1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2010-05-30 20:34:34  det ska bli intressant o se vad PLOKKO ska äta upp nu.....
vad ska du sätta upp på menyn....hahahahahahaha
Answer to: "det ska bli intressant o se vad PLOKKO ska äta upp nu.....
vad ska du"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan börja med att detta är det sämsta Elitloppet jag sett någonsin.
Luften gick ur totalt..
Lucky Jim (och kusken) var precis lika värdelös som jag sa.. så nu kan väl alla som var med o jaga upp denna skithästen till 2.10 idag bikta sig. Ni var fler än vi som dissade Iceland.
Så visst, Iceland imponerade på mig, trodde inte ens han kunde gå en 10 tid. Men herregud vad tråkigt detta var. Ångrar att jag ens åkte till Valla.
Iceland vinner Elitloppet på samma tid som en montéhäst (lopp 2) .. Inside Broline gick 1.11.1 och vann lätt utan drivning i lopp 3.. jag vet inte, men jag hade hoppats fått sett något mer än ett guldlopp idag.
Nu Pagadi var värdelös.
Ilaria Jet var värdelös
QDC var värdelös.
Örjan var värdelös.
Beanie MM var värdelös.
Torvald var inte godkänd.
Lövgren körde bort sin häst i finalen.
Nej, detta var det sämsta Elitloppet på längre.
Elitloppet 2008 vann Exploit Caf på 1.09.8 via tredjespår i 700m med punktering.
Sist i mål av dom åtta då var Plantagenet på 1.10.4.
Iceland gick idag 1.10.5.
Eliten utvecklas?
Vill inte spotta på Iceland men hela cirkusen kring de här 16 i år var värdelös.
Iceland var bra, mkt bättre än jag trodde.. men kanske var det de andra som var mycket sämre än vad jag trodde snarare än att Iceland var bra..
Kanske en kombination
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-30 20:38:28
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Erik körde helt rätt med Nu P. gick fram i rätt tid men tyvärr så kan han inte göra så mycket när han kör en lus på 1609 !! Först heatet var riktigt dåligt med Ilaria Jet som vinnare !! I finalen var hon iskall 500 kvar o klarade inte 2 heat !! Hade inte Triton felat så hade han tagit dödens o klarat 2:a platsen tror ja !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-30 20:43:34  Kan börja med att detta är det sämsta Elitloppet jag sett någonsin.
Luften gick ur totalt..
Lucky Jim (och kusken) var precis lika värdelös som jag sa.. så nu kan väl alla som var med o jaga upp denna skithästen till 2.10 idag bikta sig. Ni var fler än vi som dissade Iceland.
Så visst, Iceland imponerade på mig, trodde inte ens han kunde gå en 10 tid. Men herregud vad tråkigt detta var. Ångrar att jag ens åkte till Valla.
Iceland vinner Elitloppet på samma tid som en montéhäst (lopp 2) .. Inside Broline gick 1.11.1 och vann lätt utan drivning i lopp 3.. jag vet inte, men jag hade hoppats fått sett något mer än ett guldlopp idag.
Nu Pagadi var värdelös.
Ilaria Jet var värdelös
QDC var värdelös.
Örjan var värdelös.
Beanie MM var värdelös.
Torvald var inte godkänd.
Lövgren körde bort sin häst i finalen.
Nej, detta var det sämsta Elitloppet på längre.
Elitloppet 2008 vann Exploit Caf på 1.09.8 via tredjespår i 700m med punktering.
Sist i mål av dom åtta då var Plantagenet på 1.10.4.
Iceland gick idag 1.10.5.
Eliten utvecklas?
Vill inte spotta på Iceland men hela cirkusen kring de här 16 i år var värdelös.
Iceland var bra, mkt bättre än jag trodde.. men kanske var det de andra som var mycket sämre än vad jag trodde snarare än att Iceland var bra..
