1
2
[ 3
]
4
5
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-29 07:34:08  Skulle tro att du har rätt men jag blir mer och mer frestad att gardera ju fler experter som orerar i press och tv.
Är väl lite motvalls 
Answer to: "Skulle tro att du har rätt men jag blir mer och mer frestad att garder"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kan ju löna sig men ja tror mer på flerkupong när loppen är ojämna !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-29 22:36:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Det har faktiskt hänt att en storfavorit förlorat pga att han är sjuk för dagen, eller någon annan orsak. Bara för att han är överlägsen rent kapacitetsmässigt är det ingen garanti för vinst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-29 23:04:25  Det har faktiskt hänt att en storfavorit förlorat pga att han är sjuk för dagen, eller någon annan orsak. Bara för att han är överlägsen rent kapacitetsmässigt är det ingen garanti för vinst.
Answer to: "Det har faktiskt hänt att en storfavorit förlorat pga att han &au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Enligt Travsidan så är den verkliga vinstchansen runt 79% på en 92%:are. Ganska bra kan tyckas men överstreckad är den ju o då är det ju ingen bra spik...även om han vinner 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2011-04-29 23:22:21
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 6, MAHARAJAH
|
Nej! Maharajah är ingen bra spik, pinsammast är V75 Guiden som kallar honom för "Årets bästa spik!".
Däremot är han säkert årets säkraste spik.
Eller säg så här, förlorar han regelrätt det här så är det något som är fel och vi kan börja förlita oss på "  et okända". Visst allt kan hända men med sådana tankar går det inte att spela på trav. Att han ska bli nedskjuten av en prickskytt känns inte troligt. Inte heller de random förslag längre upp i denna tråd.
Maharajah vinner, och ja ibland är trav så enkelt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-29 23:40:49  Det har faktiskt hänt att en storfavorit förlorat pga att han är sjuk för dagen, eller någon annan orsak. Bara för att han är överlägsen rent kapacitetsmässigt är det ingen garanti för vinst.
Answer to: "Det har faktiskt hänt att en storfavorit förlorat pga att han &au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Och varenda gång Maharajah förlorat i Sverige så har det ju varit halsinfektion.
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2011-04-29 23:55:18 Edited(1): 2011-04-29 23:55:41
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 6, MAHARAJAH
|
6 Maharajah vinner med största sannolikhet, jag spikar.
|
|
Reply
|
|
kent2010
|
Posted: 2011-04-30 08:24:48
|
Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
V 6, MAHARAJAH
S 3, MINOS VANG
|
om inte maharajah vinner de här loppet så är de konstigt ingen motstånd för maharajah
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-04-30 09:18:24  Trodde du bara var intresserad av miljonutdelning? Onödigt att spela DD isf? Då kan du ju lika gärna spika Maharajah och hoppas på utdelning runt 50-100K.
Answer to: "Trodde du bara var intresserad av miljonutdelning? Onödigt att spela D"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, INFATTI NOVEMBER
|
Håller med dig där Dark_horse....inget fel att satsa på V75 en sån här dag fast det är mer en V6 denna gång då alla får rätt på 3:e loppet....även om han är megafavorit så kan det ge över 100-tusen.
Jag kommer ihåg en V75 när Järvsöfaxen showade runt och vann som 95% + en till stor favorit vann den omgången...en Stig H häst i sista avd. Plus en förhandsfavorit fast i ett öppet lopp så han var runt 40%...med dessa 3 som vinnare gav ändå utdelningen dryga 475.000 härliga svenska riksdaler för den omgången glömmer jag ej, för kompisen satte den nämligen.....och ngn vecka senare bjöd han med mig ner till Paris för att se Prix d´Amerique....  .....Men det är en annan historia!!
 Trodde du bara var intresserad av miljonutdelning? Onödigt att spela DD isf? Då kan du ju lika gärna spika Maharajah och hoppas på utdelning runt 50-100K.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-30 10:11:04  Nej! Maharajah är ingen bra spik, pinsammast är V75 Guiden som kallar honom för "Årets bästa spik!".
Eller säg så här, förlorar han regelrätt det här så är det något som är fel och vi kan börja förlita oss på "  et okända". Visst allt kan hända men med sådana tankar går det inte att spela på trav. Att han ska bli nedskjuten av en prickskytt känns inte troligt. Inte heller de random förslag längre upp i denna tråd.
Answer to: "Nej! Maharajah är ingen bra spik, pinsammast är V75 Guiden som ka"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
helt rätt. Stor skillnad på säkraste och bästa. Märkligt hur man kan glömma det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-30 10:36:21  Nej! Maharajah är ingen bra spik, pinsammast är V75 Guiden som kallar honom för "Årets bästa spik!".
