1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2011-03-12 11:12:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GLOBAL INVESTMENT
|
Instämmer
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-12 11:31:57  ZZZ.. vendi gör strålande lopp i dödens och avslutar riktigt bra som trea (eller var det tvåa) på V75.. sen gör han ett uselt lopp när han får det serverat och ngt uppenbarligen är fel så tycker du att du har bevisat att Vendi är usel? Hade han hunnit fram på V75 senast när du kallade honom usel så kanske du hade fått ta på dig dumstruten av större modell?
Grejen med hästar som Sir remington och Racerstina och tex Speedy Gold är att dom kan vara riktigt riktigt bra när det stämmer och har grymma speedresurser att tillgå. Men sen är dom ojämna och speedy exempelvis är beroende av en viss resa. Det är just denna brist på jämnhet som gör att dom ständigt är lågt streckade. Och det är precis sådana hästar som man vill ta med. Hästar med hög högstanivå som är skrälldugliga och som rensar. Det är såna hästar jag har tjänat pengar på (framför allt på vinnarspelet) och det är dom som ngn gång kommer ge en stor V7-vinst när dom vinner som superskrällar. Det är ju inte svårt att spela på jämna hästar, med vinnarskalle och med hög kapacitet och låg lägstakapacitet. det kan vilken svensson som helst göra.
Answer to: "ZZZ.. vendi gör strålande lopp i dödens och avslutar riktig"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du vinner ju inte på v7 pga du spikar en skräll som går in, ska fortfarande sätta 6 lopp till och chansen till att en betydligt säkrare spik vinner är väldigt stor och mer gynsamt i längden. Med det menar jag inte att man ska spika 70% are bara för att.......Men starka 30% are hittar man i varje omgång.
Att hålla på att spika hästar som sir remington leder enbart till fattigdom  , typiskt skithästar som ser fina ut bakom andra och är usla när dem själva måste gå på i spåren.
Jag föredrar stabila vinnarspel på hästar omkring 3ggr eller gå all in på de stora omkring 1.2ggr pengarna. För lätt att bli girig när man letar oddsare......
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2011-03-12 11:33:26  du vinner ju inte på v7 pga du spikar en skräll som går in, ska fortfarande sätta 6 lopp till och chansen till att en betydligt säkrare spik vinner är väldigt stor och mer gynsamt i längden. Med det menar jag inte att man ska spika 70% are bara för att.......Men starka 30% are hittar man i varje omgång.
Att hålla på att spika hästar som sir remington leder enbart till fattigdom  , typiskt skithästar som ser fina ut bakom andra och är usla när dem själva måste gå på i spåren.
Jag föredrar stabila vinnarspel på hästar omkring 3ggr eller gå all in på de stora omkring 1.2ggr pengarna. För lätt att bli girig när man letar oddsare......
Answer to: "du vinner ju inte på v7 pga du spikar en skräll som går in"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
Man skall aldrig spela en häst till 1,2 ggr pengarna.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-03-12 11:51:26 Edited(1): 2011-03-12 11:52:33  Man skall aldrig spela en häst till 1,2 ggr pengarna.
Answer to: "Man skall aldrig spela en häst till 1,2 ggr pengarna."
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Nej det var det dummaste jag hört på länge. Gå in med 10 lax för att "tjäna" 2 lax. Inget man vinner på i längden...
15-20 oddsare ska det va. Annars lirar jag hellre tvilling.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-12 11:56:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
7 Premier League samt 9 Frisk Em skall inte nonchaleras, med rätt lopp så kan de mycket väl fälla Global som får tugga på i 2:a 3:e spår
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-12 13:27:58 Edited(2): 2011-03-12 13:30:35  Nej det var det dummaste jag hört på länge. Gå in med 10 lax för att "tjäna" 2 lax. Inget man vinner på i längden...
15-20 oddsare ska det va. Annars lirar jag hellre tvilling.
