1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-03-09 14:35:48  Säger inte att han är en stjärna, utan lite av en stjärna då han ständigt levererar.
Vad gäller "ljummet motstånd" som du uttrycker, tycker jag att det talar ett tydligt språk att han slår Colombian i 9 av 10 rikstoto lopp, du skyller på dåliga spår, men många ggr har han slagit Colombian från mycket sämre spår.
Hur du värderar chanserna är upp till dig, men jag tycker att det är trist för dig om du åker på en så pass bra häst som Global Investment.
Answer to: "Säger inte att han är en stjärna, utan lite av en stjär"
|
Became a member:
Forum posts:
|
va inte ledsen, vinner global investment så blir det ändå jackpot på 5.orna och max 1000kr på 7 rätt.
Jag skyller inte på dåliga spår annars, jag skyller på de löpningsförlopp som förekommit mellan colombian necktie och global investment. Globalen har ständigt tur med överpace och klaff med positioner när han startar tycker jag och när han väl får ett tungt lopp i dödens så galopperar värsta motbuden.
i 9 av 10 lopp har colombian necktie fått sämre löpningsförlopp än global investment och TROTS det har han hållt jämna steg hela vägen.
Nä, jag är inte det minste rädd för att global invesment ska lyckas knäcka CN från dödens eller liknande. Är väl mer rädd för att någon annan ska göra livet surt och offra sin häst medan globalen som vanligt får 3.e ut i överpecat lopp. Men om en bra dag så kan troligen CN vinna detta oavsett.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-09 15:24:47  va inte ledsen, vinner global investment så blir det ändå jackpot på 5.orna och max 1000kr på 7 rätt.
Jag skyller inte på dåliga spår annars, jag skyller på de löpningsförlopp som förekommit mellan colombian necktie och global investment. Globalen har ständigt tur med överpace och klaff med positioner när han startar tycker jag och när han väl får ett tungt lopp i dödens så galopperar värsta motbuden.
i 9 av 10 lopp har colombian necktie fått sämre löpningsförlopp än global investment och TROTS det har han hållt jämna steg hela vägen.
Nä, jag är inte det minste rädd för att global invesment ska lyckas knäcka CN från dödens eller liknande. Är väl mer rädd för att någon annan ska göra livet surt och offra sin häst medan globalen som vanligt får 3.e ut i överpecat lopp. Men om en bra dag så kan troligen CN vinna detta oavsett.
Answer to: "va inte ledsen, vinner global investment så blir det ändå "
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GLOBAL INVESTMENT
|
Jag tror att Global Investment vinner men kan absolut ha fel, det mesta kan hända i travlopp och med risk att verka tjatig så trivdes inte Globalen förra året på Momarken just med de snäva kurvorna men det tror jag inte blir några problem iår, han är mycket travsäker och galopperar väldigt sällan.
Jag tror till skillnad från dig att det inte blir jackpott på fem rätt om Global vinner, utan tror faktiskt att det kan bli riktigt bra utdelning på sju rätt även om han vinner.
Sen delar jag inte vad du säger om att Colombian fått sämre löpningsförhållanden än Global det känns mest bara taget ur luften, jag tycker däremot att du ska inse att Global Investment är en ständigt underskattad kuse. Men vem kan lära en gammal hund sitta? *ler 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-09 15:26:36 globalen är långt ifrån en stjärna, han vinner enbart mot ljummet guldmotstånd, sedan är han alltid chanslös när han kommer ut mot riktiga hästar. Haft en förmåga att få riktigt bra löpningar under lång tid också vilket är en av orsakerna till hans fina resultatrad. Colombian necktie får i princip alltid skitspår och svårare löpningar.
Sett till kapacitet är jag övertygad om att colombian necktie är en bättre häst, men 10 åriga travare har oftast inte humör till att vilja gå tuffa resor i spåren. Däremot tror jag på kanonprestation om han får leka i spets över kort distans.
