Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2010-08-28
V75-6 Norrvidden Sundsvall Open Trot - Gulddivisionen, Final (Gr I Int.).
3. TORVALD PALEMA 78% 14
Svanstedt Åke
4. COMMANDER CROWE 20% 70
Ingves Peter
8. LISA AMERICA 9% 92
Jansson Torbjörn
10. BEANIE M.M. 8% 87
Lennartsson Per
9. AMOUR AMI 7% 162
Bergh Robert
2. PHOTOCOPY 4% 166
Heiskanen Veijo
5. GO ON PALE 2% 320
Kihlström Örjan
6. INFATTI NOVEMBER 2% 341
Adielsson Erik
1. XANTHOS CROWN 1% 935
Kontio Jorma
7. MAGIC SISA 1% 794
Takter Johnny

Senast uppdaterad: 2010-08-28 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6  
Author Message
Posted: 2010-08-26 08:00:29

Became a member: 
Forum posts:
Torvald spik annars låst på 2 hästar ?
Reply
Posted: 2010-08-26 10:10:06

Became a member: 
Forum posts:

V 3, TORVALD PALEMA
Startpoäng Torvald:46650- Commander:4141.
När dessutom C.C visat tveksam form och ska gå utvändigt blir det lite löjligt att gardera- Det är en spik även om han skulle råka förlora av nån märklig anledning/slump.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-08-26 10:23:51 Answer to: "Startpoäng Torvald:46650- Commander:4141. När dessutom C.C visat"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 10, BEANIE M.M.
Löjligt att gardera med CC kanske men Lisa America och Beanie M.M. kan ju profitera på eventuell hårdkörning där framme och båda är ju sjukt understreckade i nuläget. Känns lite intressant tycker jag.
Reply
Posted: 2010-08-26 12:02:38 Edited(1): 2010-08-26 12:04:03

Became a member: 
Forum posts:
Alla verkar snacka om att CC vissar tveksam form ?
Såg ni loppet han gjorde i Halmstad ?
12,2 i dödens och höll till en andra plats, då tror ja inte man har tveksam form ? Kanske inte toppform men man har form när man gör ett sånt lopp.
Nu har han fått 2 lopp till i kroppen, nu bör han ha toppform eller va mycket nära toppformen.

Ingves har väl sagt att CC kan bli lite lat i spets ?
Var kanske därför Colombianen tog in på han, många snackar ju om det.
CC kanske jobbar bättre i dödens ?
Där kan han inte vara lat, där måste han jobba.
Och vi vet ju att han är stark.

Nä, kommer nog att gadda här.
Vinner Torvald så vinner han.
Min första feeling var att gadda, när jag såg listorna.

Reply
Posted: 2010-08-26 12:34:28 Answer to: "Löjligt att gardera med CC kanske men Lisa America och Beanie M.M. kan"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 3, TORVALD PALEMA
Om man tror på hård körning så ska man givetvis gardera. Personligen är jag tveksam för 400 K kr är mycket pengar att riskera så jag tror dom kör sista 500 och då finns det inte många som slår Torvald.
Reply
dujorha Posted: 2010-08-26 14:23:27 Answer to: "Alla verkar snacka om att CC vissar tveksam form ? Såg ni loppet han"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ja tror också att Ingves hejar på här för han vill nog testa det vi här är inne på Torvalds ev. svaghet ! Medel o spets inte är Torvalds melodi... sedan väntar jag faktiskt lite smått på att Torvalds skörhet ska gå igenom o han tappar "bettet" !!
Reply
Posted: 2010-08-26 15:51:07

Became a member: 
Forum posts:

V 8, LISA AMERICA

S 3, TORVALD PALEMA
När det handlar om elithästar måste man alltid titta bortom loppet som är för handen. Ta BMM tex. Senast kördes han prepare. Det var det ingen som snackade om innan loppet, men om man visste att han skulle springa Sundsvall Open så är det ganska naturligt att han inte skulle köras alltför tufft.

Så, hur ser det ut i detta lopp då? 1 mille i förstapris är ju kanon, men hur tänker tränarna/ägarna långsiktigt?

Dels finns det hästar som fortfarande inte är så gamla och som har en del tid på sig att tjäna pengar. Bästa exemplet är Lisa America som är 5 år. Hon har ju inget att förlora. Här handlar det mer om att etablera sig på världseliten än om attt vinna 400.000. Eftersom ju fler titlar man har ju fler inbjudningar till storlopp får man. Det är alltså all-in som gäller för Lisa.

För BMM är det också extremt viktigt att vinna. En ständig tvåa blir inte inbjuden till de allra största loppen. Commander Crow är 7 år och har också tid på sig att tjäna pengar. Har inte toppform och kanske därför körs stenhårt för att komma i toppform till Åbys Stora Pris som körs den 18:e september.

Torvald är i slutet av sin karriär. Det skulle inte förvåna mig om det är sista säsongen. Sluta på topp. Då är det MKT viktigt att vinna de största loppen eftersom detta ökar värdet på hästen som avelshingst. Eftersom TP är självskriven på Åby så behöver inte Åke köra för det loppet och Sundsvall Open väger nog lätt i jämförelse. Åke kommer knappast att köra stenhårt i detta lopp och riskera ngt. Jag misstänker därför att om CC pressar för ledning så släpper Åke.