Answer to: "Nej det var det dummaste jag hört på länge. Gå in med"
|
Became a member:
Forum posts:
|
att spela 1.2 oddsare är gynnsamt om man har pengar och sätter 12 av 13 hästar, du vet, det finns faktiskt folk som livnär sig på sådana spel........Tro det eller ej andy, man klarar sig inte på att sätta en 20 oddsare om året och sedan missa 100.....
2 lax gratis eller "chansa" sig till vad man nu satsar på en 20 oddsare, inget svårt val om man hittar dessa säkra 1.2 oddsare.
men till detta loppet, sir remington blev intressant nu när den ska laddas för spets.....
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2011-03-12 13:33:48  att spela 1.2 oddsare är gynnsamt om man har pengar och sätter 12 av 13 hästar, du vet, det finns faktiskt folk som livnär sig på sådana spel........Tro det eller ej andy, man klarar sig inte på att sätta en 20 oddsare om året och sedan missa 100.....
2 lax gratis eller "chansa" sig till vad man nu satsar på en 20 oddsare, inget svårt val om man hittar dessa säkra 1.2 oddsare.
men till detta loppet, sir remington blev intressant nu när den ska laddas för spets.....
Answer to: "att spela 1.2 oddsare är gynnsamt om man har pengar och sätter 12"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
Prova att sätta 12/13 vinnarspel, inte lätt..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-12 13:39:27
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, GLOBAL INVESTMENT
|
Har blivit lite osäker gällande Global Investment efter allt snack om att han inte riktigt trivs med kurvorna på Momarken. Dubblar därför med Colombian Necktie som sitter i spets. Känns som ett riktigt starkt och hyggligt spelvärt 2-hästarslås.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-12 13:46:04  Prova att sätta 12/13 vinnarspel, inte lätt..
Answer to: "Prova att sätta 12/13 vinnarspel, inte lätt.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
testa?`gjort under lång tid, kan säga dig att det är så fan mycket enklare än att jaga 20 oddsare..... Trav är svårt då många faktorer ska spela in, men du är fri att kolla upp hur många 1.2 oddsare som förlorar sina lopp, kan säga dig att det händer oehört sällan.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-12 14:08:26  att spela 1.2 oddsare är gynnsamt om man har pengar och sätter 12 av 13 hästar, du vet, det finns faktiskt folk som livnär sig på sådana spel........Tro det eller ej andy, man klarar sig inte på att sätta en 20 oddsare om året och sedan missa 100.....
Answer to: "att spela 1.2 oddsare är gynnsamt om man har pengar och sätter 12"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja Folke... vi får väll hoppas att hissande av Sir R. håller...Du vet va ja tycker.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-12 14:24:45  du vinner ju inte på v7 pga du spikar en skräll som går in, ska fortfarande sätta 6 lopp till och chansen till att en betydligt säkrare spik vinner är väldigt stor och mer gynsamt i längden. Med det menar jag inte att man ska spika 70% are bara för att.......Men starka 30% are hittar man i varje omgång.
Answer to: "du vinner ju inte på v7 pga du spikar en skräll som går in"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SIR REMINGTON
S 4, BEIJING MAN
|
Vem har snackat om att spika Sir Remington? Vad du yrar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-12 16:36:53
|
|
Kompis här mellan Goops !! 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-03-12 16:38:10  Kompis här mellan Goops !! 
Answer to: "Kompis här mellan Goops !!:)"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Inte mig emot 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-12 16:40:23
|
|
Nästa gång på Sir R. tror ja inte på.. om han ska tampas med sådana här hästar !!! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-03-12 18:56:31
 Nästa gång på Sir R. tror ja inte på.. om han ska tampas med sådana här hästar !!! 
Answer to: "Nästa gång på Sir R. tror ja inte på.. om han ska ta"
|
|
|
Posted: 2011-03-12 18:57:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra kört Pappa Goop...vad är stallkörning?
Hade spikat Björn så tack Olle.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-12 20:14:19  Bra kört Pappa Goop...vad är stallkörning?
Hade spikat Björn så tack Olle.. 
Answer to: "Bra kört Pappa Goop...vad är stallkörning?
