1
[ 2
]
3
4
5
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-28 00:41:43   Nja, spelar du V7 finns det nog hygglig chans att du får åtminstone över 50 lax på 7 rätt även om Maharajah vinner.
Har dividerat om det där oändliga gånger känns det som, och orkar inte dra det en gång till. tro mig bara. jag har kollat statistiken. När det väl blir hyfsade pengar är det sjukt svårt i övrigt och då får man inga 7 rätt för ett par hundralappar.
anledningen till att jag sa ett par hundralappar denna gång var för att det såg mörkt ut på V75. Jag lirar även bra mkt större system än så.
När det gäller begreppet väntevärde (kolla gärna på wikipedia t ex) så har det inget med hur mkt man satsar, utan hur bra värdet i förhållande till insatsen och chansen att vinna.
Answer to: "Nja, spelar du V7 finns det nog hygglig chans att du får &arin"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, MAHARAJAH
|
Du får ingen utdelning alls om du tar bort Maharajah från systemet, tänk så istället
Ang. väntevärde:
Insatsen måste väl ha betydelse om man jämför sannolikheten att vinna en bestämd summa på V75 kontra DD? Lirar du båda spelen med en insats på 200 kr har du ju betydligt större chans att vinna typ 10 000 och uppåt på V75. Det var därför jag undrade hur mycket du brukar spela för på DD, eftersom det påverkar sannolikheten att vinna lika mycket som du har chans att göra på ett V75-system för 200 kr med Maharajah som spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 10:20:19  Du får ingen utdelning alls om du tar bort Maharajah från systemet, tänk så istället
Ang. väntevärde:
Insatsen måste väl ha betydelse om man jämför sannolikheten att vinna en bestämd summa på V75 kontra DD? Lirar du båda spelen med en insats på 200 kr har du ju betydligt större chans att vinna typ 10 000 och uppåt på V75. Det var därför jag undrade hur mycket du brukar spela för på DD, eftersom det påverkar sannolikheten att vinna lika mycket som du har chans att göra på ett V75-system för 200 kr med Maharajah som spik.
Answer to: "Du får ingen utdelning alls om du tar bort Maharajah från syste"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
Nu börjar det likna cikelresonemang här.
Insatsen påverkar självklart sannolikheten på V75, men inte på DD. Och det var ju din kommentar angående kopplingen mellan insats och väntevärde på DD som jag svarade på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 10:39:37  Nja, spelar du V7 finns det nog hygglig chans att du får åtminstone över 50 lax på 7 rätt även om Maharajah vinner. Nu vet jag inte hur mycket du brukar lassa in på DD men för en summa runt "ett par hundralappar", som du själv säger att du ska lägga på V75 i helgen, måste det väl vara bättre väntevärde att spela v7 med Maharajah som spik än att lira DD för samma summa?
Men det här med DD har jag aldrig gett mig in på så jag kan ju vara ute och cykla.. 
Answer to: "Nja, spelar du V7 finns det nog hygglig chans att du får åtmins"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
Jag tänkte strunta i att svara på din kommentar angående huruvida väntevärdet skulle vara större på V75 än på Dagens Dubbel, men gör så ändå.
Om jag börjar rent generellt så gäller ju att om jag är en medioker spelare så har jag negativt väntevärde på V75. Detta eftersom ATG ju som bekant inte delar ut hela omsättningen utan drar av en ganska stor del av kakan till sig själv, staten och hästsporten. För att kunna hitta ett positivt väntevärde så kan man göra två saker:
1. Vara bättre än spelarkollektivet på att hitta vinnarna
2. Spela ”tvärtom” jämfört med spelarkollektivet
Här på forumet gör vi ju vårt bästa att vara bättre på att hitta vinnarna än vad spelarkollektivet är. Men sanningen är den att det är extremt svårt att lyckas med det i längden. Jag har bara hört talas om en enda expert som lyckats med det (minns inte på rak arm vad han heter), och skulle jag gissa så tror jag att det inte är många spelare i Sverige som lyckas med den bedriften sett över 10 år då slumpen har spelat ut sin roll.
Jag resonerar som så att jag kommer aldrig bli bättre än spelarkollektivet på att hitta vinnarna, men kan jag vara duktig på att hitta understreckade hästar så kan det möjligtvis ge mig en liten edge. Dock är denna edge inte tillräckligt för att få positivt väntevärde. SÅ duktig är jag inte, det inser jag. Alltså måste jag göra något annat.
