Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Skellefteå 2010-08-14
V75-2 Bronsdivisionen, försök 1 i Meeting 6.
8. YEAR ONE 68% 15
Jansson Torbjörn
5. SIR NOVEMBER 24% 66
Lindqvist Ove A
6. LEO ON LINE 13% 111
Melander Micael
4. COUNT HARRY 11% 91
Bergh Robert
3. MANOS GENERAL 10% 114
Linderoth Per
10. FITTIPALDI 6% 169
Ohlsson Ulf
7. NANO VALUE 5% 0
Månsson Christian
1. HELGE PALEMA 4% 450
Norberg Jan
2. CHAKIR 3% 392
Gustafsson Per
12. VEIKKO HORNLINE 3% 252
Söderholm Krister
9. BORDERLINE 1% 614
Nygren Patrik
11. UNIX BRODDE 1% 0
Goop Björn

Senast uppdaterad: 2010-08-14 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Skellefteå
V75-2 Skellefteå
V75-3 Skellefteå
V75-4 Skellefteå
V75-5 Skellefteå
V75-6 Skellefteå
V75-7 Skellefteå
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-2 Skellefteå

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5  
Author Message
Posted: 2010-08-12 11:25:02

Became a member: 
Forum posts:
jag tar me eran häst iaf ))
1-2-4-5-8 blir mina streck, de skulle inte förvåna mej om chakir vinner detta pga av erat tjöt ))
Reply
Post removed Posted: 2010-08-12 17:59:09   Edited(1): 2010-08-12 18:01:12
Posted: 2010-08-12 19:01:12

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YEAR ONE
STENKLAR
Reply
dujorha Posted: 2010-08-12 19:14:29 Answer to: "STENKLAR"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Raka besked !!
Reply
Posted: 2010-08-12 21:42:08 Edited(4): 2010-08-13 03:14:02

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YEAR ONE
ViTippas kommentar o tränarintervjuer:
Ännu ett tvåhästarslås
I Bronsdivisionen streckar vi endast två hästar. Tipset till Year One,som visserligen förlorade som storfavorit senast, men ändå vartapper efter ett tufft lopp mestadels utvändigt om Bachelores Dream i stenhårt tempo. Ett liknande upplägg är att vänta den här gången men med skillnaden att man troligen släpps till ledningen,av mer medgörliga och sämre konkurrenter. Vi släpper dock inte Unix Brodde, trots att denne senast agerade ”jobbigt” och tidigt hade svårt att följa i rygg på ledaren. En start är dock ingen start och vid de framträdandena innan har Unix sett strålande fin ut. Vinsten togs från ledningen men han har innan dess visat väldigt
fina spurtegenskaper. Att Björn Goop comebackar i Unix Broddes sulky känns också intressant.