Kanske en kombination
Answer to: "Kan börja med att detta är det sämsta Elitloppet jag sett n&"
|
|
Hallå Plokko du stoppar in Örjan bland hästarna ? Han kunde ha dragit den här jävla Stigh. hästen å varit 2:a ändå !!! Nu Pagadi kunde definitivt ha blivit utbytt med Monté-hästen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-30 20:44:49  Erik körde helt rätt med Nu P. gick fram i rätt tid men tyvärr så kan han inte göra så mycket när han kör en lus på 1609 !! Först heatet var riktigt dåligt med Ilaria Jet som vinnare !! I finalen var hon iskall 500 kvar o klarade inte 2 heat !! Hade inte Triton felat så hade han tagit dödens o klarat 2:a platsen tror ja !! 
Answer to: "Erik körde helt rätt med Nu P. gick fram i rätt tid men tyv&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
1-1 i inbördes mot Iceland då.
Vi får väl se hur året slutar.
Vore kul om Tarzan matade Iceland lite så man slapp se hans revben..
Du bara sisådär, drar som slutsats att Ilaria Jet inte klarade två heat, du tror inte det kan finnas någon annan orsak?
Hur det hade gått för Triton är väl tämligen ointressant... om Nu Pagadi gått barfota hade han vunnit?
Ungefär lika vettigt som att spekulera i Tritons eventuella prestation felfri.
Kanske hade Oyonnax hackat upp alla om han inte galopperat.
Du kanske vill dra upp 50000 till "om"?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-30 20:49:19  Hallå Plokko du stoppar in Örjan bland hästarna ? Han kunde ha dragit den här jävla Stigh. hästen å varit 2:a ändå !!! Nu Pagadi kunde definitivt ha blivit utbytt med Monté-hästen !! 
Answer to: "Hallå Plokko du stoppar in Örjan bland hästarna ? Han kunde"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför inte byta ut TEAM AMERICA?
Som kostade 10 miljarder att ta hit.
Totalt värdelösa.
Du var med och puffa för detta, hur känns det i efterhand?
Kanske mer befogat att gnälla på dom än en 5 åring som är helt oprövad på distansen och gick i dödens i försök o final
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-30 21:08:07  Varför inte byta ut TEAM AMERICA?
Som kostade 10 miljarder att ta hit.
Totalt värdelösa.
Du var med och puffa för detta, hur känns det i efterhand?
Kanske mer befogat att gnälla på dom än en 5 åring som är helt oprövad på distansen och gick i dödens i försök o final
Answer to: "Varför inte byta ut TEAM AMERICA?
Som kostade 10 miljarder att"
|
|
Vår travar-ras bygger till nästan 100% på amerikanskt blod ! Så det är våra Amerikanare mot deras !! Jag tycker också det är för dyra pengar både till dom o till "grodorna" men nu vill man glassa o bjuda stort o så har man gjort varje år !! Inbjudningslopp är dyra historier o "man" blir sämre o sämre på att leverera tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-30 21:13:43
|
|
O du gnäll lite mer på Stickan ! Det är de ja gör när jag ser matchningen av Nu P. !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-30 21:24:20 Edited(1): 2010-05-30 21:25:07  O du gnäll lite mer på Stickan ! Det är de ja gör när jag ser matchningen av Nu P. !!! 
Answer to: "O du gnäll lite mer på Stickan ! Det är de ja gör n&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blodet är ju ointressant utifrån din definition, i så fall finns inga svenska hästar och inget svenskt blod.
Och så är det inte. Våran träning, mångsidighet i distans osv osv osv osv är överlägsen den amerikanska, vi har stona, vi har hingstarna. Ge oss 10 år till så kommer inte ens vi bjuda de där skithästarna på resan över.
Frankrike (som är bäst) och Sverige är ensamt starka.
Angående Stig H så finns inget att klaga på, vet inte vad du har emot honom.
Paggen hade säkert varit bättre om han fått lite motstånd i sina lopp i år.
Men Olympiaförsöket blev ett skämt.
Sen lekte han med dagens vinnare ut o in och behövde inte svettas ett smack (några veckor sen)
Och sist i Norge blev det inget heller.
