1
[ 2
]
3
4
5
6
|
Andynalan
|
Posted: 2010-11-02 19:09:16
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 8, BOWLING INFERNO
|
Bowling Inferno är ett måstestreck! Hade dock gärna sett Takter i jollen,... Kajan är inte så vass 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-02 20:52:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle tro att iceland blir 65% och triton sund 40% kanske....
Hoppas verkligen att jorma trycker till i starten, men jag tror att Triton sund vinner oavsett om det blir tempo elr ej i starten.
Nu utgår jag givetvist från att Triton går med barfotabalans och inte har träningsdojorna på som de 2 senaste loppen. Han blir ju enormt mycket bättre när skorna åker av.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-02 20:54:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, YANANTIN BOKO
|
Nöter vidare med Yanantin Boko
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-02 21:34:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Island ska vara med i PDA? och kör då kanske defensivt! eller vaarför kör man maharajah med skor och inte hetsar på hästen lopp! jo för att hästen inte får var i topp trim. Triton Vinner detta 6 ggr av 10 om den är tillbaka i gott slag annars vinner nog 6. 2-6 veckans lås men jag har en för kärlek till YIR som kan mycket när han funkar men inte som TRITON!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-03 11:07:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Som sagts tidigare ska bowling inferno med, kommer ta några stycken här, känns inte som nån av favoriterna har toppform
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-03 16:11:14  Jag tror som du att det första loppscenariot är mycket troligt. Sedan tror vi olika.. Jag tror inte att Triton plockar ned Iceland om den fått bestämma första varvet.. Och storfavorit tror jag inte att Iceland blir. Tror inte att det kommer att skilja mer än 10% mellan Iceland och Triton och då spikar jag hellre Iceland som sitter i ledningen. 
Answer to: "Jag tror som du att det första loppscenariot är mycket troligt. S"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja jag håller ju med dig i alla högsta grad att loppscenariot blir Iceland till spets o "normalt" så är det klart.. Borde bli bättre med lopp i kroppen o ledningen tar han på två steg, PDA för Iceland kanske inte är så dumt ändå om de får upp formen !! Hästen är ju vältravande o stark när han är i form o öppna kan han !! Man on the Moon får ju till det ibland ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-03 16:25:37
|
|
Såg just CC krossa dom på Vincennes !! Bara att sadla om o sitta upp Ingves !!! Formidable !!! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-03 16:28:35  Såg just CC krossa dom på Vincennes !! Bara att sadla om o sitta upp Ingves !!! Formidable !!! 
Answer to: "Såg just CC krossa dom på Vincennes !! Bara att sadla om o sitt"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Såg också det, helt sjuk insats! Synd att han inte får vara med i Prix du Cornulier..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-03 16:33:43  Såg också det, helt sjuk insats! Synd att han inte får vara med i Prix du Cornulier..
Answer to: "Såg också det, helt sjuk insats! Synd att han inte får va"
|
|
Ja verkligen !! De där var rätt melodi för den här maffiga hästen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-03 16:59:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DUST ALL OVER
S 6, ICELAND
|
SOS
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-03 23:45:25
|
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Är inte särskilt imponerad av varken Iceland eller Triton. Den sistnämnde har sina bästa år bakom sig och och trots att han har kvar sin otroliga vinnarskalle så räcker inte fysiken till för att klara samma stentuffa löpningar som tidigare.
Iceland däremot har säkert sin bästa tid framför sig men Tarzan är inte den som drar sig för att bygga upp formen på det "franska" viset.. Sannolikheten är därmed stor att han inte är i närheten av toppform, även om han säkert är bättre än senast.
Det troliga är väl att Iceland sitter i spets efter att Dust All Over och Conrads Epilog har stridit om vem som ska ha rygg ledaren. Strax därpå kommer Triton upp i dödens och ser till att hålla ett hyggligt tempo på loppet. Då formen verkar tveksam på båda tycker jag det finns anledning att spekulera i att någon formstark speedkula sveper förbi till slut, även om jag håller Iceland som klar förstahäst. Men en liten gardering är nog inte helt fel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 08:41:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dark_horse, du missade elitloppet? Triton sund var nog i sitt livs form där och prestationen i kvalet var helt enorm, därav han den stod i 5ggr pengarna i finalen. Tyvärr galopperade han pga örjan(som valde bort iceland) galopperade när han laddade i starten.
Senaste 2 loppen har han gått med träningsdojorna på sig och då har han alltid varit sådär/dålig och vinner pga skallen. Sedan när skorna åker så jävlar......................
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 09:58:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
Stenklar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 11:43:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
tufft lopp,iceland vinner inte när tarzan kör.Det blir väl debbie brodda som hittar ut från korvkiosken och vinner igen....-.-
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-04 12:58:10  tufft lopp,iceland vinner inte när tarzan kör.Det blir väl debbie brodda som hittar ut från korvkiosken och vinner igen....-.-
Answer to: "tufft lopp,iceland vinner inte när tarzan kör.Det blir väl d"
|
|
Hej Aino !! De var en ny variant på korvkiosken... annars har det varit så på några banor att det stått en korvkiosk utanför staket i sista kurvan eller stallbaken o den fick man "runda" om man kom för långt ut i kurvan med hästen !!! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-04 14:14:47  Hej Aino !! De var en ny variant på korvkiosken... annars har det varit så på några banor att det stått en korvkiosk utanför staket i sista kurvan eller stallbaken o den fick man "runda" om man kom för långt ut i kurvan med hästen !!! 
