1
2
[ 3
]
4
5
6
|
|
Posted: 2010-11-04 16:24:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YEAR IN REVIEW
|
När Iceland var streckad till 40% tyckte jag det var en rimlig spik. Fortsätter den att öka så måste jag nog gardera.
Men det känns väldigt tunnt bakom Iceland, Triton eller Debbie vinner aldrig, de kräver överpace och det tror jag inte det blir. Vem kan annars blixtra till? Yanantin?Dust all over?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 16:32:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Garderar man måste 8an med, speciellt till den procenten, gjorde ett kanonlopp senast och har suttit fast innan det, bra tid senast också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 17:26:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, YANANTIN BOKO
|
Lite funderingar:
Iceland kanske bara är bäst och vinner här från ledning. Triton tror jag får jobba hårt för vinsten. Men man vet aldrig med Hultman. Triton kom 2a i ett stort lopp såhär dags förra året, vart körde man då, och vem vann?
Yanatin Boko kanske kan hävda sig? Global investment alltid farlig att räkna bort? Bowling infero och dust all over jokrar? Dust kan väl öppna rejält eller, kommer inte ihåg, men inte vill han svara Iceland, men rygg ledaren behöver inte vara så dumt ändå kanske?
Var hamnar clear sign?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 18:00:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dujorha och tommy: Ni kan väl fan inte tro att debbie tar spets från bricka fem när hon har dust all over från spår ett,jag tror den tar spets iaf.Fast sen blir det väl som det blev för några veckor sen när sketna debbie slog scarlets på det 100 mil långa upploppet....
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-04 18:40:42 Edited(1): 2010-11-04 19:33:51  Dujorha och tommy: Ni kan väl fan inte tro att debbie tar spets från bricka fem när hon har dust all over från spår ett,jag tror den tar spets iaf.Fast sen blir det väl som det blev för några veckor sen när sketna debbie slog scarlets på det 100 mil långa upploppet....
Answer to: "Dujorha och tommy: Ni kan väl fan inte tro att debbie tar spets fr&ari"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Vart har vi skrivit att Debbie ska ta spets???
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-04 19:09:44 Edited(1): 2010-11-04 19:10:10  Dujorha och tommy: Ni kan väl fan inte tro att debbie tar spets från bricka fem när hon har dust all over från spår ett,jag tror den tar spets iaf.Fast sen blir det väl som det blev för några veckor sen när sketna debbie slog scarlets på det 100 mil långa upploppet....
Answer to: "Dujorha och tommy: Ni kan väl fan inte tro att debbie tar spets fr&ari"
|
|
Allvarligt talat Aino.. Det är absolut inget i ditt inlägg som stämmer! 1. Jag och Dujorha har inte skrivit någonstans att vi tror att Debbie tar ledningen i detta lopp. 2. Du skriver att Debbie slog Scarlets på det 100 mil långa upploppet. Du vet alltså inte att Hagmyren har ett av Sveriges kortaste upplopp.
Sedan kan jag förklara för dej att det inte finns något uttryck inom travet som heter "komma ut ur korvkiosken"!! Enda uttrycket inom travet som involverar en korvkiosk är "runda korvkiosken" och med det menas att en häst springer väldigt långt ut i banan i utgången av sista sväng, tex i femte eller stjättespår.
Jag respekterar att du inte kan något om trav. Men jag skulle uppskatta om du kunde sluta låtsas som att du kan nåt..
Ha det bra! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 19:42:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaha ni tänker så.Uttryckte mig helt fel och får be om ursäkt,jag täkte ju dock på att runda korvkiosken. Sen att jag tyckte upploppet var långt är ju inte så konstigt,jag hejade ju på scarlets och såg att han inte kunde hålla ut och att han skulle bli slagen.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-11-04 19:46:26
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 11, GLOBAL INVESTMENT
S 5, DEBBIE BRODDA
|
Så... då måste väl denna otroligt viktiga diskussion vara utredd?
Tommie o Scarletsaino skakar digital tass o allt är lungt o skönt på forumet..
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-11-04 19:55:49
Edited(1): 2010-11-04 20:02:46  Så... då måste väl denna otroligt viktiga diskussion vara utredd?
Tommie o Scarletsaino skakar digital tass o allt är lungt o skönt på forumet..
Answer to: "Så... då måste väl denna otroligt viktiga diskussion"
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-04 19:56:55  jaha ni tänker så.Uttryckte mig helt fel och får be om ursäkt,jag täkte ju dock på att runda korvkiosken. Sen att jag tyckte upploppet var långt är ju inte så konstigt,jag hejade ju på scarlets och såg att han inte kunde hålla ut och att han skulle bli slagen.
Answer to: "jaha ni tänker så.Uttryckte mig helt fel och får be om urs"
|
|
Inga problem! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 21:14:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YEAR IN REVIEW
|
Har lite feeling för åkes hästar. Jag garderar loppet med 4-5st. hästar, men triton kommer inte med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 22:33:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
skulle vara jätteskönt om man slapp massa tjafs för varje inlägg man skriver då jag för tillfället mår riktigt kasst.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-05 12:32:28  skulle vara jätteskönt om man slapp massa tjafs för varje inlägg man skriver då jag för tillfället mår riktigt kasst.
