1
[ 2
]
3
4
5
|
tommie
|
Posted: 2010-08-11 09:59:04  du använder varken hjärna eller hjärta 
Answer to: "du använder varken hjärna eller hjärta:@"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Ha,ha! Hästen är chanslös.  Är kraftigt överstreckad på 4% Rankas absolut sist i detta lopp.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-08-11 10:07:30  Håller med med min brosa ligist! Hästen är i sitt livs form och ska ev springa utan huva och halvstängt. Då bli han ännu vassare.
Answer to: "Håller med med min brosa ligist! Hästen är i sitt livs form"
|
|
Vad menar du med ännu vassare?? Har ens varit lite vass nångång under de senaste 3 åren??
Du skriver att han är i sitt livs form och ändå fick han stryk av Blue Canyon med Jan-Axel Näsman i sin senaste start. Dessutom startade Blue Canyon 20 meter bakom.. Där har du svaret på varför han inte har något på V:75 att göra. Blue Canyon plockar inte 20 meter på någon annan häst i detta fält!!
Ni är roliga du och din brorsa!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 10:30:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MANOS GENERAL
|
Jag tycker att chakir inte har så stor vinstchans men när det är v7 så kan även sånna komma på på plats! Lycka till med hästen och ni får gärna skrälla men jag tror mindre på den!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 12:52:58  Vad menar du med ännu vassare?? Har ens varit lite vass nångång under de senaste 3 åren??
Du skriver att han är i sitt livs form och ändå fick han stryk av Blue Canyon med Jan-Axel Näsman i sin senaste start. Dessutom startade Blue Canyon 20 meter bakom.. Där har du svaret på varför han inte har något på V:75 att göra. Blue Canyon plockar inte 20 meter på någon annan häst i detta fält!!
Answer to: "Vad menar du med ännu vassare?? Har ens varit lite vass nång&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CHAKIR
|
Hästen är riktigt vass men han blir ännu vassare med halvstängt. Han blir förbannad om han inte får träna när någon blir det. Och senaste gången ryckte kusken det helstängda norska och det gjorde att "Kiren" inte såg Blue Canyon när han kom. Hästen var helt oberörd efter loppet och sprang 13,8 sista varvet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-08-11 12:56:09  Hästen är riktigt vass men han blir ännu vassare med halvstängt. Han blir förbannad om han inte får träna när någon blir det. Och senaste gången ryckte kusken det helstängda norska och det gjorde att "Kiren" inte såg Blue Canyon när han kom. Hästen var helt oberörd efter loppet och sprang 13,8 sista varvet.
Answer to: "Hästen är riktigt vass men han blir ännu vassare med halvst&"
|
|
Okej. Hoppas för eran skull att det går bra för honom. Men enligt mej så är han chanslös.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2010-08-11 15:58:08
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
V 3, MANOS GENERAL
|
Manos General? Ös på med kommentarer, tack.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 16:03:13  Manos General? Ös på med kommentarer, tack.
Answer to: "Manos General? Ös på med kommentarer, tack."
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LEO ON LINE
|
Jag vet inte om jag blandar ihop den hästen med någon annan som Per brukar köra, men är det den hästen jag tror så är han oerhört startsnabb och borde få en bra position 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-08-11 16:03:36  Manos General? Ös på med kommentarer, tack.
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, NANO VALUE
S 4, COUNT HARRY
|
Manos General är väl åtminstonde hygglig ut men släpper nog gärna o OSspurtar (vann väl v75 på nåt liknande sätt förra våren) Känns i min värld som en 2640häst. Hygglig men inte mer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 16:04:33  Manos General är väl åtminstonde hygglig ut men släpper nog gärna o OSspurtar (vann väl v75 på nåt liknande sätt förra våren) Känns i min värld som en 2640häst. Hygglig men inte mer.
Answer to: "Manos General är väl åtminstonde hygglig ut men släppe"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LEO ON LINE
|
nej men 2140 duger han på  som det är nu 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 17:06:49  Vad menar du med ännu vassare?? Har ens varit lite vass nångång under de senaste 3 åren??
Answer to: "Vad menar du med ännu vassare?? Har ens varit lite vass nång&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YEAR ONE
|
Du Tommie. så vitt jag vet under dom senaste omgångarna så är det väl ett flertal 1% som har vinnit...eller har jag fel? Prima Stella vann stoeliten elitlopps helgen. var väl utdömd den med.
Magic sisa 1%, Xhantos Crown1%, Infatti November(dock 4%), Dust all over 1%,Speedy Gold 2%eller varför inte Practical Joke 1%.....
så länge kusen finns med i loppet finns chansen.  
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-08-11 17:51:52
Edited(1): 2010-08-11 17:53:16  Du Tommie. så vitt jag vet under dom senaste omgångarna så är det väl ett flertal 1% som har vinnit...eller har jag fel? Prima Stella vann stoeliten elitlopps helgen. var väl utdömd den med.
Magic sisa 1%, Xhantos Crown1%, Infatti November(dock 4%), Dust all over 1%,Speedy Gold 2%eller varför inte Practical Joke 1%.....
så länge kusen finns med i loppet finns chansen.  
Answer to: "Du Tommie. så vitt jag vet under dom senaste omgångarna så"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-08-11 17:57:11
 Klart att alla som är med har chansen. Och jag kan få 7 rätt på V:75 varje helg dom närmsta 20 åren... Men det lär inte heller hända. Men allt är möjligt... Pajas.
