer to: "Tror ja inte...jag tror mycket väl på att kompis-skapet spelar r"
|
Became a member:
Forum posts:
|
För att de är tävlingsmänniskor vi pratar om, det är ägare bakom hästarna. Hade dem varit från samma stall så visst, det vet jag förekommer.
Hade du frågat erik om han hade släppt till ludde för att dem är kompisar hade du fått svaret "vem är du? Dagens clown? Sen hade du inte fått något mer svar. Man svarar inte på såna dumma frågor.
Men det e klart, du får ha din tro. Det är inte förbjudet, men du lurar bara dig själv
Att han har nästa lopp i tankarna har han mycket möjligt, men du kan ju inte Säga att han inte ger hästen chansen. Jag kan garantera dig att lopp har vunnits från 2:a invändigt.
Lavec kronos ska väl gå provlopp enligt dig efter comeback, det brukar du va grym på att anmärka. Men nu ska han tydligen gasa mer än normalt luddevis trots frånvaro.
Ludde gjorde inget fel alls här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 18:11:52  För att de är tävlingsmänniskor vi pratar om, det är ägare bakom hästarna. Hade dem varit från samma stall så visst, det vet jag förekommer.
Hade du frågat erik om han hade släppt till ludde för att dem är kompisar hade du fått svaret "vem är du? Dagens clown? Sen hade du inte fått något mer svar. Man svarar inte på såna dumma frågor.
Men det e klart, du får ha din tro. Det är inte förbjudet, men du lurar bara dig själv
Att han har nästa lopp i tankarna har han mycket möjligt, men du kan ju inte Säga att han inte ger hästen chansen. Jag kan garantera dig att lopp har vunnits från 2:a invändigt.
Lavec kronos ska väl gå provlopp enligt dig efter comeback, det brukar du va grym på att anmärka. Men nu ska han tydligen gasa mer än normalt luddevis trots frånvaro.
Ludde gjorde inget fel alls här.
Answer to: "För att de är tävlingsmänniskor vi pratar om, det &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
dujorha har klart för sig, lyssna på honom nu
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 18:39:42  dujorha har klart för sig, lyssna på honom nu
Answer to: "dujorha har klart för sig, lyssna på honom nu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan ju inte göra det när jag vet att han har fel. Han känner inte erik för fem öre. Hade dem varit vänner under loppen hade han slutat med o köra och satsa på tränarkarriär nu. Han gillar tävla och inte hålla på med trams.
Sen kanske man kan lära sig något som spelare, om han svarade commander, vill juförsig påstå att han svarade ut oracle som ställde en fråga och när cc kom var det slut i tanken redan även om han svarade cc jävligt jävligt lite. Då kan man kanske lära sig något att INTE gasa tills lampan slocknar och det får kosta vad de vill. Ludde lärde sig det, vissa spelare inte. Vissa tycker han ska gasa trots en hård öppning, trots längre frånvaro. Som sagt, ludde är inte dum i huvet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 18:45:49  Kan ju inte göra det när jag vet att han har fel. Han känner inte erik för fem öre. Hade dem varit vänner under loppen hade han slutat med o köra och satsa på tränarkarriär nu. Han gillar tävla och inte hålla på med trams.
Sen kanske man kan lära sig något som spelare, om han svarade commander, vill juförsig påstå att han svarade ut oracle som ställde en fråga och när cc kom var det slut i tanken redan även om han svarade cc jävligt jävligt lite. Då kan man kanske lära sig något att INTE gasa tills lampan slocknar och det får kosta vad de vill. Ludde lärde sig det, vissa spelare inte. Vissa tycker han ska gasa trots en hård öppning, trots längre frånvaro. Som sagt, ludde är inte dum i huvet.
Answer to: "Kan ju inte göra det när jag vet att han har fel. Han känner"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om du påstår att ludde lärt sig något nytt efter 50 år helt plötligt så lyssnar jag hellre på dujorha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 18:53:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Travspanarn, vad vet du om ludde? du har säkert aldrig pratat med han ens...... Ute på lite djup vatten nu kanske när du påstår att ludde inte lärt sig något nytt efter 50 år? Förstår att du helre lyssnar på dujorha då ni ligger på samma nivå..................
Men är ju ren idioti att påstå att luddes styrning var felaktig.......Hade med stor sannolikhet aldrig kunnat vinna om han gett sig ut i spåren i fortsatt 1.08 tempo några hundra meter till......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 19:05:21  om du påstår att ludde lärt sig något nytt efter 50 år helt plötligt så lyssnar jag hellre på dujorha
Answer to: "om du påstår att ludde lärt sig något nytt efter 50 "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sorgligt travspanarn... börja spela på hundar istället, ta med dujorha, dem springer o springer, finns ingen vänskap, ingen stallkörning. Finns säkert ettforum för det också. Finns säkert en slant o tjäna där.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-05 20:24:49 Edited(1): 2012-11-05 20:30:52  Sorgligt travspanarn... börja spela på hundar istället, ta med dujorha, dem springer o springer, finns ingen vänskap, ingen stallkörning. Finns säkert ettforum för det också. Finns säkert en slant o tjäna där.