Answer to: "globalen är långt ifrån en stjärna, han vinner"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SIR REMINGTON
S 4, BEIJING MAN
|
Det är såna som du som gör att han ständigt underskattas på strecken. Globalen är en riktigt fin häst som funkar såväl i spets som bakifrån. Har riktigt bra segerprocent från bakspår (även om vi inte kan få fram den från voltstart nu). Globalen vinner fler lopp från bakspår än vad Colombian gör från framspår. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-09 17:43:15
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, GLOBAL INVESTMENT
|
Håller med Folke om att Global Investment inte är en särskilt märkvärdig häst rent kapacitetsmässigt och han har länge varit något av en "hathäst" för mig. Däremot gör han alltid sitt bästa och har inga utpräglade svagheter, vilket gör att han allt som oftast slutar bland de främsta mot jämbördigt motstånd oavsett löpningsförlopp.
Colombian Necktie kan säkert vinna om han får fuska bort loppet i spets, men jag tror att Globalen går fortare över upploppet och det är ju som bekant rätt långt...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-03-09 18:13:51  Håller med Folke om att Global Investment inte är en särskilt märkvärdig häst rent kapacitetsmässigt och han har länge varit något av en "hathäst" för mig. Däremot gör han alltid sitt bästa och har inga utpräglade svagheter, vilket gör att han allt som oftast slutar bland de främsta mot jämbördigt motstånd oavsett löpningsförlopp.
Colombian Necktie kan säkert vinna om han får fuska bort loppet i spets, men jag tror att Globalen går fortare över upploppet och det är ju som bekant rätt långt...
Answer to: "Håller med Folke om att Global Investment inte är en särski"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 10, GLOBAL INVESTMENT
S 4, BEIJING MAN
|
Har inte walman tidigare sagt att hästen INTE ska köra i spets och INTE ska köras i dödens?
Hästen är kvick ut ibland men (om han mot alla odds skulle hålla ut Beijing man) släpper han väl o vinnarhålsåker?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-09 20:01:36 Edited(1): 2011-03-09 20:02:21  Har inte walman tidigare sagt att hästen INTE ska köra i spets och INTE ska köras i dödens?
Hästen är kvick ut ibland men (om han mot alla odds skulle hålla ut Beijing man) släpper han väl o vinnarhålsåker?
Answer to: "Har inte walman tidigare sagt att hästen INTE ska köra i spets oc"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, GLOBAL INVESTMENT
|
Har inte koll på om han har sagt det men isf tycker jag nog att han har lite fel faktiskt. Spets över kort distans är nog snarare hans enda chans att vinna lopp numera. Senaste loppet Colombian Necktie vann var just från spets på 1640. Detta var i september och då vann han på 12.3. Motståndet var liknande om man bortser från Global Investment. Tror nog att Walmann menar att han inte ska köras i spets när han möter BRA hästar, vilket han inte gör nu. Förutom Globalen då.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-03-09 20:16:35  Har inte koll på om han har sagt det men isf tycker jag nog att han har lite fel faktiskt. Spets över kort distans är nog snarare hans enda chans att vinna lopp numera. Senaste loppet Colombian Necktie vann var just från spets på 1640. Detta var i september och då vann han på 12.3. Motståndet var liknande om man bortser från Global Investment. Tror nog att Walmann menar att han inte ska köras i spets när han möter BRA hästar, vilket han inte gör nu. Förutom Globalen då.
Answer to: "Har inte koll på om han har sagt det men isf tycker jag nog att han h"
|
V 10, GLOBAL INVESTMENT
S 4, BEIJING MAN
|
Du har nog rätt..
Ibland är han ju riktigt bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-09 21:34:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
"Colombian Necktie bättre kapacitet än Globalen", men Folke vad baserar du det på. visst C.N. visade grym kapacitet som unghäst. Men det var ett tag sedan, tycker han numera är ständigt överskattad.
Jag har mycket svårt att se globalen förlora detta lopp, han brukar dessutom gå riktigt bra efter lite vila.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-09 21:49:21 Edited(1): 2011-03-09 21:54:05  "Colombian Necktie bättre kapacitet än Globalen", men Folke vad baserar du det på. visst C.N. visade grym kapacitet som unghäst. Men det var ett tag sedan, tycker han numera är ständigt överskattad.
Jag har mycket svårt att se globalen förlora detta lopp, han brukar dessutom gå riktigt bra efter lite vila.