Answer to: "Klart att alla som är med har chansen. Och jag kan få 7 rät"
|
|
tommie
|
Posted: 2010-08-11 18:34:59 Edited(1): 2010-08-11 23:53:57  Pajas.....!?! du e verkligen en trevlig o mys kille du.
Finns säkert ord för dig oxå..

Answer to: "Pajas.....!?! du e verkligen en trevlig o mys kille du.
Finns säkert "
|
|
Du plockar med Chakir för att dennes överoptimistiska skötare är här på forumet och skriver att den är i sitt livs form.. Detta är något som hon skriver varje gång den startar. Hennes kommentarer när Chakir ska starta får Calle och Åke Lindblom att framstå som blyga pojkar som aldrig tror på vinstchans. Hon är säkert bra som skötare men när hon skriver att hon spikar You Bet Hornline OCH Zagreb i första V:7 och inte vet att en spik innebär att man streckar EN häst i loppet så borde du inse att hon kanske inte är den bästa att bedömma om hästen har bra chans att vinna eller inte...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 18:40:58  Du plockar med Chakir för att dennes överoptimistiska skötare är här på forumet och skriver att den är i sitt livs form.. Detta är något som hon skriver varje gång den startar. Hennes kommentarer när Chakir ska starta får Calle och Åke Lindblom att framstå som blyga pojkar som aldrig tror på vinstchans. Hon är säkert bra som skötare men när hon skriver att hon spikar You Bet Hornline OCH Zagreb i första V:7 och inte vet att en spik innebär att man streckar EN häst i loppet så borde du inse att hon kanske inte är den bästa att bedömma om hästen har bra chans att vinna eller inte... Så ja du är en pajas.
Answer to: "Du plockar med Chakir för att dennes överoptimistiska skötar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YEAR ONE
|
det är väl tur då att vi pajaser finns så du får glänsa med all den glans du har.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-08-11 19:12:06  det är väl tur då att vi pajaser finns så du får glänsa med all den glans du har.
Answer to: "det är väl tur då att vi pajaser finns så du få"
|
|
Vad har du för problem? Jag skriver att en häst är chanslös och motiverar varför jag tycker det.
Du har inte lagt fram en motivering till varför du dubblar systemet med Chakir.. Om du hade haft åtta hästar och sen tagit med Chakir hade det varit en sak men att förstöra systemet så mycket genom att dubbla är enligt mej väldigt dumt.
Motivera gärna varför du tror att den ska vinna..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 19:35:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YEAR ONE
|
du har rätt i den saken att jag tar med den för att skötaren har en övertro på den. om det nu gör mig till en pajas så är det helt ok. jag har redan motiverat att det har vunnit 1% stup i kvarten på v75 dom senaste månaderna så varför inte chakir. men jag lämnar den pratstunden nu.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-08-11 19:37:29  du har rätt i den saken att jag tar med den för att skötaren har en övertro på den. om det nu gör mig till en pajas så är det helt ok. jag har redan motiverat att det har vunnit 1% stup i kvarten på v75 dom senaste månaderna så varför inte chakir. men jag lämnar den pratstunden nu.
Answer to: "du har rätt i den saken att jag tar med den för att skötaren"
|
|
Bra att du bekräftar det jag skriver. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-11 19:41:09  Bra att du bekräftar det jag skriver. 
Answer to: "Bra att du bekräftar det jag skriver.:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YEAR ONE
|
det var så lite så.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-08-11 22:25:30
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 6, LEO ON LINE
|
Har för mig att det var Roger N Olsson som körde Manos General mycket förut, men jag kan ha fel...det kanske finns fler Manos???
Tycker lite så här när det gäller skrällar på slutet, speciellt mycket denna sommar som det brukar vara favoritbetonade pga snabba banor, har väl blivit lite pga allt regn på sistone så inte banorna varit så snabba...eller så har dom känts snabba och folk gasat i början för mycket skrällar från bakspår har vunnit som gjort stora utdelningar på sistone, dom kommer ju enbart in i matchen då det körs fort där framme eller åtminstone underlättar det.
Sen en sån här omgång med en delkrångliga lopp med låg klass på loppen kan det mycket väl skrälla här o där, speciellt nu när vi ska till det förbaskade Skellefteå med Open Stretch så kan vem fan som helst vinna....men när det gäller Chakir så måste jag säga, det är ju ingen direkt vinnartyp....inte ens i vanliga lopp vill han vinna ihjäl sig, så jag måste ju instämma med att oddsen att han då ska vinna på V75 måste ju vara ännu mindre....så mycket måste väl ändå ni som har Chakir hålla med, sen att vi så klart önskar er lycka till är lika självklart....och en sak vet jag efter många år inom trav...är man med på startlinjen såklart finns chansen då, även om de är låga...i trav kan allt hända och ingen är klar först loppet är kört.
Men jag streckar inte Chakir då jag anser att jag ej betalar för den då man måste lägga strecken på andra som man anser har bättre chans....och då jag inte tar alla här så kommer han inte med helt enkelt....han är tillsammans med 9-10 dom tre jag sist skulle välja bland....sorry men det är min verklighet. Men lycka till, självklart!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 09:39:10 Edited(1): 2010-08-12 09:39:47  Manos General? Ös på med kommentarer, tack.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Manos General är startsnabb. Näst sist gjorde han en bra insats när han ledde länge men blev avslagen av Simb Robitaille från rygg ledaren. Sist mötte han ju bla Year One men startade då från spår 12. Fick en invändig resa i kön och kunde absolut ingenting upploppet ner. Inte något formbesked direkt... Känslan är att det är en spetshäst som duger i norrland men kanske inte mot detta V75 motstånd. Ska väl med på 6-7 streck.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|