V75-2 KUSKINTERVJUER
1 Helge Palema har klättat till Bronsdivisionen och gjort det bra. Har fått två höjande lopp med bra tryck i sig på slutet och han är fin som vanligt efteråt. Inga ändringar planerade och jag hoppas vi kan lifta med till fina pengar i den hårdare klassen, säger Calle Gustafsson.
2 Chakir har fin form och läget är bästa tänkbara. Han kan öppna men jag tycker att han är bäst på väntan. Barfota runt om igen, berättar Per Gustafsson.
3 Manos General gick ungefär som man kunde begära från tolftespår i V75 senast och 13,5 full distans är väl ungefär vad han kan. Tog loppet bättre än brukligt och det nya upplägget, med galoppintervaller, som vi började med 1,5 vecka innan förra starten, verkar ha gjort nytta. Bra läge den här gången och det blir ett halvstängt huvudlag för att han ska öppna bättre. Barfota runt om igen men Year One imponerade stort senast trots att han ”bara” blev fyra. Jag är nöjd om vi kan sluta trea-fyra någonting, hävdar Per Linderoth.
5 Sir November vann den 7 juli på Vermo övertygande från dödens. I Åbo var han bra tvåa och senast i Tammerfors gick Sir November fram i dödens efter ett varv och slog ledande Sunbird Narcizz (startar i V75-4). Sir November är en bra och tuff häst som vill ha hårt tempo på loppet, säger vår finske rapportör Jouni Klemola.
6 Leo on Line lever mycket på sitt fina löphuvud, men han har problem med ryggen från och till. Hade varit struken för ryggbekymmer innan senaste starten. Fick då draghjälp i avancemanget från femte ytter och avgjorde på ett bra sätt. Var också duktig i förra V75-meetinget där han spurtade vasst bakom Alvena Pampas i försöket och satt fast med lite
sparat i finalen. Känns bra inför denna uppgift och jag hoppas att hovarna håller för barfota igen. Detta kollas i veckan. Öppnar väldigt snabbt bakom bilen och jag hoppas på en fin position. Gör debut i Bronsdivisionen här, men jag tror han duger en bit med klaff på vägen, säger Daniel Wikberg.
7 Nano Value har fin form och jag blev glad att få ett framspår då han är mycket snabb från start. Han växer minst en klass i ledningen och jag vill köra där. Till det här loppet tar vi av framskorna vilket högst troligt är ett plus. Inte helt borta om vi får bestämma en bit på vägen, säger Christian Månsson.
10 Fittipaldi är i riktigt bra form men i lördags på Solvalla blev det för tufft. Han blev lite ivrig i ledningen och 11,3 första varvet gav en trött häst över upploppet. Han såg i alla fall jättefin ut och bör hålla formen. Är allra bäst över kort distans och jag är nöjd med läget, såtillvida att det bör innebära en smygresa. Eventuellt barfota runt om nu och åter helstängt huvudlag, berättar Petri Salmela.
12 Veikko Hornline har mycket fin form och har var mycket bra senast. Tyvärr har vi fått ett iskallt spår vilket drar ner förhoppningarna. Men skulle det klaffa fullt kan han vara långt framme. Min bästa V75-chans, berättar Mats Bucht.
Reply
Posted: 2010-08-13 09:37:56 Answer to: "Raka besked !!:D"
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YEAR ONE
Det är bäst annars har folk svårt att förstå
Reply
dujorha Posted: 2010-08-13 10:32:57 Answer to: "Det är bäst annars har folk svårt att förstå:D"

Oui sometimes !!
Reply
Posted: 2010-08-13 12:30:49
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YEAR ONE
Timos ranking V75-2: A: 8 B: - BC: 5-6-4-3-2-10 C: 12-7-9-1 D: -

SPETSSTRIDEN: Leo on Line och Nano Value gör upp inledningsvis, båda är riktigt snabba iväg. När Svanstedt ställer frågan med Year One (efter 400 körda?) blir han släppt till täten.

Mitt singelstreck blir 8 Year One i en tunn Bronsdivision, trots att han inte rört sig "hundra" till slut i de senaste starterna. Det har dock inte varit någon större fara och senast hade han all rätt i världen att vara fylld av mjölksyra, efter att mestadels ha travat i dödens i stenhårt tempo. Dessutom provade Svanstedt ett par vassa speeder mot ledande Bachelores Dream under vägen, och Year One höll väldigt starkt och länge på topptid. Visade senast att han kan öppna bra från spår långt ut och den här gången får han med största säkerhet överta ledningen från betydligt vekare hästar än Bachelores Dream. Year One klarade långresa och övernattning senast och bör därmed även greja de ytterligare 60(?) milen som resan till Skellefteå innebär. Svanstedts hästar visade form på Åby torsdag och mot detta i sammanhanget klena motstånd har jag mycket svårt att se förlust, speciellt som allt talar för tidig ledning. Var noga med att fylla i reserver, vid strykning av Year One går nämligen mer eller mindre chanslöse 12 Veikko Hornline in på turordningen...
Reply
Posted: 2010-08-13 15:25:36
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YEAR ONE
Hur stor skillnad gör det att Torbjörn kör, inte mkt tror jag, har nog fått direktiv, och han är ju en duktig kusk
Reply
B_Good Posted: 2010-08-13 15:34:57 Answer to: "Hur stor skillnad gör det att Torbjörn kör, inte mkt tror ja"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 7, NANO VALUE