Answer to: "Sorgligt travspanarn... börja spela på hundar istället, ta "
|
|
puh..va ni kan...vet inte riktigt var ni befinner er...debatten de senast åren har börjat focusera på kompis körningarna som händer väldigt ofta...ni känns väldigt känsliga å andras vägnar..(läs kuskar eller tränare) som sätter "spelsäkerheten" ur spel...med ska vi kalla de.. olika "tricks" ! Ni måste nog fortsätta att blunda på ena ögat för de kommer att hända fler saker framöver..det är som Spanis brukar uttrycka sig "Stenklart" !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 20:24:57  Sorgligt travspanarn... börja spela på hundar istället, ta med dujorha, dem springer o springer, finns ingen vänskap, ingen stallkörning. Finns säkert ettforum för det också. Finns säkert en slant o tjäna där.
Answer to: "Sorgligt travspanarn... börja spela på hundar istället, ta "
|
Became a member:
Forum posts:
|
oseriöst inlägg, håll dig till ämnet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 20:25:46 Edited(1): 2012-11-05 20:27:04  Travspanarn, vad vet du om ludde? du har säkert aldrig pratat med han ens...... Ute på lite djup vatten nu kanske när du påstår att ludde inte lärt sig något nytt efter 50 år? Förstår att du helre lyssnar på dujorha då ni ligger på samma nivå..................
Men är ju ren idioti att påstå att luddes styrning var felaktig.......Hade med stor sannolikhet aldrig kunnat vinna om han gett sig ut i spåren i fortsatt 1.08 tempo några hundra meter till......
Answer to: "Travspanarn, vad vet du om ludde? du har säkert aldrig pratat med han "
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad vet du om ludde? snackade med honom förra månaden, när snacka du med honom sist?
lika mkt idioti tro CC skulle vinna på jägersro efter 07 ute i spåren
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-05 21:10:56  puh..va ni kan...vet inte riktigt var ni befinner er...debatten de senast åren har börjat focusera på kompis körningarna som händer väldigt ofta...ni känns väldigt känsliga å andras vägnar..(läs kuskar eller tränare) som sätter "spelsäkerheten" ur spel...med ska vi kalla de.. olika "tricks" ! Ni måste nog fortsätta att blunda på ena ögat för de kommer att hända fler saker framöver..det är som Spanis brukar uttrycka sig "Stenklart" !! 
Answer to: "puh..va ni kan...vet inte riktigt var ni befinner er...debatten de senast &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag hänger med, Micke Nybrink skrev någon gång om att det körs för snällt i loppen och menar på att samma personer kör mot varann dagligen och menar då att det bildats ett kamratskap. Det roliga var att han var ganska så ensamma om det. Dem aktiva kuskarna fick samtidigt frågan om dem är vänner under loppen och det körs för snällt. Ingen av dem tillfrågade höll med utan dem flesta svaren var att det pratas och är trevligt (för det mesta) i stallbacken men i loppen är det 100% tävling.
Det tragiska är att vissa tyckare grundar sina åsikter med vad dem har för streck på kupongen.
Man kan inte påstå att Far och son Untersteiner är så snälla mot varann, dem kör sitt och dem tänker inte att nu ska jag hjälpa farsgubben. Det kamratskapet är bara trams.
Däremot stallkörningar förekommer, men det pratar vi inte om nu, det är en annan sak.
Nu jobbar inte Johan U för farsan därför kör dem sitt.
Att Erik och Ludde skulle hjälpa varandra med olika stall är sånt trams.
Det är mer en debatt om stallkörningar om du hänger med... INTE om kamratskap!!!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-05 22:00:38 Edited(2): 2012-11-05 22:09:35  jag hänger med, Micke Nybrink skrev någon gång om att det körs för snällt i loppen och menar på att samma personer kör mot varann dagligen och menar då att det bildats ett kamratskap. Det roliga var att han var ganska så ensamma om det. Dem aktiva kuskarna fick samtidigt frågan om dem är vänner under loppen och det körs för snällt. Ingen av dem tillfrågade höll med utan dem flesta svaren var att det pratas och är trevligt (för det mesta) i stallbacken men i loppen är det 100% tävling.
Det tragiska är att vissa tyckare grundar sina åsikter med vad dem har för streck på kupongen.