Hade spikat Bj&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SIR REMINGTON
S 4, BEIJING MAN
|
skoja inte... haha.. Rejäl stallkörning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-12 21:20:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
kunde gett sig fan på att pappa olle skulle hjälpa till, tycker att det händer lite väl ofta nu? vilken underbar sport vi har........Fjollan Olle kör ju alltid väldigt defensivt annars, men nu ska han förstöra en häst för att sonen sin skulle få vinna.
Men CN borde trots allt ha hållt lite bättre tycker jag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-13 10:33:48 Edited(1): 2011-03-13 10:34:49  kunde gett sig fan på att pappa olle skulle hjälpa till, tycker att det händer lite väl ofta nu? vilken underbar sport vi har........Fjollan Olle kör ju alltid väldigt defensivt annars, men nu ska han förstöra en häst för att sonen sin skulle få vinna.
Men CN borde trots allt ha hållt lite bättre tycker jag 
Answer to: "kunde gett sig fan på att pappa olle skulle hjälpa till, tycker "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SIR REMINGTON
S 4, BEIJING MAN
|
Nja, jag tycker faktiskt att CN var ursäktad med tanke på Olles idiotkörning.
Visst, jag är ju personligen är övertygad om att CN har tappat vinnarviljan och att han inte hade vunnit även om han hade fått sitt lopp. Men gårdagens lopp bevisade inte något tyvärr. Hade varit kul att se om jag hade haft rätt-om han hade förlorat även om han hade fått fuska bort en del.
Olles stallkörning kvalar in till årets fulaste tycker jag. Åtminstone på V75. Det var ju helt uppenbart att han offrade PL för att säkerställa Globalens vinst. Han visste att han var tvungen att köra slut på CN med PL för att inte CN skulle kunna dra på för snabbt sista varvet. Hade CN fått vara i fred hade han dragit på sista varvet och så hade globalen antagligen tvingats attackera först i sista sväng och i höga farter i tredje spår hade han antagligen hoppat.
Jag är faktiskt lite besviken på att en veteran som Olle sjunker så lågt att han offrar sin långsiktiga trovärdighet för att ta en kortsiktig vinst. Riktigt illa. Jag tror alla är överens om att han aldrig hade kört PL så där om globalen inte hade startat i loppet.
Sedan hade jag personligen med globalen så det är inte därför jag gnäller (ville bara poängtera det). Det är bara så otroligt osportsligt gjort av olle. Detta borde lyftas upp av travjournalisterna.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-13 13:48:29  Nja, jag tycker faktiskt att CN var ursäktad med tanke på Olles idiotkörning.
Visst, jag är ju personligen är övertygad om att CN har tappat vinnarviljan och att han inte hade vunnit även om han hade fått sitt lopp. Men gårdagens lopp bevisade inte något tyvärr. Hade varit kul att se om jag hade haft rätt-om han hade förlorat även om han hade fått fuska bort en del.
Olles stallkörning kvalar in till årets fulaste tycker jag. Åtminstone på V75. Det var ju helt uppenbart att han offrade PL för att säkerställa Globalens vinst. Han visste att han var tvungen att köra slut på CN med PL för att inte CN skulle kunna dra på för snabbt sista varvet. Hade CN fått vara i fred hade han dragit på sista varvet och så hade globalen antagligen tvingats attackera först i sista sväng och i höga farter i tredje spår hade han antagligen hoppat.
Jag är faktiskt lite besviken på att en veteran som Olle sjunker så lågt att han offrar sin långsiktiga trovärdighet för att ta en kortsiktig vinst. Riktigt illa. Jag tror alla är överens om att han aldrig hade kört PL så där om globalen inte hade startat i loppet.
Sedan hade jag personligen med globalen så det är inte därför jag gnäller (ville bara poängtera det). Det är bara så otroligt osportsligt gjort av olle. Detta borde lyftas upp av travjournalisterna.
Answer to: "Nja, jag tycker faktiskt att CN var ursäktad med tanke på Olles "
|
|
Finns massor av detta !! O i elakt spel håller alla inblandade käften så har det varit så länge jag kan minnas...De blir bara extra tydligt numera med TV:s hjälp o fler granskande ögon !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|