Detta andra är att konstruera sina spel ”tvärtom” i förhållande till spelarkollektivet. Och framförallt gå emot kollektivets spikar. Då kan man nämligen hitta ett positivt väntevärde. Varför? Jo, för när kollektivet väljer samma spik/spikar så blir dessa hästar alltför tungt betrodda i systemen i förhållande till sin vinstchans. Och när så sker så innebär det per automatik att det finns ett övervärde hos de övriga hästarna i den avdelningen. Spelar man på dessa så skapar man i längden ett positivt väntevärde.
Tittar man däremot på Dagens Dubbel så går det lätt att hitta kombinationer som har ett övervärde (ibland så mycket som 450-500 %!!!). Dessa kombinationer går att hitta baserat på vinnaroddsen på hästarna. Eftersom jag inte kan slå vinnaroddsen i längden (utan bara undantagsvis när jag tror mig ha bättre information om en viss häst) så kan jag också använda vinnaroddsen till att bedöma sannolikheten att en viss DD-kombo vinner. Sedan kan jag jämföra denna vinstchans med oddset på kombon ifråga och bedöma om det är ett överodds eller underodds. Har jag dessutom specifik info om en häst som jag tror att inte alla har, så blir överoddset ytterligare lite mer.
Därav är jag 100 %-säker att jag får ett bättre väntevärde på DD än att göra en bong på V75 på lördag för 200 spänn där jag spikar Kungen. Gör jag en bong så gör jag en liten chansbong och då är det mest för spänningens skull, och inte för att jag allvarligt tror att jag kommer att vinna stora pengar med den.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2011-04-28 16:12:36
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 6, MAHARAJAH
|
Tänkte bjuda på en spik!
6. Maharajah tror jag har en skaplig vinstchans.
Är dock lite fundersam vad Erik och Bergh håller på att klura ut. Även Oscarsson känns lurig med ett spår bredvid min spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 16:44:38  Tänkte bjuda på en spik!
Är dock lite fundersam vad Erik och Bergh håller på att klura ut. Även Oscarsson känns lurig med ett spår bredvid min spik.
Answer to: "Tänkte bjuda på en spik!
6. Maharajah tror jag har en sk"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
 Tänkte bjuda på en spik!
Tack för att du bjöd på en spännande och otippad chansspik. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-28 16:51:58  Jag tänkte strunta i att svara på din kommentar angående huruvida väntevärdet skulle vara större på V75 än på Dagens Dubbel, men gör så ändå.
Om jag börjar rent generellt så gäller ju att om jag är en medioker spelare så har jag negativt väntevärde på V75. Detta eftersom ATG ju som bekant inte delar ut hela omsättningen utan drar av en ganska stor del av kakan till sig själv, staten och hästsporten. För att kunna hitta ett positivt väntevärde så kan man göra två saker:
1. Vara bättre än spelarkollektivet på att hitta vinnarna
2. Spela ”tvärtom” jämfört med spelarkollektivet
Här på forumet gör vi ju vårt bästa att vara bättre på att hitta vinnarna än vad spelarkollektivet är. Men sanningen är den att det är extremt svårt att lyckas med det i längden. Jag har bara hört talas om en enda expert som lyckats med det (minns inte på rak arm vad han heter), och skulle jag gissa så tror jag att det inte är många spelare i Sverige som lyckas med den bedriften sett över 10 år då slumpen har spelat ut sin roll.
Jag resonerar som så att jag kommer aldrig bli bättre än spelarkollektivet på att hitta vinnarna, men kan jag vara duktig på att hitta understreckade hästar så kan det möjligtvis ge mig en liten edge. Dock är denna edge inte tillräckligt för att få positivt väntevärde. SÅ duktig är jag inte, det inser jag. Alltså måste jag göra något annat.
Detta andra är att konstruera sina spel ”tvärtom” i förhållande till spelarkollektivet. Och framförallt gå emot kollektivets spikar. Då kan man nämligen hitta ett positivt väntevärde. Varför? Jo, för när kollektivet väljer samma spik/spikar så blir dessa hästar alltför tungt betrodda i systemen i förhållande till sin vinstchans. Och när så sker så innebär det per automatik att det finns ett övervärde hos de övriga hästarna i den avdelningen. Spelar man på dessa så skapar man i längden ett positivt väntevärde.