Man kan inte påstå att Far och son Untersteiner är så snälla mot varann, dem kör sitt och dem tänker inte att nu ska jag hjälpa farsgubben. Det kamratskapet är bara trams.
Däremot stallkörningar förekommer, men det pratar vi inte om nu, det är en annan sak.
Nu jobbar inte Johan U för farsan därför kör dem sitt.
Att Erik och Ludde skulle hjälpa varandra med olika stall är sånt trams.
Det är mer en debatt om stallkörningar om du hänger med... INTE om kamratskap!!!
Answer to: "jag hänger med, Micke Nybrink skrev någon gång om att det "
|
|
Tja har varit med enda sedan folk dopade med arsenik...o de är några år sedan...ja grundare inte mina uttalande på strecken..har sett så mycket kompis körningar så de står härliga till o trixen har inte blivit mindre under årens lopp..de finns ett uttryck som jag ska be o få damma av o de är " Nyttiga idioter"...patetiskt att se när framgångsrika tränare eller kuskar förfaller till att ge konkurrenter fördelar..kan ge dig ett stort praktexempel med JOP:en som till slut fick lite böter...en annan som är på tapeten är Bergharn m.m..att Micke Nybring rör om i grytan är bara bra..han tillhör ialla fall inte vad jag skulle kalla "nyttiga osv.." företeleserna lär inte försvinna över en natt...i fler år försökte ialla fall ja få skolösheten på pappret..pratade med ATG-Jönsson just efter Erik hade dragit in en skolös häst som vinnare efter 3 spår sista varvet..tjatade på Jönsson i 45 minuter att så här kan de inte fortgå...de du lilla vän !!! 
O varför i hela fridens namn tror du att kuskar skulle erkänna någonting...? Du verkar tro att Änglarna kör omkring i sulkeys...!!!Haha... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-06 06:57:50 Edited(4): 2012-11-06 14:31:22
|
|
De har väl inte undgått någon hur bra hästfolket pratar i egen sak o försvarar sina privilegier, att tro att Nybrink är ensam om kritiken...är bara roligt...de är inte ett dugg synd om varken Ludde eller Erik....synd är de om hästarna, hästägarna o spelarna som år ut o år in betalar kalaset !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-06 18:53:05 Edited(1): 2012-11-06 18:55:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför är det synd om hästägarna? inget större problem att byta tränare eller kusk om man inte är nöjd. Det är vi som sitter i guldposition, inte tränare/kuskar då det finns så pass hård konkurrans och många att välja mellan.
Vi bytade tränare för något år sedan pga sämre resultat, ganska gott att ha Takter som kusk nu, men skulle inte tveka en sekund att få han bytad mot stallets 2.a man/lärling "sibbe" om takter började med "kompiskörning" som inte gynnade vår häst.
Men som sagt att byta kusk och tränare är enkelt så vad finns det att vara rädd för? Visst finns det stallkörning i viss mån, men om man inte flyttar sin häst elr bytar kusk så accepterar ju ägarna det tydligen......
Nybrink brukar så fint säga att det är spelarna som betalar "kalaset", kan säga att hans hobbypengar som går till spel inte är i närheten av de pengar man får betala för att ha en häst i träning. Därav förstår jag inte allt detta gnäll.........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-06 19:40:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att vara bitter måste vara så himla tråkigt, ser du inget ljus i denna värld? Det låter som på dig att travet är något av det smutsigaste som finns.
Det e synd om hästarna, det e synd om spelarna, det e kamratskap, spelsäkerheten förstörs, det e synd om ägarna, tränarna gör som dem vill, det ska va kvallopp innan man tar ut en häst efter frånvaro, det e så synd om spelarna, tarzan e så dum, han säger aldrig något vettigt, atg live gojorna gojar på, det e så synd om spelarna,     ludde lurar spelarna, stackars hästägare, stig h är en goja   var är intervjuverna????    det e så synd om spelarna, kvallopp kvallopp kvallopp!!!   elefanterna gör som dem vill, vi betalar kalaset, erik lurar spelarna, alla lurar spelarna, ingen spelsäkerhet, ta inte ut en häst i guld lopp direkt kvallopp måste införas, spelarna får ta smällen, tränarna har det så bra o vi står för kalaset, gojor gojor gojor  goop lurar spelarna, lärlingar lurar spelarna, det är så synd om spelarna... och så fortsätter det om och om igen... flera tusen inlägg har du på samma ständiga gnäll om hur synd det är för oss spelare.
Ibland undrar jag varför du spelar?
Det e skitbra med åsikter och allt är inte frid o fröjd eller rent inom travet och det finns alltid utrymme för förbättringar. Men allt kan inte vara piss.. helt omöjligt
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|