1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2010-11-25 10:29:46  Kanske man skulle kunna dra en chansspik på Staro Dynamite här, overpace efter att Åke och Ville kört för spets? Rundar alla på upploppet? Värst emot är nog UNix Brodde som börjar få tillbaka formen och Erik upp med passande smygläge och ryggarna 1-2 är ju inte dåliga direkt, Kaj Widell kan få loppet också!
Answer to: "Kanske man skulle kunna dra en chansspik på Staro Dynamite här, "
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, STARO DYNAMITE
S 1, SUNDSVIK SAIGON
|
unix brodde värst emot? aja alla har väll sin uppfattning
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 10:41:49  unix brodde värst emot? aja alla har väll sin uppfattning
Answer to: "unix brodde värst emot? aja alla har väll sin uppfattning"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CARAMBOLE P.
|
ja det är inte omöjligt, smyger med och bara smeker över mållinjen  Vem tycker du är värst emot?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 11:48:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LADIES MAN
|
Jag kommer spika Ladies man 
I saw you kommer troligtvis inte att laddas, han går bättre bakifrån enligt tränaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 13:41:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja precis, laddas inte I saw you så säger Åke hej då till alla på upploppet! Veckans spik trots kusken.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-25 13:55:57  Jag kommer spika Ladies man 
I saw you kommer troligtvis inte att laddas, han går bättre bakifrån enligt tränaren.
Answer to: "Jag kommer spika Ladies man :D
I saw you kommer troligtvis inte att laddas"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Tror du verkligen Ladies Man vinner från dödens?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-25 14:06:05
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Väntade länge o väl att de skulle få igång Ladies Man... kanske berodde det på kusken då Siirtonen J eller träningen för hästen såg kapabel ut !! Nu går han bättre o Jorma kör ju men hur långt räcker det nu... njao motståndet är bra o han behöver nog komma till spets här..vilket ja inte riktigt tror han gör ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 15:04:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LADIES MAN
|
Nä han kommer inte laddas för spets, går lika bra bakifrån. Sen får man se vart han hamnar. Men till 15% känns det bra, för jag tror han har minst det dubbla i chans att vinna. Men det finns många bra här, och jag hittar inte min 3e spik nån annanstans, om jag inte ska vara riktigt vågad och spika i stoloppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 18:18:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MOUNTAIN DEW
S 1, SUNDSVIK SAIGON
|
Ser minst 2 felspelade. Global Limo är överspelad och Mountain Dew för lite spelad.
Ladies Man ser taggad ut men det är svårt att veta hur långt det räcker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 22:48:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, STARO DYNAMITE
S 2, I SAW YOU
|
Möter klart lättare motstånd än vad han gjort den senaste tiden o därför min vinnare.
Tror även att det blir tufft tempo o då kan han faktiskt vara STENKLAR.
Normalt är det negativt att Per Lennartsson kör en häst med bakspår men om det blir överpace är det ju faktiskt raka motsatsen...kör som du brukar Per 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 01:52:01 Edited(1): 2010-11-26 01:52:35  ja det är inte omöjligt, smyger med och bara smeker över mållinjen  Vem tycker du är värst emot?
Answer to: "ja det är inte omöjligt, smyger med och bara smeker över m&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, STARO DYNAMITE
S 1, SUNDSVIK SAIGON
|
jävla lurigt alltså, den som får bäst lopp är troligtvis värst emot.
Alltid lättare "peka ut" de lite hästarna någon timme innan inlämning.
Gillar alltid de årgångshästarna som tillhör toppen och kommEr ut i v75 och möter äldre "medelmåttor".
Tror som sagt på toppchans för goop, komerm det negativ info på något av mina 2a spikar så kan han vara ett spikbud, speciellt eftersom det troligen lär bli tempo, men alltid gott ha några i sista. Tror loppet kommer att avgöras mycket utefter hur de tänkt köra med sundsviks saigon. så för tidigt säga vem som e värst emot.