Tittar man däremot på Dagens Dubbel så går det lätt att hitta kombinationer som har ett övervärde (ibland så mycket som 450-500 %!!!). Dessa kombinationer går att hitta baserat på vinnaroddsen på hästarna. Eftersom jag inte kan slå vinnaroddsen i längden (utan bara undantagsvis när jag tror mig ha bättre information om en viss häst) så kan jag också använda vinnaroddsen till att bedöma sannolikheten att en viss DD-kombo vinner. Sedan kan jag jämföra denna vinstchans med oddset på kombon ifråga och bedöma om det är ett överodds eller underodds. Har jag dessutom specifik info om en häst som jag tror att inte alla har, så blir överoddset ytterligare lite mer.
Därav är jag 100 %-säker att jag får ett bättre väntevärde på DD än att göra en bong på V75 på lördag för 200 spänn där jag spikar Kungen. Gör jag en bong så gör jag en liten chansbong och då är det mest för spänningens skull, och inte för att jag allvarligt tror att jag kommer att vinna stora pengar med den.
Answer to: "Jag tänkte strunta i att svara på din kommentar angående h"
|
V 6, MAHARAJAH
|
Okej, du för ett intressant resonemang. Jag köper dina argument, men jag kommer ändå aldrig förstå att du tar bort en häst från ditt system trots att du är helt säker på att den vinner. Känns som att du lägger krokben för dig själv. Statistiken säger visserligen att storfavoriter blir överstreckade i förhållande till sin vinstchans, men som ambitiös spelare gäller det ju att genom informationssökande och analyser lista ut vilka favoriter som är bra respektive dåliga.
När det gäller Maharajah finns det 2 saker som kan hindra honom från att vinna: sjukdom och diskning. Räknar man bort den ointressanta galoppen i debuten har hästen bara galopperat 1 gång på sina dryga 30 starter. Tar man med i beräkningarna att han blir mer stabil i takt med att rutinen blir större kanske hans galopprisk ligger på typ 2% på lördag. Lägg därtill att han måste galoppera så länge att han blir diskad och risken blir ännu mindre.
Sjukdomsrisken är ju svår att räkna på, men för att förlora detta lopp måste han vara extremt sjuk och den risken ser jag som försvinnande liten. Alltså skulle jag säga att hans vinstchans ligger strax över 95% i det här loppet. Givetvis en väldigt hypotetisk bedömning, och du kanske inte alls håller med mig om den. Men jag tror att du kommer fram till en nästan lika hög siffra i dina beräkningar.
OM han nu ändå skulle förlora och du har med vinnaren på systemet, är det ändå oerhört mycket som ska klaffa för att du ska få in sjuan på ett system för 200 kr. Lägger vi dessutom till kravet att utdelningen ska ligga över miljonen blir chansen astronomiskt liten. Förmodligen mycket mindre än chansen att vinna mellan 100k och 1 miljon på ett stort system med Maharajah som spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 19:08:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
S 2, CONRADS EPILOG
|
Min inställning til Polajsen vet ni redan.
Men det är rätt kul att han/hon lägger ut sina tankar på detta sättet som beskrives ovan.Ni kan ju då bilda er en egen uppfattning om "experten".
Tycker det är fantastiskta "djupa" analyser som lägges ut o man blir mer o mer imponerad.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 19:13:08  Min inställning til Polajsen vet ni redan.
Men det är rätt kul att han/hon lägger ut sina tankar på detta sättet som beskrives ovan.Ni kan ju då bilda er en egen uppfattning om "experten".
Tycker det är fantastiskta "djupa" analyser som lägges ut o man blir mer o mer imponerad.

Answer to: "Min inställning til Polajsen vet ni redan.
Men det är rätt "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
 Min inställning til Polajsen vet ni redan.
Man kan nästan tro att du är kär i mig med tanke på hur besatt du är av mig och det jag skriver.
Men jag vet ju att anledningen till din besatthet kommer från en sårad stolthet när jag skrev att Classic Tile var en makalöst dålig spik.