Answer to: ""Colombian Necktie bättre kapacitet än Globalen", men F"
|
Became a member:
Forum posts:
|
bara till att kolla alla loppen cn varit ute mot globalen så ser man tydligt att han gjort minst lika starka prestationer, men fått svårare resor. Kapaciteten finns tveklöst kvar där, men äldre hästar tenderar att inte vilja tuffa på i spåren, utan glänser i spets istället.
Vad menar du som "unghäst" annars? CN har ståt för riktigt svettiga insatser efter derbyt också.....
Polajasen, även om globalen vinenr från bakspår så har han i regel en väldig flyt och får dem körda i halsen oavsett. Då kvittar det om man har spår 1 eller 12, är enbart siffror för den okunniga. Sådana som mig sättre inte bättre "spelvärde" elr liknande på Global investment, spikat han flertalet ggr och har i princip alltid med han mot sådant hära ljummet motstånd. Men nu handlar det trots allt om att läsa på och kolla lopparkivet, där är CN en självklar vinnare med dessa förutsättningar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-09 22:06:18  bara till att kolla alla loppen cn varit ute mot globalen så ser man tydligt att han gjort minst lika starka prestationer, men fått svårare resor. Kapaciteten finns tveklöst kvar där, men äldre hästar tenderar att inte vilja tuffa på i spåren, utan glänser i spets istället.
Vad menar du som "unghäst" annars? CN har ståt för riktigt svettiga insatser efter derbyt också.....
Polajasen, även om globalen vinenr från bakspår så har han i regel en väldig flyt och får dem körda i halsen oavsett. Då kvittar det om man har spår 1 eller 12, är enbart siffror för den okunniga. Sådana som mig sättre inte bättre "spelvärde" elr liknande på Global investment, spikat han flertalet ggr och har i princip alltid med han mot sådant hära ljummet motstånd. Men nu handlar det trots allt om att läsa på och kolla lopparkivet, där är CN en självklar vinnare med dessa förutsättningar.
Answer to: "bara till att kolla alla loppen cn varit ute mot globalen så ser man "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SIR REMINGTON
S 4, BEIJING MAN
|
På nuvarande streckprocent skulle det inte falla mig in att spika globalen. Med det sagt är det uppenbart för alla andra än dig att den är en bättre häst än CN. sen är det ju inte det som vi ska svara på, utan vilka vinstchanse hästarna har. Även om CN spetsar och kusken väljer att gå där tror jag inte den håller hela vägen. Från spets Har den nog Max 20 procents vinstchans. Så totalt kanske den har en vinstchans på Max 15 procent.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-09 22:10:38  bara till att kolla alla loppen cn varit ute mot globalen så ser man tydligt att han gjort minst lika starka prestationer, men fått svårare resor. Kapaciteten finns tveklöst kvar där, men äldre hästar tenderar att inte vilja tuffa på i spåren, utan glänser i spets istället.
Answer to: "bara till att kolla alla loppen cn varit ute mot globalen så ser man "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vi har nog inte sett samma lopp. När glänste CN i ledningen senast. Jag kommer inte ödsla några streck på honom den här gången heller. Men jag ser gärna att han blir streckad på 25%, så spika du Folke.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-11 01:38:06 Edited(1): 2011-03-11 07:41:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hej alla travzonare!
Jag vill bara tipsa om min travblogg som startades för drygt en vecka sedan; SportSvensson. Den här veckan inleder vi vår V75-tävling som kommer att pågå fram till elitloppshelgen! Två stycken "staketkuskar" kommer att ställas mot Travprofilernas lag. Pekka Lähdekorpi är först ut. Bland andra så är Johan Lindberg och Johan Untersteiner namn som kommer att vara med. Tveka inte, gå in och läs!
http://sportsvensson.wordpress.com
Med vänliga hälsningar
SportSvensson
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-11 10:39:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GLOBAL INVESTMENT
|
Funderade och funderade igår, men jag kan fan inte se Globalen förlora det här. Tror man att en häst vinner så spelar inte procenten någon roll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-11 10:41:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
S 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
SoS 3 Colombian Necktie
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-11 15:57:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SIR REMINGTON
S 4, BEIJING MAN
|
Blev påmind av en klok person att Global investment hoppade förra året på Momarken i sista sväng. Det är ju snäva svängar där och globalen gillar inte det. Med tanke på utgångsläget så kommer det väl bli samma visa detta år såvida han inte går upp i dödens för att utmana om ledning tidigt med tanke på motståndet. Inte omöjligt att det blir så.