Answer to: "Hej Aino !! De var en ny variant på korvkiosken... annars har det var"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag tycker att det är fantastisk roligt när människor låtsas vara insatt i travet, men så kommer dom med inlägg som detta från Aino där dom visar att dom har noll koll. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-04 14:30:20  Dark_horse, du missade elitloppet? Triton sund var nog i sitt livs form där och prestationen i kvalet var helt enorm, därav han den stod i 5ggr pengarna i finalen. Tyvärr galopperade han pga örjan(som valde bort iceland) galopperade när han laddade i starten.
Senaste 2 loppen har han gått med träningsdojorna på sig och då har han alltid varit sådär/dålig och vinner pga skallen. Sedan när skorna åker så jävlar......................
Answer to: "Dark_horse, du missade elitloppet? Triton sund var nog i sitt livs form d&a"
|
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Nej jag såg Elitloppet och tycker det var högst pliktskyldigt som han tog andraplatsen. De enda hästarna i det heatet som borde ha utgjort något hot var Lavec Kronos och Nu Pagadi och båda var helt ur form den dagen. Resten var det väl inte så märkvärdigt att han sprang förbi efter ett lopp på innerspår hela vägen?
Nej, det enda riktigt bra loppet han har gjort i år var i starten före Elitloppet, på Dannero. Då fick man se den riktiga Triton men det var också första och sista gången hittills i år. Jämför detta med 2008 och -09 då han formligen radade upp sådana prestationer. Triton har varit sämre i år, så är det bara, och det finns ingen anledning att förutsätta att han plötsligt ska vara sitt gamla jag igen på lördag. Jag vill se det innan jag tror på det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 14:45:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var lavec kronos ur form? tror du kollat på fel lopp, lavec kronos galopperar när ludde tar ut han i spåren, klar 2.a annars.....Nu Pagadi fick ett stentufft lopp i dödens....
men att besegra hästar som quarcio du chene, lucky jim och Nu pagadi betyder väl inget. Att han sedan gick dubbel så snabbt som övriga på uploppet är inte lönt att nämna heller?
Hmm, konstigt att han blev nedtryckt till 5ggr pengarna i finalen, förstår ingenting?
Mwn visst, dannero segern var helt enorm när han joggade undan på 11.9 över 2140m och var helt oberörd. Tycker dock att han sett fin ut hela året med undantaget de första starterna.
Men då gick han som sagt med skor, helt annan häst på barfotabalansen....
Blir väl inte helt chockad om Melander släpper spets till örjan, sedan kan folk gnälla bäst dem vill 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-04 14:56:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Triton Ska gå med optimal balans igen
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-04 15:08:26  Var lavec kronos ur form? tror du kollat på fel lopp, lavec kronos galopperar när ludde tar ut han i spåren, klar 2.a annars.....Nu Pagadi fick ett stentufft lopp i dödens....
men att besegra hästar som quarcio du chene, lucky jim och Nu pagadi betyder väl inget. Att han sedan gick dubbel så snabbt som övriga på uploppet är inte lönt att nämna heller?
Hmm, konstigt att han blev nedtryckt till 5ggr pengarna i finalen, förstår ingenting?
Mwn visst, dannero segern var helt enorm när han joggade undan på 11.9 över 2140m och var helt oberörd. Tycker dock att han sett fin ut hela året med undantaget de första starterna.
Men då gick han som sagt med skor, helt annan häst på barfotabalansen....
Blir väl inte helt chockad om Melander släpper spets till örjan, sedan kan folk gnälla bäst dem vill 
Answer to: "Var lavec kronos ur form? tror du kollat på fel lopp, lavec kronos ga"
|
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Nej, att besegra Quarcio du Chene i Sverige är inte särskilt märkvärdigt. Att besegra Lucky Jim när denne har gått i tredjespår hela loppet är inte märkvärdigt. Att besegra en SVAG Nu Pagadi är inget märkvärdigt, och att besegra en galopperande Lavec Kronos är inget märkvärdigt. Särskilt inte när man har fått ett perfekt lopp på innerspår. Skit samma hur lågt han blev spelad i finalen.
Du tycker att han har sett fin ut i år?? Förstår ingenting... Var katastrofalt ofräsch både i Elitloppsfinalen och starterna därefter. Har nu vunnit 2 blufflopp efter lång vila och du höjer honom till skyarna?
Tro mig, ingen blir gladare än jag om det visar sig att Triton gör ett kanonlopp, han är en av mina absoluta favorithästar. Som spelobjekt känns dock varken han eler Iceland särskilt intressanta på visad form.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6