Du måste skilja på sak och person Jongyl. Att jag kritiserade din idé innebär inte att jag kritiserade dig. Du måste väl ha bättre självkänsla än att gå i taket för att jag tycker att din spikidé inte var så stenklar som du tyckte? eller lever du i villvarelsen att du är felfri? Då tycker jag att du kan börja med att kolla in din position i oddsjakten och bli lite mer ödmjuk, och inse att ingen av oss här är så bra att man inte kommer med ideer som tål kritik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 19:13:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Tycker ni är elaka mot Polajsen så bara därför tänker jag spika Conrads Epilog
Skämt åsido så handlar V75 om att få 7 rätt med en rad som andra inte har dvs att gardera just dom "inte kan förlora"....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 19:19:35  Tycker ni är elaka mot Polajsen så bara därför tänker jag spika Conrads Epilog
Skämt åsido så handlar V75 om att få 7 rätt med en rad som andra inte har dvs att gardera just dom "inte kan förlora"....
Answer to: "Tycker ni är elaka mot Polajsen så bara därför tä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
hehe.. Tack Less, men det är ingen fara med mig.
Jag tål lite skit och mothugg och kritik mot mina tankar och ideer är bara bra. Så länge det görs på ett konstruktivt sätt som jag tycker att Dark Horse gör.
Om jag har fel så kan jag ju bara få reda på det om jag möts med bättre argument. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 19:26:27  Okej, du för ett intressant resonemang. Jag köper dina argument, men jag kommer ändå aldrig förstå att du tar bort en häst från ditt system trots att du är helt säker på att den vinner. Känns som att du lägger krokben för dig själv. Statistiken säger visserligen att storfavoriter blir överstreckade i förhållande till sin vinstchans, men som ambitiös spelare gäller det ju att genom informationssökande och analyser lista ut vilka favoriter som är bra respektive dåliga.
När det gäller Maharajah finns det 2 saker som kan hindra honom från att vinna: sjukdom och diskning. Räknar man bort den ointressanta galoppen i debuten har hästen bara galopperat 1 gång på sina dryga 30 starter. Tar man med i beräkningarna att han blir mer stabil i takt med att rutinen blir större kanske hans galopprisk ligger på typ 2% på lördag. Lägg därtill att han måste galoppera så länge att han blir diskad och risken blir ännu mindre.
Sjukdomsrisken är ju svår att räkna på, men för att förlora detta lopp måste han vara extremt sjuk och den risken ser jag som försvinnande liten. Alltså skulle jag säga att hans vinstchans ligger strax över 95% i det här loppet. Givetvis en väldigt hypotetisk bedömning, och du kanske inte alls håller med mig om den. Men jag tror att du kommer fram till en nästan lika hög siffra i dina beräkningar.
OM han nu ändå skulle förlora och du har med vinnaren på systemet, är det ändå oerhört mycket som ska klaffa för att du ska få in sjuan på ett system för 200 kr. Lägger vi dessutom till kravet att utdelningen ska ligga över miljonen blir chansen astronomiskt liten. Förmodligen mycket mindre än chansen att vinna mellan 100k och 1 miljon på ett stort system med Maharajah som spik.
Answer to: "Okej, du för ett intressant resonemang. Jag köper dina argument, "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
 När det gäller Maharajah finns det 2 saker som kan hindra honom från att vinna: sjukdom och diskning
Tycker det finns fler saker. Banan, Örjan kör för sakta, punktering, en annan häst skenar in i Örjans vagn, Dåligt foder, en fågel flyger in i hans öga, en terrorist smäller av en bomb, JonGyL lyser med laser m.m. De tre sista är mindre troliga men inte omöjliga.
Det jag vill ha sagt är att det kan hända exakt vad som helst och ingen häst är en bra spik på över 90%.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 19:28:35  hehe.. Tack Less, men det är ingen fara med mig.
Jag tål lite skit och mothugg och kritik mot mina tankar och ideer är bara bra. Så länge det görs på ett konstruktivt sätt som jag tycker att Dark Horse gör.
Om jag har fel så kan jag ju bara få reda på det om jag möts med bättre argument. 
Answer to: "hehe.. Tack Less, men det är ingen fara med mig.
Jag tål lit"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Ok det är bara det att jag brukar spela ungefär så som du resonerar dvs ibland garderar jag hästar fast jag tror dom vinner. Inte varje gång men ibland vill jag testa ödet lite 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 19:38:23   Min inställning til Polajsen vet ni redan.