Skulle väl kännas konstigt att tömma hästen i överlägsen stil, men visst.. han hade nog varit bättre.
MEN HAN ÄR 5 år!
Oprövad på distansen... ge han lite tid, hade velat sett Iceland vi den här tiden för ett år sen, då startade han i silverfinalen.
Paggen kommer tillbaka.. men i övrigt i detta loppet så var det väl ingen man blir sugen på att se igen.
Hoppas Tarzan får råd att mata Iceland nu så man slipper se revbenen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-30 21:28:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Nej, detta var det sämsta Elitloppet på längre. Elitloppet 2008 vann Exploit Caf på 1.09.8 via tredjespår i 700m med punktering. Sist i mål av dom åtta då var Plantagenet på 1.10.4. Iceland gick idag 1.10.5
Citerar mig själv igen....
och med det summerar jag Elitloppet 
Sämsta i modern tid.
Nu ska jag duscha o sova.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-30 21:31:26  Blodet är ju ointressant utifrån din definition, i så fall finns inga svenska hästar och inget svenskt blod.
Och så är det inte. Våran träning, mångsidighet i distans osv osv osv osv är överlägsen den amerikanska, vi har stona, vi har hingstarna. Ge oss 10 år till så kommer inte ens vi bjuda de där skithästarna på resan över.
Sen lekte han med dagens vinnare ut o in och behövde inte svettas ett smack (några veckor sen)
Skulle väl kännas konstigt att tömma hästen i överlägsen stil, men visst.. han hade nog varit bättre.
MEN HAN ÄR 5 år!
Oprövad på distansen... ge han lite tid, hade velat sett Iceland vi den här tiden för ett år sen, då startade han i silverfinalen.
Paggen kommer tillbaka.. men i övrigt i detta loppet så var det väl ingen man blir sugen på att se igen.
Answer to: "Blodet är ju ointressant utifrån din definition, i så fall"
|
|
Pine Chip var 4år o han hade kunnat springa i 8:or runt dagens hästar !! Första heatet som han vann var magiskt !! Sedan hände något till finalen o han bröt ner lite (skadade sig) de drog ut på tiden till finalen o hästarna fick vara på banan en halvtimme extra !! Kusken brydde sig inte om några spår alls utan han bara petade in en ny växel på hästen !!! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-05-30 21:32:02  Johnny fick slå in en straffspark i praktiskt taget öppet mål !! Det ska även han klara !! 
Answer to: "Johnny fick slå in en straffspark i praktiskt taget öppet m&arin"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Du hade väl lirat några tusen då eftersom du tyckte att det va en straffspark i öppet mål?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-30 21:39:33  Du hade väl lirat några tusen då eftersom du tyckte att det va en straffspark i öppet mål?
Answer to: "Du hade väl lirat några tusen då eftersom du tyckte att de"
|
|
Tyvärr !! La för mycket pengar igår o på en flerkupong i dag tyvärr !! Bara nåra hundringar på Triton o Iceland ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-30 21:48:16  Blodet är ju ointressant utifrån din definition, i så fall finns inga svenska hästar och inget svenskt blod.
MEN HAN ÄR 5 år!
Answer to: "Blodet är ju ointressant utifrån din definition, i så fall"
|
|
Finns inget "svenskt" blod i Iceland !! Pure America !! Svensk träning o svenskt hö o havre gör susen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-30 22:46:03  Finns inget "svenskt" blod i Iceland !! Pure America !! Svensk träning o svenskt hö o havre gör susen !! 
Answer to: "Finns inget "svenskt" blod i Iceland !! Pure America !! Svensk tr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
.... och utifrån den där definitionen finns/kommer det aldrig finnas något svenskt blod.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-30 23:20:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stämningen i sig är ju skön, men det är ju tyvärr sant att det blev mer av ett guldlopp med en ovanligt spännande startlista ...och sedan stannade det vid det. Ledaren fick fisåka hem en fet segercheck, med lite tryck sista 5-700...men det är knappast team Melanders fel att loppet inte blev skitspännande.