Blir nog ett par stycken på kupongen 4-5. Unix åker med som häst 8-10 först
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 13:53:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Klurigt lopp! Hur gör Lindblom?
1,2,9,11 på min kupong.
Veckans spelvärde: 9 Unix Brodde
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 22:43:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, PRÖJSARN
|
1 Sundviks Saigon är rättmätig favorit. 11 Staro Dynamite är tidigt streck. 7 Carambole P, 9 Unix Brodde, 5 Mountain Dew och 10 Pröjsarn är skrälla jag tar med.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-27 00:15:37
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, STARO DYNAMITE
S 1, SUNDSVIK SAIGON
|
Håller med de som tror att det kommer bli ett löpningsförlopp som passar Staro Dynamite, dessutom förmodligen bästa hästen. Vägrar dock spika Lennartsson från bakspår igen..
Ladies Man har jag blivit imponerad av på slutet och om han har hittat tillbaka till formen han hade i våras tror jag ingen går säker.
Sundsvik Saigon spetsar och han gick riktigt bra i skymundan senast mot tufft motstånd. Andraplatsen från spets näst senast är bara att glömma då han hade fått ett väl långt uppehåll inför det, kommer vara bättre nu.
Tror man kommer långt på dessa tre, 2 & 3 är överstreckade.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-27 01:16:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MOUNTAIN DEW
|
Jag har lite feeling för Mountain Dew som är pågång. Har bra spår och kan nog gynnas av lite körning and stuff. Likaså Staro Dynamite som jag också tar med. Sedan tar jag I saw you eftersom den dels kan nå spets och vara farlig därifrån och dels ta rygg och vara farlig därifrån också. Sundsvik Saigon är mer av en sprinter och sådana brukar inte fixa full distans när det är långt upplopp. Speciellt inte när det varit lite körning från start.
Global känns överstreckad på Goopen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-27 09:02:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MOUNTAIN DEW
S 1, SUNDSVIK SAIGON
|
Återigen ett svårt lopp men jag tycker en häst höjer sig lite, lite grand över dom andra och den har även bra spår. Det låter inte som om det ska bli så hårt tempo så bakspårshästarna borde få problem.
Som vanligt spikar jag där andra garderar så så gasa Kaj skriker jag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-27 10:36:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL LIMOUSINE
|
2 kommer gasa för fullt och antingen köra slut på 1 eller så får den vinnarhålet. I vilket fall så kommer inte 1 vinna. 2 tror jag får svårt att leda runt om så jag väljer att plocka bort båda. Väljer Global Limousine som förstahäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-27 10:52:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MOUNTAIN DEW
S 1, SUNDSVIK SAIGON
|
Alltid lika kul att se att Global L blir favorit när den inte kan få ledningen...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-27 10:59:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LADIES MAN
|
I saw you kommer inte köras för spets, kan vara värt att tänka på innan du tar bort han, han går minst lika bra bakifrån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-27 11:16:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL LIMOUSINE
|
Oj, hur ska Åke Lindblom kunna hålla sig, det måste klia i fingrarna på honom
3,6,7,9,11 fick det bli
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-27 11:28:09  I saw you kommer inte köras för spets, kan vara värt att tänka på innan du tar bort han, han går minst lika bra bakifrån.
Answer to: "I saw you kommer inte köras för spets, kan vara värt att t&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MOUNTAIN DEW
S 1, SUNDSVIK SAIGON
|
Åke L kommer i varje fall testa en bit. Det gör att Sundsvik kan få svårt att vinna över 2140 eftersom den är mer sprinterbetonad. Global L kan inte vinna om den inte går i ledningen så den kan man kasta i papperskorgen. Loppet borde stå mellan 2,5,7. Eftersom 7 har dåligt läge kan man chansa bort den (men den är bra).
Återstår 2 o 5 (med förmodat loppförlopp). Widell eller Lindblom ? Gissa 2 ggr
Kör Åke L stenhårt från start så kommer givetvis bakspårshästrana in i matchen men jag hoppas han håller sig i skinnet.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|