S 4, COUNT HARRY
Ja svårt att värdera.. Lite defensivare, kör rätt smart o ingen Åke-åkning 800kvar?
Reply
dujorha Posted: 2010-08-13 15:58:51 Answer to: "Timos ranking V75-2: A: 8 B: - BC: 5-6-4-3-2-10 C: 12-7-9-1 D: - "

Bra analys där o det är ju noterat med "stilen" o ja blir lite orolig när ja tycker mig se tendensen... Svanen har ju en förmåga med dessa skolösa hästar som andra inte har.. mjao nu är det inga dunder djur i denna soppa så det är nog bara att gå framåt !! Alla måste ha noterat loppet sist !!
Reply
Posted: 2010-08-13 16:31:59
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YEAR ONE
Håller med, så svagt motstånd så det borde vara lugnt med nästan vilken kusk som helst, hehe.
Reply
Posted: 2010-08-13 23:58:42

Became a member: 
Forum posts:

V 3, MANOS GENERAL
visst Year One kommer till front.

känslan är endå att han är en häst som vill springa hårt tempo? då tror jag han kan bli lite lat till slut och även har han ju svårt att trava sista biten.. elr ah aktionen flyter inte hundra då tror jag att han kan bli överraskad o nerspeedad av någon mer slutrökarhäst som smugit med, Manos General eller Count Harry ?
Reply
Posted: 2010-08-14 08:16:06 Edited(1): 2010-08-14 08:17:17 Answer to: "visst Year One kommer till front. känslan är endå att ha"

Became a member: 
Forum posts:
Bergharn kör åt Kari, vinner han inte med egentränad kuse så vinner han väl med COUNT HARRY
Reply
Posted: 2010-08-14 08:19:47 Answer to: "Bergharn kör åt Kari, vinner han inte med egentränad kus"
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:
... även om Svanen är mer optimistisk än många tvivlande "experter" är...(actionsproblem)
o(
Reply
Posted: 2010-08-14 08:58:57

Became a member: 
Forum posts:

V 6, LEO ON LINE
Håller inte riktigt med om att Year One var grymm senast, Bachelors Dream fick ju också ett tufft lopp men höll mycket bättre tillslut, tycker inte att Year One visade någon ordentlig vilja när det började ta emot och anser därför att 70% är på tok för mycket. Garderar upp med 1-6-7-8-12
Reply
Posted: 2010-08-14 09:00:01
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:

V 6, LEO ON LINE
Kan någon föresten svara på vad Sir November har gjort för att förtjäna att bli 30%, vad jag kan se har den varit ute i billiga gäng i danmark på slutet och det bör väl inte räcka här?
Reply
Posted: 2010-08-14 09:57:33 Edited(1): 2010-08-14 09:58:10 Answer to: "Kan någon föresten svara på vad Sir November har gjort f&o"
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:
Skitsvårt lopp om nu inte Svanens bara är bäst, men jag har se Counts Harry i nå´t lopp för en tid sedan och den var ruskig till slut.... CHANSSPIK
Reply
Posted: 2010-08-14 09:59:38 Edited(1): 2010-08-14 10:00:07 Answer to: "Skitsvårt lopp om nu inte Svanens bara är bäst, men "
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:
"HAR SETT" skall det stå... laptopen tål inte starkt kaffe på morgonen....
Reply
Posted: 2010-08-14 12:58:36
Skellefteå

Became a member: 
Forum posts:

V 3, MANOS GENERAL
Fortsätter vurma för Manos General som är dagens drag.. måste med gott folk !!
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5