1
2
[ 3
]
|
|
Posted: 2009-07-29 20:46:07  Torvald och kung Åke pissar på dom ständigt överskattade fransmännen !!!  Skulle isåfall bara vara Meaulnes som kan slå honom. Dom andra "franska kanonerna" har han ju redan slagit.
Answer to: "Torvald och kung Åke pissar på dom ständigt överskatt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilka är det?
Låt höra, jag vill veta vilka du anser är franska kanoner och vilka han har slagit?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-29 20:47:59  Franrike älskaren Anders Lindqvist sa det ju rakt ut flera gånger igår. "fransmännen har ingen i dagsläget som är i närheten av den här kalibern" "Världens bästa häst i Europa" Med mer...
Answer to: "Franrike älskaren Anders Lindqvist sa det ju rakt ut flera gånge"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han är ju oerhört representativ för fransk travsport.
En svensk som försörjer sig på att lära andra svenskar terrängen i Frankrike.
Han är ju säkert den mest objektiva experten som finns, HELT KLART
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-29 20:50:50  Du kan väl inte påstå att de var lika bra?... Rygg ledaren och dödens sista 300 - 400 var de väl? Full drivning över mål på 1,09,6.... Då låg Torvald i 3 spår och vinner på 1,09,7.... Lätt...
Answer to: "Du kan väl inte påstå att de var lika bra?... Rygg ledaren"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker inte Torvalds insats var speciell, hade tur att Ludde gick ut före honom annars hade han fått tredjespår sista 600-700m det har han inte moral till. Russel tar på honom in i mål samt att Torvald inte är någon vidare häst mot häst.
Poängen är att hon är ett periferi-sto och går världsrekord.
Fransmännen reser ogärna hit eftersom prispengarna är skrattretande och eftersom Åke vet att Torvald inte duger nere i Frankrike så kommer vi aldrig få något svar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-29 20:52:08  Ständigt överskattade?? Det är väl bara de sista månaderna vi har kommit ikapp dem på hemmaplan, efter en lååång period där det snarare var vi svenskar som ständigt överskattade våra egna "världsstjärnor"
Answer to: "Ständigt överskattade?? Det är väl bara de sista m&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med.
Men det är skäms att inte ha hybris över svenska hästar.
Torvald vann ju trots allt det sämsta Elitloppet sen begynnelsen, men visst, han är bäst i världen, säkert genom tiderna också. Det är viktigt att ge hästar stora titlar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-29 21:56:55  Tycker inte Torvalds insats var speciell, hade tur att Ludde gick ut före honom annars hade han fått tredjespår sista 600-700m det har han inte moral till. Russel tar på honom in i mål samt att Torvald inte är någon vidare häst mot häst.
Poängen är att hon är ett periferi-sto och går världsrekord.
Fransmännen reser ogärna hit eftersom prispengarna är skrattretande och eftersom Åke vet att Torvald inte duger nere i Frankrike så kommer vi aldrig få något svar.
Answer to: "Tycker inte Torvalds insats var speciell, hade tur att Ludde gick ut fö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Garlands rygg var ju mycke att ha  ... Tog inte en meter på de andra i den... Russel låg i rygg på torvald hela vägen och hade svårt följ och just innan mål tar han lite på Torvald men då har ju åke kört klart... Igor Font huserade väl rätt bra i Frankrike eller?...
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2009-07-29 22:00:30 Edited(1): 2009-07-29 22:00:42
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Kan ju lägga mig i debatten lite och påpeka att nimrod hade piskat upp torvald med en annan kusk i elitloppet. Han som kör är en riktigt pajas och trots en kort galopp på upploppet kliver han upp i rygg på svanstedt över mål. Och då är nimrod borelais inte i närheten av frankrikes bästa häst.
Ska bli kul att se torvald den dan han inte får loppet kört i halsen utan måste göra lite själv också. Först då får vi se hur bra han egentligen är...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-29 22:25:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Offshore Dream
Nimrod Borealis
Oiseau De Feux
Kito du Vivier
Har alla fått smörj av Torvald, vissa av dessa "storstjärnor" har fått smörja av Triton Sund och Sahara Dynamite också....
Kannske inte är några storstjärnor i Frankrike men Offshore har ju lyckats vinna Prix d'Amerique. Måste vara ett riktigt blufflopp eftersom Torvald sprang 8:or runt den under elitloppshelgen....
Fattar du inte att du gör dig till ett skämt genom att såga allt och alla..? Har inte sett dig skriva en enda bra sak som kusk eller häst gjort, bara att du hatar och önskar att de inte fick andas mer.. kom igen nu!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-30 19:10:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Plokko jag antar att du tycker att Khilström är ett skämt han med.Han sa i går i tv att han trodde att Torvald Palema var världens just nu bästa häst.Måste säga att jag börjat Hata dina inlägg.Men har jag tur så slutar du att andas.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-07-30 19:29:11
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Torvald är bara bäst just nu. Inget snack om saken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-03 16:56:02  Plokko jag antar att du tycker att Khilström är ett skämt han med.Han sa i går i tv att han trodde att Torvald Palema var världens just nu bästa häst.Måste säga att jag börjat Hata dina inlägg.Men har jag tur så slutar du att andas.
Answer to: "Plokko jag antar att du tycker att Khilström är ett skämt ha"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja det tycker jag.
Han grinade i tv över fantastiska hästen (läs bluffen) Maharajah.
Pinsamt av en stor kusk att visa känslor för en dussin kuse.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-03 16:58:06  Offshore Dream
Nimrod Borealis
Oiseau De Feux
Kito du Vivier
Har alla fått smörj av Torvald, vissa av dessa "storstjärnor" har fått smörja av Triton Sund och Sahara Dynamite också....
Kannske inte är några storstjärnor i Frankrike men Offshore har ju lyckats vinna Prix d'Amerique. Måste vara ett riktigt blufflopp eftersom Torvald sprang 8:or runt den under elitloppshelgen....
Fattar du inte att du gör dig till ett skämt genom att såga allt och alla..? Har inte sett dig skriva en enda bra sak som kusk eller häst gjort, bara att du hatar och önskar att de inte fick andas mer.. kom igen nu!
Answer to: "Offshore Dream
Nimrod Borealis
Oiseau De Feux
Kito du Vivier
Har alla f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är det där ens värt att besvara?
Ingen av dem är i topp i Frankrike och ja Torvald sprang cirklar kring honom, men det har även Lönshults Danne gjort vid ett flertal tillfällen i vinter/våren. Offshore Dream står väl fortfarande utan vinst sedan vad två år.
Vilken skalp Torvald.
Jag blir mäkta imponerade, fick totalt slut på belägg nu.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|