Man kan nästan tro att du är kär i mig med tanke på hur besatt du är av mig och det jag skriver.
Men jag vet ju att anledningen till din besatthet kommer från en sårad stolthet när jag skrev att Classic Tile var en makalöst dålig spik.
Du måste skilja på sak och person Jongyl. Att jag kritiserade din idé innebär inte att jag kritiserade dig. Du måste väl ha bättre självkänsla än att gå i taket för att jag tycker att din spikidé inte var så stenklar som du tyckte? eller lever du i villvarelsen att du är felfri? Då tycker jag att du kan börja med att kolla in din position i oddsjakten och bli lite mer ödmjuk, och inse att ingen av oss här är så bra att man inte kommer med ideer som tål kritik.
Answer to: "Min inställning til Polajsen vet ni redan.
Man kan n"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
S 2, CONRADS EPILOG
|
Ja att hitta en o annan oddsare de har du ju lyckats med. Men som jag tidigare har sagt vinner du inga pengar o för att bemöta ditt larv om oddsjakten kan ju DU kolla på V75 ligan.
Alltså VEM som vinner pengar o inte. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 19:44:40 Edited(1): 2011-04-28 19:50:49  Ja att hitta en o annan oddsare de har du ju lyckats med. Men som jag tidigare har sagt vinner du inga pengar o för att bemöta ditt larv om oddsjakten kan ju DU kolla på V75 ligan.
Alltså VEM som vinner pengar o inte. 
Answer to: "Ja att hitta en o annan oddsare de har du ju lyckats med. Men som jag tidig"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
visste inte ens att det fanns folk som fortfarande körde i den tävlingen...
Och att jag inte tjänar några pengar på V75 är knappast ngn nyhet som kommer från dig. har ju själv skrivit det här i forumet flera gånger och senast i denna tråd..
Siktar man på miljonerna får man acceptera att gå back, och gå back och gå back...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 20:01:26  visste inte ens att det fanns folk som fortfarande körde i den tävlingen...
Och att jag inte tjänar några pengar på V75 är knappast ngn nyhet som kommer från dig. har ju själv skrivit det här i forumet flera gånger och senast i denna tråd..
Siktar man på miljonerna får man acceptera att gå back, och gå back och gå back...
Answer to: "visste inte ens att det fanns folk som fortfarande körde i den tä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
S 2, CONRADS EPILOG
|
Du resonerar som en barnunge..vissa tävlingar gäller vissa inte!?
Beträffande vinster på v75 så kommer jag INTE dela ut någon som helst info här och en sak som är säker det är att JAG inte går back.
Att DU går back vet alla.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 20:07:26  Du resonerar som en barnunge..vissa tävlingar gäller vissa inte!?
Beträffande vinster på v75 så kommer jag INTE dela ut någon som helst info här och en sak som är säker det är att JAG inte går back.
Answer to: "Du resonerar som en barnunge..vissa tävlingar gäller vissa inte!?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
 Du resonerar som en barnunge..vissa tävlingar gäller vissa inte!?
Visst gäller den. För dom är med i den.
Var det ngn som frågade?
ehh...ja... eftersom jag skrev det... hahaha... Är det du som är ordförande i klubben "Vi som gillar att poängtera det uppenbara och tror att det är en nyhet" ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 20:19:45 Edited(1): 2011-04-28 20:25:19   Du resonerar som en barnunge..vissa tävlingar gäller vissa inte!?
Visst gäller den. För dom är med i den.
Var det ngn som frågade?
ehh...ja... eftersom jag skrev det... hahaha... Är det du som är ordförande i klubben "Vi som gillar att poängtera det uppenbara och tror att det är en nyhet" ?
Answer to: "Du resonerar som en barnunge..vissa tävlingar gäller vissa"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
S 2, CONRADS EPILOG
|
Ändå är du en person som kan o vet allt om trav!?
Tar upp spalt meter vecka efter vecka här inne med dina "djupa" och intellektuella analyser.
Jag kommer inte bemöta dig något mer i framtiden,
Dina o Folkes inlägg är dolda för mig och tror faktiskt det är bäst för alla andras trivsel.