Answer to: "skulle vara jätteskönt om man slapp massa tjafs för varje in"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ok förlåt Aino !! Mena inget illa !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-05 16:26:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DUST ALL OVER
S 6, ICELAND
|
Erik låter VÄLDIGT uppåt på Debbie...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-11-05 16:36:26  Erik låter VÄLDIGT uppåt på Debbie...
Answer to: "Erik låter VÄLDIGT uppåt på Debbie..."
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 11, GLOBAL INVESTMENT
S 5, DEBBIE BRODDA
|
Då ska hon med..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-05 17:00:03  Nej, att besegra Quarcio du Chene i Sverige är inte särskilt märkvärdigt. Att besegra Lucky Jim när denne har gått i tredjespår hela loppet är inte märkvärdigt. Att besegra en SVAG Nu Pagadi är inget märkvärdigt, och att besegra en galopperande Lavec Kronos är inget märkvärdigt. Särskilt inte när man har fått ett perfekt lopp på innerspår. Skit samma hur lågt han blev spelad i finalen.
Du tycker att han har sett fin ut i år?? Förstår ingenting... Var katastrofalt ofräsch både i Elitloppsfinalen och starterna därefter. Har nu vunnit 2 blufflopp efter lång vila och du höjer honom till skyarna?
Tro mig, ingen blir gladare än jag om det visar sig att Triton gör ett kanonlopp, han är en av mina absoluta favorithästar. Som spelobjekt känns dock varken han eler Iceland särskilt intressanta på visad form.
Answer to: "Nej, att besegra Quarcio du Chene i Sverige är inte särskilt m&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
som alltid på senare år, triton sund står och faller med barfotabalansen när han möter bra motstånd. Skithästar som i de 2 senaste loppen spöar han på ren skalle när han har träningsdojorna på sig.
Men visst tycker jag att han såg fin ut senast(med tanke på skor) och att han såg fin ut i elitloppsförsöket och i starten innan. I finalen går väl inte och säga något? galopperade ju direkt. När jag tänker efter så har jag nog ALDRIG sett Triton sund så fin ut som han var i elitloppsförsöket och i starten innan.....
Oavsett, det uploppet Triton sund gjorde i sitt elitloppskval var ruggigt bra och jag trodde fanemaj inte att den hästen kunde springa så snabbt......
Att Triton sund ska göra en kanonprestation om barfotabalans tvekar jag inte 1 sekund på, frågan är snarare vart iceland står??????Form eller inte? om bra form så är dte nog bra chans, dock är jag väldigt tveksam till det.
Att ta ställning i detta loppet var givet för mig väldigt tidigt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-05 17:21:31  som alltid på senare år, triton sund står och faller med barfotabalansen när han möter bra motstånd. Skithästar som i de 2 senaste loppen spöar han på ren skalle när han har träningsdojorna på sig.
Men visst tycker jag att han såg fin ut senast(med tanke på skor) och att han såg fin ut i elitloppsförsöket och i starten innan. I finalen går väl inte och säga något? galopperade ju direkt. När jag tänker efter så har jag nog ALDRIG sett Triton sund så fin ut som han var i elitloppsförsöket och i starten innan.....
Oavsett, det uploppet Triton sund gjorde i sitt elitloppskval var ruggigt bra och jag trodde fanemaj inte att den hästen kunde springa så snabbt......
Att Triton sund ska göra en kanonprestation om barfotabalans tvekar jag inte 1 sekund på, frågan är snarare vart iceland står??????Form eller inte? om bra form så är dte nog bra chans, dock är jag väldigt tveksam till det.
Att ta ställning i detta loppet var givet för mig väldigt tidigt
Answer to: "som alltid på senare år, triton sund står och faller med "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DUST ALL OVER
S 6, ICELAND
|
Man ser i värmningen om han vinner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-05 18:06:56  Iceland leder runt om.
Answer to: "Iceland leder runt om."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
Triton käkar upp detta alla dagar i veckan .. man kommer ge allt, har riktigt bra form nu samt rycker av dojjorna och räds inte dödens.
Stefan Melander kommer trycka iväg iceland så hästen blir knallhet, dessutom så trorjag att hästens form är ett stort frågetecken och distansen är inte alls den bästa nej triton torskar inte detta normalt sett räds bara Debbie Brodda som har kalasform och borde få riktigt bra resa oavsett.. men till 60% känns Triton som en bra spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-05 18:08:22  Man ser i värmningen om han vinner 
Answer to: "Man ser i värmningen om han vinner;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nja, Triton ser väl aldrig särskilt bra ut i värmningen.......Svårt att ge avslag på han pga den. Däremot kanske det kan ge klartecken......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-05 20:37:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
Triton vinner. Spik. Skadan är läkt nu vilket syns tydligt.
Han släpper inga gamla märrar förbi sig...
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6