1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2012-10-13 17:37:23  jo, och jag lider så extremt mycket med Lasse när han laddat inför detta loppet så länge nu...... Ibland kvittar det vad fan man gör när det finns danskjävlar som tror att dem kan köra häst.
det landet har ALDRIG haft 1 vettig kusk!
stör mig ännu mer på fega domare som inte diskar kuskjäveln., vart fan finns spelsäkerheten?????
Answer to: "jo, och jag lider så extremt mycket med Lasse när han laddat inf"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hade hellre tagit 31500* 2,5 så lider också med överkörningen av Truculent
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-13 18:48:47  jo, och jag lider så extremt mycket med Lasse när han laddat inför detta loppet så länge nu...... Ibland kvittar det vad fan man gör när det finns danskjävlar som tror att dem kan köra häst.
det landet har ALDRIG haft 1 vettig kusk!
stör mig ännu mer på fega domare som inte diskar kuskjäveln., vart fan finns spelsäkerheten?????
Answer to: "jo, och jag lider så extremt mycket med Lasse när han laddat inf"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Den sitter långt långt inne...fega domare är travets adelsmärke...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-13 20:49:06  Den sitter långt långt inne...fega domare är travets adelsmärke...! 
Answer to: "Den sitter långt långt inne...fega domare är travets adels"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bestraffningar:
Westergård Bo, 3000 kr, avstängning 121027-121029, för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-13 21:35:20 Edited(2): 2012-10-13 21:38:37  Bestraffningar:
Westergård Bo, 3000 kr, avstängning 121027-121029, för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare.
Answer to: "Bestraffningar:
Westergård Bo, 3000 kr, avstängning 121027-1"
|
|
De gäller att inte skrämma bort dom..3 lappar o 3 dar...wow han ligger sömnlös ett halvår..!  Man vill inte stöta sig..the Show must go on !!  Spelarna är alltid sist när man ska ranka...inte många tårar för dom som kanske hade lirat eller spika Johnny inte...!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-13 22:05:04  De gäller att inte skrämma bort dom..3 lappar o 3 dar...wow han ligger sömnlös ett halvår..!  Man vill inte stöta sig..the Show must go on !!  Spelarna är alltid sist när man ska ranka...inte många tårar för dom som kanske hade lirat eller spika Johnny inte...!! 
Answer to: "De gäller att inte skrämma bort dom..3 lappar o 3 dar...wow han l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är ägarna som får ta de stora smällarna, inte spelarna.
Du tror väl inte att det är gratis att äga häst? ännu dyrare blir det om dem blir överkörda och skadade. Ännu värre om det har laddats för ett större lopp som detta senaste tiden och sedan får allt förstört direkt för ingenting egentligen. Kunde ha gått ut på ett träningspass på jägersro o tagit hem 50k lika bra........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-13 22:11:34 Edited(1): 2012-10-13 22:11:44  De gäller att inte skrämma bort dom..3 lappar o 3 dar...wow han ligger sömnlös ett halvår..!  Man vill inte stöta sig..the Show must go on !!  Spelarna är alltid sist när man ska ranka...inte många tårar för dom som kanske hade lirat eller spika Johnny inte...!! 
Answer to: "De gäller att inte skrämma bort dom..3 lappar o 3 dar...wow han l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tyvärr kan domarna inte göra så mkt då de har en straffskala enligt reglementet att passa sig efter
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-13 23:06:25  tyvärr kan domarna inte göra så mkt då de har en straffskala enligt reglementet att passa sig efter
Answer to: "tyvärr kan domarna inte göra så mkt då de har en stra"
|
Became a member:
Forum posts:
|
dem kan diska i första sväng, det kan dem göra enligt reglemente.........
Inte mycket att diskutera, gott om pinsamt usla domare inom travet i sverige.........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-13 23:07:44  dem kan diska i första sväng, det kan dem göra enligt reglemente.........
Inte mycket att diskutera, gott om pinsamt usla domare inom travet i sverige.........
Answer to: "dem kan diska i första sväng, det kan dem göra enligt reglem"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har du sätt det någon gång senaste 20 åren? ej säker de kan det ens
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-13 23:11:07  har du sätt det någon gång senaste 20 åren? ej säker de kan det ens
Answer to: "har du sätt det någon gång senaste 20 åren? ej s&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag är 100% säker på att dem får diska i första sväng om dem tror att det är loppavgörande.
Att dem aldrig gör det är enbart ett bevis på vilka usla domare vi har som inte har stake att göra det......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-14 01:22:48  jag är 100% säker på att dem får diska i första sväng om dem tror att det är loppavgörande.
Att dem aldrig gör det är enbart ett bevis på vilka usla domare vi har som inte har stake att göra det......
Answer to: "jag är 100% säker på att dem får diska i första "
|
Became a member:
Forum posts:
|
på vilket sätt kan det vara loppavgörande? hästen var ju inte i närheten av att vinna loppet. du menar om han nu vunnit lr?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-14 09:50:17 Edited(3): 2012-10-14 10:33:03  är ägarna som får ta de stora smällarna, inte spelarna.
Du tror väl inte att det är gratis att äga häst? ännu dyrare blir det om dem blir överkörda och skadade. Ännu värre om det har laddats för ett större lopp som detta senaste tiden och sedan får allt förstört direkt för ingenting egentligen. Kunde ha gått ut på ett träningspass på jägersro o tagit hem 50k lika bra........