Ber alla om ursäkt för mitt beteende men nu är det slut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 20:38:20  Ändå är du en person som kan o vet allt om trav!?
Tar upp spalt meter vecka efter vecka här inne med dina "djupa" och intellektuella analyser.
Jag kommer inte bemöta dig något mer i framtiden,
Dina o Folkes inlägg är dolda för mig och tror faktiskt det är bäst för alla andras trivsel.
Ber alla om ursäkt för mitt beteende men nu är det slut.
Answer to: "Ändå är du en person som kan o vet allt om trav!?
Tar upp "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CONRADS EPILOG
|
 Ändå är du en person som kan o vet allt om trav!?
Nej, absolut inte. Jag försöker lära mig så mkt jag kan och är långt ifrån fullärd. Att jag skriver långa utlägg gör att jag blottar min argumentation och möjliga luckor i den. Vilket gör det möjligt för andra att påpeka om jag är snett ute. Då kan jag lära mig mer. För mig innebär ödmjukhet att förklara och argumentera varför man tycker eller gör på ett visst sätt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bara skriva "STENKLAR" tex.
Sen om du tycker att det jag skriver är fullständigt irrelevant och nonsens, ja det är helt ok att du tycker det. Men jag kan ärligt talat inte förstå varför du blir så frustrerad och arg över att jag skriver långa inlägg i ett forum. Det är liksom lite det som är poängen med ett forum.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-28 20:58:12   När det gäller Maharajah finns det 2 saker som kan hindra honom från att vinna: sjukdom och diskning
Tycker det finns fler saker. Banan, Örjan kör för sakta, punktering, en annan häst skenar in i Örjans vagn, Dåligt foder, en fågel flyger in i hans öga, en terrorist smäller av en bomb, JonGyL lyser med laser m.m. De tre sista är mindre troliga men inte omöjliga.
Det jag vill ha sagt är att det kan hända exakt vad som helst och ingen häst är en bra spik på över 90%.
Answer to: " När det gäller Maharajah finns det 2 saker som kan hindra"
|
V 6, MAHARAJAH
|
Hehe.. Likt förbannat är det bara de tre sista som kan fälla honom
Banan påverkas alla av och eftersom han inte har visat några tecken på att vara mer känslig än andra hästar för dåligt banunderlag skulle en dålig bana inte innebära en större förlustrisk för honom.
Att Örjan kör för sakta spelar ingen roll i det här gänget, finns ändå ingen som kan avsluta sista 600-700 snabbare än Maharajah här.
Punktering spelar heller ingen roll, han är såpass överlägsen att han har råd med det. Likaså dåligt foder, vinner ändå.
Visst skulle han kunna bli påkörd så illa att han bryter benet, men den risken ser jag som fantastiskt liten med tanke på att han bara har fem motståndare...
Nej, att spekulera i förlust för Maharajah på lördag är lika meningslöst som att fiska vithaj i Vänern  Vanligtvis kan jag köpa att man försöker fälla favoriter, men det här är ingen "vanlig" favorit. Vi talar om en av 2000-talets säkraste vinnare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-28 21:23:42  Hehe.. Likt förbannat är det bara de tre sista som kan fälla honom
Banan påverkas alla av och eftersom han inte har visat några tecken på att vara mer känslig än andra hästar för dåligt banunderlag skulle en dålig bana inte innebära en större förlustrisk för honom.
Att Örjan kör för sakta spelar ingen roll i det här gänget, finns ändå ingen som kan avsluta sista 600-700 snabbare än Maharajah här.
Punktering spelar heller ingen roll, han är såpass överlägsen att han har råd med det. Likaså dåligt foder, vinner ändå.
Visst skulle han kunna bli påkörd så illa att han bryter benet, men den risken ser jag som fantastiskt liten med tanke på att han bara har fem motståndare...
Nej, att spekulera i förlust för Maharajah på lördag är lika meningslöst som att fiska vithaj i Vänern  Vanligtvis kan jag köpa att man försöker fälla favoriter, men det här är ingen "vanlig" favorit. Vi talar om en av 2000-talets säkraste vinnare.
Answer to: "Hehe.. Likt förbannat är det bara de tre sista som kan fälla"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Skulle tro att du har rätt men jag blir mer och mer frestad att gardera ju fler experter som orerar i press och tv.
Är väl lite motvalls 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5