Alla de övriga kör för maximalt betalt och kommer knappast att köra sönder ngn. Så nyckeln i loppet är nog att förstå hur ägarna till 3,4,8 och 10 resonerar.

Vilka aspirerar till Åbys Stora Pris? Vad krävs för att komma dit? Hur mkt är man beredd att riskera?
Reply
tommie Posted: 2010-08-26 15:58:28 Answer to: "När det handlar om elithästar måste man alltid titta bortom"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Så du tror inte att Åke kör det som går för att vinna.. Det är 1 miljon i förstapris och Åkes gamla hemmabana. Ditt resonemang låter galet.
Reply
Posted: 2010-08-26 16:16:47 Answer to: "Så du tror inte att Åke kör det som går för att"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, LISA AMERICA

S 3, TORVALD PALEMA
Klart att han kommer att köra för att vinna, så länge det inte innebär att han riskerar ngt för Åbys Stora Pris. Men hellre få 400.000 i vinst och vara i toppslag till Åby än att satsa allt för att vinna 1.000.000, kanske inte lyckas och samtidigt ha en häst som är i dåligt skick till nästa start.

TP förlorade Elitloppet och Hugo Åbergs. Tror du att han vill förlora Åbys Stora pris också? Nej...Det är nog det viktigaste målet för närvarande. Medan ingen kommer ihåg vem som vann Sundsvall Open.

Dom pengar TP kan tjäna på avel är långt mkt mer än 600.000 som är skillnaden mellan första och andra pris. För att inte tala om att om han kör stenhårt om spets så är nog förstapriset ändå utom räckhåll.

Det handlar bara om väntevärde.
Reply
Andynalan Posted: 2010-08-26 16:25:56

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

V 10, BEANIE M.M.
Låst på 3,4,10. Beanie är sjukt lite streckad! Om CC håller tempot uppe så vinner M.M. I olympiatravet fick Beanie jobba i ledningen med Torvald i rygg som fick allt serverat! Men kunde inte kliva förbi.
Reply
Posted: 2010-08-26 16:41:06
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 3, TORVALD PALEMA
Commander Crowe är titelförsvarare i Sundsvall Open Trot.
Tränaren Petri Puro tror sig veta hur han ska besegra Torvald Palema.
- När min häst har gått i dödens har han alltid knäckt ledaren.
Men risken finns då att någon bakifrån vinner, säger Puro.

Körning,
Reply
Posted: 2010-08-26 16:45:38 Answer to: "När det handlar om elithästar måste man alltid titta bortom"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 3, TORVALD PALEMA
Visst är det som du säger. Det finns fler bakomliggande motiv och dom tar inte bara ut sina stjärnor och kör skiten ur dom. Många gånger avgörs loppen just pga sådana orsaker. När Torvald förlorat kan man ibland anat mer långsiktiga mål exempelvis. Den som är hungrigast kanske vinner det här ?
Reply
dujorha Posted: 2010-08-26 16:48:17 Answer to: "Commander Crowe är titelförsvarare i Sundsvall Open Trot. Tr&aum"

Vågar bara Ingves köra runt svängen ordentligt så släpper nog Åke o hoppas på lucka... så går mina tankar så här långt !!
Reply
dujorha Posted: 2010-08-26 16:51:11

Har bara Ingves spöt framme o driver i kurvan så tror ja Åke inte svarar !!
Reply
Posted: 2010-08-26 17:27:21 Answer to: "Vågar bara Ingves köra runt svängen ordentligt så sl&"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, LISA AMERICA

S 3, TORVALD PALEMA
Jag tror också att Åke släpper om Ingves tar i ordentligt. Får han lucka så vinner han och får han det inte så gör bara gott för en häst att ligga fast med rubbet sparat. Då blir han ännu mer laddad att vinna på Åby som är en perfekt bana för Torvald. Den har ju dubbla OS och i toppform är han oslagbar. Han behöver bara ta sig ner till sargen vid start sen är det slut.
Reply
tommie Posted: 2010-08-26 17:59:55
223
Benny
Eskilstuna

Åke kör i ledningen och gör allt för att vinna. Skickar inte hästen till Sundsvall för att köra prepare. Men tro det om ni vill. Sen är jag inte säker på att han vinner, men kör för vinst och i ledningen gör han.
Reply
Posted: 2010-08-26 18:03:32

Became a member: 
Forum posts:

V 10, BEANIE M.M.
Åke kommer ta ledningen det är givet. sen får man se om han håller hela vägen in. jag kommer ta med ett par till iaf bara för att, hoppas på en skräll. Om det inte blir så att jag spikar här istället för att spika minos får se på lördag
Reply
Posted: 2010-08-26 18:18:13 Answer to: "Åke kör i ledningen och gör allt för att vinna. Skicka"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, LISA AMERICA

S 3, TORVALD PALEMA
ingen som påstått att han ska köra prepare. Men stor skillnad att köra med nästa lopp i åtanke och köra som om det vore det största loppet i karriären.
Reply
tommie Posted: 2010-08-26 18:37:20 Answer to: "ingen som påstått att han ska köra prepare. Men stor skill"
223
Benny
Eskilstuna

Spets och svara så länge det går. Inget snack om saken.
Reply
dujorha Posted: 2010-08-27 10:46:24 Answer to: "ingen som påstått att han ska köra prepare. Men stor skill"

Ja jag kan hålla med lite där... Vi spelare har ju inte tillgång till "planeringen" o den har kostat mig stora pengar genom åren !!
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6