Answer to: "Nej! Maharajah är ingen bra spik, pinsammast är V75 Guiden som ka"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Jag tror givetvis som alla andra att Marre vinner men jag tycker vissa saker är intressanta att studera.
Exempelvis så har ingen häst större chans än ca 80% dvs det finns en viktig slumpfaktor på kanske uppåt 20%. Inom det begreppet lägger jag då exempelvis sjukdom. Spelarkollektivet anser dock att det finns 100% säkra spikar och det är ju fel helt enkelt.
Sen tycker jag det är intressant med när en stor massa har samma åsikt ( i alla sammanhang, inte bara trav). Det har nämligen visat sig att majoriteten för det mesta har fel. Dom som då uttrycker en avvikande åsikt (Polajsen exempelvis) får då en hel del skit från folk som blir riktig retade. Kul fenomen. Det logiska när det gäller trav är väl att verkligen hylla oliktänkare eftersom man får betalt om man tänker tvärtom mot kollektivet (och har rätt) ?
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2011-04-30 11:06:57 Edited(1): 2011-04-30 11:08:45  Jag tror givetvis som alla andra att Marre vinner men jag tycker vissa saker är intressanta att studera.
Exempelvis så har ingen häst större chans än ca 80% dvs det finns en viktig slumpfaktor på kanske uppåt 20%. Inom det begreppet lägger jag då exempelvis sjukdom. Spelarkollektivet anser dock att det finns 100% säkra spikar och det är ju fel helt enkelt.
Sen tycker jag det är intressant med när en stor massa har samma åsikt ( i alla sammanhang, inte bara trav). Det har nämligen visat sig att majoriteten för det mesta har fel. Dom som då uttrycker en avvikande åsikt (Polajsen exempelvis) får då en hel del skit från folk som blir riktig retade. Kul fenomen. Det logiska när det gäller trav är väl att verkligen hylla oliktänkare eftersom man får betalt om man tänker tvärtom mot kollektivet (och har rätt) ?
Answer to: "Jag tror givetvis som alla andra att Marre vinner men jag tycker vissa sake"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 6, MAHARAJAH
|
Du har helt rätt. Det är just därför jag kommer göra två system en dag som denna. Jag tror, även om mitt förra inlägg inte säger det, på det omöjliga.
Jag var mest irriterad över att V75 Guiden går ut med att Maha skulle vara årets bästa spik, då jag tycker det är skillnad på bra och säker. Att över 90% sitter och hejar på samma häst kan inte vara bra då V75, enligt mig, går ut på att vara så gott som ensam med sju rätt.
Själv finner jag Polajsen som den mest läsvärda här då jag hela tiden söker efter ett nytt "tänk" kring att spela V75. Att bli mer unik. Polajsen bjuder på väldigt intressanta vinklar som förhoppningsvis kan hjälpa mig att vinna den stora potten en dag.
Som sagt, idag står jag med två lappar. Den ena är feg med Indigo och Maha spik och på den andra garderar jag dessa två favoriter.
Lycka till!
Mvh
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-30 13:26:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Maharajah ska inte torska det här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-30 14:17:08  Maharajah ska inte torska det här.
Answer to: "Maharajah ska inte torska det här."
|
|
Finfin på Maha !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-30 15:24:51
|
|
Det är väl bara en liten laser emot... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-30 15:25:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Torskar maha så är det jackpotfeeling........
men kunde inte hitta någon annan spik så fick "nöja" mig med maharaja 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-30 15:30:56  Torskar maha så är det jackpotfeeling........
men kunde inte hitta någon annan spik så fick "nöja" mig med maharaja 
Answer to: "Torskar maha så är det jackpotfeeling........
men kunde inte "
|
|
Ja de ska väl duga !! En av de bästa !! Kom in på gamla ATG nu o hoppas kunna lira en "liten" dubbel nu när de inte vart något streckspel !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-04-30 15:40:30
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, MAHARAJAH
S 2, CONRADS EPILOG
|
Blev lite spännande där en stund 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-30 15:40:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Kan inte förlora hette det....men det var fan inte långt bort
Bra prestation dock.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-30 15:41:42
|
|
Liten laser släng kanske...alla skräll letare jublade väl.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-30 15:42:08  Kan inte förlora hette det....men det var fan inte långt bort
Bra prestation dock.
Answer to: "Kan inte förlora hette det....men det var fan inte långt bort :-"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, MAHARAJAH
|
Han kunde ju inte förlora, det såg väl alla  Allt som kunde gå fel gick ju fel, ändå är han överlägsen.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
|