Hur som helst tycker jag Sir Remington är klar andra häst, och sedan tycker jag inte att Premier League eller Cromwell är helt borträknade med tanke på det klena motståndet om det är så att Globalen hoppar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-11 16:45:48  Blev påmind av en klok person att Global investment hoppade förra året på Momarken i sista sväng. Det är ju snäva svängar där och globalen gillar inte det. Med tanke på utgångsläget så kommer det väl bli samma visa detta år såvida han inte går upp i dödens för att utmana om ledning tidigt med tanke på motståndet. Inte omöjligt att det blir så.
Hur som helst tycker jag Sir Remington är klar andra häst, och sedan tycker jag inte att Premier League eller Cromwell är helt borträknade med tanke på det klena motståndet om det är så att Globalen hoppar.
Answer to: "Blev påmind av en klok person att Global investment hoppade förr"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Jaha ska ja ta de me på allvar ? Sir Remington är väl lika bra som en viss Vendi... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-11 21:26:46  Jaha ska ja ta de me på allvar ? Sir Remington är väl lika bra som en viss Vendi... 
Answer to: "Jaha ska ja ta de me på allvar ? Sir Remington är väl lika "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SIR REMINGTON
S 4, BEIJING MAN
|
ZZZ.. vendi gör strålande lopp i dödens och avslutar riktigt bra som trea (eller var det tvåa) på V75.. sen gör han ett uselt lopp när han får det serverat och ngt uppenbarligen är fel så tycker du att du har bevisat att Vendi är usel? Hade han hunnit fram på V75 senast när du kallade honom usel så kanske du hade fått ta på dig dumstruten av större modell?
Grejen med hästar som Sir remington och Racerstina och tex Speedy Gold är att dom kan vara riktigt riktigt bra när det stämmer och har grymma speedresurser att tillgå. Men sen är dom ojämna och speedy exempelvis är beroende av en viss resa. Det är just denna brist på jämnhet som gör att dom ständigt är lågt streckade. Och det är precis sådana hästar som man vill ta med. Hästar med hög högstanivå som är skrälldugliga och som rensar. Det är såna hästar jag har tjänat pengar på (framför allt på vinnarspelet) och det är dom som ngn gång kommer ge en stor V7-vinst när dom vinner som superskrällar. Det är ju inte svårt att spela på jämna hästar, med vinnarskalle och med hög kapacitet och låg lägstakapacitet. det kan vilken svensson som helst göra.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-03-12 00:32:42
|
V 10, GLOBAL INVESTMENT
S 4, BEIJING MAN
|
1 MUSKELMANN G.T. (NO) 2% / 3%
2 SIR REMINGTON 9% / 7%
3 COLOMBIAN NECKTIE 35% / 28%
4 BEIJING MAN 2% / 4%
5 CROMWELL (US) 4% / 9%
6 TALANG SUND 1% / 2%
7 PREMIER LEAGUE 7% / 7%
8 GENTLE TILLY 3% / 8%
9 FRISK'EM (US) 6% / 7%
10 GLOBAL INVESTMENT 75% / 67%
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-12 09:23:14
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja det är tufft med avslag o lättare o hissa !! När det förra gången hissades å de grövsta på Livi Edvards så vart ja rejält "sur" för hästen var inte värd dessa förhoppningar !! Likadant tycker jag mig se här med Sir Remington ! Har fått lite kritik att jag inte "redovisade" eller framhöll Johan Stursk hårt innan loppet o innan streckspelet ! Nu är jag försiktig av mig på grund av lång erfarenhet o man ska inte skrika för högt !! Avslag är inte fel att ge heller... o i travtippning så sträcks nacken hela tiden tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-12 10:19:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Omgångens bästa och enda riktigt bra spik: Global Investment!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|