Answer to: "är ägarna som får ta de stora smällarna, inte spelarna"
|
|
Har jag sagt att de är gratis att äga häst ?...nu pratade jag bara utfrån spelar perspektivet !! Jag kan de andra perspektivet med !!! Jag har kritiserat detta hela så många gånger de borde du väl ha märkt Folke ? 
Hela upplägget är att hästägarna o spelarna betalar kalaset...de finns "några" som smörjer kråset...en del av dem är lite mer förtjänta av kakan men inte alla !!  När sådan här händer o så tydligt så kommer allt fram i sin rätta dager...de är bra o ja hoppas de ska bli en ändring men trögt kommer de att gå...för branchen slår vakt om sina mossiga regler o väntar ut så att kritiker ska tröttna..nu har en o annan sten börjat rulla utför..du vet säkert vilka stenar ja menar..!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-14 12:33:57  på vilket sätt kan det vara loppavgörande? hästen var ju inte i närheten av att vinna loppet. du menar om han nu vunnit lr?
Answer to: "på vilket sätt kan det vara loppavgörande? hästen var "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Loppavgörande på så sätt att han kommer före truculent i mål pga händelsen, får inte skaffa sig en fördel............
På så sätt är det tveklöst en diskning. I frankrike och galoppen så justerar man ju ordningsföljden istället och flyttar ner ekipaget några placeringar. I sverige ser man mellan fingrarna och skiter i det, " det var kanske inte med meningen" 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-10-14 13:48:36
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Nu trodde jag inte ett skit på Truculent men tycker att överkörningen var en av de värre jag sett på länge och tycker verkligen att straffet borde bli tuffare än 3000kr o 3dagar. Dubbla det åtminstonde.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-14 17:53:16  Nu trodde jag inte ett skit på Truculent men tycker att överkörningen var en av de värre jag sett på länge och tycker verkligen att straffet borde bli tuffare än 3000kr o 3dagar. Dubbla det åtminstonde.
Answer to: "Nu trodde jag inte ett skit på Truculent men tycker att överk&ou"
|
|
Såpass..kommer att hända igen...o de är bittert för både hästägare o spelare...finns 500.000 kunder på ATG.se att ta hänsyn till...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-14 17:57:13  Såpass..kommer att hända igen...o de är bittert för både hästägare o spelare...finns 500.000 kunder på ATG.se att ta hänsyn till...! 
Answer to: "Såpass..kommer att hända igen...o de är bittert för b&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
med medelålder på 58 år tror jag det är, snacka om döende sport/spel, haha 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-14 18:41:17 Edited(3): 2012-10-14 19:42:01  med medelålder på 58 år tror jag det är, snacka om döende sport/spel, haha 
Answer to: "med medelålder på 58 år tror jag det är, snacka om d"
|
|
56 år var medelåldern ! Får hoppas på alla "snorvalpar" då...!  (obs skämt )! Kanske skulle säga finansvalpar o siffernissar..dom är väl av den yngre sorten....? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-14 19:47:25  jag är 100% säker på att dem får diska i första sväng om dem tror att det är loppavgörande.
Answer to: "jag är 100% säker på att dem får diska i första "
|
Became a member:
Forum posts:
|
stå ganska specificerat att de ska diska i slutskedet av loppen om det är avgörande, i guidelines för domarna, också mellan de 2 ekipagen det rör, så dete svårt att diska i denna situation, där det inte var avgörand epå något sätt för utgången
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-14 19:47:41  56 år var medelåldern ! Får hoppas på alla "snorvalpar" då...!  (obs skämt )! Kanske skulle säga finansvalpar o siffernissar..dom är väl av den yngre sorten....? 
Answer to: "56 år var medelåldern ! Får hoppas på alla "sn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja du...helt sick
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-14 20:10:14 Edited(1): 2012-10-14 20:11:45  stå ganska specificerat att de ska diska i slutskedet av loppen om det är avgörande, i guidelines för domarna, också mellan de 2 ekipagen det rör, så dete svårt att diska i denna situation, där det inte var avgörand epå något sätt för utgången
Answer to: "stå ganska specificerat att de ska diska i slutskedet av loppen om de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
finns utrymme för att diska i första sväng om det är loppavgörande, var det inte loppavgörande att truculent blev överkörd och galopperade? i så fall vet jag inte vad "loppavgörande" är..........
En diskussion som förts hur länge som helst och det har klargjorts djävulskt tydligt att man kan diska i första sväng om det har tagits en fördel av situationen och påverkat utgången/resultatet.
En annan faktor är djurvården och säkerheten, för eller senare bryter en häst sina ben och kusken sin nacke vilket skulle betyda undergången för svensk trav kanske......
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-10-14 20:21:55  finns utrymme för att diska i första sväng om det är loppavgörande, var det inte loppavgörande att truculent blev överkörd och galopperade? i så fall vet jag inte vad "loppavgörande" är..........
En diskussion som förts hur länge som helst och det har klargjorts djävulskt tydligt att man kan diska i första sväng om det har tagits en fördel av situationen och påverkat utgången/resultatet.
En annan faktor är djurvården och säkerheten, för eller senare bryter en häst sina ben och kusken sin nacke vilket skulle betyda undergången för svensk trav kanske......
Answer to: "finns utrymme för att diska i första sväng om det är lo"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Med loppavgörande menas väl "resultatavgörande" och eftersom det är omöjligt att bevisa att resultatet hade sett annorlunda ut om påkörningen inte hade ägt rum så diskar man inte förrän i slutskedet av loppen. Man diskar ju bara som resultatkorrigering och inte som bestraffning.
Däremot kan jag hålla med om att det resonemanget är idiotiskt.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|