Bara att buga och gratulera till vinsten !
Ja ja, hade en trevlig dag ändå ! 
Lite spännande att se bara hur Brioni och Icelands fortsatta utveckling blir härifrån. Om Brioni är så här bra i sina första riktiga drabbningar med eliten som han varit i år, då kan det bli kul nästa år !
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-31 12:53:12  .... och utifrån den där definitionen finns/kommer det aldrig finnas något svenskt blod.
Answer to: ".... och utifrån den där definitionen finns/kommer det aldrig fi"
|
|
Nä det står "stämplat" Hambletonian 10 i varenda tagel !  Amerikanskt, Franskt o någon gammal Orlov är väl i stort sett varmblodig travare. "Grodorna" bjuder in den "svenska rasen" till Paris ! JOP får inbjudningskort varje år !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-31 13:16:31  Stämningen i sig är ju skön, men det är ju tyvärr sant att det blev mer av ett guldlopp med en ovanligt spännande startlista ...och sedan stannade det vid det. Ledaren fick fisåka hem en fet segercheck, med lite tryck sista 5-700...men det är knappast team Melanders fel att loppet inte blev skitspännande.
Bara att buga och gratulera till vinsten !
Ja ja, hade en trevlig dag ändå ! 
Lite spännande att se bara hur Brioni och Icelands fortsatta utveckling blir härifrån. Om Brioni är så här bra i sina första riktiga drabbningar med eliten som han varit i år, då kan det bli kul nästa år !
Answer to: "Stämningen i sig är ju skön, men det är ju tyvärr "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Upplevde du också 5-10 min efter loppet.. att alla stod med öppna munnar ... och funderade på vad i helvete de hade betalat sig in för? De jag var i sällskap med gick luften ur totalt när det blev en guldfinal utan tempo.
Jag är och var besviken på hela loppet. Med så bra förutsättningar och ändå en dålig vinnartid..
Skönt att Melander tar ner loppet på jorden i alla fall, han verkar glad men knappast löjligt tv-mässig som Hultman hade varit.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-31 14:40:11  Upplevde du också 5-10 min efter loppet.. att alla stod med öppna munnar ... och funderade på vad i helvete de hade betalat sig in för? De jag var i sällskap med gick luften ur totalt när det blev en guldfinal utan tempo.
Jag är och var besviken på hela loppet. Med så bra förutsättningar och ändå en dålig vinnartid..
Skönt att Melander tar ner loppet på jorden i alla fall, han verkar glad men knappast löjligt tv-mässig som Hultman hade varit.
Answer to: "Upplevde du också 5-10 min efter loppet.. att alla stod med öppn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag blev skitförbannad, svor och hade mig så sambon fick skämmas ordentligt.
Proffesorn skrek efter målgången i mikrofonen "-Vilket race va!".
Gubben brevid mig skrek åt han: -"Sätt dig ner! Vadå race!?!? De varvade ju på 1.12!!! Proffessorn tystnade. Underbart.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-31 16:39:03  Jag blev skitförbannad, svor och hade mig så sambon fick skämmas ordentligt.
Proffesorn skrek efter målgången i mikrofonen "-Vilket race va!".
Gubben brevid mig skrek åt han: -"Sätt dig ner! Vadå race!?!? De varvade ju på 1.12!!! Proffessorn tystnade. Underbart.
Answer to: "Jag blev skitförbannad, svor och hade mig så sambon fick skä"
|
|
Nice !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-31 19:34:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känner en stor tomhet nu när man kommit hem från stockholm. Var det här allt? Hade förväntat mig så mycket mer av loppen i helgen, men blev så jävla besviken på för många hästar. Detta loppet var dock det jag mest var besviken på. Sällan skådat ett tråkigare elitlopp, ingen spänning, inget tryck, inget bra lopp helt enkelt. Hade jag inte vunnit 4000 tusen på tvillingen hade jag nog gått bärsärk gång på Valla. Aja mindre än ett år kvar tills nästa gång.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|